Temat interpretacji
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo zwrotu VAT w zakresie nabycia materiałów i usług budowlanych, dotyczących części domu jednorodzinnego, nieprzeznaczonego na cele działalności gospodarczej, tj. 70% kwot podatku, czy tez w zakresie tym należy to odliczenie pomniejszyć o 50% (z tytułu współwłasności)? Czy faktury VAT, wystawiane na P.U. (imię i nazwisko Wnioskodawcy - tj. działalność gospodarczą) za nabycie materiałów budowlanych związanych zarówno z częścią mieszkalną oraz częścią przeznaczoną na działalność gospodarczą stanowią podstawę do zwrotu VAT za materiały budowlane przez małżonkę Wnioskodawcy? Jeśli tak to w jakim zakresie procentowym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2011 r. (data wpływu 6 czerwca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zakresie możliwości uzyskania zwrotu wydatków dotyczących budowy budynku mieszkalnego częściowo wykorzystywanego w prowadzonej działalności gospodarczej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 czerwca 2011 r. do Izby Skarbowej w Warszawie Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej:
- podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zakresie zwrotu wydatków związanych z budową budynku mieszkalnego,
- podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dotyczącej działki oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dotyczących nabycia działki i budowy budynku mieszkalnego i danych, które powinna zawierać faktura.
Pismem z dnia 17 czerwca 2011 r. Nr IPPP3/443-804/11-2/SM, IPPB1/415-531/11-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku na podstawie art. 15 § 1 oraz art. 170 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w związku z § 5a i § 7 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) przekazał ww. wniosek, celem załatwienia zgodnie z właściwością przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim (data wpływu 22 czerwca 2011 r.). Jednocześnie poinformowano, że w dniu 30 maja 2011 r. na konto Izby Skarbowej w Warszawie wpłynęła opłata od ww. wniosku w wysokości 40 zł.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych określonych w art. 14b § 3 w zw. z art. 14f § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 23 sierpnia 2011 r., Nr IPTPP2/443-265/11-2/BM, IPTPB1/415-66/11-2/MD, IPTPB2/415-503/11-2/MD wezwano do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.
Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 30 sierpnia 2011 r., natomiast w dniu 5 września 2011 r. uzupełniono ww. wniosek o brakującą opłatę.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
W dniu 30 grudnia 2010 r. aktem notarialnym Rep. XX/2010 sporządzonym przez notariusza prowadzącego Kancelarię Notarialną w, Urząd Gminy X ("Sprzedający") sprzedał Wnioskodawcy oraz Jego małżonce ("Kupujący") działkę gruntu niezabudowanego nr 202/5 o powierzchni 1169 m2, położoną w Gminie X za cenę 1.033.200 zł netto plus podatek VAT w/g stawki 22% w wysokości 227.304 zł. Działka będąca przedmiotem sprzedaży, została nabyta do majątku wspólnego i stanowi współwłasność małżeńską ustawową.
Wnioskodawca wraz z małżonką zamierzają wybudować dom jednorodzinny na przedmiotowej działce dla własnych celów mieszkaniowych.
Wymieniona wyżej działka, zgodnie z wypisem z rejestru gruntów, wydanym przez Starostwo Powiatowe w X, sklasyfikowana została w rejestrze gruntów jako grunty leśne. Zgodnie z wyciągiem z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi, na terenie której położona jest działka nr 202/5, uchwalonym Uchwalą Rady Gminy X Nr /2003 z dnia 25 czerwca (grudnia) 2003 r., działka położona jest na terenie przeznaczonym pod budownictwo jednorodzinne o charakterze rezydencyjnym z obowiązkiem zachowania dla tej działki powierzchni 845,20 m2 jako powierzchni niewyłączonej z produkcji leśnej, zgodnie z decyzją poniżej.
Działka uzyskała zgodę Urzędu Miasta Wydziału Rolnictwa z dn. 25 maja 1990 r. (decyzja znak: x) na zmianę przeznaczenia gruntów leśnych pod zabudowę mieszkaniową z ograniczeniem powierzchni wyłączenia gruntów z produkcji leśnej do powierzchni 323,8 m2 dla przedmiotowej działki, tj. powierzchnia 323,8 m2 działki może być zabudowana (co stanowi ok. 27,7% całości obszaru działki nr 202/5).
Jednocześnie, Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą X.X. (imię i nazwisko Wnioskodawcy), wpisaną do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Miasta X, polegającą głównie na świadczeniu usług doradczych w zakresie zarządzania firmami i wykonywaniu analiz ekonomicznych, i rozważa przeznaczenie 30% powierzchni użytkowej wybudowanego domu na cele prowadzenia działalności gospodarczej (jako pomieszczenia biurowe i pomocnicze). Wnioskodawca dodaje ponadto, iż jest zarejestrowany jako podatnik podatku od towarów i usług oraz rozlicza podatek dochodowy w liniowej stawce 19% (zgłosił w 2006 r. formę opodatkowania dochodów z prowadzenia działalności gospodarczej podatkiem liniowym 19% na podstawie art. 30c i 9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Stwierdza też, iż Jego żona nie prowadzi działalności gospodarczej.
W dalszej części wniosku stwierdzono, iż zgodnie z treścią powołanego aktu na dokonaną sprzedaż, Urząd Gminy wystawił fakturę VAT Nr 424/2010 z dnia 30 grudnia 2010 r. na kwotę netto 998.773,77 zł i podatek VAT 219.730,23 zł - razem kwota do zapłaty 1.218.504,00 zł oraz wcześniej fakturę VAT na zadatek w kwocie 42.000,00 zł brutto, kwota netto 34.426,23 zł, nr 413/2010 w dniu 20 grudnia 2010 r. Faktura VAT nr 413/2010 jest wystawiona na X.X. (imię i nazwisko Wnioskodawcy), zaś faktura VAT nr 424/2010 jest wystawiona na Wnioskodawcę.
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Czy transakcja przedstawiona we wniosku podlega opodatkowaniu VAT stawką podstawową 22% netto, tj. 1.033.200,00 zł, czy też od części działki przeznaczonej pod zabudowę mieszkaniową (obliczonej proporcjonalnie do powierzchni 323,8 m2, zgodnie z decyzją o zmianie przeznaczenia gruntów leśnych, co dla przedmiotowej działki stanowi 27,7% jej powierzchni), tj. od kwoty 286.185,00 zł...
Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie piąte, dotyczące sytuacji Wnioskodawcy. W zakresie pozostałych pytań wydane zostaną odrębne rozstrzygnięcia.
Zdaniem Wnioskodawcy, nabywcą wskazanym na fakturach VAT, dotyczących budowy budynku mieszkalnego, może być X.X. (imię i nazwisko Wnioskodawcy), i nie uniemożliwi to Wnioskodawcy wnioskowania o zwrot VAT w zakresie nabycia materiałów i usług budowlanych na podstawie prawa wynikającego z ustawy z 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym.
Wystawione tak faktury powinny upoważniać zarówno do odliczenia VAT od zakupu materiałów budowlanych w części dotyczącej powierzchni poznaczonej na działalność gospodarczą (zgodnie ze stanowiskiem wyrażonym w punkcie 3) oraz do zwrotu VAT za materiały budowlane w części dotyczącej powierzchni przeznaczonej na cele mieszkaniowe przez Wnioskodawcę oraz jego współmałżonkę - w równych proporcjach wynikających z ich współwłasności majątkowej po 50%. Przykładowo, wg Wnioskodawcy, przy zakupie materiałów budowlanych przeznaczonych na budowę domu w kwocie 1000 zł netto, kwota VAT 230 zł i otrzymaniu na tę kwotę faktur VAT wystawionej na X.X. (imię i nazwisko Wnioskodawcy), i założeniu, że 30% nieruchomości będzie przeznaczone na potrzeby działalności gospodarczej Wnioskodawcy, Wnioskodawca, w ramach prowadzone, działalności gospodarczej ma prawo odliczyć 69 zł VAT naliczonego (30% z kwoty 230 zł), i wraz z małżonką złożyć wniosek o zwrot 161 zł VAT w związku z budową domu poznaczonego na cele mieszkaniowe z zachowaniem odpowiednich limitów dotyczących takich wniosków, wynikających z odrębnych przepisów.
Zasady wystawiania faktur reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1339, dalej rozporządzenie).
Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy. W związku z tym, że jedna faktura VAT za nabycie materiałów budowlanych może jednocześnie dotyczyć części budynku przeznaczonej na działalność gospodarczą oraz części budynku przeznaczonej na cele mieszkaniowe, powstaje wątpliwość co do sposobu wystawienia faktury VAT, tj. czy na fakturze VAT powinno widnieć nazwisko nabywcy czy nazwa działalności gospodarczej, pod którą prowadzona jest jego działalność.
Biorąc pod uwagę, że odliczenie VAT, o którym mowa w pierwszym pytaniu niniejszego Wniosku, jest możliwe z prawidłowo wystawionej faktury VAT, w ocenie Wnioskodawcy, nabywcą wskazanym na fakturach VAT, dotyczących budowy budynku mieszkalnego powinien być X.X. (imię i nazwisko Wnioskodawcy).
Zgodnie z art. 2 pkt 3 ustawy o zwrocie podatku VAT za materiały budowlane, przez fakturę VAT rozumie się fakturę VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług, dokumentującą zakupy, o których mowa w art. 3 ust. 1. Natomiast zgodnie z art. 3 ust. 4 tejże ustawy, dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków, o których mowa w ust. 1, jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej.
Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe zapisy należy interpretować w ten sposób, że zwrot VAT możliwy jest wyłącznie w odniesieniu do nabytych materiałów budowlanych w części dotyczącej powierzchni mieszkaniowej. Natomiast na przeszkodzie do zwrotu VAT nie powinien stać fakt, że faktura jest wystawiona na prowadzoną przez Wnioskodawcę działalność gospodarczą, ponieważ jedynie 30% powierzchni budynku mieszkalnego będzie związane z działalnością gospodarczą. Należy podkreślić, że, gdyby prawo do zwrotu przysługiwało wyłącznie od faktur VAT wystawionych na nazwisko osoby fizycznej (a nie na działalność gospodarczą prowadzona przez osobę fizyczną), wówczas wyłącznie z przyczyn formalnych nie byłoby możliwe jednoczesne skorzystanie z odliczenia VAT za materiały budowlane, dotyczące części domu, związanej z działalnością gospodarczą oraz zwrot VAT za materiały budowlane dotyczące części domu przeznaczonej na cele mieszkaniowe.
W konsekwencji, zwrot VAT za materiały budowlane, o którym mowa w trzecim pytaniu niniejszego wniosku, jest możliwy również na podstawie faktury VAT, na której nabywcą jest X.X. (imię i nazwisko Wnioskodawcy) w części, w jakiej dotyczy ona powierzchni mieszkalnej przez Wnioskodawcę i Jego małżonkę. Prawa tego nie niweczy fakt wyboru liniowego sposobu opodatkowania stawką 19% przez Wnioskodawcę.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (t. j. Dz. U. Nr 177 poz. 1468 ze zm.) reguluje zasady zwrotu osobom fizycznym części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych przez te osoby w związku z budową i remontem budynku mieszkalnego lub jego części.
Zgodnie z art. 2 pkt 1 i pkt 3 ww. ustawy, przez pojęcie:
- budynku mieszkalnego - rozumie się budynek lub jego część, służące zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, oraz związane z nimi urządzenia techniczne zapewniające możliwość użytkowania tego budynku lub jego części zgodnie z ich przeznaczeniem, jak przyłącza i urządzenia instalacyjne, w tym służące oczyszczaniu lub gromadzeniu ścieków,
- faktury - rozumie się fakturę VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług, dokumentującą zakupy, o których mowa w art. 3 ust. 1;
Jak stanowi art. 3 ust. 1 - 3 tejże ustawy osoba fizyczna ma prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z:
- budową budynku mieszkalnego;
- nadbudową lub rozbudową budynku na cele mieszkalne lub przebudową (przystosowaniem) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstał lokal mieszkalny spełniający wymagania określone w odrębnych przepisach;
- remontem budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego.
Zwrot o którym mowa w ust. 1 dotyczy wydatków poniesionych i udokumentowanych fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r.
Zwrot, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są opodatkowane podatkiem VAT.
Dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków, o których mowa w ust. 1, jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej.
W myśl art. 3 ust. 8 ww. ustawy minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych ogłosi, w drodze obwieszczenia, wykaz materiałów budowlanych uwzględniający materiały budowlane, które do dnia 30 kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są opodatkowane podatkiem VAT.
Należy wskazać, iż od 1 stycznia 2011 r. obowiązuje wykaz zawarty w załączniku do obwieszczenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2010 r. w sprawie wykazu materiałów budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są opodatkowane podatkiem VAT (Dz. Urz. MI z 2010 r. Nr 11, poz. 35).
Stosownie do art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym, prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, przysługuje, pod warunkiem że osoba fizyczna lub jej małżonek nie dokonywali czynności, o których mowa w art. 3 ust. 1, jako podatnicy podatku od towarów i usług, w celu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem. Prawo do zwrotu przysługuje również pod warunkiem że osoba fizyczna posiada:
- prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016, ze zm.) albo tytuł prawny do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w przypadku inwestycji określonej w art. 3 ust. 1 pkt 3;
- pozwolenie na budowę w przypadku inwestycji, dla której zgodnie z ustawą - Prawo budowlane wymagane jest takie pozwolenie.
Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy w przypadku osoby fizycznej pozostającej w związku małżeńskim w dniu poniesienia wydatków, o których mowa w art. 3 ust. 1, kwota zwrotu, obliczona zgodnie z art. 3 ust. 5 - 7, dotyczy obojga małżonków. Jeżeli:
- przed zawarciem związku małżeńskiego, osoba fizyczna otrzymała kwotę zwrotu, to kwotę zwrotu obliczoną zgodnie z art. 3 ust. 5 7 pomniejsza się o kwoty uprzednio otrzymane;
- w czasie trwania związku małżeńskiego lub do momentu orzeczenia przez sąd separacji, osoba fizyczna otrzymała kwotę zwrotu, a następnie związek małżeński ustał lub sąd orzekł separację, przysługującą jej kwotę zwrotu pomniejsza się o 50 % kwoty uprzednio otrzymanej, jeżeli składany był wspólny wniosek małżonków, lub o kwotę otrzymanego zwrotu, jeżeli składany był odrębny wniosek.
Możliwość uzyskania zwrotu związana jest z ponoszeniem wydatków na realizację określonych w ustawie inwestycji budowlanych (mieszkaniowych) czyli budowę budynku mieszkalnego, nadbudowę lub rozbudowę budynku na cele mieszkalne lub przebudowę (przystosowanie) budynku niemieszkalnego na cele mieszkalne, remont budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca ma zamiar wybudować dom mieszkalny, który w 30% będzie wykorzystywał dla celów prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Pozostała część budynku czyli 70% ogólnej powierzchni budynku będzie służyła własnym potrzebom mieszkaniowym. Zakup materiałów budowlanych ma być udokumentowany fakturami, w których jako nabywca będzie wskazany, X.X. (imię i nazwisko Wnioskodawcy).
Prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na materiały budowlane zostało wprowadzone w tym celu, aby zdjąć z osób fizycznych ciężar finansowy wynikający z podwyższenia stawek podatku VAT na materiały budowlane.
Biorąc pod uwagę wyżej cytowane przepisy prawo do zwrotu nie przysługuje jednak osobom, które dokonują określonych inwestycji, uprawniających do zwrotu jako podatnicy podatku od towarów i usług. Podkreślić należy, że nie ma znaczenia, to czy dana osoba fizyczna, mającą dochodzić zwrotu wydatków w ogóle jest podatnikiem VAT, lecz czy określoną inwestycję, uprawniającą do zwrotu realizuje prywatnie, czy też jako podatnik VAT.
Możliwa jest sytuacja, w której dany podmiot w odniesieniu do jednego i tego samego przedmiotu (towaru) występuje jednocześnie w części jako podatnik i w części prywatnie. Jeśli dana osoba realizuje daną inwestycję w części działając jako podatnik VAT, zaś w części jako osoba fizyczna, działając prywatnie wówczas ma prawo do zwrotu tych wydatków, które poniosła jako osoba fizyczna, a nie jako podatnik. Prawo do zwrotu przysługuje również w sytuacji, gdy faktury dokumentujące poniesione wydatki były wystawione na Firmę Wnioskodawcy oraz jego nazwisko będącego osobą fizyczną prowadzącą indywidualnie działalność gospodarczą.
Zatem, jeśli Wnioskodawca poniesie wydatki na zakup materiałów budowlanych związanych z inwestycją polegającą na budowie budynku, który w 70 % służył będzie zaspokojeniu własnych potrzeb mieszkaniowych, to Wnioskodawcy przysługuje w takim udziale prawo ubiegania się o zwrot części poniesionych wydatków. Jeżeli inwestycja prowadzona jest przez obojga małżonków, nie ma znaczenia na którego z małżonków wystawione są faktury. W przypadku osoby fizycznej pozostającej w związku małżeńskim w dniu poniesienia wydatków, kwota zwrotu, obliczona zgodnie z art. 3 ust. 5 - 7, dotyczy obojga małżonków.
Podkreślić należy, iż w przypadku gdy faktury dokumentujące wydatki poniesione na zakup materiałów budowlanych zużytych do całej inwestycji, zawierają część wartości związanej z pomieszczeniami przeznaczonymi na działalność gospodarczą, należy wydatki te wyłączyć proporcjonalnie do udziału powierzchni przeznaczonej na działalność gospodarczą z powierzchni całego budynku.
Jednocześnie zaznaczyć należy , iż uprawnienie do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych, związanych m.in. z budową budynku mieszkalnego jest możliwe jedynie w przypadku spełnienia wszystkich warunków określonych w art. 3, art. 4 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym .
Należy również wskazać, że z uwagi na to, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej niniejsza interpretacja dotyczy Wnioskodawcy. Nie wywołuje skutków prawnych dla małżonki Wnioskodawcy. Mając powyższe na uwadze, informuje się, że uzyskanie przez małżonkę Wnioskodawcy interpretacji podatkowej, możliwe jest po złożeniu wniosku o jej wydanie.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M. C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Referencje
IPTPB1/415-66/11-4/MD, interpretacja indywidualna
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi