Prawo do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków inwestycyjnych obejmujących nakłady związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyj... - Interpretacja - null

ShutterStock

Prawo do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków inwestycyjnych obejmujących nakłady związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyj... - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Prawo do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków inwestycyjnych obejmujących nakłady związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej (kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej) wraz z odtworzeniem dróg.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

24 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w kwestii prawa do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków inwestycyjnych obejmujących nakłady związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej (kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej) wraz z odtworzeniem dróg. Ww. wniosek uzupełnili Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 23 września 2024 r. (data wpływu 24 września 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Gmina (…) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, działającym pod numerem NIP: (…).

Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 609), Gmina jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina wykonuje zadania własne samodzielnie lub przez powołane gminne jednostki organizacyjne.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym, zadania własne Gminy obejmują m in. sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych. W ramach realizacji powierzonych Gminie zadań, Gmina (…) sukcesywnie rozbudowuje posiadaną infrastrukturę kanalizacyjną i wodociągową.

W 2022 r. Gmina (…), w odpowiedzi na ogłoszony przez Zarząd Województwa (…) nabór wniosków o dofinansowanie, złożyła wniosek o przyznanie pomocy na operację typu: „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym Inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020).

Na podstawie złożonego wniosku gmina pozyskała dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia pod nazwą: „….”. Umowa w sprawie dofinansowania została podpisana w dniu (…).

Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Zgodnie z dokumentacją projektową w ramach zadanie zostanie łącznie wykonane (...) mb sieci kanalizacji sanitarnej oraz (...) mb sieci wodociągowej. Konieczne będzie odtworzenie nawierzchni dróg o łącznej powierzchni (...) m2, w ciągu których umiejscowione będą sieci i urządzenia kanalizacji ściekowej i wodociągowe. Przedmiotowe odtworzenie dróg zostanie wykonane wyłącznie z uwagi na realizację Inwestycji związanej z budową kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej. Gmina podkreśla, iż nie realizowałaby inwestycji związanej z modernizacją tychże dróg, gdyby nie realizowała inwestycji w infrastrukturę kanalizacyjną.

Wartość zadania wynosi (…) zł brutto, z czego (…) zł brutto to koszty ogólne (program funkcjonalno-użytkowy, opracowanie projektu budowlanego, nadzór inwestorski), a (…) zł brutto to wartość robót budowlanych.

Przyznana kwota dofinansowania w ramach PROW stanowi 100% kosztów kwalifikowanych operacji, przy czym wartość kosztów kwalifikowanych to (…) zł netto (VAT w projekcie jest jednym z kosztów niekwalifikowanych).

Na moment złożenia wniosku Inwestycja ta nie została jeszcze oddana do użytkowania. Zgodnie z umową na roboty budowlane planowany termin zakończenia robót budowlanych przypada na sierpień 2024 r.

Ponoszone w przedmiotowym zakresie wydatki inwestycyjne udokumentowane będą przez dostawców/wykonawców fakturami VAT wystawionymi na Gminę (…).

Po zakończeniu każdej z tych inwestycji Gmina przekaże do nieodpłatnego używania powstałe w ramach opisanych inwestycji elementy infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na rzecz K. Z. B. w (…) (dalej „KZB”).

Jest on samorządowym zakładem budżetowym, działającym na podstawie Uchwały Nr (…) z dnia 7 marca 1993 r. Rady Gminy (…).

Przedmiotem działania KZB jest realizacja zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest stałe zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.

Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Kierownik, działając na podstawie statutu oraz pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy (…).

Kierownik zakładu jest zatrudniany i zwalniany przez Wójta gminy, który sprawuje bezpośredni nadzór nad zakładem.

Przy użyciu przekazanej przez gminę infrastruktury kanalizacyjnej, KZB świadczyć będzie usługi w zakresie dostaw wody i odbioru ścieków do i od mieszkańców gminy oraz do i od podmiotów, prowadzących działalność gospodarczą, na podstawie pisemnych umów zawartych z odbiorcami.

Usługi tego rodzaju wykonywane przez zakład są opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

KZB nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Gmina (…) z dniem 1 lipca 2016 r. dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT z podległymi jednostkami. Jednostki organizacyjne wchodzą w skład struktury Gminy (…). Podatnikiem i stroną w kontaktach na zewnątrz jest wyłącznie Gmina i to ona świadczy usługi opodatkowane i ma prawo do odliczenia VAT naliczonego, a zakład budżetowy, jak i jednostki budżetowe nie posiadają odrębności podatkowej na gruncie przepisów w zakresie podatku od towarów i usług, czyli wszelkie czynności przez nie wykonywane na rzecz osób trzecich rozliczane są przez Gminę, a czynności dokonywane w ramach Gminy zarówno pomiędzy jednostkami budżetowymi jak i zakładem budżetowym mają charakter wewnętrzny.

W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że:

Z efektów inwestycji pn. „….” nie będą korzystały jednostki organizacyjne Gminy.

Efekty przedmiotowej inwestycji będą wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (nie będą wykorzystywane do czynności zwolnionych lub niepodlegających opodatkowaniu VAT).

Na pytanie Organu „Jeżeli poza czynnościami opodatkowanymi efekty ww. inwestycji będą również wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku lub/i do działalności innej niż gospodarcza, to czy będą Państwo mieli możliwość przypisania wydatków związanych z przedmiotową inwestycją do poszczególnych rodzajów czynności?”, podali Państwo, że „Nie dotyczy”.

Pytanie

Czy w odniesieniu do ponoszonych wydatków inwestycyjnych obejmujących nakłady związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej (kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej) wraz z odtworzeniem dróg gminie przysługuje prawo do obniżenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024, poz. 361)?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z treścią art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361) prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje podatnikom podatku VAT, gdy towary i usługi, przy nabyciu których został naliczony podatek, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę naliczonego przysługuje wówczas, gdy spełnione są łącznie dwa warunki:

-odliczenia dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług,

-nabyte towary i usługi z naliczonym podatkiem VAT są wykorzystywane do czynności opodatkowanych VAT.

Powołując się na art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Gmina (…) ma możliwość pełnego odzyskania podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych na rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z odtworzeniem dróg w pełnej wysokości.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a wybudowana infrastruktura wodno-kanalizacyjna będzie wykorzystywana wyłącznie w celu świadczenia odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzanie ścieków.

Mimo, iż w ramach robót budowlanych realizowane są prace, dotyczące odtworzenia nawierzchni dróg, to wykonywanie ich jest uwarunkowane wyłącznie realizacją inwestycji związanej z budową kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej. Gmina podkreśla, iż nie realizowałaby prac, związanych z wymianą nawierzchni tychże dróg, gdyby nie realizowała inwestycji w infrastrukturę kanalizacyjną i wodociągową.

Warunki, determinujące prawo do obniżenia kwoty podatku Vat należnego o kwotę podatku naliczonego w odniesieniu do inwestycji w zakresie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, zostały spełnione - Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, a czynności, jakie wykonuje za pośrednictwem zakładu budżetowego stanowią odpłatne świadczenie usług i podlegają opodatkowaniu VAT.

Reasumując - w związku z planowanym wykorzystaniem przez Gminę nowo powstałej infrastruktury wodno-kanalizacyjnej wyłącznie w celu odpłatnego świadczenia usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z infrastrukturą wodociągowo-kanalizacyjną.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”. W myśl tego przepisu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a) nabycia towarów i usług,

b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Stosownie zatem do cytowanych przepisów na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.

Realizacja tych zadań następować może także w drodze dostawy towarów i świadczenia usług w rozumieniu art. 7 i art. 8 ustawy (w zakresie dostaw i usług co do zasady odpłatnych). Gmina w celu wypełnienia nałożonych na nią zadań organizuje warunki dla innych podmiotów bądź bezpośrednio uczestniczy w obrocie gospodarczym.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że pozyskali Państwo dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia pod nazwą: „….”. Zgodnie z dokumentacją projektową w ramach zadania zostanie łącznie wykonane (...) mb sieci kanalizacji sanitarnej oraz (...) mb sieci wodociągowej. Konieczne będzie odtworzenie nawierzchni dróg o łącznej powierzchni (...) m2, w ciągu których umiejscowione będą sieci i urządzenia kanalizacji ściekowej i wodociągowe. Ponoszone w przedmiotowym zakresie wydatki inwestycyjne udokumentowane będą przez dostawców/wykonawców fakturami VAT wystawionymi na Gminę.

Państwa wątpliwości w przedmiotowej sprawie dotyczą prawa do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków inwestycyjnych obejmujących nakłady związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej (kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej) wraz z odtworzeniem dróg.

Jak wskazano na wstępie, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

Odnosząc powyższe do okoliczności niniejszej sprawy należy stwierdzić, że warunki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, są spełnione. Z opisu sprawy wynika bowiem, że są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Jak Państwo wskazali, efekty przedmiotowej inwestycji będą wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (nie będą wykorzystywane do czynności zwolnionych lub niepodlegających opodatkowaniu VAT). Z efektów ww. inwestycji nie będą korzystały jednostki organizacyjne Gminy.

W związku z powyższym należy stwierdzić, że z uwagi na spełnienie - wskazanych w art. 86 ust. 1 ustawy – przesłanek warunkujących prawo do odliczenia podatku naliczonego, przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków inwestycyjnych obejmujących nakłady związane z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej (kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej) wraz z odtworzeniem dróg. Przy czym prawo to przysługuje pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych wymienionych w art. 88 ustawy.

Zatem, Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w…... Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.