Temat interpretacji
Czy w przypadku kosztów ponoszonych przez Stowarzyszenie, w związku z dofinansowaniem przyznanym przez podmioty zewnętrzne na działalność Warsztatu Terapii Zajęciowej, Stowarzyszenie powinno na podstawie art. 106e ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, podawać kontrahentom swoją nazwę: Stowarzyszenie (...) jako nazwę Nabywcy faktury VAT?
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 czerwca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy nazwy, jaką powinni Państwo jako nabywca towarów i usług podawać do faktury swoim kontrahentom.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 7 sierpnia 2023 r. (wpływ 10 sierpnia 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Stowarzyszenie jest jednostką zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym, posiada osobowość prawną oraz status podatnika VAT czynnego. Stowarzyszenie jest jednostką prowadzącą Warsztat Terapii Zajęciowej, który został utworzony na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. Nr 100), zwana dalej: „Ustawą” oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2004 roku w sprawie Warsztatów Terapii Zajęciowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2284), zwane dalej: „Rozporządzeniem”.
Zgodnie z art. 10a ust. 1 ustawy, Warsztat oznacza wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo placówkę stwarzającą osobom niepełnosprawnym niezdolnym do podjęcia pracy możliwość rehabilitacji społecznej i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia. Warsztat nie posiada osobowości prawnej, a zatem nie posiada odrębnego od Stowarzyszenia nr NIP.
Warsztat Terapii Zajęciowej otrzymuje różnego rodzaju dofinansowania np. od gminnych jednostek organizacyjnych – MOPS, czy też z PEFRON. Po wykorzystaniu dofinansowania, Warsztat jest zobligowany do rozliczenia się z otrzymanego dofinansowania i przedstawienia dokumentacji, z której wynikają poniesione koszty m.in. poprzez przedstawienie faktur VAT wystawionych na daną jednostkę, której dotyczy wydatek.
Należy również zaznaczyć, że stronami umów o dofinansowanie są Stowarzyszenie oraz Podmiot udzielający dofinansowania, natomiast przedmiotem umowy jest przeznaczenie określonej kwoty na finansowanie i działalność Warsztatu Terapii Zajęciowej.
Niektóre podmioty udzielające dotacji wymagają, aby przedstawione przez Wnioskodawcę do rozliczenia faktury VAT zawierały przy nazwie nabywcy usług lub towarów zamiast nazwy:
Stowarzyszenie A.
rozszerzenie/zmianę jego nazwy w następujący sposób:
Stowarzyszenie A. - Warsztat Terapii Zajęciowej
Należy zaznaczyć, że podmioty te nie mają na myśli stosowania na fakturze VAT adnotacji „Odbiorca usług”.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego
Stowarzyszenie za pośrednictwem Warsztatu Terapii Zajęciowej wykorzystuje towary i usługi nabywane w ramach otrzymywanych dofinansowań [do czynności] zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ustawy o VAT.
Pytanie, ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku
Czy w przypadku kosztów ponoszonych przez Stowarzyszenie w związku z dofinansowaniem przyznanym przez podmioty zewnętrzne na działalność Warsztatu Terapii Zajęciowej, Stowarzyszenie powinno na podstawie art. 106e ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, podawać kontrahentom nazwę: Stowarzyszenie A. - Warsztat Terapii Zajęciowej, jako nazwę Nabywcy faktury VAT?
Państwa stanowisko w sprawie, przedstawione w uzupełnieniu wniosku
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT), podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, faktura powinna zawierać imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy. Zatem w przypadku Stowarzyszenia na fakturze VAT w miejscu nazwy podatnika lub nabywcy towarów lub usług powinna być ujęta nazwa podmiotu ujawniona w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Warsztat Terapii Zajęciowej nie posiada osobowości prawnej, a zatem nie posiada odrębnego od Stowarzyszenia nr NIP. Warsztaty terapii zajęciowej utrzymują się z dofinansowań otrzymywanych m.in. z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz ze środków samorządu. Warsztat zobowiązany jest do rozliczenia dofinansowania po jego wykorzystaniu, a tym samym przedstawienia faktur kosztowych, z których wynikać będą koszty poniesione na realizację dofinansowanych projektów.
Z uwagi na fakt, że Warsztat jest wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo placówką, lecz nie posiada osobowości prawnej, zdaniem Stowarzyszenia wszelkie wydatki ponoszone w związku z dofinansowaniem zewnętrznym działalności Warsztatu, powinny być fakturowane na jej jednostkę prowadzącą tj. Stowarzyszenie A., ul. (…), (…), NIP: (…), bez dokonywania jakichkolwiek modyfikacji nazwy nabywcy. Tym samym w miejscu Nabywcy usług lub towaru należy wpisać nazwę podmiotu prowadzącego Warsztat.
Reasumując, w ocenie Stowarzyszenia stosowanie nazwy: tj. Stowarzyszenie A. - Warsztat Terapii Zajęciowej jest nieprawidłowe i niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa tj. z art. 106e ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT.
Stan faktyczny przedstawiony w niniejszym wniosku dotyczy zarówno zdarzeń, które się już wydarzyły, jak również zdarzeń, które w przyszłości ponownie będą miały miejsce.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 2 pkt 31 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570), zwanej dalej „ustawą”:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o fakturze - rozumie się przez to dokument w formie papierowej lub w formie elektronicznej zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie.
Faktury są dokumentami potwierdzającymi rzeczywiste transakcje gospodarcze dokonywane przez podatnika. Faktura pełni szczególną rolę dowodową w prawidłowym wymiarze podatku od towarów i usług, dlatego też niezwykle istotne jest prawidłowe oznaczenie wszystkich elementów faktury.
Art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy:
Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.
Art. 106e ust. 1 ustawy:
Faktura powinna zawierać:
2) kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
3) imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
4) numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. a;
5) numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. b;
6) datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury;
7) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
8) miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
9) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
10) kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
11) wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
12) stawkę podatku albo stawkę podatku od wartości dodanej w przypadku korzystania z procedur szczególnych, o których mowa w dziale XII w rozdziałach 6a, 7 i 9;
13) sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
14) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
Z ww. uregulowań wynika, że faktura powinna m.in. jednoznacznie określać imiona i nazwiska lub nazwy podatnika (sprzedawcy) i nabywcy oraz ich adresy. Faktura powinna zawierać dane nabywcy towaru lub usługi i dokumentować rzeczywiste zdarzenia gospodarcze, a jako wystawca i nabywca powinni widnieć faktyczni uczestnicy transakcji. Każdorazowo należy ustalić więc nabywcę towaru lub usługi, który powinien wynikać z zawartej umowy.
Należy podkreślić, że celem faktury jest przede wszystkim udokumentowanie rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych, zarówno pod względem przedmiotu transakcji, jak i podmiotów biorących w niej udział.
Faktury są dokumentem o charakterze sformalizowanym. Zatem, co do zasady, faktury muszą być wystawione zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Prawidłowość materialnoprawna faktury zachodzi, jeżeli odzwierciedla ona prawdziwe zdarzenie gospodarcze. Oznacza to, że nie można uznać za prawidłową fakturę, gdy sprzecznie z jej treścią wskazuje ona zdarzenie gospodarcze, które w ogóle nie zaistniało. Faktura potwierdza zaistniałe zdarzenia gospodarcze, a jej elementy formalne wymagane przez art. 106e ust. 1 ustawy mają wyłącznie znaczenie dowodowe. Jedynie braki merytoryczne faktury mogą wywołać skutek materialny w postaci zmian w przedmiocie lub podstawie opodatkowania, a także doprowadzić do niewłaściwego określenia wysokości podatku.
Z powyższego wynika, że o prawidłowości faktur wystawianych i otrzymywanych przez podatników powinny decydować przede wszystkim ustalenia, czy dokumenty te potwierdzają rzeczywiste transakcje handlowe. A zatem jeżeli w fakturach dokumentujących transakcje występują tzw. wadliwości mniejszej wagi, należy uznać, że nie ma podstawy do kwestionowania faktur, w tym prawa do odliczenia podatku naliczonego, wyłącznie z powodu braków mających charakter tzw. wadliwości mniejszej wagi. Są to tego rodzaju wadliwości, które, co prawda, powodują, że faktura nie odpowiada wymogom określonym w przepisach, jednakże same w sobie nie wpływają na przedmiot i podstawę opodatkowania.
Dane zawarte na fakturze muszą przede wszystkim umożliwiać jednoznaczną identyfikację stron transakcji gospodarczej, zarówno po stronie nabywcy, jak i sprzedawcy. Chociaż faktura powinna zawierać dane dotyczące nabywcy wymienione w art. 106e ustawy, to niewskazanie niektórych z tych informacji nie wyklucza możliwości identyfikacji nabywcy na podstawie pozostałych danych zawartych na fakturze.
W przypadku podatnika niebędącego osobą fizyczną dane identyfikacyjne stanowią m.in. nazwa pełna oraz nazwa skrócona. W fakturze podatnik powinien umieszczać nazwę pełną lub nazwę skróconą, którą podał w zgłoszeniu identyfikacyjnym oraz w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2500 ze zm.), zwanej dalej ustawą o NIP:
Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2a, są obowiązani do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego do naczelnika urzędu skarbowego albo organu właściwego na podstawie odrębnych przepisów. Zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie, bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków, formę opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.
Art. 5 ust. 2b ustawy o NIP:
Zgłoszenie identyfikacyjne podatników wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego zawiera dane:
1)objęte treścią wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym, z wyłączeniem rejestru dłużników niewypłacalnych, przekazywane automatycznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego;
2)uzupełniające: skróconą nazwę (firmę), wykaz rachunków bankowych lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, z wyjątkiem rachunku VAT w rozumieniu art. 2 pkt 37 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, adresy miejsc prowadzenia działalności, dane prowadzącego dokumentację rachunkową, w tym jego NIP, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej, dane kontaktowe, a w przypadku osobowych spółek handlowych i podmiotów podlegających wpisowi do rejestru przedsiębiorców na zasadach określonych dla spółek osobowych - dane dotyczące poszczególnych wspólników, w tym ich identyfikatory podatkowe.
Art. 5 ust. 3 ustawy o NIP:
Zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi zawiera: pełną i skróconą nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, z wyjątkiem rachunku VAT w rozumieniu art. 2 pkt 37 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, adresy miejsc prowadzenia działalności, dane prowadzącego dokumentację rachunkową, w tym jego NIP, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych (…).
Art. 6 ust. 1 ustawy o NIP:
Podatnicy podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego są obowiązani dokonać zgłoszenia identyfikacyjnego przed dokonaniem pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu jednym z tych podatków, z tym że osoby fizyczne są obowiązane dokonać zgłoszenia identyfikacyjnego tylko w przypadku dokonywania zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 143, 1137, 1488, 1967 i 2180). Zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się niezależnie od zgłoszenia rejestracyjnego.
Obowiązek złożenia zgłoszenia identyfikacyjnego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy o NIP, wynika z art. 96 ust. 1 ustawy o VAT:
Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.
Wzór dokumentu VAT-R zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług określony został rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 9 marca 2020 r. w sprawie wzorów dokumentów związanych z rejestracją podatników w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 430) zmienionym rozporządzeniem Ministra Finansów z 28 czerwca 2022 r. (Dz. U. 2022 r. poz. 1437).
W § 1 ww. rozporządzenia określony został wzór zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia (VAT-R). W części B1 tego zgłoszenia – „Dane identyfikacyjne”, w poz. 12 należy podać nazwę pełną, natomiast w poz. 13 nazwę skróconą podatnika.
A zatem, celem wypełnienia dyspozycji wynikających z powołanych przepisów, podatnik niebędący osobą fizyczną powinien stosować nazwę pełną lub nazwę skróconą podaną w zgłoszeniu identyfikacyjnym oraz w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R.
Z wniosku wynika, że są Państwo jednostką prowadzącą Warsztatu Terapii Zajęciowej, który jest wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo placówką, ale nie ma osobowości prawnej i nie jest odrębnym od Państwa podatnikiem. Pozyskują Państwo dofinansowanie na działalność Warsztatu, np. od MOPS czy PFRON i są Państwo stronami umów o dofinansowanie. Za pośrednictwem Warsztatu nabywają Państwo towary i usługi w celu realizacji dofinansowanych projektów. Po wykorzystaniu dofinansowania, Warsztat jest zobligowany do rozliczenia się i przedstawienia dokumentacji, z której wynikają poniesione koszty, m.in. poprzez przedstawienie faktur VAT wystawionych na jednostkę, której dotyczy wydatek.
W odniesieniu do kosztów ponoszonych przez Państwa w związku z dofinansowaniem przyznanym przez podmioty zewnętrzne na działalność Warsztatu Terapii Zajęciowej, sformułowali Państwo wątpliwości, czy powinni Państwo podawać kontrahentom nazwę: Stowarzyszenie A. - Warsztat Terapii Zajęciowej, jako nazwę Nabywcy faktury VAT.
W analizowanej sprawie faktury dokumentują prawdziwe zdarzenia gospodarcze, ponieważ rzeczywiście nabywają Państwo za pośrednictwem Warsztatu Terapii Zajęciowej towary i usługi, są więc Państwo stroną transakcji. Dane, które podają Państwo kontrahentom jako dane nabywcy – nazwa, adres, NIP – pozwalają na jednoznaczną identyfikację Państwa jako strony transakcji, nawet jeśli nazwa zawiera dodatkową informację o jednostce organizacyjnej, na potrzeby której i za której pośrednictwem nabywają Państwo towary i usługi.
Należy się z Państwem zgodzić, że wydatki ponoszone w związku z dofinansowaniem zewnętrznym działalności Warsztatu, powinny być fakturowane na Państwa jako jednostkę prowadzącą i powinni Państwo podawać kontrahentom swoją prawidłową nazwę. Warto przy tym zaznaczyć, że umieszczenie dopisku „Warsztat Terapii Zajęciowej” obok Państwa nazwy nie dyskwalifikuje faktury jako dokumentu potwierdzającego rzeczywistą transakcję gospodarczą, której są Państwo stroną, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – możliwa jest pełna identyfikacja Państwa jako podmiotu otrzymującego fakturę, na podstawie pozostałych danych podanych na dokumencie. Nie można odebrać fakturze z dopiskiem „Warsztat Terapii Zajęciowej” roli dowodowej w prawidłowym wymiarze podatku od towarów i usług.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).