
Temat interpretacji
opodatkowanie uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.02.30.0 oraz ex 62.09.20.0 według stawki 8,5%
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest:
‒w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 62.02.30.0 w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% – prawidłowe,
‒w pozostałym zakresie – nieprawidłowe.
3 lutego 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 27 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 kwietnia 2022 r. (data wpływu 7 kwietnia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie usług informatycznych.
Główny PKD to 62.01 Z „Działalność związana z oprogramowaniem”.
Za 2021 rozlicza się w formie ryczałtu oraz w 2022 również w formie ryczałtu.
Świadczone przez firmę Wnioskodawcy usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego”.
Zakres usług świadczonych dla zleceniodawcy (obecnie i w przyszłości) to: „ŚWIADCZENIE USŁUG DORADCZYCH”.
Zakres szczegółowych obowiązków:
‒analiza systemów komputerowych klienta
‒projektowanie i wdrażanie infrastruktury w chmurze, tworzenie dokumentacji technicznej systemów komputerowych
‒konfiguracja narzędzi monitorujących systemy informatyczne
‒automatyzacja procesów wdrożeń systemów informatycznych
‒projektowanie koncepcji, tworzenie dokumentacji technicznej systemów komputerowych - analiza wymagań i specyfikacji procesów automatyzacji dla systemów komputerowych.
Do zakresu obowiązków z kolei nie należy:
‒software (programista),
‒cyber security,
‒serwis komputerowy (fizyczna naprawa komputera).
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca wskazuje, że data rozpoczęcia działalności gospodarczej to (…) r.
Wniosek dotyczy przychodów osiąganych od 2022 r.
Wnioskodawca ma nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.
Wnioskodawca wskazuje, że osiągnął pierwszego przychodu (…) r.
Działalność Wnioskodawcy jest działalnością usługową zgodnie z art. 4 ust 1 pkt ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wnioskodawca nie osiąga innych przychodów podlegających opodatkowaniu.
Wnioskodawca wskazuje, że oświadczenie o wyborze ryczałtu jako formy opodatkowania było złożone razem z wnioskiem o rozpoczęciem działalności gospodarczej w urzędzie gminy (…) r.
Do wykonywanej przez Wnioskodawcę działalności nie będą miały zastosowania wyłączenie zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wnioskodawca wyjaśnia, że nie świadczy usług związanych z wydawaniem pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line. Wnioskodawca wskazuje, że świadczy usługi o PKWiU 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego”. Wnioskodawca świadczy także usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0).
Wnioskodawca jest w stanie określić przychód dla każdego rodzaju działalności opodatkowanej różnymi stawkami.
Przychód Wnioskodawcy nie przekroczył w 2021 r. limitu określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, wymienionego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W latach następnych (jeżeli wniosek dotyczy również zdarzenia przyszłego), działalność gospodarcza będzie prowadzona na tych samych zasadach.
Pytania
Czy wykonywane w ramach działalności gospodarczej Wnioskodawcy usługi zakwalifikowane wg PKWiU pod symbolem 62.02.30.0 podlegają opodatkowaniu stawką podatku ryczałtowego 8,5%?
Pana stanowisko w sprawie
Według Wnioskodawcy, zgodnie z art. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, stosowanie do art. 12 ust 2b, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), oraz związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1) wynosi 12%.
Jeżeli przy symbolu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług ustawodawca stosuje oznaczenia „ex”, oznacza to, iż zakres wyrobów lub usług objętych daną stawką lub zwolnienie jest węższy niż określony w danym grupowaniu. W związku z tym kod Wnioskodawcy (PKWiU 62.02.30.0) dzięki „ex” nie jest opodatkowany co do zasady według stawki 12%.
Stawka ryczałtu dla przychodów z usług zaklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 62.02.30.0 może zatem wynosić 8,5%, gdyż w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne usługi wykonywane przez Wnioskodawcę nie mieszczą się pod pojęciem wolnego zawodu (art. 4 ust. 1 pkt 11 - stosowanie do przytoczonego artykułu - wolny zawód to pozarolnicza działalność gospodarcza wykonywana osobiście przez tłumaczy, adwokatów, notariuszy, radców prawnych, biegłych rewidentów, księgowych, agentów ubezpieczeniowych, agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające, brokerów reasekuracyjnych, brokerów ubezpieczeniowych, doradców podatkowych, doradców restrukturyzacyjnych, maklerów papierów wartościowych, doradców inwestycyjnych, agentów firm inwestycyjnych oraz rzeczników patentowych, z tym że za osobiste wykonywanie wolnego zawodu uważa się wykonywanie działalności bez zatrudniania na podstawie umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło oraz innych umów o podobnym charakterze osób, które wykonują czynności związane z istotą danego zawodu) - a jedynie usługi określane jako wolny zawód podlegają opodatkowaniu stawką podatku ryczałtowego 17%. Skoro więc świadczone przez Wnioskodawcę usługi nie podlegają ani opodatkowaniu stawką podatku ryczałtowego 17%, ani też 12% to Wnioskodawca uważa, że świadczone przez niego usługi mogą podlegać opodatkowaniu stawką podatku ryczałtowego 8,5%, o ile w zakresie tych usług nie będzie doradztwa w zakresie oprogramowania.
Potwierdzeniem stanowiska Wnioskodawcy jest wydane pismo Dyrektora krajowej Administracji Skarbowej z dnia 23 września 2021 r. 0115-KDIT1.4011.496.2021.1.MN.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest:
‒w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 62.02.30.0 w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% – prawidłowe,
‒w pozostałym zakresie – nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993):
Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Stosownie do art. 6 ust. 4 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:
1. w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a. uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b. uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,
2. rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ww. ustawy:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 ww. ustawy, jednak – jak Pan wskazał – żadna z wymienionych przesłanek w jego przypadku nie zachodzi.
Jak stanowi art. 9 ust. 1 ww. ustawy:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
W myśl art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r. przepis art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne normuje, że ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
- 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1) - art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b;
- 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a).
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Ponadto zauważyć należy, iż możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Ponadto zgodnie z powyższym należy w tym miejscu przytoczyć treść art. 12 § 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:
1) ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;
2) ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;
2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;
2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 12%;
3) ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;
4) ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.
W przedstawionym we wniosku opisie zdarzenia przyszłego wskazał Pan, że zakres świadczonych przez Pana usług sklasyfikowany jest:
1.wg symbolu PKWiU62.02.30.0 – usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego,
2.wg symbolu PKWiUex 62.09.20.0 –usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania,
3.zaznaczył Pan, że Wnioskodawca że nie świadczy usług związanych z wydawaniem pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 62.02.30.0 będą mogły być w 2022 r. opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jeżeli spełnione są pozostałe ustawowe przesłanki opodatkowania w tej formie.
Zaznaczyć również należy, że zastosowanie stawki 8,5% dla przychodów ze świadczonych przez Pana usług będzie prawidłowe wyłącznie, jeżeli faktycznie nie uzyska Pan przychodów ze świadczenia innych usług (w szczególności usług związanych z oprogramowaniem) wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, do których to usług przypisana jest wyższa stawka ryczałtu.
Zatem Pana stanowisko odnośnie opodatkowania 8,5% stawką usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.02.30.0 jest prawidłowe.
W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan, że świadczy Pan, również usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 62.09.20.0.
Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) pod symbolem PKWiU ex 62.09.20.0 sklasyfikowane zostały usługi w zakresie instalowania oprogramowania, zaś pod symbolem PKWiU ex 62.02 usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania.
Dokonał Pan więc błędnego przydziału symbolu PKWiU do nazwy usług pod nim zgrupowanych.
Niemniej jednak należy wskazać, że zarówno usługi w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), jak i usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02) zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ww. ustawy objęte są 12% stawką opodatkowania. Przy czym, zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o Ryczałcie, oznaczenie „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Należy wskazać, że dział 62 - usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki i usługi powiązane – obejmuje:
‒dostarczanie ekspertyz w zakresie technologii informatycznych,
‒pisanie, modyfikowanie, badanie i wspomaganie oprogramowania, planowanie i projektowanie systemów komputerowych, które łączą sprzęt komputerowy, oprogramowanie i sprzęt komunikacyjny,
‒zarządzanie i obsługa systemów komputerowych i/lub urządzeń przetwarzania danych należących do klienta w miejscu ich zainstalowania,
‒pozostałe profesjonalne i techniczne usługi związane z informatyką.
Natomiast grupowanie PKWiU 62.02 - usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki - obejmuje:
‒usługi związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego,
‒usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego (PKWiU 62.02.20.0),
‒usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Z uwagi na fakt, że zarówno usługi w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), jak i usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02) mieszczą się w zawężonym ugrupowaniu stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane przez Pana niezależnie czy są uzyskiwane ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania, czy też usług w zakresie instalowania oprogramowania nie będą mogły być w 2022 r. opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu. Właściwą dla tych zakresów stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych będzie stawka określona w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. 12%.
Tym samym stanowisko odnośnie opodatkowania 8,5% stawką usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.09.20.0, jak i powiązania usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania z symbolem PKWiU ex 62.09.20.0 jest nieprawidłowe.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
‒Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyOrdynacja podatkowa. Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Pana sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i musi się Pani zastosować do interpretacji.
‒Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).