Temat interpretacji
Brak prawa odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję wskazanych w punkcie 3 stanu faktycznego (pytanie nr 3 we wniosku) jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 sierpnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. braku prawa odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję wskazanych w pkt 3 stanu faktycznego.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Uzyskanie interpretacji przepisów prawa podatkowego jest niezbędne Gminie do prawidłowego rozliczenia dofinansowania inwestycji objętej niniejszym wnioskiem.
Gmina realizuje zadanie inwestycyjne pn. (…) Celem Projektu jest modernizacja zabezpieczeń (...) szkolenia dla pracowników z cyberbezpieczeństwa, modernizacja sprzętu, zabezpieczenie bierne przetwarzania danych. W efekcie realizacji Projektu możliwym będzie m.in. ograniczenie bieżących problemów z dostępnością do usług publicznych, skrócenie czasu ich realizacji oraz poprawa jakości świadczonych przez Urząd Gminy usług publicznych.
Inwestycja polegała na:
1. Nabyciu przez Gminę m.in. następujących usług/towarów z przeznaczeniem dla Urzędu:
‒zakup urządzeń takich jak: stacje robocze, monitory komputery przenośne, zasilacze awaryjne (UPS), urządzenia drukujące wielofunkcyjne, serwery, urządzenie (...)z serwisem licencyjnym i zapisem logów, szafę instalacyjną, serwer plików NAS, skaner dokumentów, czytnik kodów kreskowych,
‒usług zapewnienia cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych obejmujących: diagnozę cyberbezpieczeństwa, usługi szkoleniowe, wsparcie techniczne i prawo do aktualizacji i bazy antyphishingowe.
Budynek Urzędu stanowi własność Gminy i jest jej siedzibą. Urząd stanowi jednostkę budżetową Gminy.
Budynek Urzędu jest wykorzystywany do celów działalności gospodarczej Gminy: opodatkowanej VAT i zwolnionej z VAT oraz do realizacji zadań nieobjętych zakresem opodatkowania VAT. W ramach działalności opodatkowanej VAT i zwolnionej z VAT Gmina zajmuje się w budynku Urzędu działaniami w zakresie m.in. wynajmu lokali mieszkalnych i użytkowych, dzierżawą gruntów gminnych, sprzedażą gruntów. W budynku Urzędu są wykonywane czynności związane z realizacją przez Gminę zadań w charakterze organu władzy publicznej - niepodlegające ustawie o VAT (jak np. pobór podatków i opłat lokalnych, nadzorowanie budowy i modernizacji dróg gminnych, wykonywanie zadań w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych).
Z powyższego wynika zdaniem Gminy, że nakłady, poniesione w związku z realizacją Inwestycji w tym zakresie służą pośrednio zarówno do celów działalności gospodarczej Gminy (opodatkowanej VAT i zwolnionej z VAT) oraz niepodlegającej ustawie o VAT. Gmina nie zna jednocześnie sposobu, przy zastosowaniu którego możliwe byłoby jednoznaczne przyporządkowanie tych wydatków na Projekt do poszczególnych rodzajów działalności Gminy.
2. Nabyciu przez Gminę dla pracowników Urzędu usługi organizacji i przeprowadzenia szkolenia w zakresie cyberbezpieczeństwa. Celem szkolenia jest kształcenie zawodowe pracowników Urzędu poprzez podniesienie ich kompetencji cyfrowych oraz zwiększenie poziomu wiedzy z cyberbezpieczeństwa. Usługa szkoleń została w całości sfinansowana ze środków pozyskanego przez Gminę dofinansowania.
3. Nabyciu urządzeń takich jak: stacje robocze, komputery przenośne na potrzeby jednostek budżetowych Gminy – (…), (…) oraz (…) Zakupione urządzenia nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych VAT.
Gmina nadmienia, że stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2023 r. poz. 40 ze zm.) do zadań własnych Gminy należą m.in. sprawy z zakresu edukacji publicznej.
Wydatki ponoszone przez Gminę na Inwestycję zostaną udokumentowane fakturami VAT wystawianymi na Gminę. Na fakturach VAT dokumentujących wydatki wskazane wyżej w pkt 1 i 3 zostanie wykazana kwota VAT naliczonego.
Gmina na realizację Projektu pozyskała dofinansowanie w formie grantu ze środków z budżetu Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, pochodzących z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Pierwotnie dla celów dofinansowania Gmina oświadczyła, że VAT stanowi koszt kwalifikowalny Projektu (podlega sfinansowaniu z dotacji). Jednakże Gmina obecnie rozważa zmianę przedmiotowego oświadczenia poprzez wskazanie, iż podatek VAT będzie w części stanowił koszt kwalifikowalny - jeśli Gminie będzie przysługiwało (w jakimś zakresie) prawo do odliczenia VAT naliczonego.
Zgodnie z zawartą umową o powierzenie grantu Gmina zobowiązała się zrealizować Inwestycję w okresie maksymalnie 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ww. umowy, tj. (…).
Towary oraz usługi, które zostały zakupione przez Gminę w ramach Inwestycji i zostały określone w pkt 1 we Wniosku dotyczą urządzeń oraz usług, z których będzie korzystać Urząd Gminy. Urząd stanowi jednostkę budżetową Gminy i realizuje zadania dotyczące zarówno działalności Gminy podlegającej opodatkowaniu VAT, jak i działalności zwolnionej z VAT oraz wykonuje zadania nieobjęte zakresem opodatkowania VAT (zadania publiczne jako organ władzy).
Jednocześnie Gmina wskazuje, że:
- stacje robocze, monitory, zasilacze awaryjne zakupione w ramach Inwestycji będą wykorzystywane przez Wydział Finansowo-Budżetowy, Wydział Organizacyjno-Prawny, Wydział Funduszy Inwestycji i Spraw Mieszkaniowych, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa, Wydział Spraw Obywatelskich oraz Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej zarówno do czynności opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych z VAT oraz do zadań nieobjętych zakresem opodatkowania VAT, jednocześnie Gmina nie będzie miała możliwości przyporządkowania wskazanych wydatków do konkretnej działalności;
- komputery przenośne zakupione w ramach Inwestycji będą wykorzystywane przez Burmistrza (1 szt.), przez informatyka Urzędu (1 szt.), Wydział Finansowo-Budżetowy (1 szt.) oraz Wydział Spraw Obywatelskich (1 szt.) zarówno do czynności opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych z VAT oraz do zadań nieobjętych zakresem opodatkowania VAT, jednocześnie Gmina nie będzie miała możliwości przyporządkowania wskazanych wydatków do konkretnej działalności;
- urządzenia wielofunkcyjne zakupione w ramach Inwestycji będą wykorzystywane przez Wydział Finansowo-Budżetowy (1 szt.) zarówno do czynności opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych z VAT oraz do zadań nieobjętych zakresem opodatkowania VAT, jednocześnie Gmina nie będzie miała możliwości przyporządkowania wskazanych wydatków do konkretnej działalności;
- skanery dokumentów, czytniki kodów kreskowych będą wykorzystywane przez Wydział Organizacyjno-Prawny zarówno do czynności opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych z VAT oraz do zadań nieobjętych zakresem opodatkowania VAT, jednocześnie Gmina nie będzie miała możliwości przyporządkowania wskazanych wydatków do konkretnej działalności;
Z pozostałych towarów i usług określonych w pkt 1 we Wniosku będą korzystać - w razie zapotrzebowania - wszyscy pracownicy Urzędu w celu realizacji czynności opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych z VAT oraz do czynności nieobjętych zakresem opodatkowania VAT; jednocześnie Gmina nie będzie miała możliwości przyporządkowania wskazanych wydatków do konkretnej działalności.
Wydatki określone w pkt 1 we Wniosku dotyczą towarów i usług, z których korzystać będzie tylko jedna jednostka organizacyjna Gminy, tj. Urząd. Urząd wykonuje zarówno czynności opodatkowane VAT, jak również zwolnione z VAT oraz zadania pozostające poza zakresem opodatkowania VAT (zadania publicznoprawne).
Natomiast (…), (…) oraz (…) realizują wyłącznie zadania publicznoprawne, niepodlegające VAT m.in. z zakresu kształcenia i wychowania dzieci i do takich czynności będzie wykorzystywać zakupione w ramach Inwestycji stacje robocze oraz komputery przenośne.
Pracownicy Urzędu, dla których zostanie przeprowadzone szkolenie w zakresie cyberbezpieczeństwa, wykonują zadania dotyczące zarówno działalności Gminy podlegającej opodatkowaniu VAT, jak również działalności zwolnionej z VAT oraz pozostającej poza zakresem opodatkowania VAT (zadania publicznoprawne). Tym samym należałby uznać, że nabyta przez nich wiedza (szkolenie) będzie służyć wszystkim czynnościom określonym w pytaniu w pkt 1. Jednocześnie Gmina nie będzie miała możliwości jednoznacznego przyporządkowania wskazanych wydatków do konkretnej działalności. Na moment sporządzenia Wniosku usługa przeprowadzenia szkolenia w zakresie cyberbezpieczeństwa została zrealizowana, a kontrahent nie zastosował w stosunku do niej zwolnienia z VAT. Tym niemniej, w ocenie Gminy - na co Gmina wskazuje w uzasadnieniu swojego stanowiska do pytania nr 2 we Wniosku - usługi szkoleniowe zasadniczo powinny podlegać zwolnieniu z VAT jako „usługi kształcenia zawodowego” sfinansowane ze środków publicznych. W konsekwencji, zdaniem Gminy, faktura VAT dokumentująca usługi określone we Wniosku w pkt 2 nie powinna zawierać podatku VAT.
Pytanie (oznaczone we wniosku nr 3)
Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję wskazanych w pkt 3 stanu faktycznego, które zostaną zakupione dla (…)?
Państwa stanowisko w sprawie
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję wskazanych w pkt 3 stanu faktycznego, które zostały zakupione dla (…), z uwagi na fakt, iż przedmiotowe wydatki są związane wyłącznie z realizacją przez Gminę zadań własnych w zakresie edukacji publicznej, a tym samym nie będą służyły czynnościom opodatkowanym VAT Gminy.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z art. 86 ust. 1 wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione łącznie określone warunki, tzn.:
- odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz
- towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych – czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu VAT.
W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowoprawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych. Obowiązkiem podatnika jest przypisanie konkretnych wydatków do określonego rodzaju sprzedaży, z którymi wydatki te są związane.
Na zakres prawa do odliczenia w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Jak stanowi ust. 2 ww. artykułu:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Oznacza to, że organ będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy. W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwoistym charakterze:
- podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz
- podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na postawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
W świetle art. 6 ust. 1 tej ustawy:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej.
Z opisu sytuacji wynika, że są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizują Państwo zadanie inwestycyjne pn.(…). Inwestycja polega m.in. na nabyciu urządzeń takich jak: stacje robocze, komputery przenośne na potrzeby Państwa jednostek budżetowych – (…), (…) oraz (…). Zakupione urządzenia nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych VAT.
Szkoła Podstawowa nr (...). Szkoła Podstawowa nr (...) oraz Szkoła Podstawowa nr (...) w (...) realizują wyłącznie zadania publicznoprawne, niepodlegające VAT m.in. z zakresu kształcenia i wychowania dzieci i do takich czynności będą wykorzystywane zakupione w ramach Inwestycji stacje robocze oraz komputery przenośne.
Państwa wątpliwości dotyczą tego, czy przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycję wskazanych w pkt 3 stanu faktycznego, które zostaną zakupione dla (…).
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego nie jest spełniony, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – zakupione w związku z realizacją zadania urządzenia takie jak stacje robocze czy komputery przenośne, nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Realizując projekt wykonują Państwo zadania własne nałożone przepisami ustawy o samorządzie gminnym, a tym samym nie prowadzą Państwo sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.
Ponieważ zakupione w ramach inwestycji stacje robocze i komputery przenośne będą wykorzystywane wyłącznie do Państwa zadań własnych, to nie będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach na Inwestycję wskazanych w pkt 3 stanu faktycznego.
Państwa stanowisko w zakresie objętym pytaniem nr 3 jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
W zakresie objętym pytaniami oznaczonymi we wniosku nr 1 i nr 2 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Dodatkowo informuję, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczenia wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).