Interpretacja indywidualna z dnia 22 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.515.2023.1.JK
Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów i usług związanych z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 października 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 października 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów i usług związanych z realizacją projektu pn. „(…)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Uniwersytet będzie realizował projekt pn. „(…)”
Liderem Projektu jest rolnik A, który wraz z Uniwersytetem oraz trzema innymi podmiotami (rolnik B, C, D) na podstawie Umowy Konsorcjum, utworzyło Grupę Operacyjną działającą pod nazwą E.
Całkowita wartość projektu wynosi (…) PLN, w tym dla Uniwersytetu: (…) PLN. Środki na realizację ww. projektu będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Celem projektu jest wprowadzenie nowej metody organizacji produkcji (…). Innowacyjna metoda organizacji produkcji będzie polegać na możliwości sprzedaży całości lub części dostarczanego (...).
W ramach nowej metody organizacji produkcji wdrożona będzie metoda skupu i przerobu (...). Produkty te, w przeciwieństwie do dotychczas wytwarzanych w warunkach zagrodowych wyrobów, będą cechowały się gwarantowaną jakością oraz wysoką stabilnością przechowalniczą.
Opracowanie zaplanowanych innowacyjnych rozwiązań oraz specyficzne lokalne warunki środowiskowe, ekonomiczne i społeczne obszaru na którym będą one wdrażane wiąże się z koniecznością przeprowadzenia prac badawczo-rozwojowych. Dotyczą one: doboru i adaptacji odpowiednich metod analitycznych, a następnie oceny parametrów jakościowych surowców (...), interpretacji uzyskanych rezultatów badań i przeprowadzenia analizy w oparciu, o którą będą szczegółowo planowane operacje technologiczne i optymalizowane parametry procesów technologicznych; opracowania metod, realizacji i interpretacji wyników oceny jakości nowych produktów będących efektem planowanej operacji.
Prace badawcze podzielono na trzy etapy.
Etap I polega na ocenie jakości i selekcji poszczególnych rodzajów surowców stosowanych do produkcji innowacyjnych wyrobów wytwarzanych w ramach operacji. Ocenie podlegać będą (...). Ocena dotyczyć będzie parametrów cytologicznych, mikrobiologicznych, fizykochemicznych, przydatności technologicznej, a także zawartości składników o charakterze prozdrowotnym. Wyniki badań uzyskane w etapie I umożliwią realizację etapu II – opracowanie i optymalizację parametrów procesów technologicznych wytwarzania innowacyjnych produktów o charakterze prozdrowotnym.
Działania podjęte na etapie II są niezbędne w celu zapewnienia maksymalnej wydajności produkcji oraz kształtowania jakości wyrobu gotowego. Równoległym działaniem etapu II będzie zaplanowanie i wdrożenie systemu kontroli procesu produkcji oraz kontroli międzyoperacyjnej, co umożliwi pełną optymalizację produkcji – zapewnienie maksymalnej wydajności i efektywności ekonomicznej, a także gwarantowanej jakości wyrobów gotowych. Końcowym działaniem etapu II będzie produkcja i ocena próbnych partii wyrobów, z uwzględnieniem określenia ich stabilności przechowalniczej i doboru optymalnych warunków pakowania i składowania. Ocena ta będzie dotyczyć: podstawowych parametrów jakości sensorycznej, cech mikrobiologicznych oraz parametrów fizykochemicznych. Wyniki tych badań będą przedmiotem analizy w celu ostatecznego zatwierdzenia receptur, parametrów procesów technologicznych oraz warunków magazynowania i dystrybucji produktów.
W etapie III będzie przeprowadzona kompleksowa ocena produktów otrzymanych w ramach operacji w zakresie cech sensorycznych, mikrobiologicznych, składu chemicznego, parametrów fizykochemicznych, zawartości związków bioaktywnych o charakterze prozdrowotnym. Istotnym działaniem etapu III będzie ponadto realizacja badań przechowalniczych w zakresie wyżej wymienionych parametrów, które posłużą do wyznaczenia terminu przydatności do spożycia innowacyjnych produktów o charakterze prozdrowotnym.
W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie cel wprowadzenia nowej metody organizacji produkcji ((…)) przetwarzania i magazynowania produktów (...). Znaczne udoskonalenie technologii procesu przetwarzania i wprowadzania do obrotu (...).
Wydatki ponoszone w ramach realizacji projektu pn. „(…)” wykorzystywane będą do działalności gospodarczej (prezentowanie wyników na odpłatnych zajęciach dydaktycznych w ramach studiów zaocznych i podyplomowych oraz konferencjach naukowych – opodatkowanych stawką „zw”) oraz do celów innych niż działalność gospodarcza w postaci zwiększonej subwencji na działalność dydaktyczną (prezentowanie wyników podczas zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych, publikacjach naukowych, ewaluacji naukowej).
Uczelnia nie ma możliwości wprost i w sposób jednoznaczny przyporządkować w całości wydatków do prowadzonej działalności gospodarczej.
We wniosku o dofinansowanie został zaplanowany zakup środków trwałych, niskocennych oraz materiałów zużywalnych, ujmowanych jednorazowo w kosztach bieżącego okresu. Powyższe wydatki udokumentowane będą fakturami VAT wystawionymi na Uniwersytet, będącego czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.
Wnioskowany projekt ma charakter projektu badawczego i jego realizacja będzie stanowić wyłącznie wynik naukowo-badawczy, który będzie służył również działalności publikacyjnej, przygotowaniu dysertacji lub prac dyplomowych na stopień naukowy.
Efekty projektu nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności komercyjnej opodatkowanej podatkiem VAT. Towary i usługi nabywane w ramach projektu nie będą miały związku z wykonywanymi przez Uniwersytet (...) czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Towary i usługi nabyte w ramach projektu będą służyć do:
1)czynności zwolnionych – prezentowanie wyników projektu podczas odpłatnych zajęć dydaktycznych, które prowadzone będą na studiach niestacjonarnych oraz studiach podyplomowych zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 26b ustawy o VAT,
2)czynności niepodlegających opodatkowaniu – projekt ma wymiar naukowo badawczy, zdobyte wyniki naukowe będą przedmiotem działalności publikacyjnej, projekt będzie również służył przygotowaniu dysertacji lub prac dyplomowych na stopień naukowy.
Realizacja projektu wiąże się z ewaluacją naukową zaangażowanych pracowników Uniwersytetu, co bezpośrednio wpływa na awanse naukowe. Ilość publikacji naukowych oraz stopnie naukowe pracowników Uniwersytetu bezpośrednio wpływają na wielkość subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego i badawczego, co wpływa na wysokość przychodu nieopodatkowanego.
Dodatkowo, wartość nakładów na wydatki związane z realizacją działań B+R raportowane są w rocznym sprawozdaniu GUS, co bezpośrednio wpływa na wielkość przyznawanej ww. subwencji, która stanowi przychód nieopodatkowany.
Beneficjent zobowiązany jest przedłożyć opinię w zakresie interpretacji prawa podatkowego wystawioną przez upoważniony organ – zgodnie z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.).
Pytanie
Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Uniwersytetowi przysługuje obniżenie kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego od zakupów dokonywanych w związku z realizacją opisanego projektu?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (z późniejszymi zmianami), podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wyłącznie w zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Projekt oraz uzyskane efekty wiązać się będą z:
1)przychodem niepodlegającym opodatkowaniu w postaci zwiększonej subwencji (zajęcia dydaktyczne na studiach stacjonarnych, ewaluacja naukowa, publikacje, wykazanie wydatków w kategorii B+R),
2)przychodem opodatkowanym stawką „ZW” (prezentowanie wyników projektu na odpłatnych zajęciach dydaktycznych w ramach studiów niestacjonarnych i studiów podyplomowych oraz konferencjach naukowych).
Reasumując, podatnikowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego, wykazanego w dokumentach zakupu towarów i usług, dokonanych w związku z realizacją tego projektu – zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wyłącznie w zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą.
W świetle art. 86 ust. 1 ustawy:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W myśl art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W świetle art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z wniosku wynika, że Wnioskodawca – Uniwersytet – będzie realizował projekt pn. „(…)”.
Całkowita wartość projektu wynosi (…), w tym dla Uniwersytetu: (…) PLN. Środki na realizację ww. projektu będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Celem projektu jest wprowadzenie nowej metody organizacji produkcji (…). Innowacyjna metoda organizacji produkcji będzie polegać na możliwości sprzedaży całości lub części dostarczanego (...).
W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie cel wprowadzenia nowej metody organizacji produkcji (…).
Wydatki ponoszone w ramach realizacji projektu pn. „(…)” wykorzystywane będą do działalności gospodarczej (prezentowanie wyników na odpłatnych zajęciach dydaktycznych w ramach studiów zaocznych i podyplomowych oraz konferencjach naukowych – opodatkowanych stawką „zw”) oraz do celów innych niż działalność gospodarcza w postaci zwiększonej subwencji na działalność dydaktyczną (prezentowanie wyników podczas zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych, publikacjach naukowych, ewaluacji naukowej).
We wniosku o dofinansowanie został zaplanowany zakup środków trwałych, niskocennych oraz materiałów zużywalnych ujmowanych jednorazowo w kosztach bieżącego okresu. Powyższe wydatki udokumentowane będą fakturami VAT wystawionymi na Uniwersytet, będący czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.
Wnioskowany projekt ma charakter projektu badawczego i jego realizacja będzie stanowić wyłącznie wynik naukowo-badawczy, który będzie służył również działalności publikacyjnej, przygotowaniu dysertacji lub prac dyplomowych na stopień naukowy.
Efekty projektu nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności komercyjnej opodatkowanej podatkiem VAT. Towary i usługi nabywane w ramach projektu nie będą miały związku z wykonywanymi przez Uniwersytet czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Towary i usługi nabyte w ramach projektu będą służyć do:
1)czynności zwolnionych – prezentowanie wyników projektu podczas odpłatnych zajęć dydaktycznych, które prowadzone będą na studiach niestacjonarnych oraz studiach podyplomowych zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 26 b ustawy o VAT,
2)czynności niepodlegających opodatkowaniu – projekt ma wymiar naukowo badawczy, zdobyte wyniki naukowe będą przedmiotem działalności publikacyjnej, projekt będzie również służył przygotowaniu dysertacji lub prac dyplomowych na stopień naukowy.
Przy tak przedstawionym opisie sprawy wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą wskazania, czy Uniwersytetowi będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupów związanych z realizacją projektu pn. „(…)”.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym więc warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ – jak wynika z wniosku – towary i usługi nabywane w ramach projektu nie będą miały związku z wykonywanymi przez Uniwersytet czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Towary i usługi nabyte w ramach projektu będą służyć do czynności zwolnionych oraz czynności niepodlegających opodatkowaniu.
W konsekwencji, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.
Podsumowując, Uniwersytetowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego od zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Tutejszy organ wskazuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.
Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).