Temat interpretacji
W dniu 01.06.2005 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zgorzelcu wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Jak stanowi art. 14 a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta, ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14 a § 4 cytowanej ustawy, udzielenie interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o którym mowa w § 1, nastepuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie.
Strona prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług kosmetycznych opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej i chciałaby rozszerzyć swoją działalność o makijaż prmanentny, który polega na wprowadzeniu pod tkankę skórną pigmentu powodując zmianę jej koloru(np. usta, brwi)na okres 5 lat. Strona wystapiła z zapytaniem, czy makijaż permanentny wchodzi do katalogu czynności ujętych w zakresie działalności usługi kosmetyczne objętej opodatkowaniem w formie karty podatkowej. Jednocześnie strona uważa, że makijaż permanentny wchodzi do katalogu czynności ujętych w zakresie usługi kosmetyczne opodatkowane w formie karty podatkowej.
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 z późn. zmianami) zryczałtowany podatek dochodwy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo-usugową, określoną w części I tabeli stanowiacej załącznik Nr 3 do ustawy, zwanej dalej "tabelą", w zakresie wymienionym w załączniku Nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nie przkraczającym stanu określonego w tabeli. Z załącznika Nr 4 do wymienionej ustawy wynika, iż w zakresie działalności usługi kosmetyczne objętej opodatkowaniem w formie karty podatkowej przedmiotem działalności jest: wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki upiększjącej: stosowanie maseczek upiększjących, farbowanie rzęs oraz regulacja i farbowanie brwi, makijaż, manicure i pedicure. Wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki zachowawczej, z zastosowaniem odpowiednich aparatów i preparatów: oczyszczanie skóry twarzy i pleców, masaże pilęgnacyjne twarzy i pleców, masaże pielęgnacyjne twarzy, szyi, ramion, rąk, głowy itp., maski pielęgnacyjne np.: ściągające, odżywcze, plastyczne i ziołowe. Wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki leczniczej, jak: lecznicze oczyszczanie skóry z zaskórniaków, usuwanie prosaków oraz wykwitów mięczaka zakaźnego, masaże lecznicze, masaże refleksyjne, zabiegi z dziedziny światło- wodo- i elektroterapii, wchodzące w zakres kosmetyki zachowawczej i leczniczej.
Biorąc zatem pod uwagę przedstawiony przez stronę stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa podatkowego tutejszy organ podatkowy stwierdza, iż makijaż permanentny wchodzi do zakresu usług kosmetycznych tj. wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki upiększającej, objętych opodatkowaniem w formie karty podatkowej.
Zgodnie z art. 14 a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Jak stanowi art. 14 b § 1 i 2 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia.