Temat interpretacji
obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup Lokalu usługowego w związku ze zmianą jego przeznaczenia
Na podstawie
art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja
podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej
Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy
przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2019 r. (data wpływu 21
czerwca 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej
podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty
podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup Lokalu usługowego
w związku ze zmianą jego przeznaczenia - jest
prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup Lokalu usługowego w związku ze zmianą jego przeznaczenia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą
opodatkowaną podatkiem liniowym i jest czynnym podatnikiem VAT.
Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej jest wynajem
nieruchomości na własny rachunek. W związku z prowadzoną działalnością
gospodarczą podatnik z zawarł w dniu 2 sierpnia 2005 r. umowę
przedwstępną sprzedaży z Deweloperem, w której Deweloper zobowiązał się
wybudować sam lub przez wybranego przez siebie podwykonawcę w terminie
do dnia 21 marca 2007 r. lokal usługowy o projektowanej powierzchni
364,50 m2, a następnie na mocy Umowy Przeniesienia Własności
ustanowić i przenieść na rzecz Wnioskodawcy za kwotę 1.577.810,00 zł
plus należny podatek VAT prawo odrębnej własności lokalu z
przeznaczeniem na prowadzenie w przedmiotowym lokalu działalności
gospodarczej (dalej: Lokal).
W związku z zwartą umową przedwstępną Wnioskodawca otrzymywał w okresie 2005-2007 r. faktury zaliczkowe. W związku z tym, iż Lokal był zakupiony z zamiarem przeznaczenia na inwestycję odliczano od faktur podatek VAT.
W dniu 3 września 2007 r. na podstawie sporządzonych protokołów Deweloper przekazał klucze do lokalu użytkowego i wydał Wnioskodawcy przedmiot transakcji Lokal. W miesiącu wrześniu 2007 r. Deweloper wystawił Podatnikowi fakturę na pozostałą, wynikającą z umowy część ceny nabycia. Podatnik rozliczył tę fakturę w listopadzie 2007 r.
Od września 2007 r. Wnioskodawca wynajmuje przedmiotowy Lokal na rzecz przedszkola. Najem opodatkowany jest podstawową stawką podatku VAT.
Z przyczyn leżących po stronie Dewelopera umowa ustanowienia odrębnej własności lokalu i sprzedaży została zawarta dopiero w dniu 19 sierpnia 2013 r.
Lokal został wprowadzony do Ewidencji Środków Trwałych we wrześniu 2013 r., a Wnioskodawca rozpoczął dokonywanie odpisów amortyzacyjnych.
Obecnie podatnik rozważa sprzedaż Lokalu w 2019 r., przy czym zgodnie z ustaleniami Wnioskodawcy sprzedaż Lokalu podlegałaby zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:
Czy w sytuacji, gdyby sprzedaż Lokalu w 2019 r. podlegała zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 43 ust.1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług (ustawa o VAT), na Wnioskodawcy będzie spoczywał obowiązek dokonania korekty odliczonego podatku związanego z zakupem Lokalu na podstawie art. 91 ust. 7a ustawy o VAT?
Stanowisko Wnioskodawcy:
W ocenie Wnioskodawcy w związku z faktem, że minął już 10 letni okres korekty liczony od roku, w którym Lokal został przekazany przez Dewelopera do używania Wnioskodawcy (2007 rok), na Wnioskodawcy nie będzie spoczywał obowiązek korekty odliczonego podatku VAT w związku z nabyciem Lokalu.
Zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, korekty, o której mowa w ust. 1, podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - w ciągu 10 lat, licząc od roku, w którym zostały oddane do użytkowania.
Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów jednej dziesiątej kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu. W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym że korekty dokonuje się po zakończeniu roku, w którym zostały oddane do użytkowania.
W świetle art. 91 ust. 4 ustawy o VAT, w przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi sprzedaż towarów lub usług, o których mowa w ust. 2, lub towary te zostaną opodatkowane zgodnie z art. 14, uważa się, że te towary lub usługi są nadal wykorzystywane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego podatnika, aż do końca okresu korekty.
Jak stanowi art. 91 ust. 7 ustawy o VAT przepisy ust. 1-6 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik miał prawo do obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, albo nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tego towaru lub usługi.
Na podstawie art. 91 ust. 7a ustawy o VAT, w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach określonych w ust. 2 zdanie pierwsze i drugie oraz ust. 3.
Korekty tej dokonuje się przy każdej kolejnej zmianie prawa do odliczeń, jeżeli zmiana ta następuje w okresie korekty.
Z powyższego wynika, że podatnik ma obowiązek skorygowania podatku naliczonego w sytuacji, gdy: a) miał prawo do odliczenia podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, albo b) nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do odliczenia podatku VAT od tego towaru lub usługi. Przy czym, dokonanie korekty podatku VAT w związku ze zmianą przeznaczenia towaru konieczne jest tylko w przypadku, gdy zmiana ta następuje w tzw. okresie korekty.
W przedmiotowym stanie faktycznym Wnioskodawca od momentu nabycia wykorzystuje Lokal wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych, a zatem przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabycia Lokalu. Zmiana przeznaczenia w wykorzystaniu nabytego Lokalu w związku z jego sprzedażą, która podlegałaby zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT powoduje zmianę w zakresie prawa do odliczenia i w konsekwencji nakłada teoretycznie na Wnioskodawcę obowiązek skorygowania odliczonego podatku z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 91 ustawy o VAT.
Niemniej, wskazany w art. 91 ust. 2 ustawy o VAT okres korekty w przypadku nieruchomości wynosi 10 lat licząc od roku, w którym zostały one oddane do użytkowania.
Zgodnie z opisanym stanem faktycznym Lokal został faktycznie przekazany Wnioskodawcy do używania we wrześniu 2007 r., co wiązało się z przekazaniem faktycznego władztwa nad Lokalem.
Od września 2007 r., Lokal ten również jest wykorzystywany w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej związanej z wynajmem przedmiotowego Lokalu, za co Wnioskodawca otrzymuje należne od najemcy wynagrodzenie.
Co istotne usługa najmu opodatkowana jest podstawową stawką podatku VAT, co potwierdzone jest wystawianymi przez Wnioskodawcę fakturami VAT.
Podsumowując, w ocenie Wnioskodawcy 10 letni okres korekty (wykorzystywania Lokalu w prowadzonej działalności opodatkowanej podatkiem VAT) upłynął wraz z końcem 2016 r., zatem dokonując sprzedaży Lokalu w 2019 r. (bądź kolejnym roku), na Wnioskodawcy nie ciąży już obowiązek dokonania korekty VAT naliczonego, który podlegał odliczeniu w związku z nabyciem Lokalu.
W konsekwencji, w analizowanej sprawie w przypadku planowanej sprzedaży Lokalu w 2019 r. lub w latach kolejnych Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do dokonania korekty podatku naliczonego, który został odliczony przy zakupie Lokalu, gdyż okres korekty już minął.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Natomiast zasady dotyczące sposobu i terminu dokonywania korekt podatku naliczonego oraz podmiotu zobowiązanego do dokonania korekty zostały określone w art. 91 ustawy.
Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy, po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-10a, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6, 10 lub 10a lub przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 11 i 12, dla zakończonego roku podatkowego.
Zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy, w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15 000 zł, korekty, o której mowa w ust. 1, podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - w ciągu 10 lat, licząc od roku, w którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - jednej dziesiątej kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu. W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartość początkowa nie przekracza 15 000 zł, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym że korekty dokonuje się po zakończeniu roku, w którym zostały oddane do użytkowania.
Korekty, o której mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, za który dokonuje się korekty, a w przypadku zakończenia działalności gospodarczej - w deklaracji podatkowej za ostatni okres rozliczeniowy (art. 91 ust. 3 ustawy).
W przypadku, gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi sprzedaż towarów lub usług, o których mowa w ust. 2, lub towary te zostaną opodatkowane zgodnie z art. 14, uważa się, że te towary lub usługi są nadal wykorzystywane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego podatnika, aż do końca okresu korekty (art. 91 ust. 4 ustawy).
W myśl art. 91 ust. 5 ustawy, w przypadku, o którym mowa w ust. 4, korekta powinna być dokonana jednorazowo w odniesieniu do całego pozostałego okresu korekty. Korekty dokonuje się w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiła sprzedaż, a w przypadku opodatkowania towarów zgodnie z art. 14 - w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym w stosunku do tych towarów powstał obowiązek podatkowy.
Stosownie do art. 91 ust. 6 ustawy, w przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa w ust. 4, zostaną:
- opodatkowane - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru lub usługi jest związane z czynnościami opodatkowanymi;
- zwolnione od podatku lub nie podlegały opodatkowaniu - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru lub usługi jest związane wyłącznie z czynnościami zwolnionymi od podatku lub niepodlegającymi opodatkowaniu.
W świetle art. 91 ust. 7 ustawy, przepisy ust. 1-6 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik miał prawo do obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, albo nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tego towaru lub usługi.
W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15 000 zł, korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach określonych w ust. 2 zdanie pierwsze i drugie oraz ust. 3. Korekty tej dokonuje się przy każdej kolejnej zmianie prawa do odliczeń, jeżeli zmiana ta następuje w okresie korekty (art. 91 ust. 7a ustawy).
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i jest czynnym podatnikiem VAT. Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej jest wynajem nieruchomości na własny rachunek. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawca z zawarł w dniu 2 sierpnia 2005 r. umowę przedwstępną sprzedaży z Deweloperem, w której Deweloper zobowiązał się wybudować sam lub przez wybranego przez siebie podwykonawcę w terminie do dnia 21 marca 2007 r. lokal usługowy, a następnie na mocy Umowy Przeniesienia Własności ustanowić i przenieść na rzecz Wnioskodawcy prawo odrębnej własności lokalu z przeznaczeniem na prowadzenie w przedmiotowym lokalu działalności gospodarczej.
W związku z zwartą umową przedwstępną Wnioskodawca otrzymywał w okresie 2005-2007 r. faktury zaliczkowe, od których odliczano podatek VAT. W dniu 3 września 2007 r. na podstawie sporządzonych protokołów Deweloper przekazał Wnioskodawcy klucze do lokalu użytkowego, wydając mu przedmiot transakcji Lokal. W miesiącu wrześniu 2007 r. Deweloper wystawił Wnioskodawcy fakturę na pozostałą, wynikającą z umowy część ceny nabycia. Wnioskodawca rozliczył tę fakturę w listopadzie 2007 r. Od września 2007 r. Wnioskodawca wynajmuje przedmiotowy Lokal na rzecz przedszkola, a najem opodatkowany jest podstawową stawką podatku VAT. Z przyczyn leżących po stronie Dewelopera umowa ustanowienia odrębnej własności lokalu i sprzedaży została zawarta dopiero w dniu 19 sierpnia 2013 r.
Lokal został wprowadzony do Ewidencji Środków Trwałych we wrześniu 2013 r., a Wnioskodawca rozpoczął dokonywanie odpisów amortyzacyjnych.
Obecnie podatnik rozważa sprzedaż Lokalu w 2019 r., przy czym zgodnie z ustaleniami Wnioskodawcy sprzedaż Lokalu podlegałaby zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą obowiązku korekty odliczonego podatku naliczonego związanego z wydatkami na zakup Lokalu usługowego.
Mając na uwadze przedstawiony stan prawny i opis sprawy należy stwierdzić, że w wyniku sprzedaży w 2019 r. lub kolejnym roku Lokalu usługowego zmieni się przeznaczenie tego Lokalu zaliczonego przez Wnioskodawcę do środków trwałych. Najpierw Lokal był przeznaczony do czynności opodatkowanych (najem na przedszkole). Jednakże w momencie sprzedaży Lokalu nastąpi zmiana jego przeznaczenia do czynności zwolnionych od podatku (sprzedaż będzie podlegać zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy).
W przypadku, w którym Wnioskodawca zmienia przeznaczenie środka trwałego nabytego dla celów działalności opodatkowanej podatkiem VAT, w okresie korekty, o której mowa w art. 91 ust. 2 i zaczyna go używać wyłącznie do czynności zwolnionych z opodatkowania, ma on obowiązek skorygować odliczony podatek VAT, jeżeli taki został odliczony.
W związku z powyższym, odnosząc się do sytuacji Wnioskodawcy i obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego związanego z zakupem Lokalu oddanego do użytkowania w 2007 r. (opodatkowany najem), którego sprzedaż dopiero nastąpi należy stwierdzić, że minął już 10-letni okres korekty licząc od roku, w którym Lokal ten został oddany do użytkowania i w konsekwencji Wnioskodawca nie jest zobowiązany do dokonania korekty podatku naliczonego związanego z zakupem tego Lokalu na podstawie art. 91 ust. 7a w zw. z art. 91 ust. 2 ustawy.
W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.).
Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej