Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe - Interpretacja - 0112-KDSL1-2.4011.667.2024.3.AP

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 11 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-2.4011.667.2024.3.AP

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 grudnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 5 grudnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismami z 13 stycznia 2025 r. (wpływ 13 stycznia 2025 r.) oraz z 30 stycznia 2025 r. (wpływ 30 stycznia 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwania. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pan lekarzem weterynarii z (…)-letnim stażem pracy. Ukończył Pan studia na wydziale Medycyny Weterynaryjnej w X.

Prowadzona przez Pana działalność opiera się na umowie B2B – samozatrudnienie z Powiatowym Inspektoratem Weterynarii w Pana powiecie (Y). Został Pan tam wyznaczony na drodze decyzji administracyjnej do wykonywania czynności określonych w ustawie o inspekcji weterynaryjnej. Wyznaczenie poprzedziło złożenie wszystkich dokumentów, takich jak dyplom ukończenia studiów, zaświadczenie o ukończonych stażach i dyplom o ukończonej podyplomowej specjalizacji z zakresu Higieny mięsa i zdrowia publicznego i inne.

Do wykonywanych czynności, według prawa w naszym kraju, nie może zostać wyznaczona osoba o innym wykształceniu niż lekarz weterynarii, po ukończeniu nieodpłatnego stażu, który w Pana wypadku trwał (…).

Pana praca polega na wykonywaniu czynności urzędowych w ubojni zwierząt, a dokładniej trzody chlewnej. Czynności urzędowe to:

1.Badanie przedubojowe, na które składają się: ocena zdrowia zwierząt dostarczanych do ubojni, ocena dobrostanu zwierząt podczas transportu, do oceny powyższych konieczna jest znajomość wszystkich chorób zwierząt oraz:

(…).

2.Badanie poubojowe polegające na:

(…).

3.Badanie laboratoryjne zwierząt polegające na badaniu próbki mięśni każdego zwierzęcia na obecność larw włośni z gatunku A. Badanie przeprowadzone jest w sposób wyznaczony rozporządzeniem, z użyciem standardowej metody mieszadła magnetycznego. Uprawnienia do wykonywania metody nabywa się podczas kursu w instytucie weterynarii w Z.

Do obowiązków wyznaczonego lekarza weterynarii należy również kontrola na dziale rozbioru mięsa, gdzie należy dbać o higieniczną obróbkę tusz wieprzowych i mięsa przeznaczonego do spożycia.

Prosi Pan o przypisanie odpowiedniego kodu PKD. W Pana ocenie prowadzona przez Pana działalność mieści się w kodzie 75 – Usługi weterynaryjne.

Ku Pana ocenie może przemawiać fakt, iż wykonywane czynności mogą być wykonywane tylko przez osoby, które ukończyły określony kierunek studiów.

Działalność z zakresu kodu 72 mogą wykonywać inne osoby, laboratoria zewnętrzne i osoby pracujące w działach jakości zatrudnianych nawet przez same przedsiębiorstwa sektora spożywczego, a taki kod może być przez niektórych uważany za właściwy, z czym jako społeczność nie zgadzacie się Państwo.

Chciałby Pan nadmienić także, iż w ubojniach zwierząt jesteście Państwo jednostką zewnętrzną, nie jesteście opłacani przez zakłady spożywcze. Zakłady spożywcze płacą za zbadanie jednego zwierzęcia do budżetu państwa, następnie państwo wypłaca należność do powiatowego inspektoratu weterynarii, który z kolei wypłaca wynagrodzenie lekarzom weterynarii.

W pismach z 13 i 30 stycznia 2025 r., stanowiących uzupełnienia wniosku, udzielił Pan następujących odpowiedzi na zawarte w wezwaniach pytania:

1.Czy zgodnie z art. 3 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.) ma Pan nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce?

Odpowiedź: Posiada Pan niczym nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.

2.Od kiedy prowadzi Pan działalność gospodarczą oraz jaki rodzaj dokumentacji podatkowej prowadzi Pan w ramach prowadzonej działalności gospodarczej?

Odpowiedź: Prowadzi Pan działalność od 2016 r., wcześniej na zasadach ogólnych, przez krótki czas na podatku liniowym i obecnie podatek zryczałtowany od usług. Wcześniejszą dokumentację podatkową prowadziła Pana księgowa, ten okres nie jest jednak przedmiotem Pana wniosku. Obecnie prowadzi Pan ewidencję przychodów dla płatnika ryczałtu w postaci książki przychodów.

3.Na jakich zasadach (forma opodatkowania) dokonywał/dokonuje Pan rozliczeń podatkowych w prowadzonej działalności gospodarczej w latach będących przedmiotem wniosku?

Odpowiedź: Zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów.

4.Czy prowadzona przez Pana działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.)?

Odpowiedź: Zgodnie z posiadaną Panu wiedzą prowadzona przez Pana działalność jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r.

5.Jak są sklasyfikowane – według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1676 ze zm.) – wykonywane przez Pana czynności będące przedmiotem wniosku? Proszę podać podstawowy symbol grupowania, który jest siedmiocyfrowy, zapisywany w blokach po dwa znaki oddzielone kropką – dla wykonywanych czynności mających być przedmiotem zapytania.

Odpowiedź: Posiada Pan interpretację Urzędu Statystycznego na swoje własne imię i nazwisko, która wskazuje na 71.20.11.0 jako symbol PKWiU. Jednak w toku tegoż postępowania zaczyna Pan rozumieć, iż musi Pan zgłosić się do Urzędu Statystycznego o ponowną interpretację, gdzie będzie Pan mógł doprecyzować swoje zdanie. Na potrzeby tej – obecnej interpretacji i składanego wyjaśnienia prosi Pan przyjąć odpowiedź zawartą w pierwszym zdaniu tego punktu.

Stan faktyczny jest taki, że zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 1990 r. o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych, pracę na ubojni zwierząt w ramach wyznaczenia przez Powiatowego Lekarza Weterynarii może wykonywać tylko i wyłącznie lekarz weterynarii z dyplomem ukończenia studiów, mający prawo do wykonywania zawodu i wpisany do izby lekarsko-weterynaryjnej.

Ustawa mówi:

Art. 1 ust. 1 – wykonywanie zawodu lekarza weterynarii polega na ochronie zdrowia zwierząt oraz weterynaryjnej ochronie zdrowia publicznego i środowiska, a w szczególności:

5) badaniu zwierząt rzeźnych, mięsa i innych produktów pochodzenia zwierzęcego.

Faktem też jest to, że jest kilka interpretacji, które wskazują na symbol 75.00.19.0.

6.Kto ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat wykonywanych przez Pana czynności oraz ich wykonywanie w ramach świadczonych usług, Pan jako zleceniobiorca, czy zlecający wykonywanie tych czynności?

Odpowiedź: Pan ponosi odpowiedzialność za wykonywanie świadczonych usług.

7.Czy opisane usługi są wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności?

Odpowiedź: Tak, są wykonywane na zlecenie Powiatowego Lekarza Weterynarii w Y i w wyznaczonej przez niego ubojni zwierząt.

8.Czy ponosi Pan ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością?

Odpowiedź: Według Pana wiedzy tak.

Przez cały 2023 r. prowadził Pan działalność pod symbolem PKWiU 75.00.19.0 – Pozostałe usługi weterynaryjne, następnie w okresie rozliczenia rocznego PIT za rok 2023 zmienił Pan oprocentowanie swojego przychodu z 8,5% na 14% dopłacając różnicę do całego roku. Zrobił Pan to, gdyż otrzymywał sprzeczne informacje ze swojego środowiska weterynaryjnego. Pana symbol PDK i PKWiU dalej brzmi 75.00 i 75.00.19.0.

Obecnie prowadzi Pan działalność pod symbolem 75.00.19.0, czyli Pozostałe usługi weterynaryjne i w 2024 r. dalej odprowadzał Pan podatek w wysokości 14% swoich przychodów.

Powołując się na pismo z 3 kwietnia 2024 r. o sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.91.2024.2.HJ, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych – usługi weterynaryjne, prosi Pan o interpretację podatkową Pana sytuacji.

Znalazł Pan powyższą interpretację, co skłoniło Pana do wystąpienia do organu podatkowego z wnioskiem, gdyż sytuacja opisana w przytoczonej wyżej interpretacji jest identyczna z Pana sytuacją. Chciałby Pan załączyć fragment znalezionej interpretacji:

„Przechodząc do kwestii sposobu opodatkowania świadczonych przez Pana usług, zauważyć trzeba, że zgodnie z wyjaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1676 ze zm.), Dział 75 – Usługi weterynaryjne obejmuje:

·opiekę zdrowotną dla zwierząt gospodarskich i domowych,

·usługi świadczone przez asystentów weterynaryjnych i pozostałego pomocniczego personelu weterynaryjnego,

·usługi kliniczno-patologiczne oraz pozostałe usługi związane z rozpoznaniem i ustalaniem przyczyn chorób zwierząt, usługi pogotowia dla zwierząt.

Dział ten nie obejmuje:

·usług wspomagających chów i hodowlę zwierząt gospodarskich, sklasyfikowanych w 01.62.10.0,

·usług związanych z wydawaniem atestów dla artykułów konsumpcyjnych oraz usług w zakresie badań i analiz związanych, z jakością żywności (włączając badanie zwierząt rzeźnych przed ubojem i mięsa po uboju) sklasyfikowanych w 71.20.11.0.

W pozycji 75.00.19.0 mieszczą się »Pozostałe usługi weterynaryjne«. Grupowanie to obejmuje:

·usługi medyczne, włączając chirurgiczne i dentystyczne, świadczone w szpitalu lub poza nim dla zwierząt innych niż zwierzęta domowe lub gospodarskie, w tym: zwierzęta przebywające w zoo oraz zwierzęta hodowane dla futra lub innych wyrobów. Usługi te są ukierunkowane na leczenie, odzyskanie i/lub zachowanie zdrowia przez zwierzę,

·usługi klinik i innych placówek weterynaryjnych, usługi laboratoryjne i techniczne, usługi związane z żywieniem zwierząt (włączając diety specjalne) i podobne usługi.

W przedstawionym we wniosku opisie sprawy wskazał Pan, że świadczy usługi na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. d) o Inspekcji Weterynaryjnej. Od 1 stycznia 2023 r. świadczy Pan powyższe usługi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Prowadzona przez Pana działalność gospodarcza sklasyfikowana jest pod kodem PKWiU 75.00.19.0 – Pozostałe usługi weterynaryjne. Pana działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Korzysta Pan z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Zaliczkę na podatek dochodowy obliczał Pan przyjmując jako stawkę ryczałtu 14%. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Spełnia Pan warunki określone w art. 6 ust. 4 tejże ustawy. Chce Pan opodatkować przychody z działalności gospodarczej stawką ryczałtu 8,5%.”

Jest Pan lekarzem weterynarii z (…)-letnim stażem pracy. Ukończył Pan studia na wydziale Medycyny Weterynaryjnej w (…). Pracuje Pan na rzecz Powiatowego Inspektoratu Weterynarii od 2016 r., od tego roku posiada Pan również jednoosobową działalność gospodarczą. Wcześniej był Pan zatrudniony w ramach umowy zlecenia, natomiast od 1 stycznia 2023 r. świadczy Pan powyższe usługi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Dochody dokumentuje Pan wypełniając ewidencję przychodów.

Został Pan tam wyznaczony na drodze decyzji administracyjnej do wykonywania czynności na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. d o Inspekcji Weterynaryjnej (sprawowanie nadzoru nad ubojem zwierząt gospodarskich kopytnych, drobiu, zajęczaków i zwierząt dzikich utrzymywanych w warunkach fermowych). Wyznaczenie poprzedziło złożenie wszystkich dokumentów, takich jak dyplom ukończenia studiów, zaświadczenie o ukończonych stażach (…), dyplom o ukończonej podyplomowej specjalizacji z zakresu Higieny mięsa i zdrowia publicznego – jest to dodatkowo ukończona przez Pana specjalizacja z zakresu wykonywanych przez Pana czynności wyznaczonych. (…).

Do wykonywanych czynności, według prawa w naszym kraju, nie może zostać wyznaczona osoba o innym wykształceniu niż lekarz weterynarii, po ukończeniu nieodpłatnego stażu, który w Pana wypadku trwał jak nadmienił Pan wcześniej. Pana praca polega na wykonywaniu czynności urzędowych w ubojni zwierząt, a dokładniej trzody chlewnej. Czynności urzędowe to:

1.Badanie przedubojowe, na które składają się: ocena zdrowia zwierząt dostarczanych do ubojni, ocena dobrostanu zwierząt podczas transportu, do oceny powyższych konieczna jest znajomość wszystkich chorób zwierząt oraz:

(…).

2.Badanie poubojowe polegające na:

(…).

3.Badanie laboratoryjne zwierząt, polegające na badaniu próbki mięśni każdego zwierzęcia na obecność larw włośni z gatunku A. Badanie przeprowadzone jest w sposób wyznaczony rozporządzeniem, z użyciem standardowej metody mieszadła magnetycznego. Uprawnienia do wykonywania metody nabywa się podczas kursu w instytucie weterynarii w Z.

Do obowiązków wyznaczonego lekarza weterynarii należy również kontrola na dziale rozbioru mięsa, gdzie należy dbać o higieniczną obróbkę tusz wieprzowych i mięsa przeznaczonego do spożycia.

W chwili obecnej wykonywana przez Pana praca nabierze jeszcze większego znaczenia. W Niemczech wykryto ognisko pryszczycy zwierząt domowych. To jedna z najbardziej niebezpiecznych dla zwierząt i gospodarki chorób zwierząt, jest ona również zoonozą, a więc może być groźna dla ludzi. Nie wyobraża sobie Pan jak badanie zwierząt mogłaby przeprowadzać osoba inna niż lekarz weterynarii.

W Pana ocenie wykonywane przez Pana czynności mieszczą się jedynie w obszarze wykonywanych usług weterynaryjnych. Do tej pory swoje przychody opodatkował Pan w stawce ryczałtowej w wysokości 14% od uzyskanych dochodów. Do tej pory od początku prowadzenia usług w ramach działalności gospodarczej, czyli od 1 stycznia 2023 r., gdy to cała Państwa społeczność uzyskała właśnie taką możliwość. Wcześniej pracowali Państwo w ramach umowy zlecenia, gdyż takie były wymagania, których za bardzo Państwo nie rozumieli.

Ku Pana ocenie może przemawiać fakt, iż wykonywane czynności mogą być wykonywane tylko przez osoby, które ukończyły określony kierunek studiów.

Działalność z zakresu kodu 72 mogą wykonywać inne osoby, laboratoria zewnętrzne i osoby pracujące w działach jakości zatrudnianych nawet przez same przedsiębiorstwa sektora spożywczego, a taki kod może być przez niektórych uważany za właściwy, z czym jako społeczność nie zgadzacie się Państwo.

Chciałby Pan nadmienić także, iż w ubojniach zwierząt jesteście Państwo jednostką zewnętrzną, nie jesteście opłacani przez zakłady spożywcze. Zakłady spożywcze płacą za zbadanie jednego zwierzęcia do budżetu państwa, następnie państwo wypłaca należność do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, który z kolei wypłaca wynagrodzenie lekarzom weterynarii.

Pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniach wniosku)

1.Czy może Pan zastosować stawkę ryczałtu w wysokości 8,5%?

2.W 2023 r. rozliczał się Pan w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 14% dochodu. Czy w przypadku uzyskania pozytywnej odpowiedzi na pierwsze pytanie może Pan w zeznaniu korygującym za 2023 r. uwzględnić stawkę ryczałtu na poziomie 8,5% i tym samym odzyskać nadpłatę środków?

3.Czy w przypadku uzyskania pozytywnej odpowiedzi rok 2024 również może Pan opodatkować stawką wynoszącą 8,5%?

Pana stanowisko w sprawie (przedstawione w uzupełnieniach wniosku)

Ad 1. Pana stanowisko brzmi: tak, może Pan zastosować stawkę ryczałtu w wysokości 8,5% i prawidłowo zalicza Pan wykonywane przez siebie czynności do stawki 8,5%.

Ad 2. W 2023 r. rozliczał się Pan w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wpłacając comiesięczną zaliczkę na podatek dochodowy w wysokości 8,5% dochodu. Co uzupełnił Pan przy zeznaniu podatkowym za rok 2023 w roku 2024 do stawki 14%, gdyż otrzymał Pan mylące informacje o takiej konieczności. Czynności te wynikały bezpośrednio z symboli prowadzonej działalności PKWiU, wkleja Pan wcześniej już załączony fragment: przez cały rok 2023 prowadził Pan działalność pod symbolem PKWiU 75.00.19.0 Pozostałe usługi weterynaryjne, następnie w okolicy marca 2024 r. dokonał Pan zmiany symbolu na 71.20.11.0 – analiza żywności – przyczyną zmiany były niejasne informacje płynące ze środowiska i wskazówki przekazane Panu przez księgowego. Obecnie prowadzi Pan działalność pod symbolem 75.00.19.0, czyli Pozostałe usługi weterynaryjne. Więc podatek jaki odprowadził Pan za rok 2023 to stawka 14%.

Pana stanowisko brzmi również twierdząco na zadane pytanie, tj. będzie Pan mógł wykonać korektę zeznania podatkowego w terminie 5 lat od jego złożenia w Urzędzie Skarbowym.

Ad 3. Przychód za rok 2024 i kolejne lata będzie Pan mógł opodatkować stawką 8,5%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają: pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Na podstawie art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Jak stanowi art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Według art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1)w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,

2)rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej bez względu na wysokość przychodów.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Według ww. przepisu:

1.Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona)

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona)

e)(uchylona)

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

-jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

6)(uchylony)

2.Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

-w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

3.Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Kolejnym warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Jak stanowi art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2a lit. b oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

-14% przychodów ze świadczenia usług architektonicznych i inżynierskich; usług badań i analiz technicznych (PKWiU dział 71),

-8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Przechodząc do kwestii zastosowania odpowiedniej stawki ryczałtu do opodatkowania świadczonych przez Pana usług, zwracam uwagę, że zgodnie z wyjaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1676 ze zm.):

Dział 71 USŁUGI ARCHITEKTONICZNE I INŻYNIERSKIE; USŁUGI W ZAKRESIE BADAŃ I ANALIZ TECHNICZNYCH obejmuje:

-usługi w zakresie architektury, inżynierii oraz opracowywanie projektów, sprawowanie nadzoru budowlanego,

-usługi w zakresie usług mierniczych i kartograficznych,

-badania właściwości fizycznych, analizy chemiczne i pozostałe badania.

W klasie 71.20 mieszczą się USŁUGI W ZAKRESIE BADAŃ I ANALIZ TECHNICZNYCH.

Klasa ta zawiera m.in. pozycję 71.20.11.0 „Usługi w zakresie badań i analiz składu i czystości substancji”.

Grupowanie to obejmuje:

-usługi w zakresie badań i analiz właściwości chemicznych i biologicznych substancji, takich jak: powietrze, woda, odpady (miejskie i przemysłowe), paliwa, metale, gleba, minerały, żywność i chemikalia,

-usługi w zakresie badań i analiz w pokrewnych dziedzinach nauki, takich jak: mikrobiologia, biochemia, bakteriologia itp.,

-usługi w zakresie badań i analiz związanych z jakością żywności, włączając badanie zwierząt rzeźnych przed ubojem i mięsa po uboju,

-usługi nadzoru związanego z produkcją żywności, włączając pasze dla zwierząt,

-usługi w zakresie wydawania atestów dla artykułów konsumpcyjnych.

Grupowanie to nie obejmuje:

-usług w zakresie badań zwierząt związanych z kontrolą ich stanu zdrowia, sklasyfikowanych w 75.00.1,

-usług świadczonych przez medyczne i dentystyczne laboratoria diagnostyczne, sklasyfikowanych w 86.90.15.0.

Natomiast dział 75 USŁUGI WETERYNARYJNE obejmuje:

-opiekę zdrowotną dla zwierząt gospodarskich i domowych,

-usługi świadczone przez asystentów weterynaryjnych i pozostałego pomocniczego personelu weterynaryjnego,

-usługi kliniczno-patologiczne oraz pozostałe usługi związane z rozpoznaniem i ustalaniem przyczyn chorób zwierząt,

-usługi pogotowia dla zwierząt.

Dział ten nie obejmuje:

-usług wspomagających chów i hodowlę zwierząt gospodarskich, sklasyfikowanych w 01.62.10.0,

-usług związanych z wydawaniem atestów dla artykułów konsumpcyjnych oraz usług w zakresie badań i analiz związanych z jakością żywności (włączając badanie zwierząt rzeźnych przed ubojem i mięsa po uboju), sklasyfikowanych w 71.20.11.0.

W pozycji 75.00.19.0 mieszczą się „Pozostałe usługi weterynaryjne”.

Grupowanie to obejmuje:

-usługi medyczne, włączając chirurgiczne i dentystyczne, świadczone w szpitalu lub poza nim dla zwierząt innych niż zwierzęta domowe lub gospodarskie, w tym: zwierzęta przebywające w Zoo oraz zwierzęta hodowane dla futra lub innych wyrobów; usługi te są ukierunkowane na leczenie, odzyskanie i/lub zachowanie zdrowia przez zwierzę,

-usługi klinik i innych placówek weterynaryjnych, usługi laboratoryjne i techniczne, usługi związane z żywieniem zwierząt (włączając diety specjalne) i podobne usługi.

Zauważam, że wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że jest Pan lekarzem weterynarii. Świadczy Pan usługi na rzecz Powiatowego Lekarza Weterynarii, które klasyfikuje Pan w grupowaniu PKWiU: 71.20.11.0 – posiada Pan na własne imię i nazwisko opinię z Urzędu Statystycznego. Prowadzona przez Pana działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Pracuje Pan na rzecz Powiatowego Inspektoratu Weterynarii od 2016 r., od tego roku posiada Pan również jednoosobową działalność gospodarczą. Wcześniej był Pan zatrudniony w ramach umowy zlecenia, natomiast od 1 stycznia 2023 r. świadczy Pan usługi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Dochody dokumentuje Pan wypełniając ewidencję przychodów. Pana praca polega na wykonywaniu czynności urzędowych w ubojni zwierząt, a dokładniej trzody chlewnej. Czynności urzędowe to:

1.Badanie przedubojowe, na które składają się: ocena zdrowia zwierząt dostarczanych do ubojni, ocena dobrostanu zwierząt podczas transportu, do oceny powyższych konieczna jest znajomość wszystkich chorób zwierząt oraz:

(…).

2.Badanie poubojowe polegające na:

(…).

3.Badanie laboratoryjne zwierząt, polegające na badaniu próbki mięśni każdego zwierzęcia na obecność larw włośni z gatunku A. Badanie przeprowadzone jest w sposób wyznaczony rozporządzeniem, z użyciem standardowej metody mieszadła magnetycznego. Uprawnienia do wykonywania metody nabywa się podczas kursu w instytucie weterynarii w Z.

Do obowiązków wyznaczonego lekarza weterynarii należy również kontrola na dziale rozbioru mięsa, gdzie należy dbać o higieniczną obróbkę tusz wieprzowych i mięsa przeznaczonego do spożycia.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że skoro wykonywane przez Pana usługi – jak wskazał Pan w uzupełnieniu wniosku – są usługami sklasyfikowanymi pod symbolem PKWiU 71.20.11.0, a więc mieszczące się w dziale PKWiU 71, to podlegają one opodatkowaniu według stawki ryczałtu 14%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2a lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Jak wynika z art. 21 ust. 2 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy są obowiązani złożyć w urzędzie skarbowym zeznanie według ustalonego wzoru o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym; zeznanie złożone przed początkiem terminu uznaje się za złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym.

Z kolei, w świetle art. 21 ust. 4 ww. ustawy:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynikający z zeznania jest podatkiem należnym za dany rok podatkowy, chyba że naczelnik urzędu skarbowego wyda decyzję, w której określi inną wysokość podatku.

Zwrot nienależnie zapłaconego podatku następuje zgodnie z przepisami rozdziału 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111) i należy do kompetencji właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego.

Zgodnie z przepisem art. 72 § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej:

Za nadpłatę uważa się kwotę nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku.

Stosownie do art. 73 § 1 Ordynacji podatkowej:

Nadpłata powstaje, z zastrzeżeniem § 2, z dniem:

1)zapłaty przez podatnika podatku nienależnego lub w wysokości większej od należnej;

2)pobrania przez płatnika podatku nienależnego lub w wysokości większej od należnej;

3)zapłaty przez płatnika lub inkasenta należności wynikającej z decyzji o jego odpowiedzialności podatkowej, jeżeli należność ta została określona nienależnie lub w wysokości większej od należnej;

4)wpłacenia przez płatnika lub inkasenta podatku w wysokości większej od wysokości pobranego podatku;

5)zapłaty przez osobę trzecią lub spadkobiercę należności wynikającej z decyzji o odpowiedzialności podatkowej lub decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego spadkodawcy, jeżeli należność ta została określona nienależnie lub w wysokości większej od należnej.

W świetle art. 73 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej:

Nadpłata powstaje z dniem złożenia zeznania rocznego – dla podatników podatku dochodowego.

Zgodnie z art. 77 § 1 pkt 5 i 5a Ordynacji podatkowej:

Nadpłata podlega zwrotowi w terminie:

-3 miesięcy od dnia złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w art. 73 § 2 pkt 1-3, z zastrzeżeniem pkt 5a i § 2;

-45 dni od dnia złożenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej zeznania, o którym mowa w art. 73 § 2 pkt 1, przez podatników podatku dochodowego od osób fizycznych, z zastrzeżeniem § 2.

Mając powyższe na uwadze, nadpłata dla podatników podatku dochodowego powstaje z dniem złożenia zeznania rocznego. Ostateczne rozliczenie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne następuje w chwili złożenia zeznania rocznego.

Z art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej wynika, że:

Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

Natomiast stosownie do art. 81 § 2 Ordynacji podatkowej:

Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.

Na podstawie art. 3 pkt 5 Ordynacji podatkowej:

Ilekroć w ustawie jest mowa o deklaracjach – rozumie się przez to również zeznania, wykazy, zestawienia, sprawozdania oraz informacje, do których składania obowiązani są, na podstawie przepisów prawa podatkowego, podatnicy, płatnicy i inkasenci.

Z treści cytowanego uprzednio art. 81 Ordynacji podatkowej wynika zatem, że korekta deklaracji ma na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu i może dotyczyć każdej jej pozycji – o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Może więc ona dotyczyć m.in. błędów rachunkowych, oczywistych omyłek, a także gdy wypełniono ją niezgodnie z wymaganiami lub istnieją wątpliwości co do prawidłowości danych w niej zawartych, np. błędnie mogła zostać określona wysokość przychodu bądź dochodu, a także inne dane zawarte w treści deklaracji. Skorygowanie deklaracji polega na ponownym poprawnym wypełnieniu formularza z zaznaczeniem, że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

Z dokonanego w niniejszej interpretacji indywidualnej rozstrzygnięcia wynika, że dla świadczonych przez Pana w ramach prowadzonej działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 71.20.11.0, a więc mieszczących się w dziale PKWiU 71, właściwą stawką podatku jest stawka 14%, a nie jak Pan uważa 8,5%.

Zatem nie może Pan zastosować stawki 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne dla świadczonych przez Pana w 2024 r. usług, a także nie może Pan dokonać korekty rocznego zeznania podatkowego za 2023 r., ponieważ – jak wynika z przedstawionego opisu sprawy – w odniesieniu do przychodów uzyskiwanych ze świadczonych przez Pana w 2023 r. usług zastosował Pan prawidłową stawkę ryczałtu w wysokości 14%, w konsekwencji nie wystąpiła u Pana nadpłata podlegająca zwrotowi.

Powyższa stawka ma zastosowanie wyłącznie, jeśli spełnione były/są/będą warunki do zastosowania tej formy opodatkowania, o których mowa w cytowanych przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Jednocześnie, zaznaczam, że w przypadku trudności/wątpliwości w ustaleniu właściwego symbolu PKWiU można:

-skorzystać z informacji dostępnych na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego,

-złożyć wniosek dotyczący zaklasyfikowania danej usługi według PKWiU z 2015 r. do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Organ nie jest uprawniony do przyporządkowania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej. Tak więc interpretację wydano na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU.

Zaznaczam także, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

W odniesieniu do powołanej przez Pana interpretacji indywidualnej wskazuję, że rozstrzygnięcie w niej zawarte dotyczy tej konkretnej, indywidualnej sprawy i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisemstanu faktycznego oraz zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.