Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT1-1.4012.947.2024.2.MSU

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 23 stycznia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.947.2024.2.MSU

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 listopada 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 21 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie:

-zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Pana usług o charakterze terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej osobiście na rzecz przedszkola prywatnego,

-niewliczania do limitu wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży z  tytułu świadczenia ww. usług.

Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 stycznia 2025 r. (data wpływu).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

-zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług o charakterze terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej osobiście korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w treści regulacji art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy o VAT,

-niewliczania do limitu wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży z tytułu świadczenia ww. usług.

Podatnik (Wnioskodawca ) od dnia 08.12.2023 r. prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod firmą X (NIP). Przedmiot wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z danymi ujawnionymi w CEIDG, obejmuje wg PKD: 62.09.Z Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych. Wykonywana działalność gospodarcza (kody PKD): 45.11.Z Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek, 73.11.Z Działalność agencji reklamowych, 77.11.Z Wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i furgonetek, 85.60.Z Działalność wspomagająca edukację.

Zapytanie dotyczy: 85.60.Z Działalność wspomagająca edukację.

W zakresie wykonywanej działalności o charakterze terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej osobiście, a zatem działalności wspomagającej edukację (PKD 85.6.Z), wskazania wymaga, iż Wnioskodawca jest absolwentem Akademii (...) w obszarze nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej, z tytułem zawodowym Licencjat. W ramach ukończonych studiów zdobył między innymi wiedzę w zakresie biochemii i fizjologicznych mechanizmów pracy i wypoczynku oraz żywienia człowieka. Podstawy budowy organizmu człowieka w zakresie biernego i czynnego układu ruchu, podstawowe procesy fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Metody oceny stanu psychofizycznego człowieka, znajomość terminologii z zakresu psychologii i pedagogiki. Wnioskodawca posiada również Dyplom ukończenia Dwusemestralnych Studiów Podyplomowych w zakresie Integracji Sensorycznej w Wyższej Szkole (...). W ramach tych studiów zdobył wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagogiki, psychologii klinicznej z elementami psychopatologii, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Studia uprawniają również do prowadzenia zajęć terapii integracji sensorycznej. Posiada również Certyfikat członkostwa Stowarzyszenia (...) oraz Zaświadczenie o ukończeniu kursu Integracji Sensorycznej w Centrum (...). Studia w trakcie: Trzysemestralne Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne na kierunku Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna, kształcenie w zakresie pedagogiki i dydaktyki specjalnej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pedagogiki korekcyjnej, zajęć rewalidacyjnych, zajęć korekcyjnokompensacyjnych. Trzysemestralne Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego.

Wskazania wymaga, iż w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie stosownie do treści regulacji art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570) - zwanej dalej ustawą o VAT - jako podatnik wykonujący wyłącznie czynności zwolnione od podatku w oparciu o regulacje art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, nie dokonał Wnioskodawca rejestracji dla celów VAT, w tym również rejestracji jako podatnik korzystający ze zwolnienia z tego podatku. Prowadzona działalność gospodarcza ma charakter dwupłaszczyznowy, jedna z płaszczyzn dotyczy współpracy z dnia 02.01.2024 z Niepublicznym Przedszkolem (...). Współpraca dotyczy usług w zakresie czynności terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej przez Podatnika osobiście.

Podatnik jest osobą biorącą udział w procesie współorganizującym kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Świadczone w ten sposób usługi dotyczą współpracy z instytucją przedszkola (jednostka objęta systemem oświaty). Usługi realizowane w ramach umowy współpracy na rzecz przedszkola niepublicznego stanowią usługi, których konieczność wykonywania w ramach opieki nad dziećmi wynika wprost z regulacji ustawy Prawo oświatowe oraz z regulacji aktów wykonawczych wydanych w oparciu o tą ustawę. Usługa podstawowa rozumiana jako usługa opieki na dziećmi w ramach przedszkola niepublicznego korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy.

Świadczone przez Wnioskodawcę usługi są niezbędne do wykonania usługi podstawowej. Głównym celem świadczonych przez Wnioskodawcę usług nie jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez konkurencyjne wykonywanie czynności w odniesieniu do podatników niekorzystających ze zwolnienia. W ramach świadczonych na rzecz przedszkola niepublicznego usług wykonywane są czynności, które wpisują się w zakres zasad i form wynikających z regulacji ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, usług w zakresie opieki na dziećmi i młodzieżą. Usług terapeuty pedagogicznego - podstawę prawną w tym aspekcie stanowi regulacja art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo oświatowe stanowiący podstawę dla wydania przez właściwego Ministra aktu wykonawczego (rozporządzenia w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej).

Świadczenie usług dokumentowane jest wystawianą miesięcznie fakturą na rzecz niepublicznego przedszkola. Przedmiotowe usługi wykonywane przez Wnioskodawcę stanowią usługi ściśle związane z usługami terapeuty pedagogicznego regulacje art. 127 ust. 5 ustawy Prawo oświatowe, z której wynika m.in. iż w niepublicznych przedszkolach, które spełniają warunki określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 19 pkt 1, mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.

Pytania (przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

1.Czy świadczenie usług o charakterze terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej osobiście na rzecz przedszkola prywatnego korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w treści regulacji art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy o VAT?

2.Czy świadczenie usług o charakterze terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej osobiście na rzecz przedszkola prywatnego nie jest wliczana do limitu wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy?

 Pana stanowisko w sprawie

Wnioskodawca jest objęty zwolnieniem:

-zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług o charakterze terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej osobiście korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w treści regulacji art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy o VAT,

-niewliczania do limitu wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży z tytułu świadczenia ww. usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na  rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział dla  niektórych czynności zwolnienie od podatku.

Zwolnienie od podatku, jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku dostaw towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy:

Zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane:

a) w formach i na zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej, w przepisach o systemie oświaty oraz w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718 i 2005),

b) przez podmioty sprawujące opiekę nad dziećmi w wieku do 3 lat.

Zgodnie z art. 43 ust. 17 ustawy:

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1) nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub

2) ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Na mocy art. 43 ust. 17a ustawy:

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18a, 23, 26, 28, 29 i 33 lit. a, mają zastosowanie do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe.

Zwolnienie od podatku, określone w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy, ma charakter podmiotowo-przedmiotowy, zatem warunkiem jego zastosowania jest to, by dany podmiot wykonywał usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą w formach i na zasadach określonych w odpowiednich przepisach, tj. w przepisach o pomocy społecznej, w przepisach o systemie oświaty oraz w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.

W świetle ww. przepisu, jeżeli świadczone usługi będą stanowiły usługi opieki nad dziećmi i młodzieżą i opieka ta sprawowana będzie w formach i na zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej, o systemie oświaty oraz w przepisach ustawy Prawo oświatowe, to usługi opieki będą objęte zwolnieniem od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy.

Uregulowania zawarte w przywołanym przepisie wskazują, że zwolnienie od podatku obejmuje również dostawę towarów i świadczenie usług ściśle związane z usługami opieki nad dziećmi i młodzieżą świadczonymi w formach i na zasadach określonych w odpowiednich przepisach, tj. w przepisach o pomocy społecznej, w przepisach o systemie oświaty oraz w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.

Z opisu sprawy wynika, że bierze Pan udział w procesie współorganizującym kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Wykonuje Pan działalność o charakterze terapeuty integracji sensorycznej. Świadczone w ten sposób usługi dotyczą współpracy z instytucją przedszkola (jednostka objęta systemem oświaty).

Z przedstawionych okoliczności sprawy nie wynika, aby świadczone przez Pana usługi w  charakterze terapeuty integracji sensorycznej współorganizującego kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju stanowiły usługi opieki w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą wykonywane w formach i  na  zasadach określonych w przepisach o pomocy społecznej, w przepisach o systemie oświaty oraz w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.

Usługi podstawowe w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą świadczy przedszkole.

Wskazał Pan, że przedmiotowe usługi wykonywane przez Pana stanowią usługi ściśle związane z usługami terapeuty pedagogicznego. Usługa podstawowa rozumiana jako usługa opieki na dziećmi w ramach przedszkola niepublicznego korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy. Świadczone przez Pana usługi są niezbędne do wykonania usługi podstawowej. Głównym celem świadczonych przez Pana usług nie jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez konkurencyjne wykonywanie czynności w odniesieniu do podatników niekorzystających ze zwolnienia. Usługi realizowane w ramach umowy współpracy na rzecz przedszkola niepublicznego stanowią usługi, których konieczność wykonywania w ramach opieki nad dziećmi wynika wprost z  regulacji ustawy Prawo oświatowe oraz z regulacji aktów wykonawczych wydanych w oparciu o tą ustawę. W ramach świadczonych na rzecz przedszkola niepublicznego usług wykonywane są czynności, które wpisują się w zakres zasad i form wynikających z regulacji ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, usług w zakresie opieki na dziećmi i młodzieżą. Usług terapeuty pedagogicznego - podstawę prawną w tym aspekcie stanowi regulacja art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo oświatowe stanowiący podstawę dla wydania przez właściwego Ministra aktu wykonawczego (rozporządzenia w zakresie organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej). Wykonywane przez Pana usługi stanowią usługi ściśle związane z usługami terapeuty pedagogicznego – regulacja  - art. 127 ust. 5 ustawy Prawo oświatowe, z której wynika m.in. iż  w niepublicznych przedszkolach które spełniają warunki określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 19 pkt 1, mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w  celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.

Jak wskazałem wyżej, z uregulowań zawartych w art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy wynika, że zwolnienie od  podatku obejmuje również dostawę towarów i świadczenie usług ściśle związane z usługami opieki nad dziećmi i młodzieżą świadczonymi w formach i na zasadach określonych w odpowiednich przepisach, tj. w przepisach o pomocy społecznej, w przepisach o systemie oświaty oraz w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe. Przy czym określenie „ścisły związek” oznacza, że do wykonania usługi podstawowej niezbędna jest dostawa towarów lub świadczenie usług pomocniczych, przy czym nie może to być jakikolwiek związek, lecz relacja o charakterze wskazującym na nieodzowność tych  ostatnich dla prawidłowego przebiegu podstawowej działalności.

Przenosząc powyższe na grunt rozpatrywanej sprawy wskazania wymaga, że skoro – jak wynika z wniosku - świadczone przez Pana usługi są niezbędne do wykonania usługi podstawowej, tj. usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą i są wykonywane w  formach i na zasadach ustawy Prawo oświatowe oraz powołanych wyżej aktów wykonawczych jako wymagany element wykonywania usług przedszkolnej opieki na dzieckiem realizowanej przez przedszkole niepubliczne, a ponadto ich głównym celem nie jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez konkurencyjne wykonywanie czynności w odniesieniu do podatników niekorzystających ze zwolnienia, to nie wystąpią przesłanki, o których mowa w art. 43 ust. 17 ustawy, wyłączające zwolnienie od podatku.

Zatem świadczone przez Pana usługi o charakterze terapeuty integracji sensorycznej biorącego udział w procesie współorganizującym kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy w związku z art. 43 ust. 17 ustawy, jako świadczenie usług ściśle związanych z usługami opieki nad dziećmi i młodzieżą świadczonych w formach i na zasadach określonych w  odpowiednich przepisach.

Tym samym Pana stanowisko w zakresie pytania nr 1 uznałem za prawidłowe, pomimo wskazania niepełnej podstawy prawnej.

Odnosząc się do kwestii niewliczania do limitu wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży z tytułu świadczonych przez Pana usług terapeuty integracji sensorycznej wykonywanej osobiście na rzecz przedszkola prywatnego wskazania wymaga, że:

Zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do  wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

W myśl art. 113 ust. 2 ustawy:

Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1) wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

1a) sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

2) odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na  podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z  wyjątkiem:

a) transakcji związanych z nieruchomościami,

b) usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c) usług ubezpieczeniowych

- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3) odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są  zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i  prawnych podlegających amortyzacji.

Obliczając limit sprzedaży uprawniający podatnika do zwolnienia od podatku na  podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, nie bierze się pod uwagę m.in. odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 ustawy, z wyjątkami wskazanymi w art. 113 ust. 2 pkt 2 ustawy.

Zatem przy obliczaniu limitu sprzedaży określonego w art. 113 ust. 1 nie uwzględnia się m.in. odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy.

Jak rozstrzygnąłem wyżej, świadczone przez Pana usługi o charakterze terapeuty integracji sensorycznej, biorącego  udział w procesie współorganizującym kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na  podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy jako świadczenie usług ściśle związanych z usługami opieki nad dziećmi i młodzieżą świadczonych w formach i na zasadach określonych w odpowiednich przepisach. W konsekwencji wartości sprzedaży z tytułu świadczenia ww. usług nie należy wliczać do limitu sprzedaży, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.

Tym samym Pana stanowisko w zakresie pytania nr 2 uznałem za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Pana wniosku (pytań). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniami, w szczególności możliwość korzystania przez Pana ze zwolnienia wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy w  zakresie pozostałych płaszczyzn Pana działalności gospodarczej, nie mogą być, zgodnie z  art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, rozpatrzone.

Wydając przedmiotową interpretację przyjąłem jako element przedstawionego stanu faktycznego wskazane przez Pana okoliczności, że świadczone przez Pana usługi są niezbędne do wykonania usługi podstawowej, tj. usługi w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą i są wykonywane w  formach i na zasadach ustawy Prawo oświatowe oraz powołanych wyżej aktów wykonawczych jako wymagany element wykonywania usług przedszkolnej opieki na dzieckiem realizowanej przez przedszkole niepubliczne, a ponadto ich głównym celem nie jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez konkurencyjne wykonywanie czynności w odniesieniu do podatników niekorzystających ze zwolnienia. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.