Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 sierpnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 9 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia pn.: (...). Uzupełnili go Państwo pismem z 18 września 2023 r. (wpływ 21 września 2023 r.) oraz 27 września 2023 r. (wpływ 28 września 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
(...) (dalej: „(...)” lub „Stowarzyszenie” lub „Wnioskodawca”) jest stowarzyszeniem rejestrowym. Wnioskodawca jest zarejestrowany w Sądzie Rejonowym (...), posiada osobowość prawną, a jego ustrój określają przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 713 ze zm.; dalej: „Prawo o stowarzyszeniach”) oraz Statut.
Terenem działania (...) jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej ze szczególnym uwzględnieniem regionów (...), ale także poza granicami kraju. (...) wykonuje działania z zakresu (...) oraz na podstawie zgody wydanej przez Ministra Spraw Wewnętrznych wydanej zgodnie z art. 5 ust. 1 przywołanej ustawy.
Cele Stowarzyszenia to:
(...),
4)ochrona środowiska naturalnego,
5)reprezentowanie interesów zbiorowych swoich członków wobec organów władzy publicznej.
Cele (...) realizowane są poprzez:
(...).
Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług, spełniony jest dla (...) warunek, zgodnie z którym zwolnione od podatku VAT są usługi ratowania oraz opieki medycznej wykonywane w ramach zawodów medycznych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o działalności leczniczej. Zapis ten dotyczy także (...).
W związku z dużymi nakładami na energię cieplną i elektryczną, w tym także zły stan techniczny pomieszczeń stacji centralnej (...) Grupy (…), w której przechowywany jest sprzęt ratujący życie, pracują ratownicy, zadecydowano o konieczności podjęcia prac termomodernizacyjnych i montażu OZE. W tym celu złożono wniosek o dofinansowanie pn.: (...) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) (...).
Realizacja projektu przyczyni się do:
-zmniejszenia poziomu zanieczyszczenia środowiska naturalnego, na którym będzie oddziaływać,
-zmniejszenia energochłonności budynku (…),
-podniesienie komfortu użytkowników obiektów, (...),
-zmniejszenie zagrożenia dla zdrowia lokalnej społeczności.
Inwestycja będzie polegała na termomodernizacji stacji (…):
·Budynek administracji:
-Modernizacja instalacji c.o. – montaż 1 gruntowej pompy ciepła do C.O. i C.W.U.,
-Docieplenie ściany zewnętrznej – beton,
-Docieplenie stropu zewnętrznego,
-Docieplenie dachu,
-Wymiana stolarki drzwiowej,
-Docieplenie ściany zewnętrznej – cegła, Modernizacja c.w.u.,
-Wybicie otworów okiennych i wstawienie stolarki,
-Docieplenie ściany zewnętrznej przy gruncie,
-Wymiana stolarki drzwiowej,
-Wymiana stolarki okiennej,
-Docieplenie podłogi na gruncie,
-Wybicie otworów drzwiowych i wstawienie stolarki,
-Modernizacja oświetlenia,
-Modernizacja systemu wentylacji z użyciem 1 rewersyjnej pompy ciepła dla centrali wentylacyjnej na potrzeby ciepła i chłodu,
-Montaż paneli fotowoltaicznych,
-Więźba dachowa.
·Budynek magazynowo-garażowy nr 5:
-Modernizacja instalacji c.o. z montażem mat grzewczych,
-Docieplenie ściany zewnętrznej – wymiana płyty warstwowej ściennej,
-Docieplenie dachu – wymiana płyty warstwowej dachowej,
-Modernizacja oświetlenia wewnętrznego,
-Wymiana stolarki drzwiowej,
-Montaż paneli fotowoltaicznych.
·Budynek magazynowo-garażowy nr 4:
-Modernizacja instalacji c.o. z montażem mat grzewczych,
-Docieplenie ściany zewnętrznej – wymiana płyty warstwowej ściennej,
-Docieplenie dachu – wymiana płyty warstwowej dachowej,
-Modernizacja oświetlenia wewnętrznego,
-Wymiana stolarki drzwiowej,
-Montaż paneli fotowoltaicznych.
·Budynek magazynowo-garażowy nr 2 i 3:
-Modernizacja instalacji c.o. z montażem mat grzewczych,
-Docieplenie ściany zewnętrznej – wymiana płyty warstwowej ściennej, Docieplenie dachu – wymiana płyty warstwowej dachowej,
-Modernizacja oświetlenia wewnętrznego,
-Wymiana stolarki drzwiowej,
-Montaż paneli fotowoltaicznych.
·Budynek magazynowy nr 1:
-Modernizacja instalacji c.o. z montażem mat grzewczych,
-Docieplenie stropu zewnętrznego pod nieogrzewanym poddaszem,
-Wymiana stolarki drzwiowej,
-Modernizacja oświetlenia wewnętrznego,
-Docieplenie ściany wewnętrznej oddzielającej pomieszczenia ogrzewane od nieogrzewanych,
-Docieplenie ściany zewnętrznej,
-Montaż paneli fotowoltaicznych.
Koszty związane z utrzymaniem i funkcjonowaniem infrastruktury w ramach projektu pokrywane będą z budżetu Grupy (...). Podczas realizacji projektu wszystkie faktury, tj.: na roboty budowlano-montażowe, nadzór inwestorski i przygotowanie projektu, audytu będą/były wystawiane na jednostkę Grupa (...). Stacja centralna Grupy (...) nie jest przedmiotem wynajmu, najmu, prowadzonej jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Po zakończeniu inwestycji Grupa (...) nie będzie wykorzystywała efektów ww. projektu do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów usług.
21 września 2023 r. uzupełnili Państwo wniosek o następujące informacje:
W ramach projektu pn.: (...) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) (...) wartość wnioskowanego dofinansowania wynosi (...), a wydatki na cele projektu wykazano jako kwalifikowalne łącznie z kosztem VAT i dofinansowanie wynosi 100%. Projekt realizowany będzie w obiekcie, który jest własnością (...). Jego wdrożenie będzie miało wpływ na ochronę środowiska naturalnego i poprawę jakości powietrza atmosferycznego, a także poprawi się efektywność energetyczna budynku. Projekt nie będzie generować przychodów w zakresie realizacji termomodernizacji, przedmiot projektu nie będzie wykorzystywany do prowadzenia jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług spełniony jest dla (...) warunek, zgodnie z którym zwolnione od podatku VAT są usługi opieki medycznej wykonywane w ramach zawodów medycznych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o działalności leczniczej.
Grupa (...) jest jednostką terenową (...), która nie posiada osobowości prawnej. Koszty związane z utrzymaniem i funkcjonowaniem infrastruktury w ramach projektu pokrywane będą z budżetu jednostki terenowej (...), tj. Grupy (...). Podczas realizacji projektu wszystkie faktury, tj.: na roboty budowlano-montażowe, nadzór inwestorski i przygotowanie projektu, audytu będą/były wystawiane na jednostkę terenową (...).
27 września 2023 r. uzupełnili Państwo wniosek o następujące informacje:
(...) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Grupa (...) jest jednostką terenową (...), nieposiadającą osobowości prawnej. Nie jest odrębnym od (...) czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Efekty realizacji projektu pn.: (...) nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT i niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, są wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy o VAT. Grupa (...) nie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, tylko jednostką terenową (...), dlatego też faktury są wystawiane na: Grupa (...), ale z nr NIP: (...) .
Pytanie (ostatecznie sformułowane pismem z 27 września 2023 r.)
(...) zwraca się o indywidualną interpretację, potwierdzającą, że w ramach realizowanego projektu pn.: (...) służącego celom statutowym (...), w tym Grupy (...), tj. (...), nie może na podstawie art. 86 ust. 1 skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Państwa stanowisko w sprawie (przedstawione w piśmie z 27 września 2023 r.)
Dofinansowanie wyżej wspomnianego projektu dotyczącego jednostki terenowej (...), Grupy (...) będzie służyć realizacji celów statutowych, które na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług są zwolnione od podatku VAT. Wspomniany wyżej art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c dotyczy usług (...), o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o działalności leczniczej. W związku z powyższym (...), Grupa (...) stosując wyżej wymienione zwolnienie nie może na podstawie art. 86 ust. 1 skorzystać z możliwości odliczenia VAT-u od faktur związanych z realizacją projektu: (...). Prowadzona działalność w Stacji Centralnej Grupy (...) jest działalnością statutową, a nie działalnością gospodarczą, z której Grupa (...) osiąga zyski.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”.
W myśl art. 86 ust. 1 ustawy:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Ponadto, podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W myśl art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Na mocy art. 2 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261):
Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.
Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności.
Na podstawie art. 34 ustawy Prawo o stowarzyszeniach:
Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.
Zaznaczyć należy, że działalność statutowa stowarzyszenia to działalność zgodna z jego statutem, w którym wymienione są cele działalności stowarzyszenia i sposoby ich realizacji. Działalność statutowa nie jest nastawiona na zysk, czyli nie jest to działalność gospodarcza, która w organizacji pozarządowej jest tylko działalnością pomocniczą.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że (...) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Grupa (...) jest jednostką terenową (...), nieposiadającą osobowości prawnej. Nie jest odrębnym od (...) czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Efekty realizowanego projektu pn.: (...) są wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy (...) może na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w ramach realizowanego projektu pn.: (...) służącego celom statutowym (...), w tym Grupy (...), tj. (...).
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym więc warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie są spełnione, ponieważ efekty zrealizowanego projektu pn.: (...) – jak Państwo wskazali we wniosku – są wykorzystywane przez(...) (a dokładnie przez jednostkę terenową (...) – Grupę (…) do wykonywania czynności zwolnionych od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy. Tym samym, towary i usługi zakupione w ramach realizowanego projektu nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
W konsekwencji, (...) nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji pn.: (...).
Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Należy zwrócić uwagę, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – w wydanej interpretacji rozpatrzone. Dotyczy to w szczególności kwestii prawidłowości wystawianych faktur dokumentujących poniesione w ramach realizowanego projektu wydatki oraz korzystania przez (...) ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy.
Należy również zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W szczególności oparto się na informacji, że „zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 19 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług spełniony jest dla (...) warunek, zgodnie z którym zwolnione od podatku VAT są usługi opieki medycznej wykonywane w ramach zawodów medycznych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o działalności leczniczej”. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).