Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. nr 8 poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny
postanawia
uznać stanowisko Strony za nieprawidłowe
Uzasadnienie
Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, iż Spółka jest właścicielem działek na terenie gminy. Aktualnie gmina nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, natomiast w poprzednim planie obowiązującym do dnia 31.12.2003r. działki te znajdowały się na terenie przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową, jednorodzinną, niską. Dnia 24.11.2005r. Spółka aktem notarialnym dokonała warunkowej sprzedaży dwóch działek nr 63/4 i 67/4 o łącznym obszarze 7.567 m kw.
Podatnika dotyczy kwestii opodatkowania przy sprzedaży gruntów rolnych w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w sytuacji, kiedy w poprzednim planie grunty te były przeznaczone pod zabudowę.
Zdaniem Podatnika sprzedaż przedmiotowych działek, mimo iż są one położone na gruntach rolnych, niezabudowanych, będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż w poprzednim planie zagospodarowania przestrzennego były przeznaczone pod zabudowę i można przypuszczać, iż w nowym planie nie zmienią one swojego przeznaczenia.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Pod pojęciem towarów mieszczą się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postaci energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty (art. 2 pkt 6 ustawy o podatku od towarów i usług). Jednak w myśl art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę. Opodatkowaniu zatem podlegają dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe, zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich (niezabudowanych) jedynie te, których przedmiotem są tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę. Oznacza to, że ze zwolnienia od podatku korzystać będą dostawy gruntów o charakterze rolnym, leśnym, działek rekreacyjnych, nieprzeznaczone pod zabudowę. Charakter gruntu należy ustalać w oparciu o przepisy prawa miejscowego, lokalny plan zagospodarowania przestrzennego, a jeżeli takiego planu nie ma, należy oprzeć się o zapisy zawarte w ewidencji gruntów.
Uwzględniając powyższe oraz fakt, iż dla terenu gminy nie ma miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w ewidencji gruntów, przedmiotowe działki należące do Spółki opisane są jako grunty rolne, ich sprzedaż będzie korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.
Mając powyższe na uwadze postanowiono jak na wstępie.
Niniejsze postanowienie dotyczy przedstawionego we wniosku stanu faktycznego oraz obowiązującego w tym stanie faktycznym stanu prawnego.
Pouczenie
Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla Strony i jest wiążąca dla organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej właściwych dla Strony #8722; do czasu jej zmiany lub uchylenia (art. 14b § 1 i 2 ustawy - Ordynacja podatkowa).