Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozp... - Interpretacja - ITPP3/443-202/08/JK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 08.10.2008, sygn. ITPP3/443-202/08/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Urzędu przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2008 r. (data wpływu 19 września 2008 r.) uzupełnionym pismami z dnia 22 września 2008 r. i 7 października 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowanym projektem pod nazwą Kampania promocyjna ryb i produktów rybnych w D. w formie dwóch imprez plenerowych Uczta rybna w D. oraz Pożegnanie lata z rybą - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2008 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowanym projektem pod nazwą Kampania promocyjna ryb i produktów rybnych w D. w formie dwóch imprez plenerowych Uczta rybna w D. oraz Pożegnanie lata z rybą.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina na podstawie zawartej umowy o dofinansowanie projektu z dnia 28 lipca 2008 r. realizuje projekt pod nazwą Kampania promocyjna ryb i produktów rybnych w D. w formie dwóch imprez plenerowych Uczta rybna w D. oraz Pożegnanie lata z rybą.

W ramach projektu realizowane zostały następujące działania:

  1. przygotowanie logistyczne imprezy
  2. wynajem nagłośnienia oraz osób prowadzących kampanię
  3. promocja imprezy
  4. przeprowadzono konkursy sprawnościowe oraz sprawdzające wiedzę dla dzieci i dorosłych promujących rybołówstwo oraz spożywanie ryb
  5. degustacja różnorodnych produktów/ rybnych
  6. przygotowanie dokumentacji dla potrzeb rozliczenia projektu.

Projekt finansowany jest w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rybołówstwo i Przetwórstwo Ryb 2004-2006" działanie 4.3 Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne". Wartość planowanej do przyznania przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa pomocy wynosi 293.060,00 zł i obejmuje wartość brutto planowanych do wykonania usług.

Jednostką realizującą projekt jest jednostka organizacyjna gminy tj. Urząd Miejski. Faktury wystawione są na Urząd Miejski, który dokonał płatności faktur w ramach planu finansowego. Wnioskodawca dodał ponadto, iż środki otrzymane w ramach projektu nie pochodzą z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o której mowa w § 6 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.) stąd zwrot podatku VAT nie będzie mógł nastąpić na podstawie przepisów zawartych w rozdziale 12 wymienionego rozporządzenia. Pismem z dnia 7 października 2008 r. Zainteresowany uzupełnił stan faktyczny wniosku ORD-IN, informując, iż udział w kampanii promocyjnej był nieodpłatny i skierowany do ogółu mieszkańców gminy i okolic.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie .

Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Zainteresowanego, brak jest możliwości odzyskania podatku naliczonego poniesionego w ramach projektu, gdyż zakupy usług dokonane przez Urząd Miejski w ramach wymienionego projektu nie mają związku z czynnościami opodatkowanymi. Urząd Miejski oparł swoje przekonanie na brzmieniu przepisu art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.) stwierdzając, iż podatnik ma prawo odliczyć podatek w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy