Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży w drodze licytacji publicznej działki. - Interpretacja - 0113-KDIPT1-1.4012.623.2024.1.AK

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 26 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.623.2024.1.AK

Temat interpretacji

Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży w drodze licytacji publicznej działki.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

9 sierpnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy niepodlegania opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży w drodze licytacji publicznej działki nr ….

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Przeciwko dłużnikowi - .., prowadzone jest postępowanie z nieruchomości o nr Kw …. Nieruchomość składa się z działki ew. o nr .. (poprzedni nr …) o powierzchni 6 860 m2, jest nieruchomością gruntową, niezabudowaną, położoną w obrębie ewidencyjnym …, przy ul. …., we wschodniej części …, ...., posiada kształt regularny, zbliżony do trapezu. Działka jest częściowo zadrzewiona, nieogrodzona i niezabudowana, teren działki płaski, bez wzniesień, dojazd do nieruchomości możliwy od strony północnej drogą publiczną (ul. …) utwardzoną kostką bazaltową, od strony południowej drogą publiczną (ul. …) nieutwardzoną. Działka z możliwością uzbrojenia w przyłącza energetyczne, wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, telekomunikacyjne i gazowe.

Przez północną część działki przebiega kolektor kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, gazowej, wodociągowej oraz sieć energetyczna. Na zapytanie Komornika w tym zakresie:

1) Starostwo Powiatowe w … oświadczyło, iż w powiatowej bazie .., rejestrze publicznym …, jak również z informacji pozyskanych z Urzędu Gminy …, Międzygminnego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "…" Sp. z o.o., operatorów sieci telekomunikacyjnej biorących udział w naradach koordynacyjnych oraz Rejonowego Zarządu Infrastruktury, brak informacji o właścicielach i władających siecią kanalizacyjną oraz teletechniczną znajdującą się w przedmiotowej działce. Zgodnie z informacją pozyskaną od operatora sieci ...., sieć teletechniczna jest prawdopodobnie nieczynna, zgodnie z danymi zawartymi w bazie … dla obszaru powiatu ...., sieć kanalizacji jest nieczynna. W związku z powyższym, Starostwo oświadczyło, że brak możliwości ustalenia właściciela lub władającego sieciami usytuowanymi na działce. Nadto w powiatowym ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej brak dokumentacji z pomiaru sieci kanalizacji teletechnicznej usytuowanej na działce. Przebieg sieci ujawniono w bazie .. na podstawie ekranowej wektoryzacji analogowej mapy zasadniczej w 2008 r. Zgodnie z informacją pozyskaną z Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w …, brak danych dotyczących projektów sieci - inwestorów sieci, jak również brak możliwości ustalenia okresu czasu, w którym nastąpił ich ewentualny odbiór budowlany.

2) Burmistrz .. oświadczył, iż na ww. działce znajduje się kanalizacja średnicy D200, której gestorem jest Międzygminne Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji "…" Sp. z o. o., natomiast o gestorze sieci teletechnicznej Burmistrz nie posiada informacji.

3) MPWiK " … " Sp. z o. o. oświadczył, iż nie posiada informacji w zakresie własności kolektora kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej oraz daty jej wybudowania, sieć kanalizacji sanitarnej jest włączona z eksploatacji. Zgodnie z oświadczeniem Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego we … oraz oświadczeniem MPWiK "…" kolektor znajdujący się na działce jest kolektorem kanalizacji sanitarnej wyłączonej z eksploatacji, a nie deszczowej.

Według pisma Izby Rolniczej, dłużnik nie prowadzi działalności rolniczej i nie jest płatnikiem składek KRUS. KRUS Placówka Terenowa w …, w oświadczeniu z dnia 16-11-2023 r. poinformował Komornika, iż dłużnik nie figuruje w terenowej ani w ogólnopolskiej ewidencji osób ubezpieczonych, a także w kartotece emerytalno-rentowej KRUS. Bezpośrednie otoczenie nieruchomości to tereny niezabudowane oraz zabudowa pensjonatowa. Nieruchomość posiada oznaczenie rolna: RIVB a, RIV b, RV.

Zgodnie miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego ... obszaru ograniczonego : od zachodu – projektowaną drogą zbiorczą, od północy – drogą wojewódzką nr .., od wschodu – ul. … oraz ul. …, od południa – ul. … oraz wzdłuż dz. nr … i …, położonego w miejscowości …, z wyłączeniem granic obszaru … … „ …” zatwierdzony Uchwałą nr … Rady Miejskiej … z dnia 30 października 2013 działka znajduje się w terenie oznaczonym symbolem: 94 MN,U – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej.

W toku ustaleń dotyczących nieruchomości, umowy ubezpieczenia nie stwierdzono, przynależności i pożytków nie stwierdzono, praw do nieruchomości nie zgłoszono. Nieruchomość znajduje się w posiadaniu dłużnika. Innych informacji nie ustalono, albowiem dłużnik nie udostępnił żadnej dokumentacji dotyczących zawartych umów ubezpieczenia i innych.

Zgodnie z wpisem w dziale II-im ksiąg wieczystych, dłużnik jest właścicielem nieruchomości na podstawie oferty darowizny z dnia 15-09-2010 r., nr …, przyjętej dnia 29-11-2010 r., nr … W obu aktach notarialnych wskazano poprzedni nr działki, tj. …. Zgodnie z treścią oferty darowizny i jej przyjęcia, dłużnik przyjął darowiznę ww. nieruchomości od babci, p. …, do majątku osobistego, dłużnik zgodnie z oświadczeniem zawartym w ww. umowie należał na dzień przyjęcia oferty do I grupy podatkowej w rozumieniu ustawy o podatku od spadków i darowizn. W paragrafie I-ym aktu notarialnego przyjmującego darowiznę, dłużnik oświadczył, iż nieruchomość nie jest składnikiem majątku związanym z działalnością gospodarczą oraz że nieruchomość nie jest dzierżawiona, ani obciążona prawami rzeczowymi oraz prawami i roszczeniami osobistymi osób trzecich nie wpisanymi w księdze wieczystej.

Zgodnie z oświadczeniem Starostwa Powiatowego Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, do dnia 20 lipca 2020 r. w bazach danych ewidencji gruntów i budynków, brak informacji o umowach najmu czy dzierżawy zawartych przez Pana ... W dziale III-im Kw widnieje wpis I -roszczenie o przeniesienie prawa własności w terminie do 31-12-2016 r. umowy przyrzeczonej przeniesienia własności objętej tą księgą wieczystą, celem zwolnienia z długu na rzecz spółki pod firmą: . Sp. z o.o. z/s w ….

Dłużnik nie figuruje w bazie CEIDG, w bazie Głównego Urzędu Statystycznego od 2001 r. widnieje jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - uprawy rolne połączone z chowem i hodowlą zwierząt (działalność mieszana). Wystąpiono z zapytaniem do właściwego Urzędu Skarbowego, który nie ma informacji dotyczącej prowadzenia działalności gospodarczej przez dłużnika. Zgodnie z informacją uzyskaną z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dłużnik nie jest zgłoszony do ubezpieczeń z tytułu zatrudnienia, nie otrzymuje zasiłków. Zgodnie z informacją udzieloną przez Urząd Skarbowy w … dłużnik figuruje w ewidencji podatników jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej.

Wniosek o wydanie interpretacji został sporządzony o wszystkie dostępne organowi egzekucyjnemu informacje uzyskane m.in. ze Starostwa Powiatowego w …, Powiatowego Insp. Nadzoru Budowlanego w …, Gminy …, Urzędu Miasta …, MPWiK: „…" Sp. z o. o., Izby Rolniczej, KRUS, US. W odpowiedziach ww. instytucje uwzględniły poprzedni nr działki. Zgodnie z informacją ze strony podatki.gov.pl dłużnik nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT. Dłużnik nie odebrał wezwania Komornika w zakresie niezbędnym do złożenia niniejszego wniosku i nie udzielił organowi egzekucyjnemu informacji.

Pytanie

Czy sprzedaż nieruchomości w drodze licytacji będzie korzystała ze zwolnienia z podatku VAT?

Pana stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy sprzedaż ww. działki w drodze licytacji nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT. Aby dana czynność była opodatkowana tym podatkiem, musi być wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Na podstawie posiadanych przez organ egzekucyjny informacji dłużnik nie spełnia kryterium art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Pan przedstawił we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Organy egzekucyjne określone w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2023 r. poz. 2505 i 2760) oraz komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania cywilnego są płatnikami podatku od dostawy, dokonywanej w trybie egzekucji, towarów będących własnością dłużnika lub posiadanych przez niego z naruszeniem obowiązujących przepisów.

Definicja płatnika została zawarta w art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.):

Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do  obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Przepis art. 18 ustawy wprowadza szczególną na gruncie przepisów ustawy regulację, kiedy to należny podatek pobierany jest i odprowadzany do urzędu skarbowego przez płatnika, a  nie przez podatnika. Płatnik pełni w tym przypadku rolę pośrednika pomiędzy podatnikiem a organem podatkowym, przekazując organowi środki pieniężne podatnika. Uzasadnione jest to charakterem odpłatnej dostawy następującej w ramach wykonywania czynności egzekucyjnych. Jeżeli bowiem dłużnik niesolidnie spłaca swoje zobowiązania i w celu wyegzekwowania należności wszczęto przeciwko niemu postępowanie egzekucyjne, to  istnieją podstawy do uznania, że nie uiści również podatku należnego w związku z  dostawą mającą miejsce w ramach egzekucji.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że komornik sądowy dokonuje transakcji w imieniu podatnika – dłużnika. Prowadzona przez niego sprzedaż towarów będących własnością dłużnika będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług, gdy do rozliczenia tego  podatku byłby zobowiązany dłużnik, natomiast w przypadku, gdy powyższa czynność nie podlegałaby opodatkowaniu tym podatkiem lub byłaby od niego zwolniona, komornik sądowy nie będzie obowiązany do odprowadzenia podatku.

Tym samym, komornik sądowy zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy o  podatku od towarów i usług oraz do uwzględnienia w trakcie sprzedaży licytacyjnej towarów okoliczności decydujących o jej opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Należy zaznaczyć, że sprzedaż nieruchomości w trybie egzekucji stanowi odpłatną dostawę towarów, co oznacza, że zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, objęta jest zakresem przedmiotowym opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie.

Zgodnie z przedstawionymi przepisami grunty spełniają definicję towaru wynikającą z art. 2 pkt 6 ustawy, a ich sprzedaż jest traktowana jako dostawa towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, która to czynność podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Nie każda czynność stanowiąca dostawę w rozumieniu art. 7 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, bowiem aby dana czynność była opodatkowana tym podatkiem, musi być wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Stosownie do treści art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Według art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a  także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub  wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Określony w ustawie zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług wskazuje, że  do  tego, aby faktycznie zaistniało opodatkowanie danej czynności konieczne jest, aby  czynność podlegającą opodatkowaniu wykonał podmiot, który dla tej właśnie czynności będzie działał jako podatnik. Definicja działalności gospodarczej, zawarta w ustawie, ma  charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem „podatnik” tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym. Ponadto, działalność gospodarczą stanowi wykorzystywanie towarów w  sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W świetle powołanych przepisów stwierdzić należy, że dostawa towarów podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wyłącznie wówczas, gdy dokonywana będzie przez podmiot mający status podatnika, a dodatkowo działającego w takim charakterze w  odniesieniu do danej transakcji. Istotnym dla określenia, że w odniesieniu do konkretnej dostawy mamy do czynienia z podatnikiem podatku od towarów i usług jest stwierdzenie, że  prowadzi on działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy.

Właściwym zatem, jest wykluczenie osób fizycznych z grona podatników w przypadku, gdy  dokonują sprzedaży, przekazania, bądź darowizny towarów stanowiących część majątku osobistego, tj. majątku, który nie został nabyty w celu jego odsprzedaży, bądź wykonywania innych czynności w ramach działalności gospodarczej.

W kontekście powyższych rozważań nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług ten, kto jako osoba fizyczna dokonuje jednorazowych lub okazjonalnych transakcji, za które nie  jest przewidziana ściśle regularna zapłata oraz nie prowadzi zorganizowanej, czy  zarejestrowanej działalności gospodarczej, a tylko np. wyzbywa się majątku osobistego.

Dodatkowo należy wskazać, że działalność gospodarcza powinna cechować się stałością, powtarzalnością i niezależnością jej wykonywania, bowiem związana jest z profesjonalnym obrotem gospodarczym. Nie jest natomiast działalnością handlową, a zatem i gospodarczą, sprzedaż majątku osobistego, który nie został nabyty w celu jego odsprzedaży i nie jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą.

W tym miejscu podkreślić należy, że pojęcie „majątku prywatnego” nie występuje na gruncie analizowanych przepisów ustawy, jednakże wynika z wykładni art. 15 ust. 2 ustawy, w której zasadnym jest odwołanie się do treści orzeczenia TSUE w sprawie C-291/92 (Finanzamt Uelzen v. Dieter Armbrecht), które dotyczyło kwestii opodatkowania sprzedaży przez osobę, będącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, części majątku niewykorzystywanej do  prowadzonej działalności gospodarczej, a służącej jej do celów prywatnych. „Majątek prywatny” to zatem taka część majątku danej osoby fizycznej, która nie jest przez nią przeznaczona ani wykorzystywana dla potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej. Ze  wskazanego orzeczenia wynika zatem, że podatnik musi w całym okresie posiadania danej nieruchomości wykazywać zamiar wykorzystywania części nieruchomości w ramach majątku osobistego. Przykładem takiego wykorzystania nieruchomości mogłoby być, np.  wybudowanie domu dla zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych. Potwierdzone to zostało również w wyroku TSUE z dnia 21 kwietnia 2005 r., sygn. akt C-25/03 Finanzamt Bergisch Gladbach v. HE, który stwierdził, że majątek prywatny to mienie wykorzystywane dla zaspokojenia potrzeb własnych.

Jak wynika z opisu sprawy, prowadzi Pan, jako komornik sądowy, postępowanie egzekucyjne przeciwko dłużnikowi - .. z nieruchomości o nr Kw …. Nieruchomość składa się z działki ew. o nr .. (poprzedni nr …). Dłużnik jest właścicielem nieruchomości na podstawie oferty darowizny z dnia 15-09-2010 r. Zgodnie z treścią oferty darowizny i jej przyjęcia, dłużnik przyjął darowiznę ww. nieruchomości od babci, . …, do majątku osobistego. Dłużnik oświadczył, iż nieruchomość nie jest składnikiem majątku związanym z działalnością gospodarczą oraz że nieruchomość nie jest dzierżawiona, ani obciążona prawami rzeczowymi oraz prawami i roszczeniami osobistymi osób trzecich. Dłużnik nie figuruje w bazie CEIDG, w bazie Głównego Urzędu Statystycznego od 2001 r. widnieje jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - uprawy rolne połączone z chowem i hodowlą zwierząt (działalność mieszana). Wystąpiono z zapytaniem do właściwego Urzędu Skarbowego, który nie ma informacji dotyczącej prowadzenia działalności gospodarczej przez dłużnika. Zgodnie z informacją udzieloną przez Urząd Skarbowy w … dłużnik figuruje w ewidencji podatników jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej. Zgodnie z informacją ze strony podatki.gov.pl dłużnik nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT. Dłużnik nie odebrał wezwania Komornika w zakresie niezbędnym do złożenia niniejszego wniosku i nie udzielił organowi egzekucyjnemu informacji.

Mając na uwadze powyższe okoliczności należy stwierdzić, że sprzedaż w drodze licytacji komorniczej działki nr …, która nie jest wykorzystywana w działalności gospodarczej (bowiem z okoliczności sprawy wynika, że dłużnik nie prowadzi działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od  towarów i usług) oraz nie była przedmiotem dzierżawy, będzie sprzedażą majątku osobistego dłużnika, do której unormowania ustawy o podatku od towarów i usług nie mają zastosowania. Dłużnik wobec ww. dostawy nie wystąpi w charakterze podatnika w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy. Zatem sprzedaż tej działki nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Podsumowując, sprzedaż w drodze licytacji komorniczej działki nr.., będącej własnością dłużnika, nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z uwagi na fakt, iż sprzedaż ww. działki nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie udziela się odpowiedzi w zakresie zwolnienia z opodatkowania sprzedaży przedmiotowej nieruchomości w drodze licytacji.

Tym samym, Pana stanowisko należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Pana sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i musi się Pan zastosować do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub  zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w  decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).