Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu. - Interpretacja - null
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu pn. „(...)”. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca (...) jest podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia o działalności leczniczej, prowadzącym działalność leczniczą w zakresie stacjonarnej i całodobowej opieki szpitalnej, ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych oraz stacjonarnej i całodobowej długoterminowej opieki medycznej w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym.
Organem założycielskim Wnioskodawcy jest Województwo (…). Wnioskodawca jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług w związku z czym składa co miesiąc pliki JPKVAT.
Wnioskodawca planuje realizację projektu pod nazwą „(...)” i stara się o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2021- 2027.
W ramach projektu planowany jest zakup:
(…)
Faktury dokumentujące wydatki poniesione na realizację ww. projektu będą wystawiane na (...). Projekt będzie realizowany w (…), gdzie podmiot prowadzi swoją działalność.
Wnioskodawca będący podmiotem leczniczym wykonuje świadczenia zdrowotne na podstawie umowy z NFZ i czynności te korzystają z przedmiotowego zwolnienia podatku VAT (art. 43 Ustawy o VAT).
Wnioskodawca w ramach swojej działalności dokonuje jednocześnie sprzedaży usług opodatkowanych VAT.
Do czynności tych należą: najem pomieszczeń szpitala prywatnym przedsiębiorcom, usługi parkingowe oraz refakturowanie mediów dla najemców.
Proporcja sprzedaży z czynności opodatkowanych VAT w 2023 r. wyniosła 0,83% (co zgodnie z przepisami powoduje, że została ona zaokrąglona do najbliższej liczby całkowitej w górę).
Warto przy tym wskazać, że (...) korzysta z uregulowania, o którym mowa w art. 90 ust. 10 pkt 2 Ustawy o VAT, tj. z racji na fakt, że ustalona proporcja nie przekracza 2%, (...) przyjmuje, że proporcja ta wynosi 0%.
Pytania
1)Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że z racji na fakt, iż towary oraz usługi nabywane w ramach opisanego w stanie faktycznym projektu mogą być wykorzystywane zarówno do czynności opodatkowanych, jak i czynności zwolnionych, ale równocześnie Wnioskodawca zaokrągla kwotę otrzymanego współczynnika proporcji do 0%, to w związku z dokonywanymi w toku projektu zakupami towarów i usług nie będzie mu przysługiwać prawo do odliczenia VAT, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT?
2)Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w przypadku gdyby proporcja sprzedaży wyniosła więcej niż 2% lub gdyby Wnioskodawca zaprzestał zaokrąglania otrzymywanej proporcji sprzedaży w dół do 0%, to w związku z dokonywanymi w projekcie zakupami towarów i usług będzie przysługiwać mu prawo do odliczenia VAT?
Państwa stanowisko w sprawie
Ad. 1
Zdaniem Wnioskodawcy z racji na fakt, iż towary oraz usługi nabywane w ramach opisanego w stanie faktycznym projektu mogą być wykorzystywane zarówno do czynności opodatkowanych, jak i czynności zwolnionych, ale równocześnie Wnioskodawca zaokrągla kwotę otrzymanego współczynnika proporcji do 0%, to w związku z dokonywanymi w toku projektu nabyciami towarów i usług nie będzie mu przysługiwać prawo do odliczenia VAT, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Warto bowiem wskazać, że zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.
Ponadto stosownie do treści art. 90 ust. 2 ustawy o VAT, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.
Mając na uwadze powyższe zastrzeżenie należy wskazać, że skoro zgodnie z art. 90 ust. 10 pkt 2 ustawy o VAT, Wnioskodawca przyjmuje, że proporcja wynosi 0%, to nawet jeżeli nabywane towary i usługi można częściowo przypisać do działalności opodatkowanej oraz działalności zwolnionej, to Wnioskodawcy mimo wszystko nie będzie przysługiwać prawo do odliczenia VAT.
Ad 2.
Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku gdyby proporcja sprzedaży wyniosła więcej niż 2% lub gdyby Wnioskodawca zaprzestał zaokrąglania otrzymywanej proporcji sprzedaży w dół do 0%, to w związku z dokonywanymi w projekcie zakupami towarów i usług będzie przysługiwać mu prawo do odliczenia VAT.
Powyższe wynika z faktu, że w ramach realizowanych zakupów, Wnioskodawca dokona zakupu systemu (...) celem monitorowania, kontrolowania i zarządzania instalacjami oświetleniowymi, grzewczymi, klimatyzacyjnymi oraz alarmowymi.
Jak wskazano w stanie faktycznym (...) gromadzi dane dotyczące działania systemów budynku, zużycia energii i innych parametrów. Dane mogą być wykorzystane do generowania raportów, analizy efektywności energetycznej i identyfikacji obszarów wymagających ulepszeń. W związku z powyższym, skoro jednym z przedmiotów działalności opodatkowanej Wnioskodawcy jest wynajem pomieszczeń, które będą monitorowane w ramach zakupionego systemu (...), to można stwierdzić, że w tym zakresie Wnioskodawcy mogłoby przysługiwać częściowe odliczenie VAT na podstawie stosowanego współczynnika proporcji przy założeniu, że Wnioskodawca nie skorzysta z uprawnienia o którym mowa w art. 90 ust. 10 pkt 2 Ustawy o VAT albo że współczynnik tej proporcji przekroczy wartość 2%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.) - zwanej dalej „ustawą”:
w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje, gdy:
- odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz
- towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Art. 15 ust. 1 ustawy:
podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Art. 15 ust. 2 ustawy:
działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług zakupionych na potrzeby wykonania określonej czynności, podmiot musi wykonywać tę czynność jako podatnik podatku od towarów i usług, który działa w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Zasada ta wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Art. 88 ustawy określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W przypadku wykonywania w ramach działalności gospodarczej czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług oraz zwolnionych od podatku, należy uwzględnić uregulowania zawarte w art. 90 ustawy, które stanowią uzupełnienie regulacji art. 86 ustawy.
Art. 90 ust. 1 ustawy:
w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.
Art. 90 ust. 2 ustawy:
jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.
Art. 90 ust. 3 ustawy:
proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.
Art. 90 ust. 4 ustawy:
proporcję, o której mowa w ust. 3, określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej.
Art. 90 ust. 5 ustawy:
do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z dostawy towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, oraz gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli są zaliczane do środków trwałych podatnika - używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności.
Art. 90 ust. 6 ustawy:
do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu z tytułu transakcji dotyczących:
1)pomocniczych transakcji w zakresie nieruchomości i pomocniczych transakcji finansowych;
2)usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41, w zakresie, w jakim transakcje te mają charakter pomocniczy.
Art. 90 ust. 8 ustawy:
podatnicy, którzy w poprzednim roku podatkowym nie osiągnęli obrotu, o którym mowa w ust. 3, lub u których obrót ten w poprzednim roku podatkowym był niższy niż 30 000 zł, do obliczenia kwoty podatku naliczonego podlegającej odliczeniu od kwoty podatku należnego przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo. Podatnicy są obowiązani zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego o przyjętej proporcji w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym ta proporcja została zastosowana po raz pierwszy, nie później jednak niż w dniu przesłania ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3.
Art. 90 ust. 9 ustawy:
przepis ust. 8 stosuje się również, gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu, o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna.
Art. 90 ust. 9a ustawy:
przy ustalaniu proporcji zgodnie z ust. 2-6 do obrotu nie wlicza się kwoty podatku
Art. 90 ust. 10 ustawy:
w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:
1)przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 10 000 zł - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;
2)nie przekroczyła 2% - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.
Na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy, występuje obowiązek wyodrębnienia podatku naliczonego związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje. Z tym, że przez „czynności, w związku z którymi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego” należy rozumieć czynności zwolnione od podatku.
Natomiast w sytuacji, gdy nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot podatku związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do proporcjonalnego rozliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy.
Proporcja wyliczana jest jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że są Państwo podmiotem leczniczym wykonującym świadczenia zdrowotne na podstawie umowy z NFZ. Czynności te korzystają z przedmiotowego zwolnienia od podatku VAT (art. 43 Ustawy o VAT). Planują Państwo realizację projektu pn. „(...)” i starają się Państwo o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2021-2027. Faktury dokumentujące wydatki poniesione na realizację ww. projektu będą wystawiane na Państwa. W ramach swojej działalności dokonują Państwo jednocześnie sprzedaży usług opodatkowanych VAT. Do czynności tych należą: najem pomieszczeń szpitala prywatnym przedsiębiorcom, usługi parkingowe oraz refakturowanie mediów dla najemców. Proporcja sprzedaży z czynności opodatkowanych VAT w 2023 r. wyniosła 0,83% (co zgodnie z przepisami powoduje, że została ona zaokrąglona do najbliższej liczby całkowitej w górę). Korzystają Państwo z uregulowania, o którym mowa w art. 90 ust. 10 pkt 2 Ustawy o VAT, tj. z racji na fakt, że ustalona proporcja nie przekracza 2%, przyjmują Państwo, że proporcja ta wynosi 0%.
Państwa wątpliwości dotyczą braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z dokonywanymi w toku projektu zakupami towarów i usług w sytuacji, gdzie zaokrąglą Państwo kwotę otrzymanego współczynnika proporcji do 0%.
Skoro - jak wynika z okoliczności sprawy - efekty projektu będą wykorzystywane przez Państwa do ogółu działalności, tj. świadczenia usług zwolnionych oraz do działalności opodatkowanej i specyfika ponoszonych wydatków wskazuje, że nie będą Państwo w stanie jednoznacznie przyporządkować tych wydatków do czynności opodatkowanych, bądź zwolnionych, a zatem będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego obliczonego przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i następne ustawy o podatku od towarów i usług.
Zauważyć jednocześnie należy, że w sytuacji gdy proporcja wyliczona przez Państwa zgodnie z art. 90 ust. 2-8 ustawy nie przekracza 2%, to na podstawie art. 90 ust. 10 pkt 2 ustawy, mają Państwo prawo uznać że proporcja ta wynosi 0% i nie dokonywać odliczeń podatku naliczonego.
W opisie sprawy wskazali Państwo, że przyjmują Państwo, że ustalona przez Państwa proporcja wynosi 0%.
W takim przypadku nie będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zakupów w ramach projektu „(...)”.
Państwa wątpliwości dotyczą również kwestii, czy w przypadku gdyby proporcja sprzedaży wyniosła więcej niż 2% lub gdyby zaprzestali Państwo zaokrąglania otrzymywanej proporcji sprzedaży w dół do 0%, to w związku z dokonywanymi w projekcie zakupami towarów i usług będzie przysługiwać Państwu prawo do odliczenia VAT.
Odpowiadając na powyższe pytanie wskazać należy, że wskaźnik poniżej 2% nie pozbawia Państwa prawa do odliczenia podatku naliczonego z zastosowaniem wyliczonej proporcji - w takiej sytuacji mają Państwo prawo wyboru, czy będą Państwo dokonywać odliczenia w oparciu o wyliczoną proporcję, czy też zrezygnują z tego prawa i nie będą odliczać podatku naliczonego.
Zatem, jeśli nie zrezygnują Państwo z prawa do odliczenia podatku VAT, to będzie Państwu przysługiwało prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu, wg wskaźnika proporcji wyliczonej na podstawie art. 90 ust. 2-8 ustawy. Prawo to będzie przysługiwało pod warunkiem niewystąpienia przesłanek negatywnych wymienionych w art. 88 ustawy.
Również w sytuacji, gdzie proporcja sprzedaży wyniosła więcej niż 2% oraz towary i usługi nabyte w ramach realizacji projektu są wykorzystywane przez Państwa do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług i zwolnionych od podatku od towarów i usług i nie mają Państwo możliwości przyporządkowania całości lub części kwot podatku naliczonego w ramach realizacji ww. projektu do poszczególnych rodzajów czynności, przysługuje Państwu prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu, wg wskaźnika proporcji wyliczonej na podstawie art. 90 ust. 2-8 ustawy. Prawo to będzie przysługiwało również pod warunkiem niewystąpienia przesłanek negatywnych wymienionych w art. 88 ustawy.
Tym samym oceniając całościowo Państwa stanowisko należało je uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Zgodnie z art. 14f § 2b pkt 3 ustawy Ordynacja podatkowa:
Opłata za wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej podlega zwrotowi wyłącznie w przypadku uiszczenia jej w kwocie wyższej od należnej - w odpowiedniej części.
W związku z powyższym, nienależną opłatę w kwocie 40 zł, uiszczoną 4 października 2024 r., zwrócimy - stosownie do art. 14f § 2a Ordynacji podatkowej - na rachunek bankowy, zgodnie z dyspozycją zawartą we wniosku.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).