Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 listopada 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 31 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „(...)”.
Uzupełnili go Państwo pismem z 10 stycznia 2025 r. (wpływ 10 stycznia 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina Miasto (...) (dalej: „Gmina”) jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina wykonuje m.in. czynności z zakresu zadań własnych dotyczących transportu zbiorowego nałożonych na nią odrębnymi przepisami.
Gmina przystępuje do realizacji projektu pn.: „(...)”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu (...).
Celem projektu jest rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej, zwiększenie funkcjonalności komunikacji publicznej oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery, poprzez zakup taboru transportu publicznego zasilanego energią elektryczną oraz stacji ładowania.
Zakupiony w ramach projektu tabor będzie wykorzystywany w publicznym transporcie zbiorowym o charakterze użyteczności publicznej.
W ramach zadania planowany jest zakup (...) busów/autobusów elektrycznych i (...) mobilnych stacji ładowania w celu usprawnienia transportu publicznego w (...). Busy/autobusy będą niskopodłogowe, napędzane silnikami elektrycznymi o mocy nie mniejszej niż 200kW, z liczbą miejsc pasażerskich − co najmniej 29, w tym: min. 15 miejsc siedzących i co najmniej 2 miejsca dla osób z ograniczeniem ruchowym dostępne z poziomu niskiej podłogi. Zakupiony tabor będzie wyposażony w funkcje zwiększające bezpieczeństwo wg General Safety Regulation EU 2019/2144 oraz będzie posiadał monitoring i system łączności z funkcją satelitarnej lokalizacji pojazdu oraz klimatyzację.
Zakupione ładowarki typu plug-in o mocy 80kW, zlokalizowane będą (...). Działki stanowią własność Gminy Miasto (...), natomiast są oddane w użytkowanie wieczyste (...) Spółka z o.o. w (...), które pismem znak (...) z dnia (…) lipca 2024 r. wyraziło zgodę na lokalizację ładowarek na ww. działce.
(...) Spółka z o.o. w (...) (dalej: (...) Sp. z o.o.) jest spółką komunalną, w której 100% udziałów posiada Gmina Miasto (...). Rada Miasta (...) uchwałą nr (...) z dnia (…) lipca 2021 r. powierzyła(...) Sp. z o.o. zadanie własne Gminy Miasto (...) dotyczące komunikacji miejskiej. Zadanie ma charakter usługi publicznej świadczonej w ogólnym interesie gospodarczym i ma być realizowane w celu zaspakajania zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy, w ramach podstawowej działalności (...) Sp. z o.o. Organizacja transportu w ramach projektu zostanie powierzona (...) Sp. z o.o., na podstawie zawartej umowy „in house” o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Miasto (...), obejmującej okres realizacji i trwałości projektu, w ramach której Miasto użyczy zakupione pojazdy. Spółka za świadczone usługi otrzymywać będzie wynagrodzenie, którego wysokość zostanie określona na zasadach opisanych w załączniku do Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70.
Zgodnie z zapisami projektu umowy, utrzymanie w należytym stanie użyczonej infrastruktury technicznej, w szczególności: dokonywanie i ponoszenie kosztów przeglądów gwarancyjnych, okresowych i bieżących, napraw, itp. oraz koszty eksploatacyjne użyczonej infrastruktury technicznej, ponosić będzie Spółka.
Zakupiony tabor będzie obsługiwał 2 trasy na terenie miasta, których przebieg został ustalony w wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych z uwzględnieniem zapotrzebowania komunikacyjnego poszczególnych części (...). Transport będzie nieodpłatny dla pasażerów.
Rozwój transportu publicznego w (...) poprawi jakość powietrza, zmniejszy korki w mieście, ułatwi dostęp osobom niezmotoryzowanym do miejsc pracy i usług co bezpośrednio wpłynie na polepszenie jakości życia mieszkańców.
Zakupione busy/autobusy będą stanowiły własność Gminy Miasto (...), będą jedynie przekazane do użytkowania (...) Sp. z o.o. w celu realizacji usługi publicznej. Podatek VAT w projekcie stanowi wydatek kwalifikowalny, ponieważ nie może zostać odzyskany w oparciu o przepisy krajowe.
Uzupełnili Państwo opis sprawy o poniższe informacje:
Efekty projektu pn.: „(...)” będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zakupione autobusy/busy będą wykorzystywane do przewożenia osób w ramach bezpłatnego transportu publicznego − miejskiego na terenie (...) oraz, ewentualnie, gmin ościennych.
Faktury związane z realizacją projektu będą wystawiane na Gminę Miasto (...).
Zakupione w ramach projektu busy/autobusy i dwie mobilne stacje ładowania będą użyczone nieodpłatne.
Pytanie
Czy Miastu będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych na okoliczność poniesienia kosztów związanych z realizacją zadań w ramach projektu o nazwie „(...)”?
Państwa stanowisko w sprawie
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r., poz. 361), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Na podstawie art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Z powyższego wynika, że prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione łącznie dwa warunki: odliczenia dokonuje zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Należy podkreślić, iż warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest zaistnienie związku zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku świadczenia czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.
Odnosząc przedstawiony stan faktyczny, do obowiązujących przepisów prawa, należy stwierdzić, że zakupione w ramach realizacji Projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych. Realizacja projektu odbywać się będzie w ramach reżimu publicznoprawnego. Towary i usługi nabywane w ramach projektu będą związane z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu.
Tym samym, nie zostanie spełniony warunek, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, uprawniający do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadania. Miastu nie będzie zatem przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Reasumując, zakupy towarów i usług dokonane w ramach projektu pozostaną bez związku z czynnościami implikującymi po stronie Miasta podatek należny. Tym samym, Miasto nie będzie miało prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy zakupie towarów i usług związanych z realizacją projektu.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”. W myśl tego przepisu:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto, ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne, w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wskazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
W myśl art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych) – tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Na mocy art. 7 ust. 1 pkt 4 cyt. ustawy:
Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy lokalnego transportu zbiorowego.
Na podstawie art. 9 ust. 1, 2 i 3 powołanej ustawy:
W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.
Gmina oraz inna gminna osoba prawna może prowadzić działalność gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej wyłącznie w przypadkach określonych w odrębnej ustawie.
Formy prowadzenia gospodarki gminnej, w tym wykonywania przez gminę zadań o charakterze użyteczności publicznej, określa odrębna ustawa.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W analizowanej sprawie − jak Państwo wskazali − w ramach zadania planowany jest zakup (...) busów/autobusów elektrycznych i (...) mobilnych stacji ładowania w celu usprawnienia transportu publicznego w (...). Zakupiony w ramach projektu tabor będzie wykorzystywany w publicznym transporcie zbiorowym o charakterze użyteczności publicznej. Zakupione autobusy/busy będą wykorzystywane do przewożenia osób w ramach bezpłatnego transportu publicznego − miejskiego na terenie (...) oraz, ewentualnie, gmin ościennych. Celem projektu jest rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej, zwiększenie funkcjonalności komunikacji publicznej oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery, poprzez zakup taboru transportu publicznego zasilanego energią elektryczną oraz stacji ładowania. Rada Miasta (...) powierzyła (...) Sp. z o. o. zadanie własne Gminy Miasto (...) dotyczące komunikacji miejskiej. (...) Sp. z o.o. jest spółką komunalną, w której 100% udziałów posiada Gmina Miasto (...). Zakupione busy/autobusy będą stanowiły własność Gminy Miasto (...). Zakupione w ramach projektu busy/autobusy i dwie mobilne stacje ładowania będą użyczone nieodpłatne. Zadanie ma charakter usługi publicznej świadczonej w ogólnym interesie gospodarczym i ma być realizowane w celu zaspakajania zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy, w ramach podstawowej działalności (...) Sp. z o.o. Organizacja transportu w ramach projektu zostanie powierzona (...) Sp. z o.o., na podstawie zawartej umowy „in house” o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Miasto (...). Faktury związane z realizacją projektu będą wystawiane na Gminę Miasto (...). Efekty projektu pn.: „(...)” będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że w odniesieniu do realizowanego Projektu pn.: „(...)”, nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT wynikającego z wydatków poniesionych na realizację ww. Projektu. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie będzie spełniona − wskazana w art. 86 ust. 1 ustawy − przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. wydatki związane z realizacją opisanego Projektu nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, ponieważ zakupione w ramach projektu busy/autobusy i dwie mobilne stacje ładowania będą użyczone nieodpłatne (...) Sp. z o.o. Ponadto efekty projektu pn.: „(...)” będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zakupione autobusy/busy będą wykorzystywane do przewożenia osób w ramach bezpłatnego transportu publicznego − miejskiego na terenie (...) oraz, ewentualnie, gmin ościennych.
W konsekwencji, nie będą Państwo mieli prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur wystawionych na okoliczność poniesienia kosztów związanych z realizacją zadań w ramach projektu o nazwie „(...)”.
Tym samym, Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego, Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym jego przedstawieniem. Zatem, wydając przedmiotową interpretację oparłem się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Dodatkowo informuję, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Państwu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.