Potwierdzenie prawidłowości stosowania stawek ryczałtu z tytułu świadczenia usług budowlanych i usług hostingowych - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.86.2019.2.MD

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.86.2019.2.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Potwierdzenie prawidłowości stosowania stawek ryczałtu z tytułu świadczenia usług budowlanych i usług hostingowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2019 r. (data wpływu 19 lutego 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 marca 2019 r. (data wpływu 8 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie potwierdzenia prawidłowości stosowanych stawek zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu świadczenia usług budowlanych i usług hostingowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 lutego 2019 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) w związku z czym pismem z dnia 25 marca 2019 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.86.2019.1.MD, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych wniosku, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 25 marca 2019 r. za pośrednictwem poczty. Skuteczne doręczenie nastąpiło w dniu 28 marca 2019 r. Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 29 marca 2019 r., nadanym za pośrednictwem operatora pocztowego w dniu 4 kwietnia 2019 r., które wpłynęło w dniu 8 kwietnia 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest budowa domów na własne imię i własny rachunek, w celu ich odsprzedaży (PKWiU 41.00.30 - roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych). Roboty te podlegają stawce ryczałtu 5,5%.

Oprócz robót budowlanych, przedmiotem działalności Wnioskodawcy są także następujące usługi:

  • utrzymanie modułu przetwarzania ofert z dedykowanym rozwiązaniem tablic multimedialnych pod oferty pracy i aktualności,
  • usługa hostingowa strony internetowej oraz infomatów drukujących oferty pracy,
  • usługa nadzoru usługi hostingowej,
  • usługa hostingowa utrzymania strony internetowej,
  • utrzymanie usługi hostingowej oraz domeny internetowej,
  • usługa hostingowa strony internetowej,
  • utrzymanie domeny internetowej,
  • prace programistyczne nad rejestrem zmian na stronie internetowej.

Usługi te Wnioskodawca wykonuje na rzecz Powiatowych Urzędów Pracy oraz Sądu Rejonowego. Hosting, to usługa polegająca na udostępnianiu fragmentu przestrzeni dyskowej serwera wirtualnego lub dedykowanego dla innych użytkowników. Jest to podstawowa usługa dająca możliwość opublikowania serwisu WWW w Internecie. Usługi hostingowe związane są z tworzeniem stron internetowych, mających na celu także ich promocję i reklamę, a co się z tym wiąże - zapewniają szybką i ogólnie dostępną informację. Usługi te są jednym z etapów zakładania firmowej strony internetowej.

Powyższe usługi, sklasyfikowane są w Polskiej Klasyfikacji Działalności pod poz. 63.11.Z Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność, w dziale 63 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, tj. przetwarzanie danych (PKWiU 63.11.1) i przesyłanie strumieni audiowizualnych przez Internet (PKWiU 63.11.2).

W uzupełnieniu wniosku dodano, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 17 września 2018 r. Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów uzyskiwanych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych złożył w dniu rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej, tj. 17 września 2018 r. Usługi przetwarzania danych i usługi hostingowe Wnioskodawca prowadzi od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. W ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca będzie świadczył usługi związane z oprogramowaniem. Wnioskodawca na rzecz byłego ani obecnego pracodawcy nie świadczy usług odpowiadających czynnościom, które wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy, ani które wykonuje w ramach stosunku pracy to znaczy, że nie był, ani nie jest zatrudniony na umowę o pracę z podmiotami, na rzecz których ww. usługi wykonuje.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy prowadząc działalność gospodarczą w zakresie robót budowlanych oraz usług hostingowych Wnioskodawca prawidłowo rozlicza świadczone usługi, opodatkowując je w następujący sposób:

  • roboty budowlane - stawką zryczałtowanego podatku w wysokości 5,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
  • usługi hostingowe - stawką zryczałtowanego podatku w wysokości 17%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. h) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?

Zdaniem Wnioskodawcy (przedstawionym we wniosku oraz jego uzupełnieniu), prawidłowo rozlicza świadczone w ramach działalności gospodarczej usługi wymienione w postawionym we wniosku pytaniu, albowiem roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych podlegają stawce ryczałtu 5,5% (zakres wykonywanych przez Wnioskodawcę usług mieści się w klasyfikacji PKWiU 41.00.30, które to usługi podlegają stawce ryczałtu 5,5%), natomiast usługi hostingowe podlegają stawce 17% (zakres wykonywanych przez Wnioskodawcę usług mieści się w klasyfikacji PKWiU 63.11.1 oraz 63.11.2, które to usługi podlegają stawce ryczałtu 17%).

Przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest budowa domów na własne imię i własny rachunek w celu ich odsprzedaży. Przedmiot działalności Wnioskodawcy mieści się w klasyfikacji PKWiU 41.00.30, tj. roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych (prace związane z budową nowych budynków, przebudową lub remontem istniejących budynków). Roboty te nie są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r., poz.43).

Ponadto, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. h) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 17% przychodów ze świadczenia usług: przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni audiowizualnych przez Internet (PKWiU 63.11.2). Według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod kodem 63.11.1 mieszczą się usługi przetwarzania, usługi zarządzania stronami internetowymi (hosting) oraz pozostałe usługi związane z zapewnieniem infrastruktury dla technologii informatycznych i komputerowych, natomiast pod kodem 63.11.2. mieszczą się usługi przesyłania strumieni audiowizualnych przez Internet.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 43), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z treści tego przepisu wynika, że pozarolnicza działalność gospodarcza to działalność, która jest prowadzona:

  • w celu osiągnięcia dochodu przy czym nawet ewentualna strata będąca wynikiem tej działalności nie pozbawia jej statusu działalności gospodarczej, bowiem istotny jest sam zamiar osiągnięcia dochodu;
  • w sposób ciągły jednakże przesłanki tej nie należy rozumieć jako konieczność wykonywania działalności bez przerwy; istotny jest zamiar powtarzalności określonych czynności, celem osiągnięcia dochodu;
  • w sposób zorganizowany co oznacza, że podejmowane działania są podporządkowane obowiązującym regułom, normom i służą osiągnięciu celu, mają wpływ na racjonalność gospodarowania posiadanymi środkami, a tym samym uczestnictwa w obrocie gospodarczym.

Analizowany przepis zawiera ponadto przesłankę negatywną uzyskiwane przychody nie mogą być zaliczone do innych źródeł przychodów, wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 ustawy.

Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej spółką. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, przez działalność usługową należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r., poz. 256 i 1753), wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r., poz. 997, 1000, 1629 i 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

W przypadku trudności w ustaleniu symbolu PKWiU, zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacji Urzędu Statystycznego. Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

  1. w roku poprzedzającym rok podatkowy:
    1. uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 250 000 euro, lub
    2. uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 250 000 euro,
  2. rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.

Kwoty wyrażone w euro przelicza się na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego rok podatkowy (art. 4 ust. 2 ww. ustawy).

Aby skorzystać ze zryczałtowanej formy opodatkowania, o której mowa w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, należy złożyć pisemne oświadczenie o jej wyborze, stosownie do przepisu art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przepis ten stanowi, że pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zauważyć należy, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ww. ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w Załączniku Nr 2 do ustawy.

W świetle powyższych przepisów, o możliwości korzystania z opodatkowania w formie ryczałtu decyduje wyłącznie rodzaj działalności, którą faktycznie podatnik wykonuje. Gdy przedmiotem tej działalności nie są usługi, których świadczenie wyłącza z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, podatnik może korzystać ze zryczałtowanej formy opodatkowania.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest budowa domów na własne imię i własny rachunek, w celu ich odsprzedaży (PKWiU 41.00.30 - roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych). Oprócz robót budowlanych, przedmiotem działalności Wnioskodawcy są także następujące usługi:

  • utrzymanie modułu przetwarzania ofert z dedykowanym rozwiązaniem tablic multimedialnych pod oferty pracy i aktualności,
  • usługa hostingowa strony internetowej oraz infomatów drukujących oferty pracy,
  • usługa nadzoru usługi hostingowej,
  • usługa hostingowa utrzymania strony internetowej,
  • utrzymanie usługi hostingowej oraz domeny internetowej,
  • usługa hostingowa strony internetowej,
  • utrzymanie domeny internetowej,
  • prace programistyczne nad rejestrem zmian na stronie internetowej.

Usługi te Wnioskodawca wykonuje na rzecz Powiatowych Urzędów Pracy oraz Sądu Rejonowego. Hosting, to usługa polegająca na udostępnianiu fragmentu przestrzeni dyskowej serwera wirtualnego lub dedykowanego dla innych użytkowników. Jest to podstawowa usługa dająca możliwość opublikowania serwisu WWW w Internecie. Usługi hostingowe związane są z tworzeniem stron internetowych, mających na celu także ich promocję i reklamę, a co się z tym wiąże - zapewniają szybką i ogólnie dostępną informację. Usługi te są jednym z etapów zakładania firmowej strony internetowej.

Powyższe usługi sklasyfikowane są w Polskiej Klasyfikacji Działalności pod poz. 63.11.Z Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność, w dziale 63 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, tj. przetwarzanie danych (PKWiU 63.11.1) i przesyłanie strumieni audiowizualnych przez Internet (PKWiU 63.11.2). W ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca będzie świadczył usługi związane z oprogramowaniem. Wnioskodawca nie był ani nie jest zatrudniony na umowę o pracę z podmiotami, na rzecz których ww. usługi wykonuje.

Wskazać należy, że w Wykazie usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, nie wymieniono wskazanych przez Wnioskodawcę usług, sklasyfikowanych pod symbolami 41.00.30, 63.11.1, 63.11.2.

W konsekwencji stwierdzić należy, że skoro wskazana przez Wnioskodawcę działalność usługowa sklasyfikowana pod ww. symbolami nie została wymieniona w Wykazie usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, to działalność ta może podlegać opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ww. ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 5,5% od przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton.

Przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie definiują pojęć usługi budowlane, czy roboty budowlane. Dlatego zasadne jest powołanie się na przepis art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202, z późn. zm.).

Zgodnie z powołanym przepisem, przez:

  • roboty budowlane należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego (art. 3 pkt 7),
  • obiekt budowlany należy rozumieć budynek, budowlę bądź obiekt małej architektury, wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, wzniesiony z użyciem wyrobów budowlanych (art. 3 pkt 1),
  • budowlę należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem tablice reklamowe i urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni jądrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową (art. 3 pkt 3).

Natomiast, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. h) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 17% przychodów ze świadczenia usług przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni audiowizualnych przez Internet (PKWiU 63.11.2).

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego oraz powołane wyżej przepisy prawa podatkowego, należy uznać, że przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej polegającej na wykonywaniu usług budowlanych, sklasyfikowanych pod symbolami PKWiU: 41.00.30, podlegają opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym w wysokości 5,5%. Natomiast przychody ze świadczenia usług sklasyfikowanych pod symbolami PKWiU 63.11.1 i PKWiU 63.11.2, podlegają opodatkowaniu według stawki 17%.

Zatem, jak wynika z powyższego, Wnioskodawca prawidłowo rozlicza i opodatkowuje uzyskiwane przychody z tytułu świadczonych usług w zakresie robót budowlanych oraz usług hostingowych.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

W związku z faktem, że organy podatkowe nie są właściwe do klasyfikowania wyrobów i usług, tutejszy Organ udzielił interpretacji indywidualnej w oparciu o wskazane przez Wnioskodawcę grupowania PKWiU.

Końcowo, w niniejszej sprawie zaznaczyć jednak należy, że tutejszy Organ wydając interpretacje w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę i Jego stanowiskiem. Tym samym dokonał wyłącznie analizy okoliczności faktycznych podanych we wniosku.

Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku ww. postępowań okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej