Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Naczelnik Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście działając na podstawie:art.14a § 1 i 4, art.14b § 1 i 2 oraz art.216 § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 ze zm.)
rozdział 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 1998r. Nr 144 poz.930 ze zm.)
po rozpatrzeniu wniosku Podatnikaz dnia 26 września 2005r. udziela informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych stwierdzając, że stanowisko w sprawie jest słuszne.
UZASADNIENIE
Dnia 26 września 2005r. do tutejszego organu podatkowego wpłynęło pismo podatnika Podatnika z zapytaniem czy:
prowadząc działalność gospodarczą opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym należy zgłaszać przerwę w prowadzeniu działalności we właściwym Urzędzie Skarbowym.
Dnia 30.09.2005r. tutejszy organ podatkowy w trybie art. 169 §1 i art.14a §1 i 2 wezwał Podatnika do usunięcia braków w złożonym wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego poprzez dokładne przedstawienie stanu faktycznego, własnego stanowiska w sprawie oraz złożenie oświadczenia czy w przedmiotowej sprawie nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.
W uzupełnieniu do wniosku z dnia 10.10.2005r. zajęto własne stanowisko w sprawie i oświadczono że w w/w sprawie nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.
Ze stanu faktycznego przedstawionego przez Podatnika wynika, że działalność gospodarczą w zakresie transportu osobowego - taksówka - prowadzi od 1983 roku. Do roku 1993 powyższa działalność opodatkowana była zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej, gdzie obowiązkiem było zgłaszanie wszelkich przerw w urzędzie skarbowym. Natomiast od 1994 roku podatnik rozpoczął działalność opodatkowaną ryczałtem ewidencjonowanym. W związku z powyższym prowadząc ewidencję przychodu nie ma obowiązku zgłaszania przerwy w urzędzie skarbowym.
Stanowisko Podatnika w wyżej opisanej sprawie jest słuszne, gdyż:
przepisy rozdziału 2 ustawy z dnia 20 listopada 1998r. O zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 1998r. Nr 144, poz.930 ze zm.) regulujące zasady opodatkowania ryczałtem przychodów ewidencjonowanych - nie zobowiązuje podatnika do zgłaszania przerw w prowadzeniu działalności. Zatem stosownie do w/w uregulowań brak jest obowiązku informowania urzędu o przerwach w prowadzonej działalności.