Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 września 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 29 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie określenia stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług oraz podatku od towarów i usług. Uzupełnił go Pan pismem z 25 września 2024 r. (wpływ 30 września 2024 r.) i w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 6 listopada 2024 r. (wpływ 8 listopada 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
W czerwcu 2024 r. rozpoczął Pan działalność gospodarczą opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem, bez podatku od towarów i usług. Przyporządkował Pan do działalności kod PKD 74.90.Z - Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana, PKWiU 74.90.19.0 i w ramach tej działalności podjął Pan współpracę z firmą A… S.A.
Pana praca na rzecz A… S.A. polega na szerokorozumianym pośrednictwie finansowym w tym m.in na:
·wyszukiwaniu podmiotów, nawiązywaniu kontaktu i dzwonieniu do:
1.Pośredników (Partnerów, biur pośrednictwa kredytowego) zgłaszających nowych Klientów zainteresowanych finansowaniem),
2.Klientów - podmiotów gospodarczych (zainteresowanych finansowaniem),
·pozyskiwaniu do współpracy nowych Pośredników i Klientów,
·podpisywaniu umów z Pośrednikami i Klientami - podmiotami gospodarczymi zainteresowanymi różnego rodzaju finansowaniem typu kredytowego: w tym m.in. faktoringiem należnościowym, faktoringiem odwrotnym (m.in. potocznie pożyczka pod terminale),
·pozyskiwaniu od Pośredników i Klientów dokumentów i danych potrzebnych do procesowania tych transakcji w Dziale oceny Ryzyka A… S.A., w celu uzyskania decyzji,
·podpisywaniu umów z Pośrednikami i Klientami oraz przekazywaniu podpisanych przez Klientów dokumentów do Centrali A… S.A.,
·pomocy Pośrednikom, Klientom w kontakcie z Finansującym A… S.A.
Wystawiając fakturę (nie jest Pan na chwilę obecną płatnikiem podatku od towarów i usług) w opisie nazwy usługi wpisuje Pan: wynagrodzenie za usługi organizacji sprzedaży zgodnie z umową o współpracy oraz wynagrodzenie za usługi pośrednictwa sprzedaży zgodnie z umową o współpracy. Dotychczas nie wykonywał Pan w ramach żadnego stosunku pracy czynności wchodzących w zakres działalności gospodarczej o której mowa powyżej, A… S.A. nie był też nigdy Pana pracodawcą.
Dla potwierdzenia prawidłowości ustalenia kodu PKD oraz PKWiU złożył Pan do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego prośbę o zaklasyfikowanie Pana działalności w ujęciu tematycznym: wyrobu/usługi według PKWiU (Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług) 2015 oraz rodzaju działalności według PKD (Polska Klasyfikacja Działalności).
Wobec Pana osoby nie toczy się żadne postępowanie.
W piśmie z 6 listopada 2024 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku wskazał Pan, że obsługuje zgłoszenia od Klientów i pośredników, rozmawia i spotyka się z Klientami i pośrednikami, wstępnie analizuje potrzeby Klientów oraz przygotowuje propozycje dla różnego typu transakcji factoringu. Opracowuje Pan dokumentację, przeprowadza wstępną analizę i przedstawia proponowaną strukturę transakcji do decyzji
A… (zwanego dalej Faktorem). Spotyka się Pan i rozmawia z Pośrednikami i Klientami, pośredniczy w przygotowaniu oraz podpisywaniu umów z Klientami. Pomaga Pan w uruchamianiu transakcji.
Obsługuje Pan kontakty otrzymane albo od Pośredników albo przekazane przez Faktora albo bezpośrednie zapytania Klientów. Nie przekazuje Pan Klientowi danych kontaktowych do Pośrednika, ponieważ sam jest pewnego rodzaju pośrednikiem w nawiązywaniu współpracy pomiędzy Faktorem a finalnym Klientem. Dokonuje Pan wstępnej analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej Klientów. Decyzję o udzieleniu finansowania podejmują i w finalnych warunkach odpowiednie organy decyzyjne Faktora.
Nie gromadzi Pan danych potencjalnych Klientów korzystających z usług Pośrednika. Otrzymuje Pan zgłoszenia od Faktora oraz od Pośredników. Posiada Pan narzędzia pracy od Faktora: służbowy laptop, adres e-mail, telefon komórkowy.
Uczestniczy Pan w załatwianiu formalności potrzebnych do zawarcia umowy przez zainteresowane strony, tj. Klienta i Pośrednika. Spotkania, rozmowy, wstępna analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej, przygotowywanie propozycji transakcji, negocjacje cen, podpisywanie umów z Klientami, pomoc w uruchomieniu transakcji.
W ramach świadczonych przez Pana usług opisanych we wniosku, których odbiorcami są Pośrednicy i Klienci, nie udziela Pan/nie zamierza Pan udzielać porad opinii, wyjaśnień charakterystycznych dla usług doradczych, leasingowych. Analizuje Pan potrzeby Klientów, przygotowuje propozycję transakcji. Nie zajmuje się Pan czynnościami ściągania długów.
Posiada Pan służbową wizytówkę Dyrektora Regionalnego Faktora, pośredniczy w zawieraniu transakcji pomiędzy Faktorem a Klientami w powyżej opisanym zakresie.
Nie pośredniczy Pan w zawieraniu umów stricte kredytowych. Z Pana pomocą Klient może zawrzeć z Faktorem różnego rodzaju umowy factoringu, m.in. umowa finansowania sprzedaży, umowa faktoringu odwrotnego lub umowa factoringu odwrotnego zwana potocznie pożyczką pod terminale. Charakter Pana pracy jest niezbędny do zawarcia umów pomiędzy stronami.
Nie podejmuje Pan jakiś dodatkowych działań mających na celu dopasowanie oferty do stron umowy kredytowej. Nie ma Pan wpływu na treść zawieranych umów kredytowych. Nie negocjuje Pan warunków umów kredytowych. Nie wykonuje Pan jakichkolwiek innych czynności (niewskazanych w opisie sprawy) w celu doprowadzenia do zawarcia przez strony umowy kredytu.
Swoje wynagrodzenie otrzymuje Pan tylko od Faktora za czynności wykonane we własnym imieniu i na własny rachunek.
Prowadzona przez Pana działalność jest działalnością usługową - pozarolniczą działalnością gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. poz. 1676 ze zm.).
Nie będą miały miejsca wyłączenia opodatkowania ryczałtem, o których mowa w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Spełnia Pan warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Nie jest Pan wspólnikiem Spółki, dla której wykonuje Pan usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 74.90.19.0 w ramach umowy. Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów w formie ryczałtu złożył Pan 24 kwietnia 2024 r.
Pytania (pytanie 2 ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 25 września 2024 r.)
1.Czy działalność, którą Pan prowadzi i usługi, które zostały opisane we wniosku pod kodem PKD 74.90.Z, PKWiU 74.90.19.0 mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne według stawki 8,5%?
2.Czy może Pan, zgodnie z art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług korzystać ze zwolnienia przedmiotowego w podatku VAT?
Przedmiotem interpretacji jest pytanie Nr 1 w zakresie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, natomiast w zakresie pytania Nr 2 dotyczącego podatku od towarów i usług wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.
Pana stanowisko w sprawie
Przychody uzyskane ze świadczenia ww. usług mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5% uzyskanego przychodu.
Pana usługi sklasyfikowane pod symbolem PKD 74.90.Z, PKWiU 74.90.19.0, jako pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane nie występują w załączniku nr 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Usługi przyporządkowane do Polskiej Klasyfikacji Działalności pod nr PKD 74.90.Z, PKWiU 74.90.19.0 nie są wyłączone z opodatkowania tą stawką podatku na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Własną ocenę prawną opiera Pan wnioskiem zawartym w interpretacji indywidualnej Nr 0114-KDIP3-2.4011.501.2021.2.MJ (ID 450018), która została wydana przez organ interpretacyjny 8 września 2021 r.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ww. ustawy:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a) uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b) uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a) prowadzenia aptek,
b) (uchylona)
c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d) (uchylona)
e) (uchylona)
f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
6) (uchylony).
Ponadto w art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wskazano:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zauważyć należy, że wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Stawki ryczałtu zostały określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ww. ustawy:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Z opisu stanu faktycznego wynika, że w czerwcu 2024 r. rozpoczął Pan działalność gospodarczą opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem sklasyfikowaną wg PKWiU 74.90.19.0. W ramach działalności gospodarczej podjął Pan współpracę z firmą A… S.A., która polega na pośrednictwie finansowym. Spełnia Pan warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i nie będą miały miejsca w stosunku do Pana wyłączenia z opodatkowania ryczałtem, o których mowa w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów w formie ryczałtu złożył Pan 24 kwietnia 2024 r.
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy i powołane wyżej przepisy prawne wskazać należy, że uzyskiwane przychody z tytułu usług wskazanych w stanie faktycznym, które Pan wykonuje w ramach klasyfikacji PKWiU 74.90.19.0, podlegają opodatkowaniu wg stawki ryczałtu w wysokości 8,5%.
W tym miejscu wyjaśnić należy, że przedstawiając własne stanowisko w zakresie 8,5% stawki ryczałtu w odniesieniu do przychodów z działalności usługowej przywołał Pan nieaktualne brzmienie przepisu art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Nowe brzmienie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie 8,5% stawki ryczałtu obowiązuje od 1 stycznia 2021 r. i uregulowane jest przepisem art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ww. ustawy. Powyższa zmiana nie ma jednak wpływu na treść rozstrzygnięcia, z uwagi, że we własnym stanowisku wskazał Pan prawidłową wysokość stawki ryczałtu z tytułu działalności usługowej. Ponadto, zaznaczenia wymaga, że załącznik nr 2 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym z dniem 1 stycznia 2021 r. został uchylony.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).
Przy wydawaniu interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
W odniesieniu do powołanej przez Pana interpretacji należy stwierdzić, że zapadła ona w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca w sprawie będącej przedmiotem Pana wniosku.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).