Interpretacja indywidualna z dnia 12 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.699.2024.1.HJ
Temat interpretacji
Określenie stawki ryczałtu - 74.90.20.0
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 września 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 17 września 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia właściwej stawki ryczałtu.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
1 maja 2022 r. rozpoczął Pan prowadzenie jednoosobowej działalność gospodarczej, zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nazwą (…). Przeważającym przedmiotem prowadzonej przez Pana działalności jest działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne (PKD 71.12.Z) oraz pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 74.90.Z). Obecnie faktycznym i głównym przedmiotem Pana działalności jest pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKWiU 74.90.20.0). Prowadzona przez Pana działalność jest działalnością usługową, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W 2022 r. złożył Pan oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Za lata 2022-2023 składał Pan zeznania PIT-28, w których swoje przychody opodatkowywał ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W roku poprzedzającym rok podatkowy nie przekroczył Pan limitu określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, wymienionego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy.
Na mocy umowy o świadczenie usług, zawartej w 2022 r. z dużą Spółką (…) (dalej: Spółka), od początku 2024 r., świadczy Pan usługi polegające na:
1.wykonywaniu, zatwierdzeniu oraz weryfikacji budżetu (…) we współpracy z zespołem ofertowym oraz Dyrekcją Spółki;
2.poszukiwaniu i wskazywaniu rozwiązań równoważnych materiałowo;
3.udziale w tworzeniu umów z Inwestorem i Podwykonawcami w zakresie kosztowym, terminowym oraz rzeczowym;
4.udziale w naradach koordynacyjnych z Inwestorem oraz Podwykonawcami;
5.optymalizacji kosztów poprzez proponowanie rozwiązań równoważnych;
6.poszukiwaniu wykonawców robót oraz dostawców materiałów;
7.zbieraniu ofert na roboty i dostawy oraz weryfikacji ofert w celu optymalizacji kosztów;
8.nawiązywaniu kontaktów z wykonawcami robót oraz dostawcami materiałów;
9.negocjowaniu warunków umów z wykonawcami i dostawcami w ramach udzielonych pełnomocnictw zgodnie z procedurami i standardami obowiązującymi w Spółce;
10.przygotowywaniu ofert na wykonanie robót (…) dla nowych inwestycji.
Z opisu powyższych usług zawartych w umowie o współpracy wynika, że pełni Pan rolę specjalisty (Kierownika Kontraktu), który świadczy usługi doradcze, wspierające i techniczne związane z realizacją danego projektu (…), natomiast ostateczne decyzje w zakresie realizacji poszczególnych prac zawsze są podejmowane przez zarząd Spółki lub osoby z kadry kierowniczej wyższego szczebla. Z treści umowy wynika, że samodzielnie nie decyduje Pan o pracach (…). Umowa zawarta ze Spółką nie ma charakteru umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktu menedżerskiego lub umowy o podobnym charakterze. Na mocy zawartej umowy nie pełni Pan funkcji kierowniczych (menadżerskich) związanych z opracowywaniem budżetów, strategii (planów) lub zarządzania personelem Spółki. W Spółce nie pełni Pan funkcji członka zarządu, dyrektora lub kierownika zarządzającego jakimkolwiek działem. W związku z tym świadczone przez Pana usługi nie są związane ze świadczeniem usług firm centralnych (head office), usług doradztwa związanych z zarządzaniem należących do grupy PKWiU ex dział 70. Nie jest Pan również powiązany ze Spółką kapitałowo, ani osobowo. Za świadczenie wyżej wymienionych usług na podstawie faktury VAT otrzymuje Pan miesięczne ryczałtowe wynagrodzenie, powiększone o należny podatek VAT.
Wyżej wymienione usługi objęte umową nie dotyczą pełnienia funkcji kierownika (…) lub robót (…), polegających na:
(…)
Wyżej wymienione obowiązki, które zgodnie z umową wykonuje Pan na rzecz Spółki, należą do grupy PKWiU 74.90.20.0 - Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.
W 2024 r. oprócz przychodów, które osiąga Pan z tytułu prowadzonej działalności nie osiąga Pan innych przychodów z tytułu umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło lub innych źródeł.
Posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w myśl art. 3 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Pytanie
Czy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne do świadczonych przez Pana usług w 2024 r. właściwe będzie opodatkowanie stawką ryczałtu w wysokości 8,5%?
Pana stanowisko w sprawie
Świadczone przez Pana usługi zalicza Pan do działalność prowadzonej pod symbolem PKWiU 74.90.20.0.
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, do działalności prowadzonej pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 zastosowanie znajduje 8,5% stawka ryczałtu. Z powyższego artykułu wynika, że w przypadku usług, które nie zostały wskazane w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, należy stosować stawkę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%.
Stanowisko to potwierdził również Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w wydawanych interpretacjach indywidualnych m.in. w:
- interpretacji z 19 kwietnia 2024 r. Nr 0115-KDST2-2.4011.85.2024.2.BM, w której stwierdzono, że: „przychody uzyskiwane przez (…) ze świadczenia, w ramach działalności gospodarczej, usług sklasyfikowanych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w grupowaniu 74.90.20.0 „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane” - (…) - podlegają opodatkowaniu stawką ryczałtu w wysokości 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne”;
- interpretacji z 16 lutego 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.744.2020.3.JM;
- interpretacji z 25 lipca 2024 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.444.2024.2.ID.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:
Przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi: 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Należy zwrócić uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
W przedstawionym we wniosku opisie sprawy wskazał Pan, że 1 maja 2022 r. rozpoczął prowadzenie jednoosobowej działalność gospodarczej. Prowadzona przez Pana działalność jest działalnością usługową, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Złożył Pan oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ww. ustawy. W roku poprzedzającym rok podatkowy nie przekroczył Pan limitu określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, wymienionego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy.
Na mocy umowy o świadczenie usług, zawartej w 2022 r., od początku 2024 r., świadczy Pan usługi polegające na:
1.wykonywaniu, zatwierdzeniu oraz weryfikacji budżetu (…) we współpracy z zespołem ofertowym oraz Dyrekcją Spółki;
2.poszukiwaniu i wskazywaniu rozwiązań równoważnych materiałowo;
3.udziału w tworzeniu umów z Inwestorem i Podwykonawcami w zakresie kosztowym, terminowym oraz rzeczowym;
4.udziału w naradach koordynacyjnych z Inwestorem oraz Podwykonawcami;
5.optymalizacji kosztów poprzez proponowanie rozwiązań równoważnych;
6.poszukiwaniu wykonawców robót oraz dostawców materiałów;
7.zbieraniu ofert na roboty i dostawy oraz weryfikacji ofert w celu optymalizacji kosztów;
8.nawiązywaniu kontaktów z wykonawcami robót oraz dostawcami materiałów;
9.negocjowaniu warunków umów z wykonawcami i dostawcami w ramach udzielonych pełnomocnictw zgodnie z procedurami i standardami obowiązującymi w Spółce;
10.przygotowywaniu ofert na wykonanie robót (…) dla nowych inwestycji.
Z opisu powyższych usług zawartych w umowie o współpracy wynika, że pełni Pan rolę specjalisty (Kierownika Kontraktu), który świadczy usługi doradcze, wspierające i techniczne związane z realizacją danego projektu (…), natomiast ostateczne decyzje w zakresie realizacji poszczególnych prac zawsze są podejmowane przez zarząd Spółki lub osoby z kadry kierowniczej wyższego szczebla. Z treści umowy wynika, że samodzielnie nie decyduje Pan o pracach (…). Umowa zawarta ze Spółką nie ma charakteru umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktu menedżerskiego lub umowy o podobnym charakterze. Na mocy zawartej umowy nie pełni Pan funkcji kierowniczych (menadżerskich) związanych z opracowywaniem budżetów, strategii (planów) lub zarządzania personelem Spółki. W Spółce nie pełni Pan funkcji członka zarządu, dyrektora lub kierownika zarządzającego jakimkolwiek działem. W związku z tym świadczone przez Pana usługi nie są związane ze świadczeniem usług firm centralnych (headoOffice), usług doradztwa związanych z zarządzaniem należących do grupy PKWiU ex dział 70. Nie jest Pan również powiązany ze Spółką kapitałowo, ani osobowo. Obowiązki, które zgodnie z umową wykonuje Pan na rzecz Spółki należą do grupy PKWiU 74.90.20.0 - Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy prawa oraz treść wniosku stwierdzić należy, że do przychodów ze świadczonych przez Pana w 2024 r. usług sklasyfikowanych według PKWiU 74.90.20.0 - Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane, właściwe będzie zastosowanie 8,5% stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określonej w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, o ile spełnione są ustawowe warunki opodatkowania w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zatem, Pana stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
W odniesieniu do powołanych przez Pana interpretacji indywidualnych zaznaczam, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania w sprawie będącej przedmiotem Pana wniosku.
Interpretacja dotyczy tylko i wyłącznie sprawy będącej przedmiotem Pana zapytania (określenia stawki ryczałtu). Inne kwestie zawarte w opisie sprawy nie podlegały ocenie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).