Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.19.0. - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.543.2024.1.AP

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 5 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.543.2024.1.AP

Temat interpretacji

Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.19.0.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 lipca 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 26 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.19.0.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pani wspólnikiem spółki cywilnej (dalej: „Spółka”), której przeważający przedmiot stanowi działalność restauracyjna i inne stałe placówki gastronomiczne.

W ramach wykonywanej działalności, Spółka prowadzi m.in. lokal gastronomiczny w formie sushi baru. W ww. placówce, przygotowywane i sprzedawane jest sushi oraz inne wyroby spożywcze. Zaznaczyć należy, że każdy przyrządzony na terenie restauracji posiłek przeznaczony jest do bezpośredniej konsumpcji, gdyż nie wymaga on dodatkowego przygotowania, czy też obróbki termicznej. W opisywanym lokalu, Spółka nie prowadzi sprzedaży alkoholu.

Jak już wyżej wskazano, usługi świadczone przez Panią w ramach opisanego we wniosku lokalu gastronomicznego polegają przede wszystkim na przygotowaniu oraz sprzedaży dań gotowych do bezpośredniego spożycia - sushi oraz innych wyrobów spożywczych. W lokalu nie znajdują się miejsca siedzące. Miejsce konsumpcji zależne jest przede wszystkim od woli klienta, gdyż ma on możliwość zabrania posiłku na wynos, czy też skorzystania z usługi dostawy. Wszystkie sprzedawane w restauracji dania, przeznaczone są do ich natychmiastowego spożycia, ponieważ nie wymagają one dodatkowej obróbki termicznej, czy też innego przygotowania.

Faktem jest, że wykonywane przez Panią w ramach opisanej na wstępie placówki gastronomicznej czynności, takie jak przygotowanie posiłku, jego wydanie, czy też ewentualna dostawa zamówienia składają się na jedną, kompleksową usługę gastronomiczną, której głównym celem jest przyrządzenie oraz wydanie klientowi gotowego do natychmiastowego spożycia posiłku.

Zgodnie z klasyfikacją dokonaną przez Urząd Statystyczny w piśmie z 8 kwietnia 2024 r. Nr …. opisane wyżej usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 56.10.19.0 - „Pozostałe usługi podawania posiłków”.

Występując z wnioskiem zamierza Pani ustalić prawidłową stawkę ryczałtu dla przychodów ze świadczonych w ramach Spółki, opisanych wyżej usług. Suma przychodów wspólników Spółki z prowadzonej działalności w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro oraz nie spełnia Pani żadnej przesłanki wskazanej w art. 8 ust. 1 ustawy o ryczałcie pozbawiającej go możliwości stosowania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Pytanie

Czy przychód z opisanej w stanie faktycznym wniosku działalności gastronomicznej może być opodatkowany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku?

Pani stanowisko w sprawie

Przychód z opisanej w stanie faktycznym wniosku działalności gastronomicznej może być opodatkowany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1 f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych.

Wybór opodatkowania w formie ryczałtu możliwy jest pod warunkiem nieprzekroczenia limitów przychodu wskazanych w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku. Jak wskazano w treści wniosku, suma przychodów wspólników Spółki z prowadzonej działalności w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro. Warunek z art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku uznać zatem należy za spełniony.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3% od przychodów z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

W art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku zostało wyjaśnione, że użyte w ustawie określenie działalność gastronomiczna - to usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów. Jak wynika z przedstawionego na łamach stanu faktycznego opisu usług świadczonych przez Spółkę, niewątpliwie wypełniać będą one cechy działalności gastronomicznej, gdyż polegają na przygotowywaniu oraz sprzedaży gotowych do spożycia, bez dodatkowej obróbki posiłków.

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy natomiast wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.

Jak zostało wskazane w treści stanu faktycznego wniosku, zgodnie z klasyfikacją wskazaną przez Urząd Statystyczny w piśmie z 8 kwietnia 2024 r. Nr … usługi świadczone przez Spółkę w ramach opisanego wnioskiem lokalu mieszczą się w grupowaniu PKWiU 56.10.19.0 „Pozostałe usługi podawania posiłków”.

W opisywanej placówce, przygotowywane i sprzedawane jest sushi oraz inne wyroby spożywcze, zaś każdy przyrządzony na terenie restauracji posiłek przeznaczony jest do bezpośredniej konsumpcji. Ponadto, na terenie restauracji nie jest sprzedawany alkohol, zatem przedstawiona sytuacja wypełnia cechy zawarte w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku.

Zastosowanie 3% stawki ryczałtu do usług kwalifikowanych pod symbolem PKWiU 56.10.19.0, potwierdza także Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 15 marca 2024 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.889.2023.4.RK: „Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powyższe przepisy prawne stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży lodów własnej produkcji do konsumpcji przez klienta w lokalu lub do konsumpcji przez klienta - na wynos sklasyfikowane wg PKWiU 56.10.19.0 - pozostałe usługi podawania posiłków, mogą być opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.”

Podsumowując powyższe, w Pani ocenie, przychód z opisanej w stanie faktycznym działalności gastronomicznej może być opodatkowany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani, we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych   przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

·wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, tzn. usługi dla celów produkcji nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych;

·wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Pojęcie usług nie obejmuje czynności związanych z wytwarzaniem wyrobów (włączając półfabrykaty, elementy, części, obróbkę elementów) z materiałów własnych przedsiębiorstwa na zlecenie innych jednostek gospodarki narodowej, przeznaczonych do celów produkcyjnych lub do dalszej odsprzedaży oraz z reguły nie obejmuje wytwarzania wyrobów na indywidualne zamówienie ludności z materiałów własnych wykonawcy.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie działalność gastronomiczna to usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów.

Zgodnie natomiast z art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie działalność wytwórcza oznacza działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pani oświadczeniem – w odniesieniu do działalności, którą Pani prowadzi za pośrednictwem spółki cywilnej, nie wystąpią negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3% przychodów z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

W Klasyfikacji Wyrobów i Usług ustawodawca w dziale 56 sklasyfikował - Usługi związane z wyżywieniem. W Klasie PKWiU 56.10 mieszczą się usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych. Klasa ta zawiera m.in. grupowanie 56.10.19.0 - Pozostałe usługi podawania posiłków.

Grupowanie to obejmuje:

·pozostałe usługi związane z podawaniem przygotowywanych posiłków i napojów świadczone przez punkty zazwyczaj nieposiadające miejsc do siedzenia ani obsługi kelnerskiej, takie jak: bufety, punkty sprzedaży frytek i ryb, kioski z gotową żywnością, punkty sprzedaży posiłków na wynos;

·sprzedaż z automatów żywności przygotowywanej na miejscu;

·usługi lodziarni i ciastkarni;

·usługi ruchomych placówek gastronomicznych, przygotowujących żywność i napoje do bezpośredniej konsumpcji.

Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą za pośrednictwem Spółki cywilnej i zamierza ustalić prawidłową stawkę ryczałtu dla przychodów ze świadczonych w ramach Spółki usług. Działalność ta polega na świadczeniu usług przygotowania oraz sprzedaży dań gotowych do bezpośredniego spożycia - sushi oraz innych wyrobów spożywczych - w lokalu gastronomicznym. Wszystkie sprzedawane w restauracji dania przeznaczone są do ich natychmiastowego spożycia, ponieważ nie wymagają one dodatkowej obróbki termicznej, czy też innego przygotowania. Miejsce konsumpcji zależne jest przede wszystkim od woli klienta, gdyż ma on możliwość zabrania posiłku na wynos, czy też skorzystania z usługi dostawy. Przygotowanie posiłku, jego wydanie, czy też ewentualna dostawa zamówienia składają się na jedną, kompleksową usługę gastronomiczną, której głównym celem jest przyrządzenie oraz wydanie klientowi gotowego do natychmiastowego spożycia posiłku. Suma przychodów wspólników Spółki z pozarolniczej działalności gospodarczej w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej za pośrednictwem Spółki usług gastronomicznych opisanych we wniosku, mogą być opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Na zakończenie wskazuję na art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zgodnie z którym:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:

1) ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;

2) ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;

2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;

2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 12%;

3) ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;

4) ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.

Podsumowując, przychód z opisanej w stanie faktycznym działalności gastronomicznej może być opodatkowany w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Panią we wniosku grupowania PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy tylko i wyłącznie sprawy będącej przedmiotem Pani zapytania (określenia stawki ryczałtu). Inne kwestie zawarte w opisie sprawy nie podlegały ocenie.

W odniesieniu do powołanej we wniosku interpretacji zaznaczam, że została ona wydana w indywidualnej sprawie innego podmiotu i nie ma zastosowania w sprawie będącej przedmiotem Pani wniosku.

Interpretacja ta, z uwagi na indywidualny charakter dotyczy tylko Pani, nie ma zastosowania do pozostałych wspólników spółki cywilnej.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).