Temat interpretacji
Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku z dnia 11.02.2005r. (L. Dz. WGM.0717-0009/05 2005/02/00452), Urząd Miejski składa deklaracje miesięczne dla podatku od towarów i usług VAT-7, dla których podstawą do sporządzenia jest zestawienie sprzedaży dla osób fizycznych, według poszczególnych stawek, bez wystawiania i dołączania do nich faktur.Zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535), podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej. W związku z powyższym, w rejestrze sprzedaży VAT należy wykazać zarówno sprzedaż udokumentowaną jak i nieudokumentowaną fakturami VAT, zaś sprzedaż nieudokumentowana może być ewidencjonowana jedną pozycją na koniec danego miesiąca, na podstawie prowadzonego w ciągu miesiąca zestawienia tej sprzedaży.Ważne jest, aby ewidencja spełniała wymogi określone w cyt. art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług i służyła prawidłowemu sporządzeniu deklaracji VAT-7.