Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - null

Shutterstock

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - 0112-KDIL1-3.4012.604.2024.1.TK

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

10 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 2 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Uniwersytet (Wnioskodawca), jest publiczną uczelnią działającą na podstawie:

-ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669),

-Statutu Uniwersytetu (Załącznik (…)).

Jako uczelnia publiczna Uniwersytet w ramach swojej działalności operacyjnej prowadzi działalność dydaktyczną, naukowo-badawczą (w tym działalność o charakterze pomocniczym dla działalności naukowej) oraz pomocniczą.

W swoich działaniach Wnioskodawca kieruje się zasadami wolności nauczania, badań naukowych oraz twórczości artystycznej.

Do podstawowych zadań Wnioskodawca należy:

1)kształcenie na studiach I i II stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich,

2)kształcenie na studiach podyplomowych lub innych formach kształcenia,

3)prowadzenie działalności naukowej, świadczenie usług badawczych oraz transfer wiedzy i technologii do gospodarki,

4)kształcenie doktorantów,

5)stwarzanie warunków do przygotowywania studentów do samodzielniej pracy naukowej, artystycznej, dydaktycznej i zawodowej oraz kształcenie i promowanie kadr Uniwersytetu,

6)stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w procesie przyjmowania na uczelnię w celu odbywania kształcenia oraz kształceniu i prowadzeniu działalności naukowej,

7)wychowywanie studentów w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, tradycję narodową, umacnianie zasad demokracji i poszanowania praw człowieka,

8)stwarzanie warunków do rozwoju kultury fizycznej studentów,

9)upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć nauki i kultury, w tym przez gromadzenie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych, informacyjnych, archiwalnych i muzealnych,

10)działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych,

11)uczestniczenie w sprawowaniu opieki medycznej w zakresie i formach określonych w przepisach o działalności leczniczej.

Uniwersytet jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów usług, w tym także dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych i prowadzi:

-działalność dydaktyczną i naukowo-badawczą, finansowaną z dotacji budżetowej (subwencji) – czynności niepodlegające VAT;

-odpłatną działalność dydaktyczną i naukowo-badawczą, w tym działalność o charakterze pomocniczym dla działalności naukowej – czynności opodatkowane, czynności zwolnione od podatku VAT oraz

-działalność pomocniczą, m.in. działalność wydawniczą i usługową (np. usługi najmu) – czynności opodatkowane, czynności zwolnione od podatku VAT.

Wnioskodawca xx marca 2023 r. podpisał z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa umowę o przyznanie pomocy, w ramach Grupy Operacyjnej X – Beneficjent Y (Lider grupy operacyjnej).

W skład grupy operacyjnej wchodzą:

(…).

Czas trwania Projektu: zgodnie z umową od xx marca 2023 r. do xx grudnia 2024 r.

Całkowita wartość wydatków kwalifikowanych projektu wynosi (…) PLN.

Głównym celem projektu jest opracowanie i zaimplementowanie innowacyjnej (...) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych.

Nadrzędnym celem projektu jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnej (...) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych.

Natomiast celami szczegółowymi są:

(…).

Wykorzystanie ukorzenionych sadzonek pozwoli plantacji wejść w okres plonowania już po 2 latach ale pełne plony będzie można zbierać dopiero po 3-4 latach.

Jednakże zakładanie plantacji (…) z ukorzenionych sadzonek jest bardzo energochłonne i kosztochłonne, gdyż musi być poprzedzone całym cyklem produkcyjnym wytwarzania sadzonek.

Ponadto proces nasadzenia z ukorzenionych sadzonek jest procesem wymagającym dużych nakładów robocizny, gdyż na rynku nie ma dostępnych maszyn i urządzeń, które pozwoliłyby w pełni zmechanizować ten proces. Inną metodą zakładania plantacji towarowych jest zakładanie z nieukorzenionych, wegetatywnych części roślin.

Zaletą tej metody jest prostota pozyskiwania materiału nasadzeniowego, niewielki koszt wykonania nasadzeń oraz możliwość uzyskania większego zagęszczenia roślin w przeliczeniu na jednostkę powierzchni gęstości nasadzeń. Zaletą gęstego sadzenia roślin jest szybsze pokrycie powierzchni produkcyjnej, a co za tym idzie zmniejszona konkurencja chwastów i szybsze dojście do pełnego plonowania. Metoda ta jednak obarczona jest dużym ryzykiem związanym z nieukorzeniem roślin, gdyż proces nasadzeń przypada na przełom maja i czerwca, kiedy występuje stosunkowo wysoka dobowa temperatura oraz sezonowe niedobory wody, które utrudniają i ograniczają proces ukorzeniania roślin. Ponadto tempo i skuteczność ukorzeniania się roślin uzależniony jest od jakości materiału nasadzeniowego (pędy wegetatywne), który ze względu na technologię nie może być selekcjonowany na etapie pobierania.

Realizacja zaplanowanej operacji pozwoli na opracowanie i wdrożenie innowacyjnej (...) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych, przez co przyczyni się do intensyfikacji ukorzeniania roślin przy ograniczonym zużyciu wody.

Wszystkie efekty/rezultaty projektu objęte zakresem wniosku o dofinansowanie będą wykorzystywane wyłącznie dla potrzeb badawczych Wnioskodawcy.

Prace badawcze mają na celu publikację wyników i ich rozpowszechnianie wśród przedsiębiorców rolnych.

Nie jest planowane po stronie Wnioskodawcy prowadzenie operacji sprzedażowych w ramach tego projektu.

Projekt nie ma wymiaru komercyjnego. Uczelnia od samego początku przystąpienia do projektu nie planuje wykorzystania wyników badań do sprzedaży podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zakupy towarów/usług badawczych w projekcie posłużą do badań naukowych, dzięki którym poszerzy się wiedza naukowa związana z opracowaniem innowacyjnych metod stymulacji wegetatywnego rozmnażania roślin na przykładzie (…) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych.

Nabywane towary/materiały związane z realizacją ww. projektu nie mają związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Powstała baza naukowa wykorzystywana będzie jedynie do czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Za badania, opracowania i wdrożenie Wnioskodawca nie będzie pobierał żadnych odpłat.

Pytanie

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z nabywanymi towarami i usługami wymaganymi do realizacji Projektu pn. „(…)”?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, w trakcie realizacji projektu pn. „(…)”, w ramach Grupy Operacyjnej nie będzie on posiadał uprawnienia do odzyskania naliczonego podatku VAT od nabywanych towarów i usług.

Wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę w ramach Projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych, w związku z czym Uczelni nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywane w związku z realizacją przedmiotowego Projektu i podatek VAT naliczony będzie stanowił wydatek kwalifikowalny w Projekcie.

Nie jest spełniony warunek wynikający z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221), w którym towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, w wyniku nabycia których podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Efekty powstałe w wyniku realizacji ww. Projektu nie będą stanowiły czynności opodatkowanych podatkiem VAT a Wnioskodawca nie może skorzystać z prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony od poniesionych wydatków, co zdaniem Wnioskodawcy, uzasadnia uznanie podatku VAT naliczonego jako wydatek kwalifikowalny w przedmiotowym Projekcie.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. takimi, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wskazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie natomiast do treści art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z treści powołanych przepisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy wynika, że za podatnika podatku od towarów i usług będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów usług.

Wnioskodawca w dniu xx marca 2023 r. podpisał z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa umowę o przyznanie pomocy w ramach Grupy Operacyjnej X – Beneficjent Y (Lider grupy operacyjnej).

Czas trwania Projektu zgodnie z umową od xx marca 2023 r. do xx grudnia 2024 r.

Głównym celem projektu jest opracowanie i zaimplementowanie innowacyjnej (...) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych.

Nadrzędnym celem projektu jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnej (...) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych.

Natomiast celami szczegółowymi są:

(…).

Wykorzystanie ukorzenionych sadzonek pozwoli plantacji wejść w okres plonowania już po 2 latach ale pełne plony będzie można zbierać dopiero po 3-4 latach.

Realizacja zaplanowanej operacji pozwoli na opracowanie i wdrożenie innowacyjnej (...) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych, przez co przyczyni się do intensyfikacji ukorzeniania roślin przy ograniczonym zużyciu wody.

Wszystkie efekty/rezultaty projektu objęte zakresem wniosku o dofinansowanie będą wykorzystywane wyłącznie dla potrzeb badawczych Wnioskodawcy.

Prace badawcze mają na celu publikację wyników i ich rozpowszechnianie wśród przedsiębiorców rolnych.

Nie jest planowane po stronie Wnioskodawcy prowadzenie operacji sprzedażowych w ramach tego projektu.

Projekt nie ma wymiaru komercyjnego. Uczelnia od samego początku przystąpienia do projektu nie planuje wykorzystania wyników badań do sprzedaży podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zakupy towarów/usług badawczych w projekcie posłużą do badań naukowych, dzięki którym poszerzy się wiedza naukowa związana z opracowaniem innowacyjnych metod stymulacji wegetatywnego rozmnażania roślin na przykładzie (…) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych.

Nabywane towary/materiały związane z realizacją ww. projektu nie mają związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Powstała baza naukowa wykorzystywana będzie jedynie do czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Za badania, opracowania i wdrożenie Wnioskodawca nie będzie pobierał żadnych odpłat.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z nabywanymi towarami i usługami wymaganymi do realizacji projektu pn. „Innowacyjna metoda stymulacji wegetatywnego rozmnażania roślin na przykładzie (…) z zastosowaniem nowych inicjatorów organicznych”.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie jest spełniony, ponieważ – jak wynika z opisu sprawy – nabywane towary/materiały związane z realizacją ww. projektu nie mają związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Powstała baza naukowa wykorzystywana będzie jedynie do czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT. Za badania, opracowania i wdrożenie Wnioskodawca nie będzie pobierał żadnych odpłat.

W związku z powyższym, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, Wnioskodawca nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją wskazanego projektu.

Podsumowując stwierdzić należy, że Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z nabywanymi towarami i usługami wymaganymi do realizacji projektu pn. „(…)”.

Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej:

Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Zatem, wydając przedmiotową interpretację oparłem się na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).