Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 stycznia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 stycznia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. „(…)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 17 lutego 2025 r. (data wpływu 19 lutego 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie oraz pismem z 28 lutego 2025 r. (data wpływu 28 lutego 2025 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (…) jako jednostka samorządu terytorialnego jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W dniu (…).2024 r. Gmina podpisała umowę partnerską z Województwem (…)Nr (…) na realizację projektu pod nazwą „(…)” planowanego do realizacji w ramach (…) „Fundusze Europejskie (…)” dla działania (…) „(…)” Funduszy Europejskich (…).

Gmina jest wnioskodawcą ww. projektu i chce zaliczyć koszty podatku VAT w realizacji inwestycji do kosztów kwalifikowalnych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Gmina musi wykazać, iż ten podatek VAT poniesiony na realizację inwestycji to wydatek kwalifikowalny projektu. Inwestycja podlegać będzie na doprowadzeniu do poprawy jakości powietrza poprzez zatrudnienie (…) wyspecjalizowanego w dziedzinie ochrony powietrza i energetyki. Zatrudnienie eksperta będzie wiązało się między innymi z wyposażeniem stanowiska pracy, zakupem narzędzi i usług niezbędnych do prowadzenia kontroli i zakupem samochodu.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego

W piśmie z 17 lutego 2025 r. wskazali Państwo, że:

Ad.1. Faktury VAT dokumentujące wydatki związane z realizacją projektu pn. „(…)” będą wystawiane na:

Nabywcę: Gmina (…), ul. (…);

Odbiorca: Urząd Gminy (…), ul. (…).

Ad.2. Projekt „(…)” to inicjatywa mająca na celu poprawę jakości powietrza w województwie (…) poprzez wsparcie gmin w realizacji działań proekologicznych. (…) zatrudniony w gminie odpowiedzialny jest za prowadzenie kontroli palenisk i egzekwowanie przepisów uchwały antysmogowej, organizowanie akcji informacyjno - edukacyjnych oraz monitorowanie realizacji lokalnych programów ochrony powietrza. Działania te mają na celu nie tylko redukcję emisji szkodliwych substancji, takich jak pyły PM 10, PM 2,5 czy benzo(a)piren, ale także zwiększenie świadomości wśród mieszkańców gminy a w długoterminowości korzyści zdrowotne poprzez zmniejszenie liczby chorób układu oddechowego i krążenia związanych z zanieczyszczeniami. Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych pomoże w walce ze zmianami klimatu.

Ad.3. Towary i usługi nabyte w związku z realizacją projektu (…)” oraz jego efekty będą opodatkowane podatkiem od towarów i usług oraz wykorzystane do działań związanych z poprawą jakości powietrza, edukacją ekologiczną oraz jego efekty będą wykorzystane do działań związanych z poprawą jakości powietrza, edukację ekologiczną oraz wsparciem mieszkańców w zakresie walki ze smogiem.

Zakupiony sprzęt pomiarowy zostanie wykorzystany do monitorowania jakości powietrza i wykorzystania nielegalnego spalania odpadów.

(…) jest to pojazd służbowy (…), który ułatwi dotarcie do mieszkańców gminy w celu kontroli palenisk w gospodarstwach domowych, doradztwa energetycznego, wsparcia mieszkańców, których dotyka ubóstwo energetyczne.

Usługi doradcze świadczone przez (…) pomogą mieszkańcom w pozyskiwaniu dotacji na wymianę źródeł ciepła i termomodernizację (broszury, ulotki, filmy edukacyjne). Organizowane będą szkolenia, warsztaty i konferencje dla mieszkańców na temat skutków smogu i metod jego redukcji.

Podsumowując, wszystkie zakupione towary i usługi oraz efekty projektu będą wykorzystane do realizacji celów ekologicznych, kontroli jakości powietrza, edukacji społeczeństwa i wsparcia mieszkańców w działaniach na rzecz czystego powietrza.

Ad.4. Tak, realizacja działań związanych z projektem „ (…)” w dużej mierze wpisuje się w zadania własne gminy, określone w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2024r. poz. 1465 ze zm.)

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ww. ustawy, do zadań własnych gminy należy m. in.:

1.Ochrona środowiska i przyrody oraz gospodarka wodna (pkt 1 ) - działania na rzecz poprawy jakości powietrza.

2.Zaopatrzenie w energię cieplną (pkt 3) np. wspieranie mieszkańców w wymianie źródeł ciepła.

3.Ochrona zdrowia ( pkt 5) - co wiąże się z eliminacją smogu, który negatywnie wpływa na zdrowie mieszkańców.

4.Ład przestrzenny i gosp. Nieruchomościami (pkt 1) - co może obejmować działania na rzecz termomodernizacji budynków.

5.Porządek publiczny i ochrona przeciwpożarowa ( pkt 14) w tym m.in. kontrola spalania odpadów w domowych piecach.

Obowiązki gminy wynikające z przepisów ochrony powietrza zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2024 r. poz. 54 z zm.)

-opracowanie i realizacja programów ochrony powietrza jeśli jakość powietrz jest zła,

-egzekwowanie przepisów 9 np. kontrola palenisk.

W związku z tym, realizacja projektu „ (…)” wpisuje się w obowiązki gminy i należy do jej zadań własnych.

Ad. 5. W ramach ww. projektu Gmina (…) nie świadczy na rzecz mieszkańców Gminy usług polegających na wymianie urządzeń grzewczych.

W piśmie z 28 lutego 2025 r. wskazali Państwo, że:

Ponoszone przez Gminę (…) wydatki, w zakresie w jakim będą dotyczyć zakupu usług oraz towarów, zostaną udokumentowane fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami podatku naliczonego. Zakupione w ramach Projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do działalności gospodarczej Gminy. Będą one wykorzystywane wyłącznie do zadań własnych Gminy wynikających z ustawy o samorządzie gminnym. Efekty końcowe projektu będą udostępniane mieszkańcom Gminy (…) w sposób nieodpłatny i Gmina nie będzie uzyskiwała przychodów w związku z realizacją Projektu.

Pytanie

Czy Gmina (…) będzie miała możliwość odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących poniesienie wydatki, które dotyczyły realizacji projektu „(…)” ?

Państwa stanowisko w sprawie

Gminie nie przysługuje prawo do odzyskiwania podatku VAT ponieważ zakup towarów i usług związanych z realizacją projektu nie będzie służył czynnościom podatkowym. Poprawa jakości powietrza należy do zadań własnych gminy (…) zgodnie z art. 7 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Zatem Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od zakupu towarów i usług w ramach realizacji inwestycji, a co za tym idzie podatek VAT będzie wydatkiem kwalifikowalnym do refundacji ze środków dotacji z budżetu Województwa (…).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Państwo przedstawili we wniosku w zakresie braku prawa do odzyskania podatku VAT od zakupu towarów i usług związanych z realizacją projektu jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”.

W myśl ust. 1 tego artykułu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z art. 87 ust. 1 ustawy:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z cytowanego wyżej art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania, podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 tej ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W świetle art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.

W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:

-podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz

-podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zatem, jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Tylko bowiem w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.), zwanej dalej ustawą o samorządzie gminnym:

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Stosownie natomiast do art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej.

Państwa wątpliwości w analizowanej sprawie dotyczą kwestii czy Gmina realizując przedmiotowy projekt będzie miała prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki związanych z realizacją projektu.

Jak wskazano na wstępie, w myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje zatem wówczas, gdy zostaną spełnione dwa warunki: odliczenia tego dokonuje czynny podatnik podatku VAT, a nabyte towary i usługi, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ towary i usługi nabywane w związku z realizacją przedmiotowego projektu – jak Państwo wskazali w treści wniosku – nie mają związku z czynnościami opodatkowanymi. Ponadto, co również wynika z wniosku, efekty projektu będą udostępniane w sposób nieodpłatny, Gmina nie będzie uzyskiwała przychodów w związku z realizacją projektu.

W konsekwencji ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur związanych z realizacją projektu pn. „(…)”. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu również prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W związku z poniesionymi wydatkami, nie będą Państwo mieli również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1328 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. Rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ nie spełniają Państwo tego warunku, nie będą mieli Państwo zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. Rozporządzenia.

W związku z powyższym, nie mają Państwo możliwości odzyskania, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, poniesionego podatku VAT w odniesieniu do realizowanego projektu pn. „(…)”.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie braku prawa do odzyskania podatku VAT od zakupu towarów i usług związanych z realizacją projektu jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 198), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się, że interpretacja rozstrzyga w zakresie braku prawa do zwrotu podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją przedmiotowego projektu. Inne kwestie przedstawione przez Państwa we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie są przedmiotem interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym albo opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.