Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT1-3.4012.916.2024.1.KS

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 30 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.916.2024.1.KS

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

31 października 2024 r wpłynął Państwa wniosek z 31 października 2024 r o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami planowanymi do poniesienia na realizację projektu pn. „...”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Park Narodowy z siedzibą w … - dalej Park/PN - powstał w ...roku. Do 31 grudnia 2011 roku był państwową jednostką budżetową. Od 1 stycznia 2012 roku, na mocy ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 roku o zmianie ustawy o ochronie przyrody oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z dnia 19 października 2011 roku) stał się państwową osobą prawną. Park działa na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody oraz ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich.

Do zadań Parku (art. 8b ww. ustawy o ochronie przyrody) należy w szczególności:

1.prowadzenie działań ochronnych w ekosystemach parku narodowego, zmierzających do zachowania różnorodności biologicznej, zasobów, tworów i składników przyrody nieożywionej i walorów krajobrazowych, przywrócenia właściwego stanu zasobów i składników przyrody oraz odtworzenia zniekształconych siedlisk przyrodniczych, siedlisk roślin, siedlisk zwierząt i siedlisk grzybów,

2.udostępnianie obszaru Parku na zasadach określonych w planie ochrony lub zadaniach ochronnych i zarządzeniach dyrektora parku narodowego,

3.prowadzenie działań związanych z edukacja ekologiczną.

Dodatkowo, ustawa o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich, w art. 3 ust. 1 i 2 nakłada na dyrektora parku narodowego obowiązek zapewnienia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, które to zadanie jest realizowane poprzez:

1.oznakowaniu terenów, obiektów i urządzeń służących do uprawiania sportu, rekreacji lub turystyki;

2.ustaleniu zasad korzystania z danego terenu, obiektu lub urządzenia;

3.zapewnieniu podmiotom uprawnionym do wykonywania ratownictwa górskiego warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia;

4.ogłaszaniu komunikatu lawinowego.

Park jest podatnikiem podatku VAT. Od dnia przekształcenia w państwową osobę prawną, tj. od 1 stycznia 2012 roku uzyskuje przychody z tytułów określonych w art. 8 h ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody.

Park realizuje projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej oraz innych funduszy pomocowych, w tym …. Projekt pn. "… "/ "..." nr rej. …, w ramach programu …, w ramach realizacji priorytetu 4 - Współpraca instytucji i mieszkańców i dotyczy współpracy w zakresie edukacji dzieci i młodzieży oraz wzmocnienia ich przynależności do regionu gór.

Celem projektu jest (...).

Projekt jest realizowany od (...) (data wydanej decyzji w sprawie udzielenia dofinansowania dla ww. projektu to ... ) do (...).

Góry są fenomenem naturalnych i kulturowo-społecznych wartości, rozciągającym się na granicy …. Od ponad 60 lat interesy ochrony przyrody oraz potrzeby ludzi, którzy tam żyją, pracują, prowadzą biznes lub korzystają z nich dla sportu i rekreacji, wpływają na siebie wzajemnie i niestety często są w konflikcie. Parki narodowe, zarówno…, jak i … zdają sobie sprawę z tej nierównowagi i starają się ją koncepcyjnie rozwiązywać, do czego przyczyniają się też podstawowe, wiążące i wzajemnie uzupełniające się funkcje (..). Są to: 1. Ochrona różnorodności przyrody i kultury, 2. Wspieranie trwałego rozwoju ekonomicznego i demograficznego i 3. Logistyczne wsparcie edukacji i szkolenia z zakresu ochrony środowiska, badań i monitoringu.

Zarówno Dyrekcja … jak i … to ważne instytucje publiczne w Górach, które od dawna współpracują ze sobą w różnych płaszczyznach. Często pełnią rolę liderów rozwoju terytorialnego i wspólnych projektów. Ponieważ góry rozciągają się po obu stronach granicy państwowej, logiczne jest, że ich działania wynikają z tych samych potrzeb i podstaw i prowadzą do zwiększenia poziomu wzajemnego poznania i zrozumienia, budują zaufanie między społecznościami i przede wszystkim przyczyniają się do społecznej i obywatelskiej spójności transgranicznego regionu.

Nie inaczej jest w tym projekcie, który ma na celu wzmocnienie wzajemnej współpracy dyrekcji parków narodowych oraz intensywne zacieśnienie więzi grup docelowych z regionem gór.

Dobra dwustronna komunikacja i zrozumienie potrzeb partnerów oraz mieszkańców po obu stronach granicy państwowej to ogólnie kluczowy atrybut skutecznego rozwiązywania jakiegokolwiek problemu, w tym problemów ochrony przyrody w parkach narodowych. Wszystkie działania tego projektu łączą i motywują podane poniżej grupy docelowe, aby komunikowały się ze sobą i rozumiały problematykę terytorium oraz wzajemnie poznawały środowisko, w którym partner i sąsiad po drugiej stronie granicy państwowej się porusza.

Projekt rozwija znaczący efekt synergii poprzez stworzenie nowych ekspozycji …. Stworzenie dwóch uzupełniających się ekspozycji, prezentujących nie tylko walory przyrodnicze gór, ale także wpływ i kształtowanie środowiska przez człowieka, który zamieszkuje je od 700 lat, stwarza niepowtarzalną okazję do rozwoju współpracy w zakresie edukacji i oświaty dzieci i młodzieży oraz wzmocnienia ich przynależności z regionem gór. Podobnie zostaną wykorzystane również ekspozycje i zaplecze pozostałych obiektów partnerów.

Chcą Państwo stworzyć warunki dla możliwości zapoznania się z historią regionu i bogactwem przyrody po obu stronach granicy. Oczekiwanym celem jest lepsze poznanie powodów istnienia parków narodowych i związanych z tym limitów rozwoju terytorium, które grupa docelowa w długoterminowym horyzoncie przyjmie, będzie je przenosić na pozostałych mieszkańców. W ten sposób wesprą Państwo zaufanie miejscowych społeczności nie tylko wzajemnie między sobą, ale również wobec organów ochrony przyrody. Zrozumienie kluczowych aspektów ochrony przyrody poprowadzi do ich poszanowania.

Grupami docelowymi projektu są:

a)Organy administracji publicznej

Na podstawie wspólnego przygotowania i realizacji poszczególnych działań projektowych pogłębiona zostanie współpraca pomiędzy pracownikami …. Jednocześnie pracownicy będą lepiej przygotowani do świadczenia usług w zakresie wychowania i oświaty mających wpływ na obie strony granicy. Znacznie pozytywnym elementem jest przekazywanie doświadczeń, wzajemne połączenie pracowników i dzielenie się dobrą praktyką.

b)Mieszkańcy regionu transgranicznego

Projektowe działania są skierowane do mieszkańców transgranicznego regionu. Główną grupą docelową można określić jako osoby w wieku odpowiadającym uczęszczaniu do szkół podstawowych i średnich. Jednak wsparcie otrzymają dzieci poprzez instytucje oświatowe, ale również poprzez organizowane w czasie wolnym od szkoły i czynności pozaszkolne.

c)Organizacje społeczeństwa obywatelskiego oraz instytucje systemu oświatowego.

Wykładowcy, kierownicy kółek zainteresowań i nauczyciele będą corocznie zapraszani na wycieczkę poznawczą, na której uzyskają informacje o ofercie zapewnienia wiedzy w centrach dla zwiedzających …. Oprócz korzystania z oferty dla własnych potrzeb i zaangażowania w plan działań szkół i stowarzyszeń, uczestnicy będą mieli również idealne warunki do rozwoju kontaktów między innymi uczestniczącymi instytucjami.

W ramach opracowanego w projekcie przez członków zespołu realizacyjnego programu edukacyjnego, będą organizowane darmowe akcje edukacyjne z zapewnieniem transportu i towarzyszących lektorów …. Mówimy tu o szkołach i instytucjach oddalonych średnio o 50 km od ….

Do udziału w programie realizowanym przez partnera projektu, to jest …, zaproszone zostaną organizacje społeczeństwa obywatelskiego oraz instytucje systemu oświatowego-szkoły, koła zainteresowań dla których w ramach trwającego cztery lata projektu przeprowadzą Państwo:

-Zajęcia edukacyjne w …

Każdego roku odbędzie się 6 wyjazdów dla 50-osobowych grup uczestników. Osobom biorącym udział w programie zapewnione zostaną przewozy autokarami i udział w zajęciach edukacyjnych oraz tematyczne warsztaty. Przykładowo podczas zajęć w Centrum (...).

-Zajęcia edukacyjne w …

Każdego roku odbędzie się 6 wyjazdów dla 50-osobowych grup uczestników, którym zapewnione zostaną przewozy autokarami i udział w zajęciach edukacyjnych oraz tematyczne warsztaty. Uczestnicy zobowiązani będą samodzielnie opłacić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne podczas wyjazdu do ….

-Coroczne wyjazdy informacyjne do ….

Skierowane do ... nauczycieli, pedagogów i lektorów z …. Celem wyjazdów jest nawiązanie kontaktów i zapoznanie się z ofertą programu. Uczestnikom zapewniony zostanie transport.

-Coroczne … imprezy podsumowujące.

Odbywać się będą na przemian w … dla wybranych ... uczniów i opiekunów z … oraz ... uczniów i opiekunów z …. Spotkanie będzie miało charakter całodniowej imprezy z wyjściem terenowym i konkursem. Uczestnikom zapewniony zostanie transport.

Całkowity budżet projektu wynosi: … zł, przy czym dla … partnera, tj. … całkowity budżet wynosi: … zł, z czego przyznane dofinansowanie pokrywa 80 % wartości tj. … zł, a pozostałe … zł to środki finansowe ….

Wychowanie i oświata ekologiczna jest jednym z podstawowych działań obu partnerów. Wszystkie produkty będące wynikiem przedsięwzięcia grantowego będą dostępne dla interesariuszy i grup docelowych bezkosztowo - nie będą sprzedawane.

Zakupy usług i towarów zaplanowanych w projekcie służą i będą wykorzystywane w celu edukacji ekologicznej, zwiększeniu dostępności obszaru, na którym wykonywane są działania edukacyjne oraz zrozumieniu i synchronizacji potrzeby i rozwiązywania problemów związanych z ochroną przyrody po obu stronach granicy państwowej. Powyższe zakupy nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Działania przedsięwzięcia są działaniami, których rezultatem ma być podniesienie świadomości ekologicznej, wiedzy przyrodniczej oraz zwiększenie świadomości dotyczącej potrzeby ochrony regionu gór.

Administracje … konsekwentnie i programowo prowadzą oświatę dla społeczeństwa w ramach programów ekologicznych, prowadząc centra informacyjne, edukacyjne lub centra dla zwiedzających lub organizując wykłady i seminaria. Współpraca obu instytucji będzie z pewnością kontynuowana również po ukończeniu projektu.

Park Narodowy nie zamierza wykorzystywać towarów i usług zakupionych i wytworzonych w ramach realizacji przedsięwzięcia projektowego do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Zadania w ramach projektu nie będą generowały przychodu są zadaniami dotyczącymi edukacji ekologicznej, zwiększania świadomości ochrony przyrody i udostępniania obszaru do celów edukacyjnych.

Pytanie

Czy Park Narodowy z siedzibą w … będzie miał możliwość odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami planowanymi do poniesienia na realizację projektu "..." realizowanego w ramach Programu Operacyjnego …?

Państwa stanowisko w sprawie

W związku z realizacją umowy o dofinansowanie Projektu pn. "..." nr rej. …, w ramach programu …, Park Narodowy z siedzibą w … stoi na stanowisku, że realizując powyższy projekt nie będzie mógł odzyskać poniesionego kosztu podatku VAT, którego wysokość została określona we wniosku o dofinansowanie.

Uzasadnienie:

Park Narodowy z siedzibą w … jest płatnikiem podatku VAT zgodnie z art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług, jednak zakupy usług i towarów zaplanowanych w projekcie służą wyłącznie do realizacji zadań związanych z ekoedukacją ekologiczną i nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Ten stan prawny powoduje, że Park Narodowy z siedzibą w … nie może odliczać podatku VAT.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124 ustawy. Z powyższego zapisu wynika, iż prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje podatnikom podatku od towarów i usług tylko w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają związek z czynnościami opodatkowanymi.

W ramach projektu nie będą prowadzone zadania związane ze sprzedażą opodatkowaną. Park Narodowy nie zamierza wykorzystywać towarów i usług zakupionych w ramach realizacji projektu do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Zadania w ramach projektu nie będą generowały przychodu, są zadaniami dotyczącymi edukacji ekologicznej, stanowią ustawową działalność jednostki. Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że:

W przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje, gdy są spełnione warunki:

·podatek odlicza podatnik podatku od towarów i usług,

·towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do takich czynności, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Nie można obniżyć kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które:

·nie służą do czynności opodatkowanych podatkiem VAT,

·służą do czynności zwolnionych od tego podatku,

·służą do czynności niepodlegających temu podatkowi.

Art. 86 ust. 1 ustawy, nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczy, że podatnik nabywa towary i usługi w celu ich wykorzystania do czynności opodatkowanych.

Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, gdy:

·spełni przesłanki pozytywne, wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy i nie zaistnieją przesłanki negatywne, określone w art. 88 ustawy.

Art. 88 ustawy określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może odliczyć podatku, który jest należny tylko dlatego, że został wykazany na fakturze. W sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku podatnik nie może odliczyć podatku.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub  usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także  działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w  szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z treści powołanych przepisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy wynika, że za podatnika podatku od towarów i usług będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak  Państwo wskazali - zakupy usług i towarów zaplanowanych w projekcie nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Park Narodowy nie zamierza wykorzystywać towarów i usług zakupionych i wytworzonych w ramach realizacji przedsięwzięcia projektowego do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą opodatkowaną. W związku z powyższym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. inwestycji. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzam, że nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami planowanymi do poniesienia na realizację projektu pn. „...”, ponieważ – jak  Państwo wskazali - zakupy usług i towarów zaplanowanych w projekcie nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Tym samym, stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (pytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznaczam także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy. Jeśli w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).