Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe a w części nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe w zakresie:
- możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów za pomocą kasy rejestrujacej świadczonych usług, w sytuacji, kiedy klient dokonuje w całośpłatności za usługę na Pana rachunek bankowy,
oraz nieprawidłowe w zakresie:
- możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów za pomocą kasy rejestrujacej świadczonych usług, w sytuacji, kiedy klient dokonuje płatności za usługę gotówką.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 listopada 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 24 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów za pomocą kasy rejestrujacej świadczonych usług wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej i audytów energetycznych budynków. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 grudnia 2024 r. (wpływ 5 grudnia 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Prowadzi Pan działalność gospodarczą od 11 stycznia 2010 r. polegającą na wykonywaniu świadectw charakterystyki energetycznej i audytów energetycznych budynków pod numerem PKD 71.20.B Pozostałe badania i analizy techniczne. Nie wykonuje Pan usług doradczych, zajmuje się jedynie badaniami technicznymi i obliczeniami w celu określania charakterystyk energetycznych budynków.
Z tego tytułu nie jest Pan podatnikiem podatku VAT. Prowadzi Pan ewidencję przychodów i kosztów w księdze przychodów i rozchodów. Potwierdzeniem wykonywania usług jest rachunek z numerem, który jest identyczny z indywidualnym numerem świadectwa charakterystyki energetycznej i audytu energetycznego. Świadectwa charakterystyki energetycznej podlegają rejestracji z indywidualnym numerem świadectwa w centralnym rejestrze charakterystyk energetycznych budynków Ministerstwa (…).
Audyty energetyczne również posiadają indywidualny numer i są wykorzystywane w ramach różnych programów termomodernizacyjnych obowiązujących w Polsce najczęściej w programie „(...)”, którego obsługą zajmują się Wojewódzkie (…). W audytach energetycznych dodatkowo w zestawieniu planowanych kosztów robót związanych z termomodernizacją jest umieszczona wartość kosztu audytu energetycznego, która pokrywa się z wartością na rachunku. Z ewidencji centralnego rejestru charakterystyk energetycznych budynków oraz z ewidencji numerów audytów energetycznych w instytucjach państwowych wynika, że usługa została wykonana.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego
Świadczy Pan usługi na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych. Każdorazowo wykonane świadectwo charakterystyki energetycznej posiada indywidualny numer w centralnym rejestrze świadectw charakterystyki energetycznych budynków Ministerstwa (...) oraz audyt energetyczny również posiada indywidualny numer i są wykorzystywane w ramach różnych programów termomodernizacyjnych obowiązujących w Polsce najczęściej w programie „(...)”, którego obsługą zajmują się Wojewódzkie (...) a rachunek jest z numerem, który jest identyczny z indywidualnym numerem świadectwa charakterystyki energetycznej i audytu energetycznego.
W roku podatkowym 2023 kwota przychodów wynosiła (...) zł, a koszty wyniosły (...) zł.
Nie jest Pan podatnikiem podatku VAT oraz nie był Pan zobowiązany do ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej.
Część płatności jest realizowana drogą elektroniczną z płatnością na rachunek bankowy i część z płatnością gotówką. Każde wykonane świadectwo charakterystyki energetycznej oraz audyt energetyczny posiadają indywidualny numer tożsamy z numerem w systemach ewidencyjnych wymienionych w punkcie, w związku z tym nie ma możliwości braku jednoznacznej identyfikacji rachunku, gdyż jest on ściśle powiązany z konkretnym świadectwem charakterystyki energetycznej oraz audytem energetycznym.
Symbol PKWiU to 71.20.1, a nazwa grupowa to USŁUGI W ZAKRESIE BADAŃ I ANALIZ TECHNICZNYCH.
Pytanie
Czy może Pan korzystać ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku prowadzenia ewidencji z wykorzystaniem kasy rejestrującej?
Pana stanowisko w sprawie
Usługi świadectwa charakterystyki energetycznej budynków, które Pan wykonuje są ewidencjonowane w centralnym rejestrze charakterystyk energetycznych budynków Ministerstwa (…) oraz audyty energetyczne, które również są jednoznacznie identyfikowane przez indywidualny numer. Dodatkowo w analizie kosztów w audycie energetycznym jest umieszczona wartość kosztu audytu energetycznego, która pokrywa się z wartością na rachunku. W związku z tym nie ma możliwości braku jednoznacznej identyfikacji rachunku, gdyż jest on ściśle powiązany ze świadectwem charakterystyki energetycznej oraz audytem energetycznym. Uważa Pan, że podlega zwolnieniu przedmiotowemu z obowiązkowego stosowania kasy fiskalnej.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest w części prawidłowe, a w części nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.). Zgodnie z tym przepisem:
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży – rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń. Jeżeli nabywcą danej usługi jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1 ustawy, to taka sprzedaż w ogóle nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.
Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).
Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących od 1 stycznia 2024 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2023 r. poz. 2605), zwane dalej rozporządzeniem.
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kas rejestrujących zostało określone w § 2 i § 3 ww. rozporządzenia.
Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).
Stosownie do § 2 ust. 1 rozporządzenia:
Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.
W myśl § 2 ust. 2 rozporządzenia:
W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1) rozporządzenia:
Zwalnia się z obowiązku prowadzenia ewidencji w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r. podatników, u których wartość sprzedaży dokonanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł, a w przypadku podatników rozpoczynających w poprzednim roku podatkowym dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli wartość sprzedaży z tego tytułu nie przekroczyła, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w poprzednim roku podatkowym, kwoty 20 000 zł.
Pod poz. 37 załącznika do ww. rozporządzenia, stanowiącego wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, wymieniono:
Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej, tj. dotyczy przedmiotu działalności.
Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania, o którym mowa w przepisach § 2 i § 3 ww. rozporządzenia nie stosuje się w przypadku dostawy towarów i usług, które zostały wymienione w § 4.
Stosownie do § 4 ust. 1 rozporządzenia:
Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się
w przypadku:
1) dostawy:
a) gazu płynnego,
b) części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),
c) silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),
d) nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),
e) przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00); kontenerów (CN 8609 00),
f) części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),
g) części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708 i 9401 90 80), z wyłączeniem motocykli, to jest do: ciągników; pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą; samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi; pojazdów silnikowych do transportu towarów; pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych, pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych,
h) komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz silników elektrycznych, prądnic i transformatorów (PKWiU ex 26 i ex 27.11),
i) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),
j) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej „ustawą”,
k) zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,
l) wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol CN,
m) wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
n) napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
o) perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów;
2) świadczenia usług:
a) przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia,
b) taksówek (PKWiU 49.32.11.0), z wyłączeniem wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,
c) naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania,
d) w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,
e) w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,
f) w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 48 załącznika do rozporządzenia,
g) prawniczych, z wyłączeniem usług określonych w poz. 27 załącznika do rozporządzenia,
h) doradztwa podatkowego,
i) związanych z wyżywieniem (PKWiU ex 56.10, PKWiU 56.21, PKWiU ex 56.29, PKWiU ex 56.30), wyłącznie:
- świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz
- usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),
j) fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,
k) kulturalnych i rozrywkowych – wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,
l) związanych z rozrywką i rekreacją – wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne,
m) mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług (PKWiU 45.20.30.0), w tym przy użyciu urządzeń obsługiwanych przez klienta, które w systemie bezobsługowym przyjmują należność w bilonie lub banknotach, lub innej formie (bezgotówkowej).
Aby zatem przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 37 załącznika do rozporządzenia, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:
- świadczący usługę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
- z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła,
- przedmiotem świadczenia nie są usługi wymienione w § 4 rozporządzenia.
Niespełnienie jednego z ww. warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Z opisu sprawy wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą od 11 stycznia 2010 r. polegającą na wykonywaniu świadectw charakterystyki energetycznej i audytów energetycznych budynków pod numerem PKD 71.20.B Pozostałe badania i analizy techniczne. Nie wykonuje Pan usług doradczych, zajmuje się jedynie badaniami technicznymi i obliczeniami w celu określania charakterystyk energetycznych budynków. Z tego tytułu nie jest Pan podatnikiem podatku VAT. W roku podatkowym 2023 kwota przychodów wynosiła (…) zł. Nie jest Pan podatnikiem podatku VAT oraz nie był Pan zobowiązany do ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej. Część płatności za usługi jest realizowana na rachunek bankowy, część gotówką. Usługi świadczy Pan na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych.
Pana wątpliwości dotyczą tego, czy może Pan korzystać ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku prowadzenia ewidencji z wykorzystaniem kasy rejestrującej.
We wniosku wskazał Pan, że część płatności za usługi jest realizowana drogą elektroniczną na Pana rachunek bankowy, a część za pomocą płatności gotówkowej.
W związku z powyższym należy wskazać, że w sytuacji, jeżeli płatność za daną usługę nastąpi w całości na Pana rachunek bankowy, a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczy, wówczas warunki niezbędne do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej na podstawie przepisu § 2 ust. 1 rozporządzenia, zgodnie z pozycją 37 załącznika zostaną spełnione. Co również istotne, wykonywane przez Pana świadectwa charakterystyki energetycznej i audyty energetyczne budynków nie mieszczą się w § 4 rozporządzenia. W takiej sytuacji, powyższe zwolnienie będzie Pan mógł stosować do 31 grudnia 2024 r.
Natomiast w sytuacji, kiedy klient dokonuje płatności za usługę gotówką, jeden z warunków niezbędnych do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej na podstawie przepisu § 2 ust. 1 rozporządzenia, zgodnie z pozycją 37 załącznika nie zostanie spełniony, bowiem z pozycji tej, jednoznacznie wynika, że aby przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, świadczący usługę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych musi otrzymać w całości zapłatę na rachunek bankowy. Zatem w przypadku zapłaty przez klienta za usługę gotówką, nie będzie mógł Pan korzystać z ww. zwolnienia, tym samym będzie miał Pan obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.
Ponadto z wniosku wynika, że w roku 2023 kwota przychodów z Pana działalności gospodarczej wyniosła (...) zł. W związku z tym, w odniesieniu do tej usługi nie może Pan również korzystać z § 3 rozporządzenia, gdyż zgodnie z dyspozycją ww. przepisu zwalnia się z obowiązku prowadzenie ewidencji w danym roku podatkowym podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł.
Tym samym Pana stanowisko w zakresie:
- możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów za pomocą kasy rejestrujacej świadczonych usług, w sytuacji, kiedy klient dokonuje w całości płatności za usługę na Pana rachunek bankowy uznaję za prawidłowe.
- możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów za pomocą kasy rejestrujacej świadczonych usług, w sytuacji, kiedy klient dokonuje płatności za usługę gotówką za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywało się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).