Interpretacja indywidualna z dnia 6 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.85.2024.1.AK
Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zakupu towarów i usług wykorzystywanych na potrzeby realizacji projektu.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
23 lutego 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zakupu towarów i usług wykorzystywanych na potrzeby realizacji projektu (...)”. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
A. będące zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług przystępuje do realizacji projektu „…” w ramach programu Fundusze Europejskie dla (...), 2021-2027, Priorytet I Badania i innowacje, Działanie 1.1 Rozwój regionalnego potencjału B+R, Typ: Proces przedsiębiorczego odkrywania (PPO).
A. jest Beneficjentem ww. projektu. Niniejszy wniosek podyktowany jest koniecznością uzyskania indywidualnej interpretacji prawa podatkowego na potrzeby wskazanego projektu.
Projekt będzie realizowany w partnerstwie. A. jest Liderem projektu, natomiast Partnerami projektu są:
1. B.,
2. C.,
3. D.,
4. E.,
5. F.
Realizacja projektu po stronie administracji samorządowej należy do A.
Projekt został ujęty w Kontrakcie Programowym dla A. oraz Aneksie (...) jako przedsięwzięcie priorytetowe o szczególnym znaczeniu dla rozwoju regionu. Działania projektowe ukierunkowane są na (...)
W projekcie zaplanowano następujące zadania:
(...).
A. jako Lider projektu będzie realizował następujące zadania:
1. Spotkania (...) — działanie obejmujące organizację cyklicznych spotkań konsultacyjnych Grupy Roboczej (...),
2. Wizyty studyjne - zadanie obejmuje w szczególności budowanie sieci współpracy międzynarodowej w oparciu o nawiązanie kontaktów podczas wizyt studyjnych.
3. Badania i analizy - zadanie obejmuje w szczególności przeprowadzenie analiz wyzwań upowszechniania innowacji i cyfryzacji (...). Posiadanie i realizacja tego typu strategii wynika z koncepcji inteligentnych specjalizacji regionalnych wywodzącej się z wizji rozwoju Unii Europejskiej określonej w Strategii Europa 2020.
4. Współpraca nauka-biznes (...) - projekt zawiera komponent grantowy (...), którego celem będzie wsparcie prac badawczo-rozwojowych z potencjałem komercyjnym zgłoszonych przez środowisko naukowe. Przyznawane granty powinny przyczynić się do promocji osiągnięć naukowych, zwiększenia ich wpływu na rozwój innowacyjności, a przede wszystkim wzmocnienia współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym.
Wdrożenie kompleksowych działań na rzecz prowadzenia procesu przedsiębiorczego odkrywania (spotkania Grupy (...), wzmacnianie kompetencji, wspieranie współpracy nauka-biznes oraz współpracy sieciowej) w A. przyczyni się do wzmacniania innowacyjności i konkurencyjności regionu.
Biorąc pod uwagę powyższe, A. informuje, że towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu pn. „(...)” będą wykorzystywane wyłącznie do czynności nieopodatkowanych. Na fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług w ramach projektu, jako nabywca będzie wskazane A.
A. podejmując działania w ramach zadań własnych wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2094 z późn. zm.) prowadzi politykę rozwoju województwa, na którą składa się m.in. wspieranie rozwoju nauki i współpracy między sferą nauki i gospodarki, popieranie postępu technologicznego oraz innowacji (art. 11 ust. 2 pkt 6 ustawy).
Pytanie
Czy w związku z realizacją projektu „(...)” Wnioskodawcy przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług służących realizacji ww. projektu zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.)?
Państwa stanowisko w sprawie
W związku z realizacją projektu pn. „(...)” A. nie będzie wykonywało czynności opodatkowanych, zatem nie zostanie spełniona przesłanka warunkująca prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony określony w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
W związku z powyższym Wnioskodawca nie jest uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług, służących realizacji projektu.
A. przy realizacji projektu nie będzie działać w charakterze podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, a rezultaty projektu będą wykorzystywane do realizacji zadań własnych o publicznym charakterze i będą stanowić one czynności niepodlegające VAT. A. przystępując do realizacji projektu nie działa w charakterze podatnika VAT. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą. Stosownie natomiast do treści art. 15 ust. 6 ww. ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań, nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. A., w ramach realizowanego projektu, nie będzie generowało dochodów ani wykonywało czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. W związku z powyższym, A. stoi na stanowisku, że nie będzie mu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących realizację zadań w ramach projektu. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Z powyższych przepisów wynika, że prawo do odliczenia podatku przysługuje tylko zarejestrowanym, czynnym podatnikom VAT oraz jedynie w przypadku, gdy nabywane towary i usługi mają związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Zakup towarów i usług w ramach realizacji ww. projektu, w związku z wykonywaniem zadań własnych A. nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostało powołane, nie podlega ustawie o VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a) nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a więc takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Jak stanowi art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Jak wynika z powyższych przepisów, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter podmiotowo-przedmiotowy.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Z treści powołanych przepisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy wynika, że za podatnika podatku od towarów i usług będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Zatem jednostka samorządu terytorialnego działa w charakterze podatnika wykonując we własnym imieniu i na własny rachunek czynności spełniające definicję działalności gospodarczej, określone w art. 15 ust. 2 ustawy.
Na mocy art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2094 ze zm.):
1.Organy samorządu województwa działają na podstawie i w granicach określonych przez ustawy.
2.Do zakresu działania samorządu województwa należy wykonywanie zadań publicznych o charakterze wojewódzkim, niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie województwa:
Samorząd województwa:
1) wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność;
2) dysponuje mieniem wojewódzkim;
3) prowadzi samodzielnie gospodarkę finansową na podstawie budżetu.
Jak wynika z treści art. 8 ust. 1 ustawy o samorządzie województwa:
W celu wykonywania zadań województwo tworzy wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne oraz może zawierać umowy z innymi podmiotami.
W myśl art. 11 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o samorządzie województwa:
Samorząd województwa określa strategię rozwoju województwa, uwzględniającą w szczególności następujące cele:
2) pobudzanie aktywności gospodarczej;
3) podnoszenie poziomu konkurencyjności i innowacyjności gospodarki województwa.
Natomiast przepis art. 11 ust. 2 pkt 6 ustawy o samorządzie województwa stanowi, że:
Samorząd województwa prowadzi politykę rozwoju województwa, na którą składa się wspieranie rozwoju nauki i współpracy między sferą nauki i gospodarki, popieranie postępu technologicznego oraz innowacji.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przystępują Państwo do realizacji projektu pn. „(...)”.
Projekt będzie realizowany w partnerstwie, którego liderem są Państwo, a Partnerami: B., C., D., E. oraz F. Realizacja projektu po stronie administracji samorządowej należy do A.
Jako Lider projektu będą Państwo realizować następujące zadania:
1. Spotkania (...) — działanie obejmujące organizację cyklicznych spotkań konsultacyjnych Grupy Roboczej (...),
2. Wizyty studyjne - zadanie obejmuje w szczególności budowanie sieci współpracy międzynarodowej w oparciu o nawiązanie kontaktów podczas wizyt studyjnych.
3. Badania i analizy - zadanie obejmuje w szczególności przeprowadzenie analiz wyzwań upowszechniania innowacji i cyfryzacji (...). Posiadanie i realizacja tego typu strategii wynika z koncepcji inteligentnych specjalizacji regionalnych wywodzącej się z wizji rozwoju Unii Europejskiej określonej w Strategii Europa 2020.
4. Współpraca nauka-biznes (...) - projekt zawiera komponent grantowy (...), którego celem będzie wsparcie prac badawczo-rozwojowych z potencjałem komercyjnym zgłoszonych przez środowisko naukowe. Przyznawane granty powinny przyczynić się do promocji osiągnięć naukowych, zwiększenia ich wpływu na rozwój innowacyjności, a przede wszystkim wzmocnienia współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym.
Wdrożenie kompleksowych działań na rzecz prowadzenia procesu przedsiębiorczego odkrywania (spotkania Grupy (...), wzmacnianie kompetencji, wspieranie współpracy nauka-biznes oraz współpracy sieciowej) przyczyni się do wzmacniania innowacyjności i konkurencyjności regionu.
Biorąc pod uwagę powyższe, informują Państwo, że towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu pn. „(...)” będą wykorzystywane wyłącznie do czynności nieopodatkowanych. Na fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług w ramach projektu, jako nabywca będą wskazywani Państwo.
Podejmując działania w ramach zadań własnych wynikających z ustawy o samorządzie województwa, prowadzą Państwo politykę rozwoju województwa, na którą składa się m.in. wspieranie rozwoju nauki i współpracy między sferą nauki i gospodarki, popieranie postępu technologicznego oraz innowacji (art. 11 ust. 2 pkt 6 ustawy).
Państwa wątpliwości dotyczą prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług służących realizacji projektu pn. „(...)”.
Jak już wskazano, podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunek ten nie zostanie spełniony, ponieważ – jak wskazali Państwo we wniosku – towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu pn. „(...)” będą wykorzystywane wyłącznie do czynności nieopodatkowanych. Ponadto, z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że realizują Państwo ww. projekt w ramach zadań własnych wynikających z ustawy o samorządzie województwa w zakresie wspierania rozwoju nauki i współpracy między sferą nauki i gospodarki, popieranie postępu technologicznego oraz innowacji (art. 11 ust. 2 pkt 6 ustawy).
W konsekwencji, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego wskazanej w art. 86 ust. 1 ustawy, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, nie będzie przysługiwało Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.
Podsumowując, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, nie będzie Państwu przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(...)”.
Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Należy wskazać, że Organ jest związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego, a Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym jego przedstawieniem. Zatem, wydając przedmiotową interpretację Organ wziął pod uwagę treść opisu zdarzenia przyszłego, w szczególności informacje wskazane przez Państwa, że: „towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu pn. „(...)” będą wykorzystywane wyłącznie do czynności nieopodatkowanych”. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Ponadto należy zauważyć, że w myśl art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej:
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).
Mając na uwadze, że wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego został złożony przez Państwa, wydana interpretacja dotyczy wyłącznie Państwa i tylko w stosunku do Państwa może wywołać określone przepisami skutki prawne. Natomiast interpretacja ta nie wywołuje skutków prawnych dla pozostałych partnerów.
Końcowo należy zaznaczyć, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).