Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
11 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Spółka A. S.A. (dalej określana jako „Spółka”) posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce i jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT w Polsce.
Spółka zajmuje się świadczeniem usług na rzecz klientów (dalej określanych jako „usługi”). Są to usługi świadczone drogą elektroniczną (za pośrednictwem internetu). Spółka świadczy usługi bezpośrednio na rzecz klientów. Klientami są osoby fizyczne nieprowadzące działalność gospodarczej albo osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, ale nabywające usługi poza zakresem tej działalności gospodarczej.
Spółka nie świadczy usług wskazanych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Spółka nawiązała współpracę ze spółką X. Spółka X posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce i jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT w Polsce. W ramach tej współpracy Spółka, spółka X oraz inne podmioty wspólnie oferują swoje usługi na rzecz klientów. Usługi te są oferowane klientom w formie pakietów, przy czym każdy usługodawca odpowiada za świadczenie swojego zakresu usług. Oznacza to, że w zakresie usług świadczonych przez Spółkę umowa i stosunek prawny dotyczący świadczenia usług istnieje bezpośrednio w relacji pomiędzy Spółką a klientem.
Spółka X planuje rozszerzyć zakres prowadzonej działalności gospodarczej i oferować swoim klientom usługi związane z wirtualnymi kartami płatniczymi (dalej określane jako „karty”). Usługi będą świadczone na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych. Usługi będą polegały na oferowaniu klientom kart z wybranym limitem kwotowym.
Karty można będzie wykorzystać podczas płatności elektronicznych albo do wypłaty środków pieniężnych z bankomatu. Klienci będą mieli możliwość zasilania kart swoimi własnymi środkami pieniężnymi. Spłata należności na karcie będzie się odbywała poprzez dokonanie przelewu z rachunku bankowego klienta na rachunek karty płatniczej.
W związku z powyższym pomiędzy Spółką, spółką X i klientem zostanie przyjęty następujący sposób przekazywania wynagrodzenia od klienta do Spółki przy użyciu kart:
- wynagrodzenie należne Spółce i innym podmiot z tytułu świadczenia przez nich pakietu usług zostanie przez spółkę X pobrane automatycznie z karty w momencie rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz klienta i przekazane na rachunek bankowy spółki X,
- następnie wynagrodzenie to będzie przez spółkę X dzielone zgodnie z ustalonym cennikiem pakietu usług oraz przekazywane na rachunek bankowy Spółki i rachunki bankowe innych podmiotów świadczących usługi (wynagrodzenie będzie przekazywane zbiorczo w miesięcznych okresach rozliczeniowych),
- z ewidencji prowadzonej przez spółkę X i przekazywanej Spółce będzie wynikało za jakie usługi i od jakiego klienta pochodzi wynagrodzenie przekazywane w danym okresie rozliczeniowym,
- spółce X może przysługiwać od Spółki wynagrodzenie za pobieranie i przekazywanie wynagrodzenia od klientów, jednak nie będzie ono potrącane z wynagrodzenia od klientów, ale rozliczane odrębnie.
Celem niniejszego wniosku jest ustalenie, czy Spółka będzie spełniała warunki do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej, jeśli świadczenie usług na rzecz klientów oraz przekazywanie wynagradzania będzie dokonywane na zasadach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego.
Pytanie
Czy świadczenie usług przez Spółkę na rzecz klientów, na zasadach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego, będzie zwolnione z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 w zw. z poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących?
Państwa stanowisko w sprawie
Zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług określają przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej w skrócie u.p.t.u.).
Zgodnie z art. 111 ust. 1 u.p.t.u. „Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących”.
Natomiast zgodnie z art. 111 ust. 8 u.p.t.u. „Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…)”.
Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (dalej określane jako „rozporządzenie”).
Na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia „Zwalnia się z obowiązku prowadzenia ewidencji w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia”.
Natomiast na podstawie § 2 ust. 2 rozporządzenia „W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku”.
W poz. 37 załącznika do rozporządzenia wskazano że „Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła”.
Zdaniem Spółki zwolnienie z § 2 ust. 1 w zw. z poz. 37 załącznika do rozporządzenia będzie miało zastosowanie w przedstawionym zdarzeniu przyszłym.
Po pierwsze, Spółka będzie miała do czynienia ze świadczeniem usług na rzecz konsumentów, czyli osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej albo osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, ale nabywających usługi poza zakresem tej działalności gospodarczej. Omawiane zwolnienie ma zastosowanie do każdego rodzaju usług, z wyjątkiem usług wymienionych w § 4 rozporządzenia.
Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego Spółka nie świadczy usług wymienionych w § 4 rozporządzenia.
Po drugie, Spółka otrzyma zapłatę wynagrodzenia za świadczone usługi za pośrednictwem banku na swój rachunek bankowy. W omawianym przypadku Spółka otrzyma zapłatę za pośrednictwem spółki X.
Jednak zarówno płatność od klienta do spółki X, jak również płatność od spółki X do Spółki będą się odbywały za pośrednictwem banków na rachunki bankowe, ponieważ środki pobrane automatycznie z karty trafią na rachunek bankowy spółki X, a następnie na rachunek bankowy Spółki. W związku z tym warunek otrzymania zapłaty za usługę za pośrednictwem banku na rachunek bankowy Spółki będzie spełniony.
Po trzecie, z ewidencji prowadzonej przez spółkę X i udostępnianej Spółce będzie wynikało za jakie usługi i od jakiego klienta pochodzi wynagrodzenie przekazywane w danym okresie rozliczeniowym.
Tym samym na podstawie posiadanej dokumentacji można będzie powiązać zapłatę z konkretną usługą świadczoną przez Spółkę na rzecz klienta. Stanowisko Spółki potwierdzają liczne interpretacje indywidualne organów podatkowych wydane w podobnych stanach faktycznych.
Przykładowo w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 16 sierpnia 2017 r. (sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.394.2017.1.ALN) wskazano: „Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz regulacje prawne wynikające z zacytowanych wyżej przepisów należy uznać, że w zakresie sprzedaży usług, za które Wnioskodawca otrzymuje zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem płatności elektronicznych realizowanych przy udziale podmiotów pośredniczących – (...) oraz innych operatorów kart płatniczych, a z ewidencji (zestawienia od operatorów płatności) i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy i jego adres), Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej. Reasumując w przedmiotowej sprawie spełnione są warunki konieczne do zwolnienia sprzedaży usług z ewidencji obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w związku z poz. 39 załącznika do rozporządzenia".
Reasumując, świadczenie usług przez Spółkę na rzecz klientów, na zasadach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego, będzie zwolnione z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 w zw. z poz. 37 załącznika do rozporządzenia.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z zapisu art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą. Zgodnie z tym przepisem:
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Wskazany wyżej przepis, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.
Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).
W obecnym stanie prawnym obowiązują przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2023 r. poz. 2605), zwanego dalej „rozporządzeniem”.
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących zostało określone w § 2 i § 3 rozporządzenia.
Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).
Zgodnie z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia:
Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2024 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.
Stosownie do § 2 ust. 2 rozporządzenia:
W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.
W załączniku do rozporządzenia, stanowiącym wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, w poz. 37 załącznika do rozporządzenia jako czynność zwolnioną z obowiązku ewidencjonowania wskazano:
Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Niektóre usługi oraz dostawa niektórych towarów zostały wyłączone przez ustawodawcę z prawa do zwolnienia, o którym mowa w przepisach § 2 i § 3 ww. rozporządzenia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej. Szczegółowo zostały one wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 powołanego rozporządzenia.
Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia:
Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku:
1) dostawy:
a) gazu płynnego,
b) części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),
c) silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),
d) nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),
e) przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00); kontenerów (CN 8609 00),
f) części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),
g) części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708 i 9401 90 80), z wyłączeniem motocykli, to jest do: ciągników; pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą; samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi; pojazdów silnikowych do transportu towarów; pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych, pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych,
h) komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz silników elektrycznych, prądnic i transformatorów (PKWiU ex 26 i ex 27.11),
i) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),
j) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej „ustawą”,
k) zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,
l) wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol CN,
m) wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
n) napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
o) perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów;
2) świadczenia usług:
a) przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia,
b) taksówek (PKWiU 49.32.11.0), z wyłączeniem wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,
c) naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania,
d) w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,
e) w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,
f) w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 48 załącznika do rozporządzenia,
g) prawniczych, z wyłączeniem usług określonych w poz. 27 załącznika do rozporządzenia,
h) doradztwa podatkowego,
i) związanych z wyżywieniem (PKWiU ex 56.10, PKWiU 56.21, PKWiU ex 56.29, PKWiU ex 56.30), wyłącznie:
- świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz
- usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),
j) fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,
k) kulturalnych i rozrywkowych - wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,
l) związanych z rozrywką i rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne,
m) mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług (PKWiU 45.20.30.0), w tym przy użyciu urządzeń obsługiwanych przez klienta, które w systemie bezobsługowym przyjmują należność w bilonie lub banknotach, lub innej formie (bezgotówkowej).
Z opisu sprawy wynika, że Spółka zajmuje się świadczeniem usług drogą elektroniczną (za pośrednictwem internetu). Spółka świadczy usługi bezpośrednio na rzecz klientów. Klientami są osoby fizyczne nieprowadzące działalność gospodarczej albo osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, ale nabywające usługi poza zakresem tej działalności gospodarczej. Spółka nie świadczy usług wskazanych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących. Spółka nawiązała współpracę ze spółką X. W ramach tej współpracy Spółka, spółka X oraz inne podmioty wspólnie oferują swoje usługi na rzecz klientów. Usługi te są oferowane klientom w formie pakietów, przy czym każdy usługodawca odpowiada za świadczenie swojego zakresu usług. Oznacza to, że w zakresie usług świadczonych przez Spółkę umowa i stosunek prawny dotyczący świadczenia usług istnieje bezpośrednio w relacji pomiędzy Spółką a klientem. Spółka X planuje rozszerzyć zakres prowadzonej działalności gospodarczej i oferować swoim klientom usługi związane z wirtualnymi kartami płatniczymi (dalej określane jako „karty”). Usługi będą polegały na oferowaniu klientom kart z wybranym limitem kwotowym. Karty można będzie wykorzystać podczas płatności elektronicznych albo do wypłaty środków pieniężnych z bankomatu. Klienci będą mieli możliwość zasilania kart swoimi własnymi środkami pieniężnymi. Spłata należności na karcie będzie się odbywała poprzez dokonanie przelewu z rachunku bankowego klienta na rachunek karty płatniczej. W związku z powyższym pomiędzy Spółką, spółką X i klientem zostanie przyjęty następujący sposób przekazywania wynagrodzenia od klienta do Spółki przy użyciu kart:
- wynagrodzenie należne Spółce i innym podmiot z tytułu świadczenia przez nich pakietu usług zostanie przez spółkę X pobrane automatycznie z karty w momencie rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz klienta i przekazane na rachunek bankowy spółki X,
- następnie wynagrodzenie to będzie przez spółkę X dzielone zgodnie z ustalonym cennik pakietu usług oraz przekazywane na rachunek bankowy Spółki i rachunki bankowe innych podmiotów świadczących usługi (wynagrodzenie będzie przekazywane zbiorczo w miesięcznych okresach rozliczeniowych),
- z ewidencji prowadzonej przez spółkę X i przekazywanej Spółce będzie wynikało za jakie usługi i od jakiego klienta pochodzi wynagrodzenie przekazywane w danym okresie rozliczeniowym,
- spółce X może przysługiwać od Spółki wynagrodzenie za pobieranie i przekazywanie wynagrodzenia od klientów, jednak nie będzie ono potrącane z wynagrodzenia od klientów, ale rozliczane odrębnie.
Państwa wątpliwości dotyczą zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży, na podstawie § 2 ust. 1 w zw. z poz. 37 załącznika do rozporządzenia.
Aby mogli Państwo skorzystać z prawa do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 37 załącznika muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:
- zapłata za usługi następuje w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
- z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła,
- przedmiotem świadczenia nie są usługi wymienione w § 4 rozporządzenia do których nie stosuje się zwolnień.
Niespełnienie któregokolwiek z wymaganych warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia na podstawie ww. przepisu z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
W świetle przywołanych przepisów i przedstawionych okoliczności sprawy należy stwierdzić, że skoro należne Państwu wynagrodzenie za świadczone usługi będzie pobrane z wirtualnej karty płatniczej i przekazane na rachunek bankowy spółki X a następnie przekazane na Państwa rachunek bankowy, to stwierdzić należy, że spełniony jest pierwszy warunek dotyczący płatności za usługi w całości za pośrednictwem banku. Ponadto z ewidencji prowadzonej przez spółkę X i przekazanej Spółce jednoznacznie wynikać będzie jakiej konkretnie czynności dotyczyła otrzymana wpłata. Zatem na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 37 załącznika do rozporządzenia będą mogli Państwo korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (do 31 grudnia 2024 r.). Co ważne, przedmiotem Państwa świadczenia nie są usługi wymienione w § 4 rozporządzenia do których nie stosuje się zwolnień z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
W konsekwencji odpowiadając na Państwa pytanie należy stwierdzić, że świadczenie usług przez Spółkę będzie zwolnione z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, zgodnie z treścią § 2 ust. 1 w zw. z poz. 37 załącznika do rozporządzenia.
Ww. zwolnienie będzie obowiązywać do 31 grudnia 2024 r.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, przedstawionego przez Państwo i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935); dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).