Zastosowanie 0% stawki podatku do dostawy podłogi interaktywnej do placówek oświatowych. - Interpretacja - 0114-KDIP1-2.4012.607.2019.1.MC

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2019, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.607.2019.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Zastosowanie 0% stawki podatku do dostawy podłogi interaktywnej do placówek oświatowych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 października 2019 r. (data wpływu 16 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku do dostawy podłogi interaktywnej do placówek oświatowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku do dostawy podłogi interaktywnej do placówek oświatowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zwraca się z prośbą o wydanie pisemnej interpretacji w sprawie stosowania 0% stawki VAT dla dostawy podłogi interaktywnej do placówek oświatowych.

Firma sp. z o. o. () zwana dalej Spółką prowadzi działalność gospodarczą oraz posiada status zarejestrowanego czynnego podatnika VAT. Spółka będzie sprzedawać między innymi sprzęt taki jak: monitory interaktywne, tablety, tablice interaktywne, projektory, komputery i oprogramowanie, a ponadto drukarki oraz elementy sieciowe (routery, kable). Ponadto będzie świadczyć usługi informatyczne, szkolenia, usługi doradcze w zakresie informatyki.

Przedstawienie zaistniałej sytuacji:

Spółka dostarcza sprzęt tzw. podłoga interaktywna, która składa się z :

  • jednostki centralnej komputera, w którym jest zawarta płyta główna, karta dźwiękowa, karta sieciowa, procesor, pamięć RAM, karta graficzna, zasilacz jednostki centralnej,
  • urządzenia wejścia w postaci kamery, która rozpoznaje ruch na powierzchni wyświetlanego obrazu, przez co staje się jednym urządzeniem z jednostką centralną komputera,
  • urządzenia wyjścia w postaci projektora krótkoogniskowego, który wyświetla obraz na dowolnej powierzchni na podłodze przez co umożliwia komunikację z jednostką centralną komputera. Podłoga interaktywna posiada system operacyjny, który umożliwia edycję tekstu, pracy na arkuszach kalkulacyjnych, do urządzenia można również podłączyć urządzenia dedykowane komputerom stacjonarnym tj.: klawiatura, skaner, drukarka, mysz. Wszystkie elementy zamontowane są w bezpiecznej obudowie, które ściśle ze sobą współpracują i stanowią zestaw komputerowy stacjonarny zamontowany na stałe w jednym miejscu.

Podstawowa stawka podatku od towarów i usług, stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1 ustawy o VAT. Przy czym, na podstawie art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 ustawy o VAT wynosi 23%.

Zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział możliwość opodatkowania niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zastosowania zwolnienia od podatku towarów i usług. Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

  1. dla placówek oświatowych,
  2. dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym,

- przy zachowaniu warunków, o których mowa w art. 83 ust. 13-15 ustawy o VAT.

W związku z dostarczaniem podłogi interaktywnej do placówek oświatowych Spółka posiada zamówienie na w/w sprzęt dla placówek oświatowych (art. 43 ust. 9 ustawy o VAT ), w którym zawarte jest pouczenie mówiące o nabywaniu sprzętu dla placówek oświatowych oraz zastosowaniu art. 43 ust. 9 o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018, poz. 2174 z poz. zm.) Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz art. 83 rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Spółka zamierza przekazywać zamówienia oraz kopię umowy z której będzie wynikać, że podłogi będą dostarczane bezpośrednio do placówek oświatowych do urzędu skarbowego właściwego dla niego w zakresie podatku od towarów i usług - art. 83 ust. 15 ustawy.

Przy dostawie podłogi interaktywnej do placówek oświatowych Spółka korzysta z 0% VAT. Niniejszy wniosek składa by upewnić się, że taka dostawa może korzystać z niniejszej 0% VAT.

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy o VAT dokonuje dostawy, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 26 stosuje się stawkę podatku 0% pod warunkiem, który został wymieniony ust. 1 pkt 26 lit. a i b.

Spółka spotkała się z dużą ilością interpretacji indywidualnych dotyczącej dostawy podłogi interaktywnej, które uznały stanowiska wnioskodawców dotyczących dostawy podłogi interaktywnej.

W tym miejscu Wnioskodawca pragnie przytoczyć:

  1. ILPP2/4512-1-439/15-4/JK - Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, 12 sierpnia 2015 r., podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży podłóg interaktywnych dla placówek oświatowych. (...)
  2. 1061-IPTPP2.4512.467.2016.1.KW - Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, 1 grudnia 2016 r., w zakresie stawki podatku VAT dla dostawy podłóg interaktywnych na rzecz placówek oświatowych. (...)
  3. 1061-IPTPP1.4512.666.2016.1.RG - Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, 16 lutego 2017 r., w zakresie ustalenia czy urządzenia sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU w pozycji 26.20.13.0 Maszyny cyfrowe do automatycznego przetwarzania danych, zawierające w tej samej obudowie co najmniej jednostkę centralną, oraz urządzenia wejścia i wyjścia, nawet połączone, na które składają się: jednostka centralna PC, projektor, obudowa, czujniki ruchu zawierają się w wykazie towarów określonych przez Załącznik nr 8 do ustawy i ich sprzedaż na rzecz placówek oświatowych podlega opodatkowaniu 0% stawką podatku VAT. (...)
  4. 0113-KDIPT1-1.4012.891.2017.2.RG - Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, 23 marca 2018 r., w zakresie uznania podłóg interaktywnych z wbudowanym komputerem (w tym także pufy i blaty interaktywne) za towar mieszczący się w klasyfikacji załącznika nr 8 ustawy oraz zastosowania 0% stawki podatku dla dostawy podłóg interaktywnych dla placówek oświatowych. (...)
  5. 0113-KDIPT1-1.4012.145.2018.1.MGO - Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, 12 kwietnia 2018 r., w zakresie uznania podłogi interaktywnej stanowiącej komputerowy zestaw stacjonarny za towar mieszczący się w klasyfikacji załącznika nr 8 ustawy i zastosowania 0% stawki podatku dla dostawy podłogi interaktywnej do placówek oświatowych. (...)
  6. 0113-KDIPT1-1.4012.143.2018.2.AK - Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, 17 kwietnia 2018 r., w zakresie zastosowanie 0% stawki podatku VAT dla dostawy podłóg interaktywnych, puf interaktywnych oraz blatów interaktywnych dla placówek oświatowych (...).

Podłoga interaktywna mieści się w grupie PKWiU 26.20.13.0 mówiące Maszyny cyfrowe do automatycznego przetwarzania danych, zawierające w tej samej obudowie co najmniej jednostkę centralną oraz urządzenia wejścia i wyjścia, nawet połączone.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy podłogę interaktywną stanowiącą komputerowy zestaw stacjonarny opisaną we wniosku można uznać za towar mieszczący się w klasyfikacji załącznika nr 8 ustawy o VAT, a co za tym idzie - czy przy jego dostawie bezpośrednio do placówek oświatowych jest możliwość do stosowania stawki 0% VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Na podstawie art. 83 ust. 14-15 ustawy o VAT, Spółka dokonując dostawy do placówek oświatowych podłogi interaktywnej, ma prawo do skorzystania z podatku VAT 0%, po spełnieniu wymogów określonych ustawą.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().

Stosowanie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6% stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przy czym, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

  1. dla placówek oświatowych,
  2. dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Na podstawie art. 83 ust. 13 ustawy, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy, dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

  1. posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
  2. posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Stosowanie do art. 83 ust. 15 ustawy, dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.

W załączniku nr 8 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 wymieniono:

  1. jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
  2. drukarki
  3. skanery
  4. urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących)
  5. urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy, przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Zatem przepisy ustawy przewidują warunki jakie należy spełnić, aby móc zastosować preferencyjną stawkę podatku. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m. in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych będzie przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ma charakter wyjątkowy i nie podlega wykładni rozszerzającej, natomiast wychodzenie poza wykładnię literalną jest niedopuszczalne.

W efekcie podatnik będzie uprawniony do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% jedynie w ściśle określonych przepisami prawa przypadkach.

Z okoliczności przedmiotowej sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą oraz posiada status zarejestrowanego czynnego podatnika VAT. Spółka będzie sprzedawać między innymi sprzęt taki jak: monitory interaktywne, tablety, tablice interaktywne, projektory, komputery i oprogramowanie, a ponadto drukarki oraz elementy sieciowe (routery, kable). Spółka dostarcza sprzęt tzw. podłogę interaktywną, która składa się z :

  • jednostki centralnej komputera, w którym jest zawarta płyta główna, karta dźwiękowa, karta sieciowa, procesor, pamięć RAM, karta graficzna, zasilacz jednostki centralnej,
  • urządzenia wejścia w postaci kamery, która rozpoznaje ruch na powierzchni wyświetlanego obrazu, przez co staje się jednym urządzeniem z jednostką centralną komputera,
  • urządzenia wyjścia w postaci projektora krótkoogniskowego, który wyświetla obraz na dowolnej powierzchni na podłodze przez co umożliwia komunikację z jednostką centralną komputera. Podłoga interaktywna posiada system operacyjny , który umożliwia edycję tekstu, pracy na arkuszach kalkulacyjnych, do urządzenia można również podłączyć urządzenia dedykowane komputerom stacjonarnym tj.: klawiatura, skaner, drukarka, mysz. Wszystkie elementy zamontowane są w bezpiecznej obudowie, które ściśle ze sobą współpracują i stanowią zestaw komputerowy stacjonarny zamontowany na stałe w jednym miejscu.

Spółka zamierza przekazywać zamówienia oraz kopię umowy, z której będzie wynikać, że podłogi będą dostarczane bezpośrednio do placówek oświatowych, do właściwego urzędu skarbowego.

Wątpliwości dotyczą ustalenia, czy przy dostawie do placówek oświatowych podłogi interaktywnej, Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do zastosowania stawki podatku 0%.

Jak wyżej wskazano, katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających. Z powołanych przepisów wynika wprost, że nie każdy sprzęt komputerowy będzie opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy. W konsekwencji, wszystkie nieujęte w tym załączniku towary stanowiące sprzęt komputerowy będą opodatkowane stawką podstawową VAT, tj. 23%.

Zatem mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujące przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w analizowanym przypadku do dostawy podłogi interaktywnej na rzecz placówek oświatowych znajduje zastosowanie podstawowa stawka podatku VAT w wysokości 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy. W rozpatrywanej sprawie nie zostały spełnione przesłanki warunkujące zastosowanie preferencyjnej stawki podatku 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy. Należy podkreślić, że w analizowanym przypadku przedmiotem dostawy jest podłoga interaktywna, która nie została wymieniona w załączniku nr 8 do ustawy, a zatem jej dostawa nie może być opodatkowana stawką podatku VAT w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy.

Zatem z uwagi na to, że w niniejszym przypadku nie mają zastosowania preferencyjne stawki podatku VAT, dostawa podłogi interaktywnej przez Wnioskodawcę na rzecz placówek oświatowych, podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy stawką podatku VAT w wysokości 23%.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Odnosząc się natomiast do wskazanych we wniosku interpretacji indywidualnych tut. Organ wyjaśnia, że w identycznym stanie prawnym i identycznym stanie faktycznym rozstrzygnięcia powinny być tożsame. Cel ten osiągany jest poprzez zastosowanie właściwych przepisów Ordynacji podatkowej. Interpretacje rozbieżne bądź wątpliwe mogą być poddane weryfikacji w trybie art. 14e § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej, zgodnie z którym Szef Krajowej Administracji Skarbowej może z urzędu zmienić wydaną interpretację indywidualną, jeżeli stwierdzi jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Oznacza to, że interpretacje indywidualne wydawane przez upoważniony do tego organ każdorazowo podlegają analizie i weryfikacji, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, Szef Krajowej Administracji Skarbowej może zmienić nieprawidłową interpretację indywidualną.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Stanowisko

nieprawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej