Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2019 r. (data wpływu 10 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 sierpnia 2019 r. (data wpływu 13 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 13 sierpnia 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz o przedmiot wniosku.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie sformułowany w piśmie z dnia 13 sierpnia 2019 r.).
Powiat (dalej: Powiat, Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowaną jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. W skład struktury organizacyjnej Powiatu wchodzą m.in. nieposiadające osobowości prawnej jednostki budżetowe oraz zakłady budżetowe. Są one powoływane na podstawie odrębnych przepisów w celu wykonywania określonych zadań, będącymi jednocześnie zadaniami własnymi samorządu powiatowego. Powiat realizuje projekt o nazwie Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu. Projekt polega na zwiększ., cyfr. dostępności Informacji Sektora Publicznego będących w zasobie Starostwa Powiatowego poprzez przetworzenie do postaci elektronicznej dokumentacji PZGiK, budowę i modernizację baz danych geoprzestrzennych oraz wdrożenie e-usług publicznych:
- 1 etap projektu obejmie zakup sprzętu niezbędnego do rozbudowy systemu Informacji przestrzennych;
- 2 etap polega na wykorzystaniu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych do przetworzenia do postaci elektronicznej dokumentacji PZGiK oraz budowie i modernizacji baz danych geoprzestrzennych;
- 3 etap
obejmie wdrożenie 19 e-usług publ. w relacjach A2B i A2C oraz 1 usługi
A2A, bazujących na Informacji Sektora Publicznego:
- Usługa geokodowania adresu;
- Usługa pozyskania danych o adresie nieruch.;
- Zamówienie danych;
- Usługa generowania licencji i wydania danych;
- Zamówienia rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych w bazie danych;
- Usługi generowania licencji i wydawania rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych w bazie danych;
- Zamówienie mapy ewidencyjnej gruntów i budynków lub mapy zasadniczej;
- Usługa generowania licencji i wydania mapy ewidencyjnej grunt. i bud. lub mapy zasadniczej;
- Zamówienie zbioru danych;
- Usługa generowania licencji wydania zbiorczych danych;
- Zamówienie Wypisu/Wypisu i Wyrysu/Wyrysu;
- Usługa generowania licencji i wydania Wypisu/Wypisu i Wyrysu/Wyrysu;
- Zamówienie mapy w oparciu o bazę danych;
- Usługa generowania licencji i wydania mapy w oparciu o bazę danych;
- Zamówienia mapy w oparciu o bazę danych;
- Usługa generowania licencji i wydania mapy w oparciu o bazę danych;
- Usługa potwierdzania istnienia określonych os. w bazie;
- Usługa przeglądania danych z bazy;
- Zamówienie zbiorów danych;
- Usługa generowania licencji wydawania zbiorczych danych.
W efekcie projekt pozwoli na budowę, zintegrowanie i uporządkowanie inf. Geodezyjno-kartograficznej Powiatu dostostosowanego do wymogów prawnych i standardów udostępniania i przekazania Informacji Sektora Publicznego.
Uzyskane dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej nie jest pomocą bezzwrotną, o której mowa w rozdz. VI rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336). Projekt obejmuje także jego promocję (zakup ulotek, tablicy pamiątkowej, ogłoszenie w prasie) oraz nadzór w projekcie (m.in. w procesie określenia warunków technicznych prac z zakresu geodezji i kartografii, nadzór techniczny nad jakością ich wykonania i udział w odbiorze końcowym prac z ww. zakresu.
Głównym celem projektu pn. Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu jest rozwój zakresu e-administracji w Starostwie Powiatowym poprzez utworzenie nowych, zaawansowanych e-usług publicznych bazujących na informacji sektora publicznego.
Zdiagnozowane problemy interesariuszy determinują realizację następujących celów szczegółowych:
- skrócenia procesów administracyjnych w Starostwie poprzez ich informatyzację i automatyzację;
- rozszerzenie możliwości dostępu do danych geoprzestrzennych poza godzinami pracy urzędu;
- zapewnienie bezpiecznego i płynnego udostępniania danych geoprzestrzennych w formie teleinformatycznej;
- zwiększenia zasobów informacji sektora publicznego z zakresu kartografii i geodezji, poprzez przetworzenie do postaci elektronicznej dokumentacji Państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (PZGiK) oraz utworzenie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych oraz bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
- modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków i aktualizacja tej bazy danych;
- dostosowanie możliwości udostępniania informacji sektora publicznego z zakresu kartografii i geodezji do poziomu wynikającego z przepisów prawa w tym zakresie.
Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, zgodnie z postanowieniami art. 71 rozporządzenia ogólnego, trwałość projektów współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności musi być zachowana przez okres 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta (tj. w przypadku, gdy w ramach rozliczenia wniosku o płatność końcową beneficjentowi przekazywane są środki daty dokonania przelewu na rachunek bankowy beneficjenta; w pozostałych przypadkach daty zatwierdzania wniosku o płatność końcową).
Naruszenie zasady trwałości następuje w sytuacji wystąpienia w okresie trwałości co najmniej jednej z poniższych przesłanek:
- zaprzestano działalności produkcyjnej lub ją relokowano poza obszar wsparcia PO;
- nastąpiła zmiana własności (rozumiana jako rozporządzenie prawem własności) elementu współfinansowanej infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści;
- nastąpiła istotna zmiana wpływająca na charakter projektu, jego cele lub warunki realizacji, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jego pierwotnych celów.
W związku z powyższym Beneficjent/Realizator zachowają cele projektu, tj. w okresie trwałości projekt nie zostanie poddany przez Wnioskodawcę znaczącej modyfikacji w odniesieniu do pierwotnego przeznaczenia, którym informatyzacja zasobów geodezyjnych. W okresie trwałości projektu przedstawione przedsięwzięcie będzie spełniało kryteria i normy obowiązujące w Unii Europejskiej odnośnie pierwotnego przeznaczenia i wykorzystania. Żadne wartości nabyte w ramach Projektu nie zostaną zbyte, a realizacja Projektu będzie odbywała się zgodnie z zapisami wniosku i umowy o dofinansowanie. Wnioskodawca posiada odpowiednie i wystarczające zdolności instytucjonalne i organizacyjne dla realizacji projektu w postaci odpowiedniego zaplecza: finansowego, kadrowego, administracyjnego i infrastrukturalnego. Zabezpieczenie finansowe przedmiotowego projektu stanowi m.in. budżet Powiatu.
Towary i usługi nabywane w związku z realizacją projektu pn. Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu nie są wykorzystywane do wykonania przez Powiat czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Projekt realizowany jest w ramach zadań własnych powiatu wskazanych w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym i zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 9, tj. zadanie z zakresu geodezji, kartografii i katastru. Faktury za zakup towarów i usług związanych z realizacją projektu są wystawiane na nabywcę, tj. Powiat ze wskazaniem odbiorcy, tj. Starostwa Powiatowego.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa poniesiony podatek naliczony, związany z informatyzacją zasobów geodezyjnych Powiatu, w tym zakupionego sprzętu, jest możliwy do odzyskania przez Powiat jako podmiot zawierający umowy z wykonawcami?
Zdaniem Wnioskodawcy, podatek VAT od usług i towarów zakupionych w ramach projektu nie jest możliwy do odzyskania.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
- nabycia towarów i usług,
- dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Art. 87 ust. 1 ustawy stanowi, że w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.
Z powyższych regulacji wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez podatników w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Działalność gospodarcza w myśl art. 15 ust. 2 ustawy obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że w świetle art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Zatem, jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny. Będą to więc wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Tylko w tym zakresie ich czynności mają bowiem charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 511), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Powiat jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Powiat realizuje projekt o nazwie Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu. Projekt polega na zwiększ., cyfr. dostępności Informacji Sektora Publicznego będących w zasobie Starostwa Powiatowego. poprzez przetworzenie do postaci elektronicznej dokumentacji PZGiK, budowę i modernizację baz danych geoprzestrzennych oraz wdrożenie e-usług publicznych. Towary i usługi nabywane w związku z realizacją ww. projektu nie są wykorzystywane do wykonania przez Powiat czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Projekt realizowany jest w ramach zadań własnych powiatu wskazanych w ustawie o samorządzie powiatowym i zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 9, tj. zadanie z zakresu geodezji, kartografii i katastru. Faktury za zakup towarów i usług związanych z realizacją projektu są wystawiane na Wnioskodawcę.
Przy tak przedstawionym opisie sprawy, Wnioskodawca ma wątpliwości w kwestii odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie występuje. Bowiem w ramach realizowanego zadania Powiat nie dokonuje zakupów towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a tym samym nie działa w charakterze podatnika VAT. Jak wskazał Wnioskodawca nabywane towary i usługi w ramach realizowanego projektu nie są wykorzystywane do wykonania przez Powiat czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Zatem, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od poniesionych wydatków w związku z realizacją projektu pn. Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu. W konsekwencji, Wnioskodawcy nie przysługuje również prawo do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
W zakresie przedmiotowego projektu Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2019 r., poz. 714). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego, pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed 1 maja 2004 r. Ponieważ, Powiat w stosunku do przedmiotowego przedsięwzięcia nie działa jako podatnik podatku VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy, nie znajdzie zastosowania regulacja powołanego wyżej rozporządzenia.
Reasumując, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa poniesiony podatek naliczony, związany z informatyzacją zasobów geodezyjnych Powiatu, w tym zakupionego sprzętu, nie jest możliwy do odzyskania przez Powiat jako podmiot zawierający umowy z wykonawcami.
Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki podatkowoprawne tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej