
Temat interpretacji
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.01.12 oraz 62.02.30.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe w części dotyczącej stawki podatku dla usług wymienionych w poz. 1-13 opisu zdarzenia przyszłego (PKWiU 62.01.12 i 62.02.30) i nieprawidłowe w części dotyczącej stawki podatku dla usług wymienionych w poz. 14 opisu (PKWiU 62.01.12.0).
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 kwietnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawek 8,5% i 12%. Wniosek został uzupełniony w dniach 1, 9 i 22 czerwca 2022 r.
Treść wniosku, po jego uzupełnieniu, jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej będzie Pan świadczył następujące usługi (dalej: „Usługi”), sklasyfikowane w podany niżej sposób, opodatkowane Pana zdaniem podaną niżej stawką podatku:
1.Zajmowanie się aplikacją w przestrzeni AI/Digitalizacja dokumentów - (...) – PKWiU 62.01.12, stawka 8,5%
2.Projektowanie koncepcji, tworzenie dokumentacji technicznej systemów komputerowych – PKWiU 62.01.12, stawka 8,5%
3.Analiza wymagań i specyfikacji oprogramowania – PKWiU 62.01.12, stawka 8,5%
4.Testy manualne modułów programu – PKWiU 62.01.12, stawka 8,5%
5.Porównywanie wyników oczekiwanych i otrzymanych - aplikacja a baza danych, bieżąca wersja vs poprzednia wersja – PKWiU 62.01.12, stawka 8,5%
6.Prowadzenie/bycie częścią zespołu projektowego (mix osób z umiejętnościami technicznymi i funkcjonalnymi) – PKWiU 62.01.12, stawka 8,5%
7.Współpraca z zespołem i kluczowymi interesariuszami w zakresie działania aplikacji – PKWiU 62.01.12, stawka 8,5%
8.Testy manualne oprogramowania – PKWiU 62.02.30, stawka 8,5%
9.Testy manualne dokumentacji oprogramowania – PKWiU 62.02.30, stawka 8,5%
10.Testy manualne licencji oprogramowania – PKWiU 62.02.30, stawka 8,5%
11.Wsparcie techniczne i merytoryczne użytkowników oprogramowania na środowisku produkcyjnym – PKWiU 62.02.30, stawka 8,5%
12.Pomoc w rozwiązaniu incydentów na środowisku produkcyjnym – PKWiU 62.02.30, stawka 8,5%
13.Komunikacja z dostawcą oprogramowania poprzez zgłaszanie błędów/zapytania – PKWiU 62.02.30, stawka 8,5%
14.Ustawianie parametrów oprogramowania i włączanie/wyłączanie licencji oprogramowania – PKWiU 62.01.12.0, stawka 12%
Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.). Zgodnie z tym przepisem: „Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r., poz. 2453, z 2018 r., poz. 2440, z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r., poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.”
Świadczone przez Pana Usługi nie będą związane z:
‒nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych (PKWiU dział 60),
‒z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0),
‒związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1),
‒objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2),
‒związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02),
‒w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0),
‒związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Do wykonywanej przez Pana działalności opisanej we wniosku nie będą miały zastosowania wyłączenia zwarte w art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Usługi opisane we wniosku nie będą świadczone przez Pana na rzecz kontrahenta, który był lub jest Pana pracodawcą.
Złożył Pan sporządzone na piśmie oświadczenie naczelnikowi urzędu skarbowego, właściwemu według miejsca zamieszkania, o wyborze opodatkowania przychodów z chwilą złożenia wniosku CEIDG-1 (przy rejestracji działalności gospodarczej).
W 2021 r. nie prowadził Pan działalności gospodarczej.
Oprócz wskazanej działalności gospodarczej nie uzyskuje Pan innych dochodów podlegających opodatkowaniu.
Pytanie
Które Usługi wymienione w zdarzeniu przyszłym będą opodatkowane stawką 12% podatku, a które stawką 8,5% podatku?
Pana stanowisko w sprawie (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ustawy w brzmieniu od 1 stycznia 2022 r. stawką 12% podatku zryczałtowanego opodatkowane są, m.in. usługi związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) tej ustawy, stawką 8,5% podatku opodatkowuje się przychody z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
W związku z powyższym, Wnioskodawca uważa, że Usługi wymienione w pozycji od 1 do 13 będą opodatkowane stawką 8,5%, a w pozycji 14 opodatkowane stawką 12%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.) (dalej: ustawa):
Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 ustawy:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1)działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3;
(...)
12)pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
‒prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Na podstawie art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy:
podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Zgodnie natomiast z treścią art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Zauważyć należy, że u osób prowadzących działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych, tj. wyłączeń, o których mowa w art. 8 ww. ustawy.
Zgodnie z ww. art. 8 ust. 1 ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)uchylony
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)– e)uchylony
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
‒jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
6)(uchylony)
W myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
‒w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stosownie do art. 9 ust. 1 ww. ustawy
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ww. ustawy (w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.), ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
‒12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1) – art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b;
‒8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 – art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a.
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Ponadto zauważyć należy, iż możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
We wniosku przedstawił Pan informacje, z których wynika, że:
‒w ramach działalności gospodarczej będzie Pan świadczył usługi:
1)zajmowania się aplikacją w przestrzeni AI/Digitalizacja dokumentów, projektowania koncepcji i tworzenia dokumentacji technicznej systemów komputerowych, analizy wymagań i specyfikacji oprogramowania, testów manualnych modułów programu, porównywania wyników oczekiwanych i otrzymanych między aplikacją a bazą danych oraz między wersjami bieżącą i poprzednią, prowadzenia/bycia częścią zespołu projektowego, współpracy z zespołem interesariuszy w zakresie działania aplikacji– usługi sklasyfikowane wg grupowania 62.01.12 PKWiU,
2)testów manualnych oprogramowania, testów manualnych dokumentacji oprogramowania, testów manualnych licencji oprogramowania, wsparcia technicznego i merytorycznego użytkowników oprogramowania, pomocy w rozwiązywaniu incydentów w środowisku produkcyjnym, komunikacji z dostawcą oprogramowania– usługi sklasyfikowane wg grupowania 62.02.30 PKWiU,
3)ustawiania parametrów oprogramowania, włączanie/wyłączanie licencji oprogramowania – usługi sklasyfikowane wg grupowania 62.01.12.0 PKWiU.
‒Wykonywane usługi nie będą związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1) ani z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02).
‒Do wykonywanej działalności nie będą miały zastosowania wyłączenia zwarte w art. 8 ust. 1 i 2 ustawy.
‒Oprócz wskazanej działalności gospodarczej nie uzyskuje Pan innych dochodów podlegających opodatkowaniu.
Na podstawie powyższych informacji można stwierdzić, że przychody, które będzie Pan uzyskiwał ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej opisanych usług, sklasyfikowanych według PKWiU symbolami 62.01.12 oraz 62.02.30, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Również usługi „Ustawianie parametrów oprogramowania i włączanie/wyłączanie licencji oprogramowania”, dla których podał Pan klasyfikację 62.01.12.0 PKWiU, będą opodatkowane wg stawki 8,5% na podstawie powyższego przepisu.
Odnosząc się do Pana stanowiska w części, w której jest ono nieprawidłowe, należy zauważyć, że przepis art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy zawęża usługi objęte klasyfikacją PKWiU 62.01.1 do tych, które mieszczą się w tej kategorii, ale związane są z oprogramowaniem.
Skoro, jak Pan wskazał, świadczone przez Pana usługi nie będą związane z oprogramowaniem, zatem usługi sklasyfikowane symbolem 62.01.12.0 PKWiU („Ustawianie parametrów oprogramowania i włączanie/wyłączanie licencji oprogramowania”) będą – wbrew Pana stanowisku – opodatkowane stawką 8,5% podatku zryczałtowanego.
Zastrzec jednak należy, że zastosowanie stawki 8,5% do usług objętych podanymi symbolami PKWiU będzie prawidłowe wyłącznie, jeżeli faktycznie nie uzyska Pan przychodów ze świadczenia innych usług (w szczególności usług związanych z oprogramowaniem oraz doradztwem w zakresie oprogramowania) wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, do których to usług przypisana jest 12% stawka ryczałtu.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
‒Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
‒Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).