Brak możliwości odzyskania podatku VAT w całości lub części od wydatków ponoszonych na realizację operacji. - Interpretacja - 0112-KDIL1-3.4012.534.2023.1.JŚ

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 13 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.534.2023.1.JŚ

Temat interpretacji

Brak możliwości odzyskania podatku VAT w całości lub części od wydatków ponoszonych na realizację operacji.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 listopada 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 31 października 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku możliwości odzyskania podatku VAT w całości lub w części od wydatków ponoszonych na realizację operacji pn. „(…)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 11 grudnia 2023 r. (wpływ 12 grudnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania (zwane dalej „Stowarzyszeniem”) jest partnerstwem trójsektorowym, składającym się z przedstawicieli sektora publicznego, gospodarczego i społecznego. Jednym z celów statutowych jest realizacja strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR) opracowanej w okresie wdrażania PROW na lata 2014-2020 przez Stowarzyszenie dla obszaru gmin: (…).

W ramach realizacji LSR, Stowarzyszenie złożyło do Samorządu Województwa wniosek o przyznanie pomocy na realizację operacji pn. „(…)”, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Działanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW na lata 2014-2020”.

Wraz z wnioskiem o dofinansowanie, Stowarzyszenie złożyło oświadczenie o kwalifikowalności VAT informujące, że na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, Stowarzyszenie realizując powyższą operację nie może odzyskać w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT. W związku z tym, Stowarzyszenie zaliczyło koszty podatku od towarów i usług realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym chce otrzymać w tym zakresie dofinansowanie.

Przedmiotem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie jest wzmocnienie rozpoznawalności marki „A” oraz wykorzystanie jej do oznaczania lokalnych produktów.

W ramach operacji zaplanowano dwa zadania:

1)stworzenie marki „A” i oznaczenie produktów z obszaru LGD;

2)promocja produktów oznaczonych marką A.

W ramach pierwszego zadania, Stowarzyszenie planuje przeprowadzić bezpłatne szkolenia i warsztaty dla interesariuszy oraz opracować plan promocji marki A.

W ramach drugiego zadania, zaplanowano organizację wydarzenia, na którym zostaną wręczone certyfikaty/statuetki, co najmniej 14 wyróżnionych produktów/wynajęcie miejsca, poczęstunek, obsługa administracyjna.

Stowarzyszenie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie odpłatnej działalności statutowej. Faktury dokumentujące poniesione wydatki w związku z operacją zostaną wystawione na Stowarzyszenie, a nabywane podczas realizacji operacji towary i usługi będą służyły do wykonywania czynności niezwiązanych ze sprzedażą.

Operacja w określonym wyżej zakresie wpisuje się w cele statutowe Stowarzyszenia, którymi są zarówno realizacja LSR, jak i promocja obszaru. Zakupy dokonywane w ramach realizacji operacji nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności opodatkowanej podatkiem VAT. Stowarzyszenie nie będzie pobierało opłat z tytułu udziału w projekcie.

Złożone oświadczenie w sprawie braku możliwości odzyskania VAT i kwalifikowalności podatku VAT zostało uznane przez Urząd Marszałkowski Województwa za niewystarczające i pismem z 26 października 2023 r., Stowarzyszenie zostało zobowiązane do złożenia interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług VAT potwierdzającej, że podatek VAT nie będzie mógł być odzyskany przez Stowarzyszenie w całości lub części zarówno podczas realizowania projektu, jak i po jego zakończeniu.

Pytanie

Czy ponosząc wydatki na realizację operacji pn. „(…)”, Stowarzyszenie ma możliwość odzyskania naliczonego podatku VAT w całości lub części?

Państwa stanowisko w sprawie (uzupełnione w piśmie z 11 grudnia 2023 r.)

Zdaniem Wnioskodawcy, Stowarzyszeniu nie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją operacji.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje jedynie wówczas, gdy zostaną spełnione określone w ustawie warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (dokonanie sprzedaży). Określona w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a wykorzystaniu ich do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Wprawdzie Stowarzyszenie jest podatnikiem podatku od towarów i usług, ale jedynie w zakresie czynności realizowanych na podstawie odpłatnych umów cywilnoprawnych, gdy wykonywane czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Taką czynnością nie jest realizacja przedmiotowej operacji w ramach wdrażania LSR.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Stowarzyszeniu nie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z zakupami usług oraz materiałów związanych z realizacją przedmiotowej operacji, gdyż nie będą wykorzystywane przez Stowarzyszenie do czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Tym samym, Stowarzyszenie realizując zadania z dofinansowaniem z PROW nie jest uprawnione do odliczania podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na realizację zadania, gdyż towary i usługi nabyte na potrzeby jego realizacji nie mają związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Ponadto, z pisma z 11 grudnia 2023 r. wynika, że w opisanym we wniosku stanie faktycznym, zdaniem Wnioskodawcy, nie zachodzi możliwość odzyskania podatku VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą.

W świetle art. 86 ust. 1 ustawy:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

W oparciu o art. 87 ust. 1 ustawy:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jak wynika z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W świetle art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zatem, ustawa definiuje podatnika jako każdy podmiot, niezależnie od jego formy organizacyjno-prawnej, który samodzielnie prowadzi działalność gospodarczą, bez względu na cel oraz rezultat takiej działalności. Powyższa definicja ma charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem podatnika tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym.

Na mocy art. 2 ust. 1 ustawy z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261):

Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.

Stosownie do art. 2 ust. 2 Prawa o stowarzyszeniach:

Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności.

Na podstawie art. 34 Prawa o stowarzyszeniach:

Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Zaznaczyć należy, że działalność statutowa stowarzyszenia to działalność zgodna z jego statutem, w którym wymienione są cele działalności stowarzyszenia i sposoby ich realizacji. Działalność statutowa nie jest nastawiona na zysk, czyli nie jest to działalność gospodarcza, która w organizacji pozarządowej jest tylko działalnością pomocniczą.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania zwane dalej „Stowarzyszeniem”, jest partnerstwem trójsektorowym, składającym się z przedstawicieli sektora publicznego, gospodarczego i społecznego. Jednym z celów statutowych jest realizacja strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR) opracowanej w okresie wdrażania PROW na lata 2014-2020 przez Stowarzyszenie dla obszaru gmin: (…). W ramach realizacji LSR, Stowarzyszenie złożyło do Samorządu Województwa wniosek o przyznanie pomocy na realizację operacji pn. „(…)”, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Działanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW na lata 2014-2020”. Przedmiotem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie jest wzmocnienie rozpoznawalności marki „A” oraz wykorzystanie jej do oznaczania lokalnych produktów. W ramach operacji zaplanowano dwa zadania:

1)stworzenie marki „A” i oznaczenie produktów z obszaru LGD;

2)promocja produktów oznaczonych marką A.

W ramach pierwszego zadania, Stowarzyszenie planuje przeprowadzić bezpłatne szkolenia i warsztaty dla interesariuszy oraz opracować plan promocji marki A. W ramach drugiego zadania, zaplanowano organizację wydarzenia, na którym zostaną wręczone certyfikaty/statuetki, co najmniej 14 wyróżnionych produktów/wynajęcie miejsca, poczęstunek, obsługa administracyjna. Stowarzyszenie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie odpłatnej działalności statutowej. Faktury dokumentujące poniesione wydatki w związku z operacją zostaną wystawione na Stowarzyszenie, a nabywane podczas realizacji operacji towary i usługi będą służyły do wykonywania czynności niezwiązanych ze sprzedażą. Operacja w określonym wyżej zakresie wpisuje się w cele statutowe Stowarzyszenia, którymi są zarówno realizacja LSR, jak i promocja obszaru. Zakupy dokonywane w ramach realizacji operacji nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności opodatkowanej podatkiem VAT. Stowarzyszenie nie będzie pobierało opłat z tytułu udziału w projekcie.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy, Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy Stowarzyszenie ma możliwość odzyskania podatku VAT w całości lub w części od wydatków ponoszonych na realizację operacji pn. „(…)”.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym więc warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie związek taki nie występuje. Z opisu sprawy wynika bowiem, że zakupy dokonywane w ramach realizacji operacji nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności opodatkowanej podatkiem VAT. Stowarzyszenie nie będzie pobierało opłat z tytułu udziału w projekcie.

W związku z powyższym, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawca nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją opisanego projektu.

W konsekwencji, Wnioskodawcy z tego tytułu nie przysługuje prawo do otrzymania zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W związku z realizacją ww. projektu Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 80 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed 1 maja 2004 r. Ponieważ Stowarzyszenie nie spełnia tych warunków, nie ma możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Podsumowując, Stowarzyszenie nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w całości ani w części od wydatków ponoszonych na realizację operacji pn. „(…)”.

Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2383).