Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 lutego 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 5 lutego 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku możliwości odzyskania podatku naliczonego związanego z realizacją projektu pn. „(…)” w ramach programu Fundusze (…), nabór nr (…).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Stowarzyszenie (…) ("Stowarzyszenie") zostało utworzone i zarejestrowane na podstawie art. 84 ust 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 75 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym w zw. z ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach, Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej, a jego działalność opiera się na realizacji celów statutowych, które nie mają charakteru komercyjnego. W związku z tym, Stowarzyszenie nie dokonuje czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (VAT), takich jak sprzedaż towarów czy świadczenie usług podlegających opodatkowaniu.

Stowarzyszenie posiada numer identyfikacji podatkowej (NIP), jednak nie dokonało rejestracji jako podatnik VAT czynny i nie składa deklaracji VAT.

W dniu (…) r. Stowarzyszenie (jako Wnioskodawca - Partner Wiodący) złożyło wniosek o dofinansowanie realizacji projektu ("Projekt") pn. „(…)” w ramach programu Fundusze (…), nabór nr (…), który uzyskał pozytywną ocenę i został wybrany do dofinansowania.

Stowarzyszenie bierze udział w Projekcie razem z (…) Partnerami Projektu, tj. (…) gminnymi jednostkami samorządu terytorialnego, (…) powiatem i (…)innymi podmiotami publicznymi), przy czym Stowarzyszenie pełni rolę Partnera Wiodącego.

Celem Projektu jest wzmocnienie ochrony przyrody na terenach objętych ustawową jej formą oraz objęcie ochroną nowych obszarów cennych przyrodniczo na terenie (…) przy jednoczesnym zwiększaniu świadomości ekologicznej mieszkańców poprzez realizację kampanii edukacyjnych oraz rozwój działalności ośrodków prowadzących działalność w tym zakresie. Projekt został podzielony na cztery komponenty: wsparcie obszarów chronionych oraz innych obszarów cennych przyrodniczo, działania informacyjno-edukacyjne zwiększające świadomość ekologiczną społeczeństwa oraz współpracę pomiędzy ośrodkami edukacji ekologicznej na terenie (…), usuwanie inwazyjnych gatunków obcych na obszarze (…), wsparcie bioróżnorodności na obszarach zurbanizowanych, w tym w formie zielonej infrastruktury. Najistotniejszym elementem Projektu będą działania czynnej ochrony przyrody, które obejmą m. in. wsparcie gatunków zagrożonych, wzbogacenie cennych siedlisk na obszarach chronionych oraz innych obszarach cennych przyrodniczo nie objętych ochroną wraz z przeciwdziałaniem antropopresji. Projekt będzie obejmował działania czynnej ochrony na obszarach objętych następującymi formami ochrony: parki krajobrazowe, zespoły przyrodniczo-krajobrazowe, użytki ekologiczne, pomniki przyrody ożywionej i nieożywionej. Dodatkowo w ramach Projektu zakłada się rozszerzenie niektórych obszarów chronionych oraz utworzenie nowych (użytków ekologicznych, stanowiska dokumentacyjnego oraz pomników przyrody). Działania edukacyjne przewidują różne formy, głównie warsztaty terenowe, ale także multimedia, wydawnictwa, akcje i wydarzenia ekologiczne, gry terenowe czy plenerowe pikniki przyrodnicze. Głównym odbiorcą działań będą dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Motywem przewodnim kampanii edukacyjnej będą mniej znane lokalne gatunki fauny i flory, objęte wsparciem w ramach Projektu. Wnioskowana kwota dofinansowania dla całego Projektu wynosi (…) zł, wydatki kwalifikowalne (…) zł.

Przedsięwzięcia po stronie Wnioskodawcy (Stowarzyszenia) - wydatki ogółem (…) zł, a w tym dofinansowanie (…) zł.

Realizacja Projektu została zaplanowana na okres od dnia (…) r. do dnia (…) r.

Wydatki poniesione na dzień dzisiejszy przez Wnioskodawcę (Stowarzyszenie) w ramach realizacji Projektu dotyczą jedynie przygotowania dokumentacji projektowej (studium wykonalności oraz screeningu przyrodniczego).

Projekt zakłada realizację 20 zadań, które będą wdrażane przez Partnera Wiodącego i Partnerów Projektu. Każdy z Partnerów będzie realizował odrębne zadania, które będą udokumentowane fakturami VAT/ rachunkami wystawionymi bezpośrednio na danego Partnera. Każdy z Partnerów Projektu występuje odrębnie o wydanie interpretacji indywidualnej dla swoich wydatków ujętych w danym zadaniu przypisanemu Partnerowi.

Stowarzyszenie jako Partner Wiodący w ramach swojego zadania zrealizuje główną kampanię informacyjno- edukacyjną i będzie się skupiać na edukowaniu na temat ochrony bioróżnorodności (ochrony lokalnych zasobów przyrodniczych), a także ryzyk jakie niesie permanentnie postępująca od wielu lat utrata bioróżnorodności.

W ramach swojego zadania dotyczącego w/w głównej kampanii, Stowarzyszenie w ramach przedmiotowego Projektu zrealizuje następujące 11 przedsięwzięć:

-warsztaty edukacyjne;

-(…) plenerowych pikników rodzinnych o tematyce przyrodniczej;

-questing,

-tematyczne konferencje, seminaria, spotkania z ekspertami;

-film o tematyce przyrodniczej;

-inne edukacyjne formy multimedialne;

-wydawnictwa edukacyjne;

-gry planszowe o tematyce ochrony bioróżnorodności;

-puzzle i memo dla młodszych dzieci;

-edukacyjna strona internetowa;

-liczne konkursy edukacyjne i promocyjne;

-promocja projektu w mediach społecznościowych.

Faktury Vat/ Rachunki dokumentujące poniesione wydatki związane z realizacją w/w przedsięwzięć będą wystawiane na Stowarzyszenie.

Wszystkie elementy powstałe w ramach projektu, jak również sfinansowane wydarzenia, będą udostępnione nieodpłatnie, a Stowarzyszenie nie będzie osiągać przychodów z tytułu korzystania z nich.

Finansowanie Projektu będzie realizowane ze środków Stowarzyszenia, jak również Funduszy (…) w formie zaliczek/refundacji.

W związku z realizacją Projektu, tak jak wskazano już powyżej, również w trakcie realizacji ww. projektu Stowarzyszenie nie będzie dokonywać czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (VAT), takich jak sprzedaż towarów czy świadczenie usług podlegających opodatkowaniu.

Stowarzyszenie w żaden sposób nie może zatem odzyskać podatku VAT, gdyż realizuje Projekt w ramach którego nie jest przewidziane prowadzenie działalności gospodarczej.

W piśmie z 14 lutego 2025 r. wskazali Państwo, że:

Ponadto w ramach przysyłanego wniosku w kwestii opisu zdarzenia przyszłego, informujemy:

-towary i usługi nabywane przez Wnioskodawcę w związku z realizacją przedmiotowego projektu nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT,

-efekty projektu nie są i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych,

-na wystawionych fakturach w ramach realizacji projektu Stowarzyszenie będzie widnieć jako nabywca.

Pytanie

Czy zgodnie z przepisami Ustawy o podatku od towarów i usług Stowarzyszenie, które nie jest podatnikiem VAT czynnym i nie prowadzi działalności gospodarczej, ani czynności opodatkowanych, ma możliwość odzyskania podatku VAT naliczonego przy zakupach towarów i usług w związku z realizacją Projektu pn. "(…)" w zakresie przedsięwzięć opisanych w ramach głównej kampanii informacyjno- edukacyjnej ujętej w/w wniosku o dofinansowanie Projektu?

Państwa stanowisko w sprawie

Wnioskodawca (Stowarzyszenie) nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w Projekcie - na podstawie przepisów krajowych tj. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ponieważ nie jest podatnikiem VAT w rozumieniu funkcjonalnym - zgodnie z art. 15 ust. 1 - nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie Projektu, a tym samym nie prowadzi czynności opodatkowanych.

W konsekwencji w ramach Projektu "(…)" podatek VAT stanowić będzie koszt kwalifikowalny ponieważ Wnioskodawca (Stowarzyszenie) nie ma możliwości jego odzyskania.

W związku z powyższym, Wnioskodawca (Stowarzyszenie) wnosi o potwierdzenie prawidłowości powyższego stanowiska w drodze interpretacji indywidualnej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Państwo przedstawili we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”.

W myśl ust. 1 tego artykułu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z art. 87 ust. 1 ustawy:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z cytowanego wyżej art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy,

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt. 7.

W świetle powyższej regulacji, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 tej ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na mocy art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261):

Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.

Natomiast zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy Prawo o stowarzyszeniach:

Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności.

Stosownie do art. 34 ww. ustawy:

Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Zaznaczyć należy, że działalność statutowa stowarzyszenia to działalność zgodna z jego statutem, w którym wymienione są cele działalności stowarzyszenia i sposoby ich realizacji. Działalność statutowa nie jest nastawiona na zysk, czyli nie jest to działalność gospodarcza, która w organizacji pozarządowej jest tylko działalnością pomocniczą.

Jak wynika z opisu sprawy, nie prowadzą Państwo działalności gospodarczej ani nie są Państwo podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie ze statutem są Państwo samorządnym stowarzyszeniem gmin, powiatu oraz innych podmiotów publicznych powołanym w celu wspierania rozwoju subregionu, wspomaganiu w realizacji zadań własnych, poprawy wiedzy oraz jakości środowiska, rozwoju infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej, ochrony dziedzictwa kulturowego, budowy sieci tras rowerowych, rozwoju potencjału edukacyjnego na rzecz zrzeszonych w nim gmin i powiatów członkowskich.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Do odliczenia uprawniony jest wyłącznie zarejestrowany podatnik VAT czynny.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Stowarzyszenie (…) będzie realizowała projekt pn. „(…)” w ramach programu Fundusze (…), nabór nr (…). Zakupione towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Stowarzyszenie (…) nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT, a efekty realizowanego projektu nie będą służyły czynnościom opodatkowanym.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest możliwość odzyskania podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na realizację ww. zadania.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie, warunek uprawniający do odliczenia podatku VAT naliczonego nie został spełniony, ponieważ – jak wskazali Państwo we wniosku – nie są Państwo podatnikiem podatku od towarów i usług, a towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem w opisanym zdarzeniu przyszłym warunki uprawniające do odliczenia na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy nie będą spełnione.

W konsekwencji należy stwierdzić, że w ramach realizowanego projektu pn. „(…)” w ramach programu Fundusze (…), nabór nr (…) nie będzie przysługiwało Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki na realizację ww. zadania.

W związku z poniesionymi wydatkami, nie będziecie Państwo mieli również możliwości zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1328 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. Rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ nie spełniają Państwo tego warunku, nie będą mieli Państwo zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. Rozporządzenia.

W związku z powyższym, nie mają Państwo możliwości odzyskania, na podstawie art. 86 ust. 1 oraz art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, poniesionego podatku VAT w odniesieniu do realizowanego projektu pn. „(…)” w ramach programu Fundusze (…), nabór nr (…). Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy zauważyć, iż pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym albo opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-    Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-    Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-    Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.