Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 19 listopada 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 4 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Uzupełniła go Pani - w odpowiedzi na wezwania - pismem z 26 listopada 2024 r. (wpływ 28 listopada 2024 r.) oraz pismem z 8 grudnia 2024 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

Od 05.11.2024 r. zaczęła Pani świadczyć usługi marketingowe polegające na:

  • realizacji przypisanych działań marketingowych,
  • ustalaniu, monitorowaniu i raportowaniu celów i zadań,
  • zapewnieniu przekazu marki,
  • realizacji zadań zespołu marketingowego,
  • identyfikacji nowych możliwości kanałów, segmentów lub produktów,
  • kierowaniu i wdrażaniu strategii asortymentu produktów,
  • monitorowaniu sprzedaży i marż produktów,
  • nadzorowaniu analizy konkurencji,
  • komunikowaniu się ze sklepami i zainteresowanymi stronami w sprawie nowych produktów, ofert sezonowych, rekomendacji ekspozycji.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

Przedmiotem zapytania jest stan faktyczny i zdarzenie przyszłe. Okres podatkowy dotyczący Pani zapytania to listopad - grudzień 2024 r. oraz styczeń - grudzień 2025 r. Opłata została uiszczona 18.11.2024 r., przesłana pocztą dnia 19.11.2024 r. na adres Krajowej Informacji Skarbowej.

W załączeniu przesłała Pani kserokopię dowodu uiszczenia opłaty.

Działalność będzie prowadzona na dotychczasowych zasadach. W kolejnym roku przy nowej umowie, w zależności od rozwoju współpracy z obecnym Zleceniodawcą, może zostać ona rozszerzona o symbol PKD 70.22.Z Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (w CEIDG jest już uwzględnione). 

Oprócz wskazanej działalności gospodarczej uzyskuje Pani dochody z umowy o pracę na 1/8 etatu, oraz (potencjalnie, ponieważ obecnie nie wynajmuje Pani) z najmu mieszkania, które jest współwłasnością małżeńską.

Pierwszy przychód osiągnie Pani za m-c 11.2024 r.

Złożyła Pani oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu ewidencjonowanego za pośrednictwem CEIDG w Urzędzie Miasta dnia 04.11.2024 r.

Będzie się Pani rozliczać się w Biurze Księgowym, będzie prowadzona ewidencja przychodów z każdego rodzaju działalności opodatkowanej różnymi stawkami ryczałtu, jeżeli taka sytuacja wystąpi.

Ponosi Pani odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat i wykonywanie czynności, które podejmuje Pani w ramach działalności gospodarczej.

Czynności, o których mowa we wniosku ustalane są wspólnie ze Zleceniodawcą wg jego zapotrzebowania i priorytetów biznesowych; natomiast nie pod jego kierownictwem; umowa również nie określa czasu i miejsca wykonywania usług. "Wykonawca będzie wykonywał usługi stanowiące przedmiot umowy w czasie i miejscu wymaganych ich zakresem".

Ponosi Pani ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.

W roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy zadane pytanie:

a) nie uzyskała Pani przychodów z działalności prowadzonej samodzielnie, w wysokości przekraczającej 2 000 000 zł;

b) nie uzyskała Pani przychodów wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 zł.

Prowadzona przez Panią działalność gospodarcza jest działalnością usługową.

Poszczególne usługi są elementami kompleksowego świadczenia na rzecz Zleceniodawcy, które obejmuje wszystkie opisane we wniosku usługi.

Głównym celem umowy pomiędzy Panią a Zleceniodawcą są świadczenia: doradztwo marketingowe, tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej dot. sprzedawanych marek, asortymentu produktów, kanałów komunikacji i sprzedaży; ustalanie, realizacja i raportowanie działań marketingowych. Analiza wpływu działań marketingowych na wyniki sprzedażowe.

To świadczenie skalsyfikowane jest jako 74.90.Z (74.90.20.0) Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Umowy ze zleceniodawcami określają jedną stawkę wynagrodzenia niezależnie od charakteru realizowanych zadań.

Z tym konkretnym Zleceniodawcą łączy Panią tylko jedna umowa o współpracę, zawarta od 05.11.2024 r. do 05.11.2025 r. Do wygaśnięcia dotychczasowej umowy nie przewiduje Pani zawierania oddzielnych umów z tym Zleceniodawcą.

Nie przewiduje Pani uzyskiwania przychodu ze świadczenia usług związanych z wydawaniem: pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line.

Nie uzyskuje Pani przychodów ze świadczenia usług związanych z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych (PKWiU dział 60), z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem "Oryginały oprogramowania komputerowego" (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1), aczkolwiek ma Pani wpisane w zakresie działalności 62.02., więc niewykluczone, że kiedyś takie usługi będzie Pani wykonywać.

Nie uzyskuje Pani przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związane z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związane z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.

Do działalności, którą Pani prowadzi, nie mają zastosowanie wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Symbol PKWIU to 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Opis usługi: 

a)Realizacja przypisanych działań marketingowych - doradztwo marketingowe, tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej dot. sprzedawanych marek, asortymentu produktów, kanałów komunikacji i sprzedaży oraz kreowanie wizerunku Firmy, budowanie relacji z Klientem PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

b)Ustalanie, monitorowanie i raportowanie celów i zadań - realizacja i raportowanie działań marketingowych. Analiza wpływu działań marketingowych na wyniki sprzedażowe i wyznaczone KPI’e (kluczowe wskaźniki) marketingowe; rejestrowanie postępów, analizowanie tempa i kierunków sprzedaży PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

c)Zapewnienia przekazu marki - wg. wypracowanej ze zleceniodawcą strategią marketingową, określa jak dana marka będzie komunikować się ze swoimi odbiorcami i rynkiem PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

d)Realizacji zadań zespołu marketingowego - cele i zadania związane z przyjętą strategią w wyniku procesu doradczego; sposób na kontrolowanie skuteczności podjętych działań i wprowadzenie ew. korekt w przyjętych działaniach /strategii, docieranie do potencjalnych Klientów jednocześnie tworząc wizerunek, który reprezentuje Firmę PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

e)Identyfikacji nowych możliwości kanałów, segmentów lub produktów - doradztwo i sugerowanie w jaki sposób zleceniodawca ma komunikować się z odbiorcami marki; identyfikacja persony zakupowej i wskazanie przydatnych narzędzi marketingowych, które pozwolą na skuteczne dotarcie do zainteresowanych; sugerowanie i opracowywanie pomysłów, strategizowanie działań dotyczących sprzedaży B2B, propozycje programów lojalnościowych, współpraca z działem sprzedaży Zleceniodawcy w zakresie opracowywania nowych sposobów na obecność / lepszej widoczności w sklepach detalicznych i online PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

f)Kierowaniu i wdrażaniu strategii asortymentu produktów - kontrola kształtu i zadań powierzonych zespołowi i podwykonawcom Zleceniodawcy; doradztwo w zakresie doboru KPI (kluczowych wskaźników efektywności) zespołu i ocena/doradztwo w zakresie wydajności i kształtu zespołu marketingowego (zakresu kompetencji marketingowych w zespole) PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

g)Monitorowaniu sprzedaży i marż produktów - na podstawie otrzymanych przez Zleceniodawcę danych sugerowanie nowych kierunków rozwoju, poszerzania lub pogłębiania kanałów sprzedaży czy komunikacji marketingowej PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

h)Nadzorowaniu analizy konkurencji - na podstawie otrzymanych przez Zleceniodawcę wytycznych (np. zwiększenie ilości sprzedanych sztuk wybranego sprzętu AGD, poszerzanie oferty produktowej) współpraca i opracowanie skutecznych ścieżek działań marketingowych "bycie na bieżąco" z działaniami marketingowymi i reklamowymi konkurencji by móc działać w odniesieniu do nich i sugerować następne kroki zleceniodawcy PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

i)Komunikowaniu się ze sklepami i zainteresowanymi stronami w sprawie nowych produktów, ofert sezonowych, rekomendacji ekspozycji - w celu monitorowania zasadności i skuteczności doradzanych działań marketingowych; by Zleceniodawca mógł na bieżąco aktualizować dane o usługach i produktach i personalizować oferty do poszczególnych grup odbiorców PKWiU: 74.90.20.0 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej nie sklasyfikowane;

Usługi nie kwalifikują się do działalności reklamowej ponieważ:

1)nie prowadzi Pani sprzedaży reklam ani sama ich Pani nie tworzy;

2)agencja marketingowa mieści w sobie w zasadzie pełen zakres usług związanych z marketingiem, a zatem również z reklamą, social mediami, copywritingiem i content marketingiem, brandingiem, Public Relations, grafiką i wieloma innymi aspektami. Agencja reklamowa specjalizuje się w przygotowaniu kampanii reklamowych i ich kompleksowej obsłudze, a zatem (przynajmniej teoretycznie) zajmuje się mniejszym zakresem działań niż agencja marketingowa.

Pytanie

Jaką stawkę ryczałtu należy zastosować do wykonanych usług marketingowych przedstawionych wyżej?

Pani stanowisko w sprawie

Do wykonywanych usług marketingowych polegających na:

  • realizacji przypisanych działań marketingowych,
  • ustalaniu, monitorowaniu i raportowaniu celów i zadań,
  • zapewnieniu przekazu marki,
  • realizacji zadań zespołu marketingowego,
  • identyfikacji nowych możliwości kanałów, segmentów lub produktów,
  • kierowaniu i wdrażaniu strategii asortymentu produktów.
  • monitorowaniu sprzedaży i marż produktów,
  • nadzorowaniu analizy konkurencji,
  • komunikowaniu się ze sklepami i zainteresowanymi stronami w sprawie nowych produktów, ofert sezonowych, rekomendacji ekspozycji należy stosować stawkę ryczałtu w wysokości 8,5%.

Do usług zakwalifikowanych do następujących kodów PKD:

  • 74.90.Z - Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana - będzie stawka ryczałtu w wysokości 8,5%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1)w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,

2)rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Zauważyć należy, że u osób prowadzących działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych, tj. wyłączeń, o których mowa w art. 8 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1.opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2.korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3.osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

  • prowadzenia aptek,
  • działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
  • działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4.wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5.podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

  • samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
  • w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
  • samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W świetle z art. 8 ust. 2 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – jak Pani oświadczyła – przy świadczeniu przez Panią opisanych usług negatywne przesłanki nie występują.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.

Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Ponadto zauważyć należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Przedstawiła Pani informacje, z których wynika, że:

  • Pierwszy przychód z działalności gospodarczej w 2024 r. uzyskała Pani za miesiąc listopad.
  • 4 listopada 2024 roku złożyła Pani oświadczenie o wyborze ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za pośrednictwem CEIDG w Urzędzie Miasta.
  • Pani działalność jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
  • Będzie prowadzona ewidencja przychodów z każdego rodzaju działalności opodatkowanej różnymi stawkami ryczałtu, jeżeli taka sytuacja wystąpi.
  • Uzyskuje Pani dochody z umowy o pracę oraz (potencjalnie, ponieważ obecnie nie wynajmuje Pani) z najmu mieszkania, które jest współwłasnością małżeńską.
  • Pani usługi mieszczą się w grupowaniach PKWiU: 74.90.20.0.
  • Wymienione we wniosku usługi są elementem kompleksowego (złożonego) świadczenia na rzecz Zleceniodawcy. Świadczenia główne zalicza się do grupowania 74.90.20.0.
  • Umowa ze Zleceniodawcą określa jedną stawkę wynagrodzenia za godzinę niezależnie od charakteru realizowanych działań.
  • Do wykonywanej przez Panią działalności nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
  • Pani przychód nie przekroczył w roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy zadane we wniosku pytanie, limitu określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, wymienionego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Na podstawie opisu sprawy oraz powołanych przepisów wskazuję, że przychody z tytułu działalności usługowej sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 - Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane będzie miała zastosowanie 8,5% stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wobec powyższego Pani stanowisko w zakresie opodatkowania usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

  • stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia;
  • zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła, i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

W przypadku wskazania przez Panią nieprawidłowego symbolu PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Pani waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k - 14n Ordynacji podatkowej. Konsekwentnie, organ podatkowy może zakwestionować Pani rozliczenia, jeżeli okaże się, że stosuje Pani nieprawidłową stawkę.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...), ul. (...), (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).