Możliwości opodatkowania osiąganych dochodów zryczałtowanym podatkiem dochodowym. - Interpretacja - null
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Możliwości opodatkowania osiąganych dochodów zryczałtowanym podatkiem dochodowym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
W dniu 26 sierpnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 26 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 26 sierpnia 2024 r. (wpływ 23 października 2024 r.).Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą od 2 września 2022 r. działalność usługową w zakresie technologii informatycznych. Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Pomiędzy wrześniem 2022 r. Wnioskodawca świadczy usługi z pomocy technicznej przy projektowaniu aplikacji. Od 1 sierpnia 2024 r. prowadzi działalność z zagranicznym kontrahentem na podstawie Umowy o świadczenie usług, w ramach której pracuje jako producent gier (innymi słowami jako projekt manager). Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektami informatycznymi dla kontrahenta z branży gier komputerowych, gier dla konsoli oraz gier komputerowych online. Usługi, które świadczy Wnioskodawca w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej od 1 sierpnia 2024 r., sklasyfikowane są pod numerem PKWiU 70.22.20.0. Jak wskazano na wstępie, Wnioskodawca pracuje w branży IT, a zakres świadczonych usług dotyczy pozostałych usług zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych. Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Wnioskodawca uzyskuje przychody jedynie ze świadczenia usług wskazanych we wniosku. Aktualnie usługi wykonywane są na rzecz jednego, zagranicznego kontrahenta na podstawie umowy o współpracy, zawartej 1 sierpnia 2024 i zgodnie z jej postanowieniami Wnioskodawca wykonuje następujące usługi:
- pełnienie funkcji siły napędowej projektu, ułatwianie komunikacji, organizacji i odpowiedzialności w każdym dziale;
- prowadzenie nowych inicjatyw produkcyjnych, które stale ulepszają praktyki deweloperskie;
- odpowiedzialność za całe potoki lub zespoły, związane z ogólnym sukcesem projektu, i doprowadzenie ich do terminowego ukończenia;
- identyfikowanie i zarządzanie ryzykiem w zespołach odpowiedzialnych za poszczególne funkcje, które mogą mieć wpływ na projekt;
- bycie (…) dla niektórych z najbardziej ekscytujących zespołów projektowych;
- współpraca z zespołami sprintów w celu osiągnięcia celów firmy, pomoc w usuwaniu przeszkód i zarządzanie ryzykiem;
- współpraca z zespołem ds. funkcji, aby upewnić się, że wszystkie zespoły dyscyplinarne pracują razem w kierunku tego samego celu;
- tworzenie, śledzenie i zarządzanie zadaniami w celu zapewnienia, że harmonogramy są utrzymywane i odpowiednio dostosowane do wszystkich nadchodzących wydań i terminów;
- przygotowywanie wytycznych i roadmap do wdrożenia dla zespołu deweloperskiego;
- sporządzanie i wysyłanie regularnych raportów dotyczących postępów i osiągnięć zespołu;
- planowanie i uczestniczenie w spotkaniach zgodnie z wymaganiami; sporządzanie jasnych i zwięzłych notatek i przekazywanie ich odpowiednim pracownikom;
- identyfikowanie, komunikowanie i rozwiązywanie wszelkich zagrożeń, które mogą uniemożliwić zespołowi dotrzymanie terminów;
- pełnienie funkcji strażnika zdrowia zespołu i wspieranie kultury sukcesu;
- współpraca z zespołem w celu opracowania efektywnych metod pracy i procesów;
- wspieranie Product (…) i pomoc w kierowaniu zespołami;
- manualne testowanie wprowadzonych zmian.
W zakresie powyższych usług Wnioskodawca zajmuje się projektami realizowanymi przez podległych nadzór programistów, designerów oraz artystów. Wnioskodawca nie wpływa natomiast w sposób bezpośredni lub pośredni na kształt, zarys oraz strukturę wytworzonego przez nich oprogramowania. Nacisk kładziony jest bowiem na przygotowywanie wytycznych wdrożenia dla zespołu deweloperskiego, świadczenie usługi nadzoru nad jakością i terminowością samego projektu. Projektami, na których Wnioskodawca nadaje usługę, są gry komputerowe, ale działalność Wnioskodawcy nie jest związana z wydawaniem pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie online, związanych z wydawaniem pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1). Wnioskodawca nie ma oraz nie będzie mieć przychodów z wydawania projektów; prowadzi usługi tylko sterowania, tworzenia tych projektów.
Wnioskodawca nie prowadzi usług doradczych związanych z zarządzaniem ani usług doradztwa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, które są sklasyfikowane odpowiednio w grupowaniach 70.22.1 i 70.22.3. Podobnie, w ramach wskazanej wyżej umowy o współpracy nie dotyczy świadczenia usług: pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), związanych z wydawaniem oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie online, związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Ponadto w uzupełnieniu do wniosku udzielił Pan odpowiedzi na następujące pytania:
Według jakiej formy opodatkowuje Pan przychody/dochody z prowadzonej działalności gospodarczej?
Jest to zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Czy świadczy Pan usługi w swojej działalności gospodarczej w ramach wolnego zawodu na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776)?
Nie, Wnioskodawca nie świadczy usług w swojej działalności gospodarczej w ramach wolnego zawodu na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776).
Czy w roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy wniosek, uzyskał Pan przychody z działalności w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro?
Tak, w roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy wniosek, Wnioskodawca uzyskał przychody z działalności w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro.
Czy w odniesieniu do prowadzonej przez Pana działalności występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Nie, w odniesieniu do prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Pytanie
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego przychody ze wskazanych usług, sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 70.22.20.0, kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy podatek od świadczonych przez niego usług w ramach działalności gospodarczej może być rozliczony w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, ponieważ usługi, które świadczy, mają charakter opisany w „Wyjaśnieniach do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015)” w sekcji M pod symbolem 70.22.20.0: jako kierownik projektu (Producent/Projekt Manager) Wnioskodawca zarządza projektami, które to usługi zostały sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 70.22.20.0, symbolowi zaś temu została przyporządkowana stawka 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, czyli stawka dla przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8. Symbolem PKWiU 70.22.20.0 oznaczono:
- usługi koordynacji i nadzoru w zakresie środków podjętych w celu przygotowania, uruchomienia i zakończenia projektu realizowanego w imieniu klienta,
- usługi zarządzania projektami, które mogą dotyczyć budżetu, rachunkowości i kontroli kosztów, zamówień, planowania czasu pracy i pozostałych warunków działania, koordynacji prac podwykonawców, kontroli, jakości, itp.,
- usługi zarządzania projektami, które obejmują usługi zarządzania.
Wobec czego grupowanie to dotyczy wyłącznie usług koordynacji i nadzoru w zakresie zarządzania projektami, a nie usług związanych z doradztwem w zakresie zarządzania.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie świadczy usług z zakresu doradztwa. Wnioskodawca Świadczy usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych. Wnioskodawca nie uzyskuje przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head-office).
Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz opis sprawy, przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 — jak wynika z treści wniosku — niebędących usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:
1) w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a) uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub
b) uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro,
2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – jak Pan oświadczył – do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Zwracam także uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.
Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
I tak, na mocy art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Natomiast na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Jednocześnie wskazuję, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że prowadzi Pan działalność usługową w zakresie technologii informatycznych. Od 1 sierpnia 2024 r. świadczy Pan usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 70.22.20.0 – pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych. We wniosku szczegółowo opisał Pan charakter i zakres świadczonych usług. W ramach swojej działalności nie świadczy Pan usług w ramach wolnego zawodu. Ponadto podał Pan, że w roku poprzedzającym rok podatkowy, którego dotyczy wniosek, wysokość przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej nie przekroczyła kwoty 2 mln euro.
W odniesieniu do wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) wskazuję, że symbol ex oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem, a pozostałe usługi opodatkowane będą stawką 8,5%.
Oznacza to, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 – Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ponieważ usługi te nie są usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem.
Podsumowanie: uzyskiwane przez Pana w ramach działalności gospodarczej przychody ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 – pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).