Zastosowanie 0% stawki podatku VAT dla dostawy monitorów interaktywnych i drukarek, które będą przekazane dla szkół podstawowych. - Interpretacja - 0113-KDIPT1-1.4012.477.2023.1.AK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 6 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.477.2023.1.AK

Temat interpretacji

Zastosowanie 0% stawki podatku VAT dla dostawy monitorów interaktywnych i drukarek, które będą przekazane dla szkół podstawowych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 lipca 2023 r. wpłynął wniosek Państwa Gminy z 6 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy monitorów interaktywnych i drukarek, które będą przekazane dla szkół podstawowych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina ... jako jednostka samorządu terytorialnego wykonuje zadania publiczne określone przepisami prawa. Gmina ... jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

Zgodnie z brzmieniem art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 40), do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb lokalnej wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. oświaty. Gmina ... posiada status organu prowadzącego szkoły na podstawie ustawy – Prawo oświatowe.

Do zadań organu prowadzącego należy wyposażanie szkół we wszelkie urządzenia służące procesowi edukacyjnemu, w tym wyposażenie szkół w:

monitor interaktywny,

monitor interaktywny z regulacją wysokości podstawy,

drukarka.

Gmina ... realizuje umowę powierzenia grantu w ramach projektu grantowego pn. „...”.

Przedmiotem umowy jest zakup m.in.:

monitorów interaktywnych,

monitorów interaktywnych z regulacją wysokości podstawy,

drukarek,

dla szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina ... w celu realizacji zajęć dydaktycznych w tych szkołach.

Faktury wystawiane będą z następującym oznaczeniem: Nabywca Gmina ... NIP: …. Na fakturze nie wystąpią więc szkoły podstawowe, dla których Gmina ... jest organem prowadzącym.

Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

W dniu zakupu monitory interaktywne oraz drukarki zostaną przekazane do poszczególnych szkół na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.

Zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie Gmina ... będzie zamawiającym i w dniu zakupu przekaże sprzęt do szkół. W … zostały wskazane adresy dostaw:

Szkoła Podstawowa nr … im. ….,

Szkoła Podstawowa nr … im....,

Szkoła Podstawowa im. …,

Szkoła Podstawowa im. ....

Przetarg jest na etapie przygotowania rozstrzygnięcia.

Dokonujący dostawy monitorów interaktywnych i drukarek będzie w posiadaniu zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, dla której sprzęt będzie zakupiony.

Kopia dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy o podatku od towarów i usług zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego. Monitory interaktywne oraz drukarki, które zostaną zakupione stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 ustawy o podatku od towarów i usług.

Pytanie

Czy na zakupione przez Gminę ... monitory interaktywne i drukarki można zastosować preferencyjną stawkę podatku VAT 0 %, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 i art. 83 ust. 14 ustawy o podatku od towarów i usług w przypadku przekazania dla szkół podstawowych, dla których Gmina ... jest organem prowadzącym?

Państwa stanowisko w sprawie

W ocenie Gminy ... w omawianym przypadku istnieje możliwość zastosowania 0 % stawki podatku VAT dla zakupu monitorów i drukarek z przeznaczeniem dla szkół.

Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług "Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych" oraz zgodnie z art. 83 ust. 14 wyżej wymienionej ustawy "Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem: posiadania stosowanego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a."

W przypadku opisanym we wniosku powyższe przepisy prawne, mają jak najbardziej zastosowanie, ponieważ Gmina ... realizując zadanie, zakupi wyposażenie, które będzie przekazane protokołem zdawczo-odbiorczym do placówek oświatowych na terenie Gminy ....

Wyposażenie, o którym mowa w niniejszym wniosku mieści się w wykazie towarów, tj. w załączniku Nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług; po podpisaniu umowy z Dostawcą wyposażenia, który zostanie wybrany w wyniku przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne, zostanie wydany stosowny dokument przez organ nadzorujący, tj. Gminę ... potwierdzający zamówienie dostawy wyposażenia dla placówek oświatowych.

Gmina ... jest realizatorem projektu i faktura wykonawcy będzie wystawiona na Gminę ..., to zakupione monitory i drukarki zostaną przekazane do placówek oświatowych co jest ważne przy prowadzeniu różnego rodzaju zajęć dydaktycznych.

Według Gminy ... nie ma znaczenia, kto kupi towar, w tym przypadku jest to Gmina, a istotnie znaczenie ma fakt, że towar zostaje przeznaczony i przekazany dla placówek oświatowych na terenie Gminy .... Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne.

Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT:

Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

a)dla placówek oświatowych,

b)dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:

Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy - "Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy" wymieniono między innymi:

1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:

Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;

2)posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Ponadto stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

Jednocześnie zaznaczyć należy, że w myśl art. 43 ust. 9 ustawy:

Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Gmina ... jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Na fakturze nie wystąpią więc jednostki edukacyjne - szkoły. Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy o VAT.

Z powyższego wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy jest opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.

Dokonując zatem analizy przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego w kontekście powołanych przepisów mających zastosowanie w sprawie należy wskazać, że monitory interaktywne i drukarki wskazane we wniosku stanowić będą towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy i ich sprzedaż po spełnieniu określonych w przepisach ustawy warunków może korzystać z opodatkowania stawką podatku w wysokości 0%.

Przy czym należy wskazać, że aby na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, miała zastosowanie stawka podatku w wysokości 0%, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy wymieniono katalog placówek oświatowych. Ponadto unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0 %, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego.

Przedmiot zamówienia bezpośrednio zostanie dostarczony do placówek oświatowych, po czym zostanie podpisany protokół zdawczo - odbiorczy mówiący o przekazaniu przedmiotu zamówienia.

Wykonawca zostanie poinformowany o konieczności przekazania kopii dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.

Skoro, zatem dostawa wskazanych we wniosku monitorów interaktywnych będzie dokonywana na rzecz placówek oświatowych i jeśli wykonawca będzie posiadać stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, a kopia zamówienia zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego, to spełnione zostaną warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie wskazanego we wniosku ww. wyposażenia, wykonawca będzie uprawniony do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Państwa Gmina przedstawiła we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zauważyć, że zostali Państwo uznani za podmiot zainteresowany wydaniem interpretacji indywidualnej z uwagi na wyjaśnienie, że są Państwo zamawiającym w rozumieniu przepisów prawa zamówień publicznych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:

Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy:

W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%: stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Zgodnie z art. 146ea ustawy:

W roku 2023:

1)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3, wynosi 8%;

3)stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.

Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:

Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

a)dla placówek oświatowych,

b)dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

– przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:

Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy – „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:

1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych

2.Drukarki

3.Skanery

4.Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)

5.Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:

Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;

2)posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Ponadto stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

Art. 43 ust. 9 ustawy stanowi, że:

Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których ma zastosowanie przepis art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, ponieważ wymieniono w nim grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia PKWiU, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających.

Z powyższego wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy jest opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.

W opisie sprawy wskazali Państwo, że monitory interaktywne i drukarki stanowić będą towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy. Zatem ich sprzedaż po spełnieniu określonych w stosownych przepisach ustawy warunków może korzystać z opodatkowania stawką podatku w wysokości 0%.

Przy czym należy wskazać, że aby na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, miała zastosowanie stawka podatku w wysokości 0%, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Ponadto unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego.

Jak Państwo wskazali, w dniu zakupu monitory interaktywne oraz drukarki zostaną przekazane do poszczególnych szkół na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie Gmina będzie zamawiającym i w dniu zakupu przekaże sprzęt do szkół. Dokonujący dostawy monitorów interaktywnych i drukarek będzie w posiadaniu zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, dla której sprzęt będzie zakupiony. Kopia dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy o podatku od towarów i usług zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego. Monitory interaktywne oraz drukarki, które zostaną zakupione stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 ustawy o podatku od towarów i usług.

Skoro zatem - zgodnie z informacjami wskazanymi w opisie sprawy – dostawa monitorów interaktywnych i drukarek, będzie dokonywana na rzecz placówek oświatowych i jeśli dokonujący dostawy będzie posiadał stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, a kopia zamówienia zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego, to spełnione zostaną warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie wskazanego we wniosku ww. wyposażenia, wykonawca będzie uprawniony do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwa Gmina przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli sytuacja Państwa Gminy będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i Państwa Gmina zastosuje się do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).