Interpretacja indywidualna z dnia 30 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.186.2024.1.MC
Temat interpretacji
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług dotyczącym braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 13 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Gmina (…) (dalej: „Gmina” lub „JST” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych.
Gmina zakończyła realizację projektu pn.: „(…)” (dalej: „Projekt”). Na realizację Projektu Gmina uzyskała dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu (…) w ramach Regionalnego Programu (…) na lata (…) - (…).
Przedmiotem Projektu był zakup wyposażenia i pomocy naukowych do Szkoły Podstawowej nr (…) w (…) funkcjonującej w dwóch niezależnych od siebie budynkach.
Szkoła (…) nr (…) w (…) jest jednostką organizacyjną Gminy podlegającą centralizacji rozliczeń VAT, w ramach której prowadzony jest także oddział przedszkolny (dalej: „Szkoła”). Wyposażenie oraz pomoce naukowe zostały zakupione na potrzeby rozszerzenia istniejącego w Szkole Centrum (…) poprzez utworzenie/doposażenie znajdujących się w ww. placówce pracowni (…), pracowni (…), pracowni (…) oraz sali (…). Ponadto, zakupione w ramach Projektu wyposażenie pozwoliło również na doposażenie sali gimnastycznej znajdującej się w budynkach Szkoły oraz hali (…) znajdującej się przy Szkole, z którą jest ona połączona łącznikiem.
Celem projektu było podniesienie poziomu edukacji ogólnokształcącej wspierającej kluczowe umiejętności oraz kształcenie właściwych postaw min. (…) uczniów Szkoły. W tym zakresie realizacja Projektu pozwoliła na podniesienie jakości nauczania w zakresie nauk (…), (…), (…) i (…), kształcenia właściwych postaw kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej, jak również jakości i dostępności infrastruktury sportowej umożliwiającej prowadzenie wysokiej jakości zajęć sportowych.
W związku z realizacją Projektu Gmina poniosła wydatki, w szczególności na:
·zakup środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
·promocję projektu.
Ponoszone w ramach Projektu wydatki zostały udokumentowane wystawionymi na Gminę przez dostawców/usługodawców fakturami VAT, na których Gmina jest oznaczona jako nabywca przedmiotowych towarów i usług, w tym z podaniem NIP Gminy.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.; dalej: „ustawa o samorządzie gminnym”) do zadań własnych Gminy należą w szczególności sprawy dotyczące edukacji publicznej. Biorąc pod uwagę wyznaczony przepisami zakres zadań Gminy oraz zakres przedmiotowy Projektu (tj. zakup wyposażenia i pomocy naukowych na potrzeby podniesienia poziomu edukacji ogólnokształcącej prowadzonej przez gminną placówkę oświatową z terenu Gminy – Szkołę), należy wskazać, iż realizacja Projektu stanowiła realizację zadań własnych Gminy w rozumieniu ww. ustawy o samorządzie gminnym, które nie podlegają ustawie o VAT.
W tym miejscu Gmina pragnie zwrócić uwagę, iż budynki, w których funkcjonuje Szkoła, w tym hala sportowa znajdująca się przy Szkole, są wykorzystywane przez Gminę (za pośrednictwem Szkoły) na potrzeby realizacji jej zadań własnych w zakresie zapewnienia dostępu do edukacji publicznej, przy realizacji których Gmina działa jako organ władzy publicznej (działalność niepodlegająca opodatkowaniu VAT). Jednocześnie, poza opisaną powyżej działalnością edukacyjną, ww. budynki są wykorzystywane przez Gminę (za pośrednictwem Szkoły), również dla potrzeb świadczenia odpłatnych usług najmu wybranych powierzchni znajdujących się w tych budynkach (działalność podlegająca opodatkowaniu, niekorzystające ze zwolnienia z VAT). W tym zakresie, Gmina pragnie doprecyzować, iż przedmiotem odpłatnego najmu mogą być wyłącznie sala gimnastyczna znajdująca się w budynkach Szkoły oraz hala sportowa znajdująca się przy Szkole, z którą jest ona połączona łącznikiem.
Uwzględniając powyższe oraz biorąc pod uwagę okoliczność, iż w ramach Projektu zakupione zostało wyposażenie m.in. dla potrzeb doposażenia ww. sali gimnastycznej oraz hali sportowej, Gmina wskazuje, iż omawiane wyposażenie nie stanowi przedmiotu wykonywanych przez nią (za pośrednictwem Szkoły) usług odpłatnego najmu. W tym zakresie najemca dokonuje bowiem wynajmu wyłącznie powierzchni z przeznaczeniem na określone cele, przy czym cele te są przez niego realizowane przy wykorzystaniu własnego wyposażenia. W konsekwencji, w ramach stosunku najmu najemca nie nabywa uprawnienia do korzystania z zakupionego w ramach Projektu wyposażenia.
Efekty zrealizowanego przez Gminę Projektu są zatem przeznaczone do użytku niekomercyjnego (tj. działalności innej niż gospodarcza). Służą one prowadzeniu przez Gminę (za pośrednictwem jej jednostki organizacyjnej) publicznej działalności oświatowej na rzecz osób realizujących obowiązek szkolny. W związku z powyższym, Gmina nie osiąga jakichkolwiek dochodów z tytułu wykorzystania zakupionego wyposażenia/pomocy dydaktycznych przez wskazane powyżej osoby. Gmina nie planuje przy tym zmiany charakteru korzystania z ww. efektów rzeczowych Projektu, w tym ich udostępniania za odpłatnością na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze.
Pytanie
Czy Gmina ma prawo do odliczenia VAT naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na potrzeby realizacji Projektu?
Państwa stanowisko w sprawie
Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na potrzeby realizacji Projektu.
Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy:
Zgodnie z ogólną zasadą zawartą w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Z treści tego przepisu wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy odliczenia tego dokonuje podatnik VAT, a nabywane przez niego towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych (a więc czynności, których następstwem jest określenie zobowiązania podatkowego).
Jak wynika z opisu stanu faktycznego, zakupione w ramach Projektu wyposażenie/pomoce dydaktyczne są wykorzystywane do wykonywania zadań własnych Gminy w zakresie edukacji publicznej realizowanych za pośrednictwem Szkoły, poprzez ich wykorzystanie w ramach publicznej działalności oświatowej prowadzonej przez ww. placówkę na rzecz osób realizujących obowiązek szkolny. W konsekwencji, Gmina nie osiąga jakichkolwiek dochodów z tytułu wykorzystania zakupionego wyposażenia/pomocy dydaktycznych przez wskazane powyżej osoby. Ponadto, Gmina nie planuje zmiany charakteru korzystania z ww. efektów rzeczowych Projektu, w tym ich udostępniania za odpłatnością.
Biorąc pod uwagę przedstawione powyżej okoliczności faktyczne sprawy należy wskazać, iż w ocenie Gminy sposób wykorzystania zakupionego w ramach Projektu wyposażenia/pomocy dydaktycznych ma zatem charakter publicznoprawny (niekomercyjny). W konsekwencji, ww. efekty rzeczowe Projektu wykorzystywane są przez Gminę wyłącznie na potrzeby czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT.
Mając na uwadze powyższe, zdaniem Gminy, nie ma ona prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na potrzeby realizacji Projektu, z tego względu, iż wydatki poniesione na realizację Projektu nie są związane z wykonywanymi przez Gminę czynnościami podlegającymi opodatkowaniu VAT.
Bez wpływu na powyższe pozostaje przy tym okoliczność, iż sala gimnastyczna znajdująca się w budynkach Szkoły oraz hala (…) znajdująca się przy Szkole są wykorzystywane przez Gminę (za pośrednictwem Szkoły), również dla potrzeb świadczenia odpłatnych usług najmu powierzchni, z tego względu, iż wyposażenie zakupione dla potrzeb doposażenia ww. sali gimnastycznej oraz hali sportowej, nie stanowi przedmiotu wykonywanych przez Gminę (za pośrednictwem Szkoły) usług we wskazanym powyżej zakresie.
Powyższe stanowisko potwierdza także Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacjach indywidualnych wydawanych w analogicznych sprawach, tj. przykładowo w interpretacji z dnia 21 marca 2023 r., znak: 0114-KDIP4-2.4012.134.2023.1.MC, w której wskazano, że: „Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40), zwanej dalej ustawą o samorządzie gminnym: gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym: do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Stosownie art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym: zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej.
Analiza przedstawionych we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujących przepisów prawa podatkowego prowadzi do wniosku, że w opisanej sprawie nie będzie spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących dokonane zakupy, tj. związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną.
W rozpatrywanej sprawie, jak wskazano we wniosku, realizowane zadanie nie będzie służyło Państwu do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu, nie będzie generować żadnych przychodów. Zatem nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy”.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej „ustawą”.
W myśl art. 86 ust. 1 ustawy:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi: 1) suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto, ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu, jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
W myśl art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”.
Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W analizowanej sprawie – jak Państwo wskazali – efekty zrealizowanego przez Gminę Projektu są zatem przeznaczone do użytku niekomercyjnego (tj. działalności innej niż gospodarcza). Służą one prowadzeniu przez Gminę (za pośrednictwem jej jednostki organizacyjnej) publicznej działalności oświatowej na rzecz osób realizujących obowiązek szkolny. W związku z powyższym, Gmina nie osiąga jakichkolwiek dochodów z tytułu wykorzystania zakupionego wyposażenia/pomocy dydaktycznych przez wskazane powyżej osoby. Gmina nie planuje przy tym zmiany charakteru korzystania z ww. efektów rzeczowych Projektu, w tym ich udostępniania za odpłatnością na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze.
Ponadto, zakupione wyposażenie m.in. dla potrzeb doposażenia ww. sali gimnastycznej oraz hali (…) – jak wskazali Państwo – nie stanowi przedmiotu wykonywanych (za pośrednictwem Szkoły) usług odpłatnego najmu. W tym zakresie najemca dokonuje bowiem wynajmu wyłącznie powierzchni z przeznaczeniem na określone cele, przy czym cele te są przez niego realizowane przy wykorzystaniu własnego wyposażenia. W konsekwencji, w ramach stosunku najmu najemca nie nabywa uprawnienia do korzystania z zakupionego w ramach Projektu wyposażenia.
Zatem, realizując Projekt wskazany we wniosku nie działają Państwo w charakterze podatnika VAT, lecz działają Państwo w zakresie realizacji zadań własnych Gminy polegających na zaspokajaniu potrzeb mieszkańców. Z kolei, towary i usługi związane z realizacją tego Projektu nie służą do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
W konsekwencji, Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na potrzeby realizacji Projektu pn.: „(…)”.
Tym samym, Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego, Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym jego przedstawieniem. Zatem, wydając przedmiotową interpretację oparłem się na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Odnośnie powołanej przez Państwa interpretacji indywidualnej, należy zauważyć, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników i niewątpliwie kształtują sytuację prawną tych podatników w sprawach będących przedmiotem rozstrzygnięcia, lecz dotyczą konkretnych stanów faktycznych i nie mają mocy prawa powszechnie obowiązującego co oznacza, że należy je traktować indywidualnie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).