
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 stycznia 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 2 stycznia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismami z 3 lutego 2025 r. (wpływ 6 lutego 2025 r.) oraz z 11 lutego 2025 r. (wpływ 11 lutego 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Poprzednie lata rozliczał się Pan na zasadach ogólnych, jednak w tym roku podatkowym zastanawia się Pan nad zmianą formy opodatkowania na ryczałt ewidencjonowany. Zajmuje się Pan edycją materiałów audio, głownie podcastów i audiobooków:
-redaguje Pan materiał, usuwa Pan pomyłki, powtórzenia, przejęzyczenia;
-oczyszcza Pan nagranie z szumów innych dźwięków tła;
-poprawia Pan brzmienie;
-miksuje Pan nagranie oraz nadaje mu radiowy dźwięk;
-masteruje Pan nagranie aby brzmiało optymalnie głośno.
W uzupełnieniu wniosku, udzielił Pan następujących odpowiedzi na zawarte w wezwaniu pytania:
1.Czy prowadzona przez Pana działalność gospodarcza w zakresie edycji materiałów audio jest/będzie działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.)?
Odpowiedź: Tak, prowadzona działalność w zakresie edycji materiałów audio jest działalnością usługową w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy.
2.Jak jest sklasyfikowana – według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676, ze zm.) – faktycznie wykonywana przez Pana usługa edycji materiałów audio będąca przedmiotem wniosku?
Proszę podać podstawowy symbol grupowania, który jest siedmiocyfrowy, zapisywany w blokach po dwa znaki oddzielone kropką dla wykonywanej usługi.
Odpowiedź: Po przeanalizowaniu dostępnych klasyfikacji PKWiU nie jest Pan w stanie jednoznacznie dopasować wykonywanej przez Pana działalności, ponieważ w momencie opracowywania obecnych przepisów nie istniało pojęcie audycji typu „podcast”. Obecnie format ten zyskał dużą popularność, zarówno w tradycyjnych kanałach radiowych, jak i przede wszystkim w sieci, w szczególności na platformach takich jak (…).
Mając na uwadze charakter wykonywanych przez Pana usług, najbardziej zbliżoną klasyfikacją wydaje się PKWiU 59.20.21 – Usługi związane z produkcją audycji radiowych, gdyż Pana działalność obejmuje montaż, korekcję dźwięku oraz postprodukcję, które są analogiczne do procesów stosowanych przy obróbce audycji radiowych.
3.Jakie dokładnie czynności wykonuje/będzie Pan wykonywał w ramach świadczonej usługi edycji materiałów audio będącej przedmiotem wniosku? Należy wskazać na czym konkretnie polegają/będzie polegały Pana czynności w zakresie:
a)redagowania materiału audio, tj. usuwania pomyłek, powtórzeń, przejęzyczeń;
b)oczyszczania nagrania z szumów innych dźwięków tła;
c)poprawiania brzmienia;
d)miksowania nagrania oraz nadawania mu radiowego dźwięku;
e)masterowania nagrania aby brzmiało optymalnie głośno.
Proszę o ich wyczerpujące scharakteryzowanie, tj. opisanie:
1)na czym konkretnie polegają/będą polegały wymienione przez Pana czynności?
2)czego dotyczą/będą dotyczyły?
3)jaki jest/będzie ich zakres?
4)co jest/będzie ich efektem?
Proszę o oddzielną charakterystykę w odniesieniu do każdej z pięciu wyżej wymienionych w lit. a-e przez Pana czynności wykonywanych w ramach usługi edycji materiałów audio będącej przedmiotem wniosku.
Odpowiedź: W ramach świadczonej usługi edycji materiałów audio wykonuje Pan następujące czynności:
a)Redagowanie materiału audio (usuwanie pomyłek, powtórzeń, przejęzyczeń)
1.Na czym polega?
oPrzesłuchuje Pan nagranie i identyfikuje fragmenty, w których występują pomyłki językowe, przejęzyczenia, długie pauzy oraz powtórzenia niezamierzone przez autora.
oWycina Pan te fragmenty przy użyciu specjalistycznego oprogramowania do edycji dźwięku.
oZachowuje Pan naturalność wypowiedzi, dostosowując długość przerw między zdaniami i frazami.
2.Czego dotyczy?
oPodcastów, nagrań lektorskich, wywiadów, kursów audio.
3.Jaki jest zakres?
oObejmuje dokładne przesłuchanie i selekcję nagrania, usunięcie błędów oraz montaż poprawnych fragmentów w sposób naturalny.
4.Efekt końcowy:
oCzyste, płynne i logicznie spójne nagranie bez zbędnych powtórzeń i błędów językowych, gotowe do publikacji.
b)Oczyszczanie nagrania z szumów i innych dźwięków tła
1.Na czym polega?
oAnalizuje Pan nagranie pod kątem obecności niepożądanych dźwięków (szum tła, pogłos, odgłosy otoczenia).
oUsuwa Pan szumy oraz zakłócenia przy użyciu algorytmów redukcji szumów oraz narzędzi do filtrowania częstotliwości.
oStosuje Pan procesy usuwania kliknięć, trzasków, echa oraz innych artefaktów dźwiękowych.
2.Czego dotyczy?
oNagrania mówionego, które zawiera niechciane szumy pochodzące z otoczenia, np. wentylacji, hałasu ulicznego, szumu mikrofonowego.
3.Jaki jest zakres?
oUsunięcie szumu tła, poprawa jakości nagrania i dostosowanie poziomu głośności głosu względem tła.
4.Efekt końcowy:
oNagranie o czystym, wyraźnym dźwięku, w którym głos jest lepiej słyszalny bez zakłóceń.
c)Poprawianie brzmienia
1.Na czym polega?
oKorekcja częstotliwości głosu (np. usunięcie dudnienia, wyrównanie tonów wysokich i niskich).
oStosowanie kompresji dynamiki, aby głos był równomiernie słyszalny.
oEliminacja nieprzyjemnych rezonansów i podbicie klarowności mowy.
2.Czego dotyczy?
oNagrania mówionego, w którym głos może brzmieć zbyt cicho, zbyt nosowo lub zbyt płasko.
3.Jaki jest zakres?
oObejmuje dostosowanie barwy głosu, eliminację nieprzyjemnych częstotliwości i optymalizację dźwięku do przyjemnego odsłuchu.
4.Efekt końcowy:
oNagranie z naturalnym, pełnym brzmieniem, w którym głos jest wyraźny, ciepły i profesjonalny.
d)Miksowanie nagrania oraz nadawanie mu radiowego dźwięku
1.Na czym polega?
oDostosowanie poziomów głośności poszczególnych elementów nagrania (głos, podkład muzyczny, efekty dźwiękowe).
oStworzenie równowagi między głosem a muzyką, tak aby głos był czytelny, ale nie zagłuszany przez tło.
oStosowanie efektów dźwiękowych, pogłosu i przestrzennego brzmienia w celu uzyskania radiowej jakości nagrania.
2.Czego dotyczy?
oPodcastów, audycji, reklam dźwiękowych, materiałów promocyjnych, audiobooków.
3.Jaki jest zakres?
oObejmuje pracę na wielu ścieżkach dźwiękowych i ich połączenie w spójny materiał audio.
4.Efekt końcowy:
oProfesjonalne nagranie o radiowej jakości, z dobrą separacją dźwięków i naturalnym brzmieniem.
e)Masterowanie nagrania, aby brzmiało optymalnie głośno
1.Na czym polega?
oWyrównanie poziomu głośności całego nagrania zgodnie ze standardami branżowymi (np. (…) dla podcastów).
oOstateczna korekta barwy dźwięku, aby materiał brzmiał naturalnie i profesjonalnie.
oZastosowanie limiterów i normalizacji, aby uniknąć przesterowania dźwięku.
2.Czego dotyczy?
oGotowych plików audio, które wymagają optymalizacji głośności przed publikacją.
3.Jaki jest zakres?
oObejmuje końcowy etap obróbki nagrania, dzięki któremu brzmi ono dobrze na różnych urządzeniach (słuchawkach, głośnikach, systemach samochodowych).
4.Efekt końcowy:
oNagranie o optymalnym poziomie głośności, które brzmi dobrze niezależnie od sprzętu odtwarzającego.
Pytanie
Czy przychody ze świadczenia usług na rzecz kontrahentów, które klasyfikowane są pod - PKD 59.20.Z - „Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych” w zakresie prac, które Pan wykonuje mogą być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?
Pana stanowisko w sprawie
Przychody uzyskiwane ze świadczenia usług polegających na edycji materiałów audio, sklasyfikowanych pod PKD 59.20.Z, mogą być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zgodnie z przepisami ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Według treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:
1)w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,
2)rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Według ww. przepisu:
1.Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
-jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
6)(uchylony)
2.Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
-w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
3.Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Kolejnym warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zgodnie z art. 9 ust. 1c ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ww. ustawy:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
Z opisu sprawy wynika, że zajmuje się Pan edycją materiałów audio, głownie podcastów i audiobooków: redaguje Pan materiał, usuwa Pan pomyłki, powtórzenia, przejęzyczenia; oczyszcza Pan nagranie z szumów innych dźwięków tła; poprawia Pan brzmienie; miksuje Pan nagranie oraz nadaje mu radiowy dźwięk; masteruje Pan nagranie aby brzmiało optymalnie głośno. W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan jakie dokładnie czynności wykonuje Pan w ramach świadczonej usługi edycji materiałów audio. Prowadzona przez Pana działalność w zakresie edycji materiałów audio jest działalnością usługową w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Świadczone przez Pana usługi są sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 59.20.21 – Usługi związane z produkcją audycji radiowych.
W odniesieniu do świadczonych przez Pana usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 59.20.21 należy wskazać, że nie zostały one objęte dyspozycją art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W związku z powyższym, na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług polegających na edycji materiałów audio sklasyfikowanych według PKWiU w grupowaniu 59.20.21 będą podlegały opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stawka ta będzie miała zastosowanie wyłącznie, jeśli spełnione będą warunki do zastosowania tej formy opodatkowania, o których mowa w cytowanych przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Organ nie jest uprawniony do przyporządkowania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usług do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej. Tak więc interpretację wydano na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.