Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów według stawki 8,5% oraz 15%. - Interpretacja - 0115-KDIT3.4011.208.2022.1.JS

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 15 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.208.2022.1.JS

Temat interpretacji

Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów według stawki 8,5% oraz 15%.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 lutego 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 7 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów według stawki 8,5% oraz 15%. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Przedmiot działalności gospodarczej Wnioskodawcy:

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu niezależnie od miejsca osiągania dochodów i osiąga dochody z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

W ramach prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej, Wnioskodawca wykonuje działalność usługową związaną z obsługą Klientów z branży IT w zakresie pośrednictwa komercyjnego (pośrednictwa w interesach) PKD 74.90.Z oraz doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania PKD 70.22.Z.

Wnioskodawca świadczy usługi w ramach działalności gospodarczej na rzecz Zleceniodawcy - firmy z branży informatycznej. W ramach zawartej umowy ze Zleceniodawcą, Wnioskodawca jest odpowiedzialny za nawiązywanie relacji biznesowych z kontrahentami /dostawcami/ partnerami Zleceniodawcy, w celu zapewnienia optymalnej obsługi rozwiązań IT poprzez m.in. poszukiwanie („wynajmowanie”) ekspertów w zakresie oprogramowania (developerów/programistów) z różnych firm z branży IT, którzy będą dedykowani do pracy w projektach realizowanych przez Zleceniodawcę.

W ramach świadczonych usług, Wnioskodawca odpowiada m.in. za utrzymywanie relacji biznesowych z firmami IT na całym świecie, od których Zleceniodawca wynajmuje programistów/developerów do realizacji projektów. W ramach wykonywanych czynności, Wnioskodawca zajmuje się:

1.pośrednictwem w interesach (pośrednictwo komercyjne), w tym:

zbieraniem informacji od Zleceniodawcy o jego zapotrzebowaniu na programistów o określonych umiejętnościach,

wyszukiwaniem nowych partnerów (firm), od których można wypożyczyć programistów do realizacji projektów Zleceniodawcy,

spotkania z nowymi partnerami (również on-line), w zakresie możliwości nawiązania relacji biznesowych; przekazanie potencjalnym partnerom zapotrzebowania Zleceniodawcy oraz przeprowadzenie researchu w zakresie dostępności programistów u partnerów,

negocjowaniem umów i warunków współpracy w imieniu Zleceniodawcy,

podtrzymywaniem relacji z partnerami, obsługa bieżących kontraktów oraz prowadzenie rozmów o nowych zamówieniach, stosowanych stawkach za obsługę, przedłużanie kontraktów, rozwiązywanie bieżących problemów,

zapewnieniem wysokiego poziomu satysfakcji Zleceniodawcy i jego klientom z tytułu świadczonych usług, informowaniem Zleceniodawcy o dostępnych programistach/usługach/dostępności programistów oferowanych przez znalezionych partnerów/dostawców/kontrahentów.

2.doradztwem w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, w tym:

organizacją pracy i koordynacją zespołu Zleceniodawcy w zakresie weryfikacji programistów dostarczanych przez Wnioskodawcę,

obsługą zgłoszeń uwag Zleceniodawcy w zakresie jakości pracy wypożyczonych programistów, bieżącym doradztwem w zakresie rozwiązywania problemów i usprawniania procesów.

Jednocześnie Wnioskodawca zaznacza, że co do zasady w ramach wykonywanych obowiązków nie tworzy oprogramowania, jak również nie świadczy usług związanych z oprogramowaniem, jak również nie prowadzi działalności związanej z agencją zatrudnienia.

Usługi, które Wnioskodawca świadczy na rzecz Zleceniodawcy zostały przez niego sklasyfikowane następująco:

a)pośrednictwo w interesach (pośrednictwo komercyjne) – PKWiU (2015) – 74.90.12.0.;

b)doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania – PKWiU (2015) 70.22.30.0.

Wnioskodawca zaznacza, że samodzielnie sklasyfikował ww. czynności wymienione w pkt od a) do b), pod wskazaną klasyfikację w PKWiU. Informuje również, że w tym zakresie wystąpił z zapytaniem o wydanie opinii do Ośrodka Nomenklatur i Klasyfikacji Urzędu Statystycznego w …, jednakże na dzień złożenia niniejszego wniosku nie otrzymał jeszcze takiej opinii. Wnioskodawca niezwłocznie poinformuje tut. organ o wydaniu opinii przez Urząd Statystyczny. 

Wnioskodawca zamierza świadczyć ww. usługi w 2022 r. oraz w latach następnych. Wnioskodawca prowadzi odpowiednią specyfikację z wykonywanych usług, w których przyporządkowuje osiągane przychody na podstawie umowy ze Zleceniodawcą odpowiednio do usług pośrednictwa w interesach albo usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania. Wykonane usługi w okresach miesięcznych są dokumentowane fakturą, w której wskazywane są odrębne pozycje wykonywanych usług – a) usługi pośrednictwa komercyjnego, b) usługi doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, z przyporządkowanymi kwotami wynagrodzenia. Na tej podstawie Wnioskodawca jest/będzie w stanie przyporządkowywać stosowne stawki ryczałtu do osiąganych przychodów.

Wnioskodawca zaznacza, że jego intencją jest uzyskanie interpretacji indywidualnej w zakresie możliwości opodatkowania osiąganych przychodów (dochodów) z czynności z pkt a) zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg stawki ryczałtu 8,5%, natomiast do czynności z pkt b) zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg stawki ryczałtu 15%, począwszy od przychodów (dochodów) uzyskiwanych od 2022 r.

Zaznacza się, że w 2021 r. przychody z działalności gospodarczej Wnioskodawcy nie przekroczyły limitu 2 000 000 euro, jak również limit ten nie zostanie przekroczony w 2022 r., jak i w latach kolejnych.

Jednocześnie wskazuje się, że Wnioskodawca osiągnął pierwszy przychód w 2022 r. w miesiącu styczniu i dokonał wyboru ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jako formę opodatkowania właściwą dla osiąganych przychodów, poprzez złożenie oświadczenia o wyborze tej formy właściwemu Naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w terminie do dnia 21 lutego 2022 r. (20 lutego 2022 r. wypada w dzień wolny od pracy).

W stosunku do Wnioskodawcy nie mają zastosowania tzw. przesłani negatywne, o których mowa w art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o ryczałcie, wykluczające możliwość stosowania tej formy opodatkowania dla osiąganych przychodów.

Końcowo należy zaznaczyć, że w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę jednoosobowej działalności gospodarczej, nie wyklucza również osiągania przychodów z tytułu świadczenia ww. usług również wykonywanych na rzecz innych podmiotów niż Zleceniodawca.

Pytania

1.Czy uzyskiwane od 2022 r przychody z tytułu usług „pośrednictwa w interesach (pośrednictwo komercyjne)” opisanych szczegółowo w pkt a) opisu stanu faktycznego mogą być rozliczane w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wg stawki 8,5%?

2.Czy uzyskiwane od 2022 r przychody z tytułu usług „doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania” opisanych szczegółowo w pkt b) opisu stanu faktycznego mogą być rozliczane w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wg stawki 15%?

Pana stanowisko w sprawie

W opinii Wnioskodawcy, uzyskiwane począwszy od 2022 r. przychody z tytułu:

1)usług pośrednictwa w interesach (pośrednictwo komercyjne) (opisane szczegółowo w pkt a), mogą być rozliczane w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wg stawki 8.5%,

2)usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (opisanych szczegółowo w pkt b) mogą być rozliczane w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wg stawki 15%.

Uzasadnienie Pana stanowiska

W myśl art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993, ze zm.), zwaną dalej „ustawą o ryczałcie”, ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. Przy czym, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z treścią art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm.), zwana dalej „ustawą PIT”, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych, prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1,2 i 4-9 ustawy PIT.

W dalszej części ustawy PIT (art. 5b ust. 1) wskazano natomiast, że za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1.odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2.są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;

3.wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzona działalnością.

Przepis art. 2 ust. 1 ustawy o ryczałcie przewiduje wprost, iż osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Przy czym, możliwość opodatkowania w formie ryczałtu uzależniona jest m.in od spełnienia warunków wymienionych w art. 6 ww. ustawy oraz od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 tej ustawy.

Zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 1 lit. a ww. ustawy, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro.

Artykuł 8 ustawy o ryczałcie od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zawiera katalog przesłanek negatywnych, powodujących wyłączenie z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Niezależnie od powyższego, dla skuteczności skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, niezbędne jest także złożenie pisemnego oświadczenia o jej wyborze. Jak wynika bowiem z treści art. 9 ust. 1 ustawy o ryczałcie od przychodów, sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Wysokość ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest uzależniona od przedmiotu działalności podatnika Jak stanowi natomiast art. 12 ust. 1 pkt 5 ustawy o ryczałcie, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% w zakresie, m in.: przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1.5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zgodnie natomiast z treścią art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) i o) ustawy o ryczałcie, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15%, w zakresie m.in. usług doradczych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej (PKWiU 70.22.30.0).

I tak zgodnie z ustawową definicją (art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o ryczałcie) przez działalność usługową rozumie się pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440 z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji (PKWiU) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonym rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Natomiast w przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania m.in. usług według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do właściwego Urzędu Statystycznego, który udziela informacji w zakresie stosowania takiej klasyfikacji.

W tym miejscu należy wskazać, że klasyfikacja 74.90.12.0 PKWiU obejmuje swoim zakresem usługi pośrednictwa komercyjnego i wyceny, z wyłączeniem wyceny nieruchomości i ubezpieczeń. Pomocniczo, w dziale 74.90.Z wskazano, ze pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana obejmuje m.in. pośrednictwo w interesach.

Z kolei klasyfikacja Dział PKWiU 70.22 dotyczy pozostałych usług doradztwa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i usługi zarządzania. Zgodnie z PKD 70.22.Z w ramach tej klasyfikacji występują m.in. doradztwo w zakresie planowania strategicznego i organizacyjnego, działalności marketingowej, czy kontroli kosztów i innych zagadnień finansowych.

Konstrukcja przepisów ustawy o ryczałcie przewiduje, że stawka bazową ryczałtu dla świadczonych usług jest stawka 8,5%, o czym jest mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 ustawy o ryczałcie, chyba że inny przepis szczególny przyporządkowuje daną, konkretną usługę do innej - wyższej bądź niższej - stawki ryczałtu. Takie wyłączenie zawiera m.in. art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) w zakresie usług doradztwa związanych z zarządzaniem.

Biorąc powyższe pod uwagę, w odniesieniu do przychodów otrzymywanych przez Wnioskodawcę w 2022 r. (i latach następnych) z tytułu:

1)usług pośrednictwa w interesach (pośrednictwo komercyjne) (opisane szczegółowo w pkt a), mogą być rozliczane w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wg stawki 8.5%,

2)usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (opisanych szczegółowo w pkt b) mogą być rozliczane w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wg stawki 15%.

Uprawnienie do stosowania obniżonej stawki ryczałtu (8,5%) w stosunku do usług pośrednictwa w interesach (komercyjnego) potwierdził Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, m in w interpretacji indywidualnej z 7 lipca 2021 r., sygn. 0115-KDIT1.4011.293.2021 2.MST.

Podsumowując, całość przedstawionych powyżej okoliczności uprawnia Wnioskodawcę do stosowania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jako formy opodatkowania przychodów osiąganych z działalności gospodarczej, począwszy od 2022 r. (i w latach następnych), gdyż:

zostaną spełnione wszystkie warunki, uprawniające do stosowania tej formy, o których mowa w art. 6 ww. ustawy, jak również nie wystąpią przesłanki wykluczające możliwość stosowania tej formy, określone w art. 8 tej ustawy;

Wnioskodawca złoży właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego oświadczenie o wyborze ryczałtu jako formy opodatkowania przychodów osiąganych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, w terminie przewidzianym w art. 9 ust. 1 ww. ustawy (tj. co do zasady do 20 lutego 2022 r.).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.):

osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do treści art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.  Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym  od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, co wynika z art. 8 ust. 1 tej ustawy.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ww. ustawy:

ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

W myśl zaś art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) tej ustawy:

ryczał od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług z firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.

Stosownie natomiast do treści art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, użyte w niej określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

W przedstawionym we wniosku opisie zdarzenia wskazał Pan, że zamierza świadczyć usługi:

pośrednictwa w interesach (pośrednictwo komercyjne), które zakwalifikował Pan do PKWiU o numerze 74.90.12.0 oraz

doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, które zakwalifikował Pan do PKWiU o numerze 70.22.30.0.

Ponadto – jak zaznaczył Pan w opisie sprawy – w przedmiotowej sprawie nie znajdują zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 analizowanej ustawy.

Mając na względzie powołane przepisy oraz treść wniosku, przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usługi:

pośrednictwa w interesach (pośrednictwo komercyjne), które zakwalifikował Pan do PKWiU o numerze 74.90.12.0 mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych z zastosowaniem 8,5% stawki wynikającej z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne;

doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, które zakwalifikował Pan do PKWiU o numerze 70.22.30.0 mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych z zastosowaniem 15% stawki wynikającej z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ww. ustawy.

Tym samym Pana stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Powołana przez Pana interpretacja dotyczy konkretnej, indywidualnej sprawy w określonym stanie faktycznym i tylko w nim jest wiążąca.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).