Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 kwietnia 2019 r. (data wpływu 29 kwietnia 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 maja 2019 r. (data wpływu 31 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. (). Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 maja 2019 r. (data wpływu 31 maja 2019 r.) o opis sprawy, pytanie i stanowisko.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca zrealizował projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. () Osi Priorytetowej 3 Cyfrowy Region Działania 3.2 E-zdrowie Poddziałania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020.
Umowa o dofinansowanie realizacji projektu nr () została podpisana w dniu 30 czerwca 2017 r.
Do kosztów kwalifikowalnych (podlegających refundacji) oraz kosztów niekwalifikowalnych projektu zaliczono koszty podatku VAT w niżej wymienionych kategoriach budżetu projektu:
- Studium
wykonalności VAT 2.875,00 zł wynikający z faktur:
- Faktura nr () z dnia 30.12.2016 r. na kwotę netto 7.500,00 zł VAT 1.725,00 zł,
- Faktura nr () z dnia 05.07.2017 r. na kwotę netto 5.000,00 zł VAT 1.150,00 zł.
- Zakup i uruchomienie sprzętu VAT
745.744,96 zł wynikający z faktur:
- Faktura nr () z dnia 26.07.2018 r. na kwotę netto 80.000,00 zł VAT 18.400,00 zł,
- Faktura () z dnia 29.08.2018 r. na kwotę netto 966.666,67 zł VAT 222.333,33 zł,
- Faktura () z dnia 12.09.2018 r. na kwotę netto 974.645,00 VAT 212.145,10 zł,
- Faktura nr () z dnia 31.08.2018 r. na kwotę netto 1.273.332,75 zł VAT 292.866,53 zł.
- Zakup i wdrożenie oprogramowania VAT 276.267,64
zł wynikający z faktury oprogramowanie ():
- Faktura nr () z dnia 11.03.2019 r. na kwotę netto 1.428.772,36 zł i VAT 276.267,54 zł.
- Promocja projektu VAT 2.760,00 zł wynikający z
faktur:
- Faktura nr () z dnia 23.03.2018 r. na kwotę netto 1.340,00 VAT 0,00 zł,
- Faktura nr () z dnia 04.04.2019 r. na kwotę netto 12.000,00 zł VAT 2.760,00 zł.
- Szkolenie
pracowników IT VAT 19.634,15 zł wynikający z faktur:
- Faktura nr () z dnia 11.03.2019 r. na kwotę netto 85.365,85 VAT 19.634,15 zł.
- Nadzór w projekcie VAT 6.325,01 zł wynikający z
faktur:
- Faktura () z dnia 29.12.2017 r. na kwotę netto 6.875,00 zł VAT 1.581,25 zł,
- Faktura () z dnia 30.03.2018 r. na kwotę netto 6.875,00 zł VAT 1.581,25 zł,
- Faktura nr () z dnia 30.06.2018 r. na kwotę netto 6.875,00 zł VAT 1.581,25 zł,
- Faktura nr () z dnia 28.09.2018 r. na kwotę netto 3.437,50 zł VAT 790,63 zł,
- Faktura nr () z dnia 24.04.2019 r. na kwotę netto 3.437,50 zł VAT 790,63 zł.
- Roboty budowlane,
instalacyjne, adaptacyjne VAT 161.000,00 zł wynikający z faktur o
modernizację sieci komputerowej LAN:
- Faktura nr () z dnia 29.08.2018 r. na kwotę netto 700.000,00 zł VAT 161.000,00 zł.
- Usługi informatyczne VAT 110.138,21 zł wynikający
z faktur o przygotowanie portalu e-usług:
- Faktura nr () z dnia 11.03.2019 r. na kwotę netto 478.861,79 VAT 110.138.21 zł.
Na wszystkie ww. wydatki zostały wystawione faktury ze stawką VAT 23%.
Wnioskodawca ubiegający się o udzielenie dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oświadczył, że zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług nie ma prawa do odzyskania tego podatku w wysokości podanej powyżej.
W złożonym uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że:
W związku z realizacją projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. () Osi Priorytetowej 3 Cyfrowy Region Działania 3.2 E-zdrowie Poddziałania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. Umowa o dofinansowanie realizacji projektu nr () została podpisana w dniu 30 czerwca 2017 r.
Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca świadczy usługi w ramach działalności leczniczej, oznaczone symbolem PKD 8610Z działalność szpitali.
Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług, dostawy towarów lub świadczonych usług zostały określone między innymi w art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług. Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 18, obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r., zwolnione są z podatku VAT, usługi w zakresie opieki medycznej służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostawa towarów i usług z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.
Wszystkie nabyte (zakupione) towary i usługi w związku z realizacją projektu () nr () są wykorzystywane przez Wnioskodawcę do czynności zwolnionych zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy od towarów i usług (podatku VAT).
Dokumenty zakupu (faktury i rachunki) związane z nabyciem towarów i usług w ramach realizacji ww. projektu zostały wystawione przez wykonawców bezpośrednio na Wnioskodawcę.
Celem głównym ww. projektu jest stworzenie i uruchomienie e-usług z zakresu ochrony zdrowia zintegrowanych z tworzoną na szczeblu krajowym platformą P1.
Przedmiotem projektu jest system informatyczny, który zapewni udostępnianie zasobów cyfrowych o zdarzeniach medycznych, przekazywanie informacji o udzielonych, udzielanych i planowanych świadczeniach opieki zdrowotnej, dostęp usługobiorców (pacjentów) do tych informacji oraz wymianę pomiędzy świadczeniodawcami danych zawartych w elektronicznej dokumentacji medycznej, niezbędnych do zapewnienia ciągłości leczenia. Zakres rzeczowy projektu:
- modernizacja infrastruktury teleinformatycznej szpitala rozbudowa serwerowni, zakup sprzętu komputerowego;
- dostawa oprogramowania;
- uruchomienie systemu usług on-line.
Cel zostanie osiągnięty poprzez wdrożenie systemu e-usług publicznych w ochronie zdrowia, stworzenie narzędzi i usług z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) służących wymianie informacji i danych między pacjentami i placówkami.
Promowanie i poprawa zdrowia ludzkiego jako element strategii w pełni jest skorelowany z przedmiotem projektu, którego celem zasadniczym jest poprawa jakości świadczeń zdrowotnych poprzez wdrożenie rozwiązań z zakresu technologii informatycznych i telekomunikacyjnych (TIK).
Do kosztów kwalifikowalnych (podlegających refundacji) oraz kosztów niekwalifikowalnych projektu zaliczono koszty podatku VAT w niżej wymienionych kategoriach budżetu projektu:
- Studium
wykonalności VAT 2.875,00 zł wynikający z faktur:
- Faktura nr () z dnia 30.12.2016 r. na kwotę netto 7.500,00 zł VAT 1.725,00 zł,
- Faktura nr () z dnia 05.07.2017 r. na kwotę netto 5.000,00 zł VAT 1.150,00 zł.
- Zakup i uruchomienie sprzętu VAT
745.744,96 zł wynikający z faktur:
- Faktura nr () z dnia 26.07.2018 r. na kwotę netto 80.000,00 zł VAT 18.400,00 zł,
- Faktura () z dnia 29.08.2018 r. na kwotę netto 966.666,67 zł VAT 222.333,33 zł,
- Faktura () z dnia 12.09.2018 r. na kwotę netto 974.645,00 VAT 212.145,10 zł,
- Faktura nr () z dnia 31.08.2018 r. na kwotę netto 1.273.332,75 zł VAT 292.866,53 zł.
- Zakup i wdrożenie oprogramowania VAT 276.267,64
zł wynikający z faktury oprogramowanie ():
- Faktura nr () z dnia 11.03.2019 r. na kwotę netto 1.428.772,36 zł i VAT 276.267,54 zł.
- Promocja projektu VAT 2.760,00 zł wynikający z
faktur:
- Faktura nr () z dnia 23.03.2018 r. na kwotę netto 1.340,00 VAT 0,00 zł,
- Faktura nr () z dnia 04.04.2019 r. na kwotę netto 12.000,00 zł VAT 2.760,00 zł.
- Szkolenie
pracowników IT VAT 19.634,15 zł wynikający z faktur:
- Faktura nr () z dnia 11.03.2019 r. na kwotę netto 85.365,85 VAT 19.634,15 zł.
- Nadzór w projekcie VAT 6.325,01 zł wynikający z
faktur:
- Faktura () z dnia 29.12.2017 r. na kwotę netto 6.875,00 zł VAT 1.581,25 zł,
- Faktura () z dnia 30.03.2018 r. na kwotę netto 6.875,00 zł VAT 1.581,25 zł,
- Faktura nr () z dnia 30.06.2018 r. na kwotę netto 6.875,00 zł VAT 1.581,25 zł,
- Faktura nr () z dnia 28.09.2018 r. na kwotę netto 3.437,50 zł VAT 790,63 zł,
- Faktura nr () z dnia 24.04.2019 r. na kwotę netto 3.437,50 zł VAT 790,63 zł.
- Roboty budowlane,
instalacyjne, adaptacyjne VAT 161.000,00 zł wynikający z faktur o
modernizację sieci komputerowej LAN:
- Faktura nr () z dnia 29.08.2018 r. na kwotę netto 700.000,00 zł VAT 161.000,00 zł.
- Usługi informatyczne VAT 110.138,21 zł wynikający
z faktur o przygotowanie portalu e-usług:
- Faktura nr () z dnia 11.03.2019 r. na kwotę netto 478.861,79 VAT 110.138.21 zł.
Na wszystkie ww. wydatki zostały wystawione faktury ze stawką VAT 23%.
W oparciu o zapisy (), zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt d Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym Rozporządzenie (WE) nr 1783/1999, podatek od towarów może być uznany za kwalifikowalny tylko wtedy, gdy został rzeczywiście i ostatecznie poniesiony przez Beneficjenta, a ten nie ma możliwości do jego odzyskania.
Wnioskodawca jako Beneficjent ubiegając się o udzielenie dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego złożył oświadczenie do Instytucji Zarządzającej Urzędu Marszałkowskiego, iż w oparciu o przepisy art. 86 ust. 1 oraz ust. 13-13a i w trybie art. 91 ust. 7-8 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej Ustawa VAT), nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z realizacją projektu. Zakupione w projekcie towary i usługi dotychczas nie były przez Beneficjenta (Wnioskodawcę) wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych w rozumieniu przepisów ustawy o VAT. W związku z powyższym Wnioskodawca nie dokonał obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z wyżej wymienionym projektem.
Z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca nie miał możliwości obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego podatku VAT, zaliczył poniesione wydatki brutto jako koszt kwalifikowalny, który w całości podlega zwrotowi w ramach wniosku o płatność.
Brak stosownego dokumentu z Izby Skarbowej uniemożliwi zaliczenie poniesionych wydatków brutto jako koszt kwalifikowalny.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie
(ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).
Czy Wnioskodawca miał prawo do odliczenia podatku VAT od zakupów (wydatków) stanowiących koszty kwalifikowalne z Urzędu Marszałkowskiego w związku z realizacją projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. () Oś Priorytetowa 3 Cyfrowy region, Działania 3.2 E-zdrowie, Poddziałania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020?
Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku), w związku z realizacją projektu nie posiadał on możliwości odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków kwalifikowalnych w związku z realizacją ww. projektu. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi VAT przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. A contrario, ponoszenie wydatków, które nie są związane z działalnością opodatkowaną VAT powoduje, że podatnik nie ma prawa do odliczenia VAT od takich wydatków.
Realizacja projektu przez Wnioskodawcę nie będzie wiązała się z żadnymi czynnościami opodatkowanymi VAT. Z tytułu realizacji projektu u Wnioskodawcy nie będą generowane przychody podlegające VAT.
Otrzymanie powyższej interpretacji podatkowej jest niezbędne w celu rozliczenia wniosku od Instytucji Zarządzającej Urząd Marszałkowski () w związku z projektem w ramach: Osi Priorytetowej 3 Cyfrowy Region: Działania 3.2 E-zdrowie: Podziałania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.) zwanej dalej ustawą podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
W myśl art. 86 ust. 1 ustawy w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Wyklucza to zatem możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Jednakże według art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zrealizował projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. () Osi Priorytetowej 3 Cyfrowy Region Działania 3.2 E-zdrowie Poddziałania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. Celem głównym ww. projektu jest stworzenie i uruchomienie e-usług z zakresu ochrony zdrowia zintegrowanych z tworzoną na szczeblu krajowym platformą P1. Przedmiotem projektu jest system informatyczny, który zapewnia udostępnianie zasobów cyfrowych o zdarzeniach medycznych, przekazywanie informacji o udzielonych, udzielanych i planowanych świadczeniach opieki zdrowotnej, dostęp usługobiorców (pacjentów) do tych informacji oraz wymianę pomiędzy świadczeniodawcami danych zawartych w elektronicznej dokumentacji medycznej, niezbędnych do zapewnienia ciągłości leczenia.
Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i świadczy usługi w ramach działalności leczniczej. Zakupione w projekcie towary i usługi dotychczas nie były przez Wnioskodawcę wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych w rozumieniu przepisów ustawy. Wszystkie nabyte (zakupione) towary i usługi w związku z realizacją ww. projektu są wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy. Dokumenty zakupu (faktury i rachunki) związane z nabyciem towarów i usług w ramach realizacji ww. projektu zostały wystawione przez wykonawców bezpośrednio na Wnioskodawcę.
Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
W przedmiotowej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostały spełnione, ponieważ zakupione towary i usługi w ramach realizacji przedmiotowego projektu są wykorzystywane przez Wnioskodawcę do świadczenia usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy. Zatem Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem ww. towarów i usług, co wynika z art. 86 ust. 1 ustawy.
Reasumując, Wnioskodawca nie miał prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów (wydatków) związanych z realizacją projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. () Oś Priorytetowa 3 Cyfrowy region, Działania 3.2 E-zdrowie, Poddziałania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Jednocześnie tutejszy organ informuje, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości dotyczących możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocy bezzwrotnej. Zasady i przepisy podatkowe powołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, tutejszy organ wydał rozstrzygnięcie w oparciu o informację, że nabyte towary i usługi są wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych od podatku. W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej