Interpretacja indywidualna z dnia 2 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.925.2023.2.HJ
Temat interpretacji
Określenie właściwej stawki ryczałtu - 74.90.19.0.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 grudnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 28 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia właściwej stawki ryczałtu. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 31 stycznia 2024 r. (wpływ 31 stycznia 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Od 2 września 2019 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym. W 2024 r. planuje Pan dokonać zmiany formy opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w ustawowo przewidzianym terminie. Zgodnie z art. 3 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.
Do planowanej zmiany formy opodatkowania w ramach wykonywanej działalności gospodarczej nie znajdą zastosowania wyłączenia znajdujące się w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Prowadzona działalność jest działalnością usługową - pozarolniczą działalnością gospodarczą, w myśl przepisu art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy. Ne prowadzi Pan działalności usługowej, o której mowa w pkt 2 i 3 ww. artykułu. Przedmiotem działalności są czynności zaliczone do usług zgodnie z PKWiU wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie PKWiU. Świadczone przez Pana usługi nie stanowią usług pośrednictwa w sprzedaży hurtowej (PKWiU grupa 74.90). W ramach prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej (sklasyfikowanej według kodu PKD 74.90.Z - Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKWiU 74.90.19.0) współpracuje Pan, w oparciu o model współpracy B2B, z podmiotem gospodarczym (Zleceniodawcą – Spółką z o.o.) specjalizującym się w handlu i dystrybucji pasz dla drobiu. Posiada Pan kierunkowe wykształcenie z zakresu rolnictwa i zootechniki. Nie pełni Pan funkcji Członka Zarządu, ani nie jest wspólnikiem Spółki, na rzecz której świadczy usługi. Spółka, dla której wykonuje Pan czynności w ramach działalności nie jest i nigdy nie była Pana pracodawcą. Nie uzyskuje Pan przychodów na podstawie umów o zarządzaniu przedsiębiorstwem, kontraktów menadżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychodów tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Przychód z tytułu działalności nie przekracza i nie przekroczy w 2023 r. kwoty limitu wymienionego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Do Pana obowiązków należy dbanie o dobre relacje ze stałymi odbiorcami pasz, nadzór nad utrzymaniem poziomu sprzedaży, zaangażowanie w procedurę reklamacji (zgłaszanie Spółce sytuacji niezadowolenia z produktu).
W ramach pisemnej umowy o współpracy ze Zleceniodawcą świadczy Pan następujące usługi:
1)wyszukiwania i pozyskiwania klientów zainteresowanych zakupem towarów oferowanych przez Zleceniodawcę, w szczególności:
·badanie rynku popytu na produkt,
·oferowanie towarów Zleceniodawcy potencjalnym kontrahentom,
·negocjowanie warunków umów ( cena produktu w kontekście wielkości zamówienia),
·aranżowanie spotkań handlowych,
·udział w spotkaniach handlowych,
·przedstawianie Kontrahentom lub potencjalnym Kontrahentom ofert i umów, których zawarciem zainteresowany jest Zleceniodawca,
·udzielanie Kontrahentom wszelkich informacji dotyczących produktów, cen oraz warunków handlowych Zleceniodawcy niezbędnych przy zawieraniu umów z kontrahentami,
·nadzór nad realizacją zawartych umów,
·nawiązywanie i aktywne utrzymywanie kontaktów handlowych z kluczowymi klientami;
2)nawiązywania kontaktów z nowymi klientami;
3)obsługi klientów bieżących i nowych w charakterze:
·doradztwa w zakresie stosowania, dozowania i odpowiedniego doboru pasz pod względem ich optymalnego zastosowania, itp.,
·negocjowania umów,
·pomocy w procesie żywieniowym podczas hodowli zwierząt;
4)koordynację i nadzór nad prawidłową realizacją umów, które obejmują:
·dbałość o dobre relacje z pozyskanymi klientami oraz zaufanie do swojej osoby i Spółki poprzez przekazywanie kompetentnej wiedzy na temat produktu i jego działania na drób.
Po podpisaniu umowy i realizacji sprzedaży, klient pozostaje pod Pana opieką (kontroluje Pan przyrosty, zdrowie i stan ptaków na kurnikach). Podtrzymuje Pan dobre relację z hodowcą. Dba Pan o prawidłowe relacje w trakcie trwania umowy i jej właściwą realizację. Czynności te na bieżąco raportuje Pan do firmy, dla której świadczy usługi. W ramach prowadzonej przez Pana działalności z tytułu organizacji współpracy handlowej i sprzedaży wystawia Pan fakturę Zleceniodawcy o tytule: „Usługa zgodnie z umową”, mającą za punkt odniesienia (wynagrodzenie) prowizję od zakupionych towarów przez pozyskanych klientów i obejmującą między innymi poszukiwanie oraz obsługę klientów, doradztwo żywieniowe ds. drobiu, wycenę, negocjowanie umów, prezentację towarów Zleceniodawcy. Ponadto kwota faktury obejmuje również stałą kwotę wynagrodzenia, niezależną od powyższych czynników, w tym obrotu.
Swoje usługi świadczy Pan na własny rachunek i własne ryzyko oraz ponosi Pan odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Określenie czasu, miejsca i sposobu usług leży w Pana gestii. Spółka nie podejmuje żadnych działań w zakresie kierowania sposobem świadczenia przez Pan usług.
W uzupełnieniu wskazał Pan, że usługi, które Pan świadczy w ramach prowadzonej działalności nie są, ani nie będą związane z usługami z tytułu świadczenia usług firm centralnych (head Office); usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem (PKWIU ex dział 70), inne niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Poza dochodami z działalności gospodarczej, nie uzyskuje Pan innych dochodów podlegających opodatkowaniu.
Pytanie
Czy świadczone przez Pana usługi, opisane we wniosku, z tytułu prowadzonej działalności mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5%?
Pana stanowisko w sprawie (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku)
Pana zdaniem przysługuje Panu prawo do opodatkowania usług zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg stawki 8,5%. Działalność, którą Pan prowadzi, sklasyfikowana pod kodem PKD 74.90.Z (PKWiU 74.90.19.0), może być opodatkowana ryczałtem stawką 8,5%, ponieważ powyższe PKWiU nie jest wyłączone z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z ustawą z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W uzupełnieniu wniosku doprecyzował Pan, że Pana doświadczenie zawodowe w branży żywienia zwierząt, a w szczególności drobiu, pozwoliło Panu nabyć szeroką wiedzę ekspercką w tym zakresie. Szerokie spektrum wiedzy w dziedzinach, które Pan reprezentuje, jak również kierunkowe wykształcenie z zakresu rolnictwa i zootechniki, pozwoliło Panu stać się profesjonalistą technicznym i pozwala wykonywać czynności wskazane we wniosku z najwyższą starannością.
Świadczone przez Pana usługi mają charakter działalności oznaczonej kodem PKD 74.90.Z – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna gdzie indziej niesklasyfikowana (zgodnie z PKWiU 74.90.19.0 – Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane).
Tym samym, skoro Pana działalność stanowi działalność usługową, zgodnie z powyżej wymienioną definicją oraz nie została ona wymieniona w żadnym innym przepisie, odpowiednią stawką dla wykonywanych usług będzie stawka 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:
Przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznaczają pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi: 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Należy zwrócić uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.
Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
W przedstawionym we wniosku opisie zdarzenia wskazał Pan, że od 2 września 2019 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym. W 2024 r. planuje Pan dokonać zmiany formy opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w ustawowo przewidzianym terminie. Do planowanej zmiany formy opodatkowania w ramach wykonywanej działalności gospodarczej nie znajdą zastosowania wyłączenia znajdujące się w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Prowadzona działalność jest działalnością usługową – pozarolniczą działalnością gospodarczą, w myśl przepisu art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy. W ramach działalności gospodarczej świadczy Pan między innymi usługi polegające na wyszukiwaniu i pozyskiwaniu klientów zainteresowanych zakupem towarów oferowanych przez zleceniodawcę, nawiązywaniu kontaktów z nowymi klientami, obsłudze klientów bieżących i nowych, doradztwie w zakresie stosowania, dozowania i odpowiedniego doboru pasz pod względem ich optymalnego zastosowania, koordynacji i nadzorze nad prawidłową realizacją umów, a także na dbałości o dobre relacje z pozyskanymi klientami oraz przekazywaniu kompetentnej wiedzy na temat produktu i jego działania. Usługi te sklasyfikowane są pod PKD 74.90.Z – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (zgodnie z PKWiU 74.90.19.0 – Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane).
Mając na względzie powołane wyżej przepisy prawa oraz treść wniosku stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU 74.90.19.0 – Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, o ile spełnione zostaną ustawowe warunki opodatkowania w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Reasumując, Pana stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Interpretacja dotyczy tylko i wyłącznie sprawy będącej przedmiotem Pana zapytania (określenia stawki ryczałtu). Inne kwestie zawarte w opisie sprawy nie podlegały ocenie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”)
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).