Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 56.21.Z, PKWi... - Interpretacja - 0115-KDST2-2.4011.117.2024.2.BM

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 29 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-2.4011.117.2024.2.BM

Temat interpretacji

Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 56.21.Z, PKWiU 56.10.A .

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 lutego 2024 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełniła go Pani w dniach 6 marca i 22 kwietnia 2024 r. (daty wpływu).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pani działalność gospodarczą pod firmą X, polegającą w przeważającej części na „(PKWiU 56.21.Z) Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)” oraz „(PKWiU 56.10.A) Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne”. Jest Pani czynnym podatnikiem VAT.

W 2024 r. wybrała Pani formę opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, t.j. Dz.U.2022.2540 (dalej ustawa o ryczałcie).

W ramach ww. działalności dysponuje Pani placówką gastronomiczną (...), w której prowadzi działalność gastronomiczną. Działalność ta opiera się głównie na dowozie do klienta lub odbiorze osobistym przez klientów przygotowanej przez Panią żywności. Z tego względu przygotowana żywność jest wyłącznie pakowana w pojemniki jednorazowego użytku z (...) jednorazowego użytku. Dodatkowo dysponuje Pani przestrzenią z (...) miejscami siedzącymi, która jest wykorzystywana przez klientów w momencie czekania na odbiór zamówień. Klienci mają również możliwość zjeść na miejscu korzystając z opakowania jednorazowego.

Nie uzyskuje Pani przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

Reasumując, posiłki przygotowywane są we własnym lokalu i w zależności od preferencji klienta (głównie gospodarstwa domowe) zarówno dostarczane do domu klienta, spożywane przez klienta na miejscu w restauracji, jak i przygotowywane na wynos (klient odbiera posiłek osobiście).

Uzupełnienie stanu faktycznego

Prowadzi Pani działalność gospodarczą pod firmą X, polegającą w przeważającej części na następujących czynnościach (klasyfikacja PKWiU):

·PKWiU 56.21 Usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering), w tym: PKWiU 56.21.11 Usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla gospodarstw domowych, oraz PKWiU 56.21.19 Usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla pozostałych odbiorców zewnętrznych (katering);

·PKWiU 56.10 Usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych, w tym PKWiU 56.10.11.0 Usługi przygotowywania i podawania posiłków w restauracjach.

Pytanie

Jakiej wysokości ryczałt od przychodów ewidencjonowanych powinna Pani opłacać od przychodów uzyskiwanych z działalności opisanej we wniosku?

Pani stanowisko w sprawie

Pani zdaniem, od przychodów uzyskiwanych ze świadczonych usług gastronomicznych, to jest PKWiU 56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) oraz (PKWiU 56.10.A) Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne, winna Pani obliczać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych stosując stawkę 3% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy o ryczałcie.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy o ryczałcie, ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o ryczałcie, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym. Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o ryczałcie od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o ryczałcie, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

·8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 (pkt 5 lit. a),

·3% z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5% (pkt 7 lit. a).

Przy kwalifikacji uzyskanych przychodów do właściwej stawki ryczałtu ma zatem kluczowe znaczenie, czy przychody tę są powiązane ze sprzedażą napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5% i czy działalność kwalifikuje się jako działalność gastronomiczna.

Kwestia kwalifikacji świadczonych przez Panią ww. usług, (tj. dostarczane do domu klienta, spożywane przez klienta na miejscu w restauracji, jak i przygotowywane na wynos posiłków wytworzonych przez klienta w lokalu gastronomicznym) została rozstrzygniętą przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Y wyrokiem z dnia (...) 2023 r. (...). WSA w tym wyroku uznał, iż „w pojęciu działalności gastronomicznej, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o ryczałcie, mieścić się będzie również usługa cateringu (przygotowanie zamówionego posiłku i jego transport do zamawiającego). Dowóz przygotowanego posiłku będzie bowiem w tym przypadku usługą związaną z przygotowaniem i sprzedażą posiłku.” W uzasadnieniu ww. wyroku znalazły się obszerne rozważania dotyczące klasyfikacji PKWiU usług gastronomicznych, jak i jej stosowania w celu ustalenia właściwej stawki ryczałtu. WSA między innymi stwierdza, iż „(...) ani definicja działalności gastronomicznej, ani przepis regulujący stawkę dla tej działalności, tj. art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy o ryczałcie nie odwołują się w żaden sposób do klasyfikacji statystycznej.(....) Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o ryczałcie działalnością gastronomiczną są usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów (...). Ustawowa (legalna) definicja działalności gastronomicznej jest definicją opisową i nie odsyła w sposób wyraźny do grupowań statystycznych – dotyczy więc wszystkich czynności mających charakter usługi (w rozumieniu klasyfikacji statystycznej) związanych z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów. Transport przygotowanego na zamówienie posiłku (wraz ze sprzedażą tych posiłków i towarzyszących im towarów) świadczony przez dostawcę samodzielnie lub przez jego podwykonawcę jest usługą związaną z przygotowaniem i sprzedażą posiłków, o ile nie jest to odrębnie sprzedawana usługa przez przedsiębiorcę wykonującego wyłącznie usługi transportowe na rzecz dostawcy lub odbiorcy posiłków. (...)”

Reasumując, z opisu stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, iż nie uzyskuje Pani przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

W ramach działalności gospodarczej wykonuje Pani czynności polegające na:

1.przygotowywaniu posiłków w miejscu prowadzenia działalności gastronomicznej i dostarczaniu tych posiłków przez Panią we wskazane przez klienta miejsce,

2.przygotowywaniu przez Panią posiłków przy odbiorze osobistym przez klientów w miejscu prowadzenia działalności gastronomicznej

3.przygotowywaniu przez Panią posiłków i skonsumowania przez klientów tych posiłków w miejscu prowadzenia działalności gastronomicznej.

Opierając się na ww. wyroku WSA, powyżej wymienione czynności kwalifikują się jako działalność gastronomiczna, i co za tym idzie, winny być opodatkowane stawką ryczałtu 3% wynikającą z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy o ryczałcie.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ww. ustawy:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, tzn. usługi dla celów produkcji nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych;

wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Pojęcie usług nie obejmuje czynności związanych z wytwarzaniem wyrobów (włączając półfabrykaty, elementy, części, obróbkę elementów) z materiałów własnych przedsiębiorstwa na zlecenie innych jednostek gospodarki narodowej, przeznaczonych do celów produkcyjnych lub do dalszej odsprzedaży oraz z reguły nie obejmuje wytwarzania wyrobów na indywidualne zamówienie ludności z materiałów własnych wykonawcy.

Zgodnie natomiast z art. 4 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, działalność gastronomiczna to usługi związane z przygotowaniem posiłków oraz sprzedażą posiłków i towarów.

Klasyfikacja Wyrobów i Usług zawiera Sekcję I – usługi związane z zakwaterowaniem i usługi gastronomiczne, która obejmuje m.in.

usługi gastronomiczne,

usługi przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering),

usługi stołówkowe,

usługi przygotowywania i podawania napojów.

Przy czym, w klasyfikacji tej ustawodawca w dziale 56 – Usługi związane z wyżywieniem wymienił:

56.10. Usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych,

56.21. usługi przygotowywania i dostarczania żywności (katering) dla odbiorców zewnętrznych,

56.29. Pozostałe usługi gastronomiczne,

56.30. Usługi przygotowywania i podawania napojów.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Natomiast w myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z ww. art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Zgodnie art. 9 ust. 1 ww. ustawy:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3% przychodów z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Z treści wniosku wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą pod firmą X, polegającą w przeważającej części na następujących czynnościach:

·PKWiU 56.21 Usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering), w tym: PKWiU 56.21.11 Usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla gospodarstw domowych, jak i PKWiU 56.21.19 Usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla pozostałych odbiorców zewnętrznych (katering).

·PKWiU 56.10 Usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych, w tym PKWiU 56.10.11.0 Usługi przygotowywania i podawania posiłków w restauracjach.

W ramach ww. działalności dysponuje Pani placówką gastronomiczną (...), w której prowadzi działalność gastronomiczną. Działalność ta opiera się głównie na dowozie do klienta lub odbiorze osobistym przez klientów przygotowanej przez Panią żywności. Z tego względu przygotowana żywność jest wyłącznie pakowana w pojemniki jednorazowego użytku z (...) jednorazowego użytku. Dodatkowo dysponuje Pani przestrzenią z (...) miejscami siedzącymi, która jest wykorzystywana przez klientów w momencie czekania na odbiór zamówień. Klienci mają również możliwość zjeść na miejscu korzystając z opakowania jednorazowego.

Nie uzyskuje Pani przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że przychody osiągane przez Panią ze świadczenia usług polegających na przygotowywaniu posiłków we własnym lokalu, które są dostarczane do domu klienta, spożywane przez klienta na miejscu w restauracji lub przygotowywane na wynos podlegają opodatkowaniu 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przewidzianą dla działalności gastronomicznej, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przy założeniu, że spełnia Pani ustawowe warunki przewidziane dla tej formy opodatkowania.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła, i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia.

Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi rozstrzygnięcie tylko i wyłącznie w zakresie ustalenia właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskiwanych z tytułu usług gastronomicznych.

Interpretacja indywidualna wywoła skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji będzie pokrywał się z opisem stanu faktycznego podanym przez Panią w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną, Pana sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem sprawy i musi się Pan zastosować do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną, Pana sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem sprawy i musi się Pan zastosować do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

4)z zastosowaniem art. 119a;

5)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

6)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 2383 ze zm.).