Interpretacja indywidualna z dnia 23 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.438.2024.2.RMA
Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia w związku z realizowanym projektem ( zakup samochodu elektrycznego).
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 sierpnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu samochodu elektrycznego. Wniosek został uzupełniony – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 2 października 2024 r. (wpływ 3 października 2024 r.) oraz pismem z 2 października 2024 r. (wpływ 9 października 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Gmina (...) (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361, dalej: ustawa o VAT).
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy (...) (dalej: GOPS (...)) jest jednostką budżetową (jednostką organizacyjną) Gminy (...).
Wnioskodawca w dniu 15 grudnia 2023 roku nabył na potrzeby działalności GOPS (...) fabrycznie nowy samochód osobowy marki (...) z napędem elektrycznym na potrzeby realizacji zadań statutowych GOPS (...) oraz wynikających stricte z ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901, dalej: ustawa o pomocy społecznej).
Transakcja udokumentowana została fakturą VAT, wystawioną na Gminę (...), jako nabywcę, a odbiorcą przedmiotu transakcji i płatnikiem transakcji jest GOPS (...).
Zakup został zrealizowany w ramach budżetu GOPS (...), w wyniku czego GOPS (...) figuruje w dowodzie rejestracyjnym (seria (...)) jako właściciel (poz. C dowodu). Ponadto wskazać należy, że przedmiotowe auto figuruje jako środek trwały w księgach rachunkowych GOPS (...).
Zasady użytkowania samochodów służbowych w GOPS (...) określono w Zarządzeniu nr (...) Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy (...) z dnia 18 marca 2024 r., które jednoznacznie wskazuje za jedyny cel wykorzystania samochodów służbowych „do realizacji obowiązków wynikających z zakresu czynności pracowników lub konieczności załatwienia spraw organizacyjno-funkcjonalnych Ośrodka”, wykluczając tym możliwość użytkowania samochodów służbowych do celów prywatnych pracowników GOPS (...). Zatem zakupiony samochód z napędem elektrycznym GOPS (...) wykorzystuje wyłącznie do działalności statutowej Gminy (...).
W związku z nabyciem pojazdu o napędzie elektrycznym przez własną jednostkę budżetową, Gmina (...), jako jednostka samorządu gminnego złożyła wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia w formie dotacji w ramach programu priorytetowego nr 6.2. „Zeroemisyjny transport - Mój elektryk” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Zgodnie z zapisami programu Gmina (...) oświadczyła we wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia w formie dotacji, że:
- jest czynnym płatnikiem VAT, i
- podatek VAT jest kosztem kwalifikowanym i nie ma prawnej możliwość odliczenia całej kwoty (100%) podatku naliczonego od podatku należnego w jakiejkolwiek części, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług
- co skutkuje koniecznością „przedstawienia interpretacji indywidualnej”, o której mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, potwierdzającej brak możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją „Przedsięwzięcia”, w celu możliwości uzyskania dofinansowania z programu „Zeroemisyjny transport - Mój elektryk”.
Wskazać należy również, że przyjęty schemat fakturowania, tj. wskazanie na fakturze zakupowej Gminy (...) jako nabywcy, a jako odbiorcy GOPS (...), wynika z centralizacji rozliczeń VAT Gminy i jej jednostek budżetowych na podstawie ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnych Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 280).
GOPS (...) na podstawie Zarządzenia nr (...) Wójta Gminy (...) z dnia 23 grudnia 2016 r. w sprawie konsolidacji rozliczeń podatku od towarów i usług Gminy (...), od 1 stycznia 2017 roku za okresy miesięczne przekazuje cząstkowe deklaracje VAT-7 wraz z rejestrami sprzedaży i zakupu, z wykazanymi pozycjami zerowymi, w związku z brakiem wykonywania czynności podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Wnioskodawca podkreśla, iż powyższe działanie wynika z faktu, iż Urząd Gminy (...) wraz z samorządowymi jednostkami budżetowymi Gminy (...) traktowane są jako jeden podatnik VAT, którym jest Gmina (...).
Na podstawie cząstkowych deklaracji VAT-7 wraz z rejestrami sprzedaży i zakupu otrzymanych od m.in. jednostek budżetowych (w tym GOPS (...)), Gmina (...) sporządza jeden plik JPK do celów rozliczeń VAT.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego
Jak Gmina wskazywała we wniosku, samochód będzie służyć działalności statutowej GOPS (...). Gmina będzie wykorzystywać, za pośrednictwem GOPS (...), nabyty samochód osobowy z napędem elektrycznym wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Pytanie
Czy Gmina (...) ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu samochodu elektrycznego wykorzystywanego wyłącznie do realizacji zadań statutowych GOPS (...)?
Państwa stanowisko w sprawie
Gmina (...) nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu samochodu elektrycznego z uwagi na fakt, iż przedmiotowy samochód będzie wykorzystywany wyłącznie do realizacji zadań statutowych GOPS (...), a zatem do działalności niepodlegającej opodatkowaniu VAT.
W myśl art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT, kwota podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikająca z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Konkluzją powyższych przepisów jest to, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, a są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.
Powyższa zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi.
Nadmienić należy, że ustawodawca umożliwił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłankę wykorzystania zakupu do czynności opodatkowanych VAT. Wykorzystanie zakupu do czynności zwolnionych z VAT lub niepodlegających VAT, uniemożliwia realizację prawa do odliczenia VAT. W takim przypadku badanie wspomnianych powyżej negatywnych przesłanek odliczenia nie jest konieczne.
Biorąc pod uwagę powyższe, w pierwszej kolejności należy ustalić, czy Gmina (...) (poprzez GOPS (...)) będzie wykorzystywać zakupiony samochód do czynności opodatkowanych VAT.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Natomiast w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Jak stanowi art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 r. ze zm., dalej: ustawa o samorządzie gminnym), Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. A stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym. Zgodnie z tym przepisem, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W katalogu zadań własnych gminy w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym zostały wskazane m.in. sprawy pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych.
W celu wykonania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, co wynika bezpośrednio z art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.
Co do zasady, ww. jednostki organizacyjne mają w statutach wskazany zakres zadań publicznych, wynikający z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.
Z powołanych przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie czynności o charakterze cywilnoprawnym, tzn. realizowanych na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd. W tym zakresie bowiem ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.
Oznacza to, że w pozostałym zakresie, np. w zakresie zadań własnych nałożonych na gminę na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi nie występują jako podatnicy podatku VAT.
Zatem zadania realizowane przez gminę, wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, tj. zadania własne nałożone na gminę na podstawie odrębnych przepisów, nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.
W przedstawionym stanie faktycznym jednostka organizacyjna - GOPS (...), realizuje zadania wynikające z art. 7 ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie gminnym, tj. zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie pomocy społecznej na podstawie ustawy o pomocy społecznej.
Biorąc pod uwagę powyższe oraz powołując się na treść przepisu z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, zdaniem Wnioskodawcy należy uznać, że nie została spełniona pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi VAT. Jak zostało wskazane w opisie stanu faktycznego, zakupiony samochód jest wykorzystywany wyłącznie do działalności statutowej GOPS (...), tj. do czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT.
W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy w związku z zakupem samochodu elektrycznego wykorzystywanego wyłącznie do działalności niepodlegającej opodatkowaniu VAT, tj. do realizacji zadań statutowych GOPS (...), Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje gdy:
- podatek odlicza podatnik podatku od towarów i usług,
- towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Warunkiem, który daje podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabywanych towarów i usług, których nie będzie wykorzystywał do wykonywania czynności opodatkowanych (czyli czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi).
Art. 88 ustawy zawiera listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Tylko podatnik podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej ma prawo do odliczenia podatku.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Organy władzy publicznej nie są podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te są podatnikami VAT w przypadku wykonywanych czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Rolę gminy szczegółowo określa ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465).
W myśl art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych.
Z wniosku wynika, że są Państwo zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy (...) jest Państwa jednostką budżetową (jednostką organizacyjną).
W dniu 15 grudnia 2023 r. nabyli Państwo na potrzeby działalności GOPS fabrycznie nowy samochód osobowy marki (...) z napędem elektrycznym w celu realizacji zadań statutowych GOPS wynikających z ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
Samochód będzie służyć działalności statutowej GOPS. Za pośrednictwem GOPS będą Państwo wykorzystywać nabyty samochód osobowy z napędem elektrycznym wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Państwa wątpliwości dotyczą prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu samochodu elektrycznego wykorzystywanego wyłącznie do realizacji zadań statutowych GOPS (...).
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w kontekście prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W analizowanej sprawie związek taki nie występuje. Za pośrednictwem GOPS będą Państwo wykorzystywać nabyty samochód osobowy z napędem elektrycznym wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Zatem nie jest spełniona podstawowa pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek nabywanych towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy.
Nie mają Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu samochodu elektrycznego wykorzystywanego wyłącznie do realizacji zadań statutowych GOPS (...).
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne dla Państwa przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).