Możliwość odzyskiwania podatku VAT od ponoszonych wydatków. - Interpretacja - IPPP3/443-960/13-3/MKw

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2013, sygn. IPPP3/443-960/13-3/MKw, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Temat interpretacji

Możliwość odzyskiwania podatku VAT od ponoszonych wydatków.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16.10.2013 r. (data wpływu 16.10.2013 r.) uzupełnionym w dniu 17.10.2013 r. (data wpływu 21.10.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskiwania podatku VAT od ponoszonych wydatków, które były, są i będą finansowane z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych wchodzące w skład programu ogólnego SOLID jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16.10.2013 r. wpłynął ww. wniosek wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskiwania podatku VAT od ponoszonych wydatków, które były, są i będą finansowane z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych wchodzące w skład programu ogólnego SOLID.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 16.10.2013 r., złożonym w dniu 17.10.2013 r. (data wpływu 21.10.2013 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca powstał na mocy ustawy. Zarządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji dnia 16 lipca 2001 roku został utworzony państwową jednostką budżetową i ustanowiony dysponentem środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym bezpośrednio dysponentowi głównemu w cz. 42 - Sprawy wewnętrzne.

W wyniku ustawy o zmianie ustawy została zmieniona nazwa i zadania Wnioskodawcy, który Zarządzeniem z dnia 18 lipca 2007 roku Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji został utworzony państwową jednostką budżetową i ustanowiony dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia podległym bezpośrednio dysponentowi głównemu w części 42 - Sprawy wewnętrzne.

W związku ze zmianą kompetencji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji od dnia 18 listopada 2011 r. Minister Spraw Wewnętrznych jest dysponentem głównym 42 części budżetu państwa Sprawy wewnętrzne i decyzją Nr 1 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 listopada 2011 r. ustanowił Wnioskodawcę dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia podległym bezpośrednio dysponentowi głównemu w części 42 - Sprawy wewnętrzne.

Wnioskodawca złożył zgłoszenie rejestracyjne do Urzędu Skarbowego w 2001 roku i otrzymał numer identyfikacji podatkowej. Dodatkowo w 2010 roku otrzymał potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT UE.

Wnioskodawca w roku 2012 wydatkował środki pochodzące z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych (będących instrumentami finansowymi programu ogólnego SOLID) w ramach następujących projektów:

  • Usprawnienie postępowań prowadzonych w sprawach wjazdu, przejazdu, pobytu i wyjazdu cudzoziemców na terytorium Polski poprzez modernizację systemu teleinformatycznego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców (FGZ-09-3421) - kontynuacja w 2013 r.,
  • Rozbudowa biblioteki Wydziału Informacji o Krajach Pochodzenia (1/7/2009/EFU) kontynuacja w 2013 r.,
  • Misje badawcze do krajów pochodzenia (2/10/2010/EFU),
  • Remont punktu przyjmowania wniosków od cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy lub azyl (1/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2013 roku;
  • Wsparcie materialne dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy. Zakup wyprawek szkolnych, sportowych oraz dla niemowląt (2/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2013 r.,
  • Szkolenia językowe i merytoryczne dla pracowników UdSC (4/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2013 r. i 2014 r.

Ponadto w 2013 i 2014 roku Wnioskodawca realizuje i będzie realizował projekty z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych w ramach programu ogólnego SOLID:

  • Usprawnienie postępowań prowadzonych w sprawach wjazdu, przejazdu, pobytu i wyjazdu cudzoziemców na terytorium Polski poprzez modernizację systemu teleinformatycznego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazów w sprawach cudzoziemców (nr projektu FGZ-09-3421) - zakończenie projektu - grudzień 2013 r.,
  • Rozbudowa biblioteki Wydziału Informacji o Krajach Pochodzenia UdSC (1/7/2009/EFU) - zakończenie projektu maj 2013 r.,
  • Remont punktu przyjmowania wniosków od cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy lub azyl (1/11/2011/EFU) - zakończenie projektu czerwiec 2013 r.,
  • Wsparcie materialne dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy. Zakup wyprawek szkolnych, sportowych oraz dla niemowląt (2/11/2011/EFU) - zakończenie projektu - czerwiec 2013 r.,
  • Pierwsze kroki w Polsce - praktyczny informator dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy w Polsce (3/11/2011/EFU) - zakończenie projektu czerwiec 2013 r.,
  • Szkolenia językowe i merytoryczne dla pracowników UdSC (4/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Wsparcie edukacyjne dla dzieci ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy (3/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Misje badawcze do krajów pochodzenia (4/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Remont ośrodka dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy - Czerwony Bór (5/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Optymalizacja dostępu pracowników DPU UdSC do informacji o krajach pochodzenia (6/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Przygotowanie, wdrożenie oraz uruchomienie w Polsce 2 Fazy mechanizmu komunikacyjnego VIS Mail (FGZ-12-3411) kontynuacja w 2014 r.,

Dodatkowo, Wnioskodawca złożył do oceny Instytucji Odpowiedzialnej (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych) kolejne projekty, które realizowane będą w roku 2014 i 2015 w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych:

  • Wizyty studyjne IV - rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Usprawnienie i podnoszenie jakości prowadzenia procedur w sprawach o nadanie statusu uchodźcy - rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Wymiana doświadczeń pomiędzy Wnioskodawcą a komórkami dublińskimi funkcjonującymi w innych krajach rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Wsparcie materialne dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy. Zakup wyprawek szkolnych, sportowych oraz dla niemowląt - rozpoczęcie działań w 2014 r., i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Pierwsze Kroki w Polsce II - rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Wnioskodawca zwraca się z uprzejmą prośbą o interpretację, czy stanowisko Urzędu w opisanej sprawie, w zakresie dotyczącym braku możliwości odzyskiwania podatku VAT od ponoszonych wydatków, które były, są i będą finansowane z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych wchodzące w skład programu ogólnego SOLID jest słuszne.

Prośba Urzędu o interpretację przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego związana jest z zapytaniem Komisji Europejskiej.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Środki finansowe Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych dotyczące wyżej opisanych projektów umieszczane są w Ustawie budżetowej i w formie rezerwy celowej zwiększają budżet Wnioskodawcy a wydatkowane były, są i będą z rachunku wydatków budżetowych Wnioskodawcy.

Nabycie towarów i usług z realizowanych projektów nie zostało sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej wymienionych w § 8 ust. 3 oraz 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 roku w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336) dlatego Wnioskodawca nie miał i nie ma możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT z tego tytułu.

Ponadto zgodnie z przepisami określonymi w art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz. U. z 2011 Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) Wnioskodawca jest urzędem administracji rządowej, obsługującym Szefa Urzędu będącego centralnym organem administracji rządowej. Jako organ władzy publicznej realizujący zadania nałożone Ustawą z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (tekst jednolity: Dz. U. 2011 r. Nr 264, poz. 1573) nie jest uznawany za podatnika, tak więc nie ma możliwości odliczania podatku VAT od poniesionych wydatków.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie zaś z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2 - 6 ustawy.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ustawy, zgodnie z którym obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi.

Z kolei, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jednakże w myśl przepisu art. 15 ust. 6 ustawy nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powyższego wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego. Organy te będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (t. j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 247 ze zm. obowiązujące od 06.04.2011 r. ), przewidziano przypadki, w których kwota podatku naliczonego może być zwrócona jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej, oraz warunki i tryb dokonywania tego zwrotu. Przepisy powołanego rozporządzenia określają katalog środków, które stanowią ww. środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej (§ 8 ust. 3 i 4). Uzyskanie pomocy finansowej pochodzącej ze źródeł, o których mowa w tych przepisach daje prawo do ubiegania się o zwrot podatku w oparciu o przepisy zawarte w ww. rozdziale 9 tego rozporządzenia.

Z opisu sprawy wynika, że w wyniku ustawy o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw z dnia 24 maja 2007 roku została zmieniona nazwa i zadania Urzędu na Wnioskodawcy, który Zarządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji został utworzony państwową jednostką budżetową i ustanowiony dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia podległym bezpośrednio dysponentowi głównemu w części 42 - Sprawy wewnętrzne. W związku ze zmianą kompetencji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji od dnia 18 listopada 2011 r. Minister Spraw Wewnętrznych jest dysponentem głównym 42 części budżetu państwa Sprawy wewnętrzne i decyzją Nr 1 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 listopada 2011 r. ustanowił Wnioskodawcę dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia podległym bezpośrednio dysponentowi głównemu w części 42 - Sprawy wewnętrzne. Wnioskodawca złożył zgłoszenie rejestracyjne do Urzędu Skarbowego w 2001 roku i otrzymał numer identyfikacji podatkowej. Dodatkowo w 2010 roku otrzymał potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT UE.

Wnioskodawca w roku 2012 wydatkował środki pochodzące z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych (będących instrumentami finansowymi programu ogólnego SOLID) w ramach następujących projektów:

  • Usprawnienie postępowań prowadzonych w sprawach wjazdu, przejazdu, pobytu i wyjazdu cudzoziemców na terytorium Polski poprzez modernizację systemu teleinformatycznego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców (FGZ-09-3421) - kontynuacja w 2013 r.,
  • Rozbudowa biblioteki Wydziału Informacji o Krajach Pochodzenia (1/7/2009/EFU) kontynuacja w 2013 r.,
  • Misje badawcze do krajów pochodzenia (2/10/2010/EFU),
  • Remont punktu przyjmowania wniosków od cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy lub azyl (1/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2013 roku;
  • Wsparcie materialne dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy. Zakup wyprawek szkolnych, sportowych oraz dla niemowląt (2/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2013 r.,
  • Szkolenia językowe i merytoryczne dla pracowników UdSC (4/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2013 r. i 2014 r.

Ponadto w 2013 i 2014 roku Wnioskodawca realizuje i będzie realizował projekty z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych w ramach programu ogólnego SOLID:

  • Usprawnienie postępowań prowadzonych w sprawach wjazdu, przejazdu, pobytu i wyjazdu cudzoziemców na terytorium Polski poprzez modernizację systemu teleinformatycznego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazów w sprawach cudzoziemców (nr projektu FGZ-09-3421) - zakończenie projektu - grudzień 2013 r.,
  • Rozbudowa biblioteki Wydziału Informacji o Krajach Pochodzenia UdSC (1/7/2009/EFU) - zakończenie projektu maj 2013 r.,
  • Remont punktu przyjmowania wniosków od cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy lub azyl (1/11/2011/EFU) - zakończenie projektu czerwiec 2013 r.,
  • Wsparcie materialne dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy. Zakup wyprawek szkolnych, sportowych oraz dla niemowląt (2/11/2011/EFU) - zakończenie projektu - czerwiec 2013 r.,
  • Pierwsze kroki w Polsce - praktyczny informator dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy w Polsce (3/11/2011/EFU) - zakończenie projektu czerwiec 2013 r.,
  • Szkolenia językowe i merytoryczne dla pracowników UdSC (4/11/2011/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Wsparcie edukacyjne dla dzieci ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy (3/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Misje badawcze do krajów pochodzenia (4/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Remont ośrodka dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy - Czerwony Bór (5/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Optymalizacja dostępu pracowników DPU UdSC do informacji o krajach pochodzenia (6/12/EFU) - kontynuacja w 2014 r.,
  • Przygotowanie, wdrożenie oraz uruchomienie w Polsce 2 Fazy mechanizmu komunikacyjnego VIS Mail (FGZ-12-3411) kontynuacja w 2014 r.,

Dodatkowo, Wnioskodawca złożył do oceny Instytucji Odpowiedzialnej (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych) kolejne projekty, które realizowane będą w roku 2014 i 2015 w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych:

  • Wizyty studyjne IV - rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Usprawnienie i podnoszenie jakości prowadzenia procedur w sprawach o nadanie statusu uchodźcy - rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Wymiana doświadczeń pomiędzy UdSC a komórkami dublińskimi funkcjonującymi w innych krajach rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Wsparcie materialne dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy. Zakup wyprawek szkolnych, sportowych oraz dla niemowląt - rozpoczęcie działań w 2014 r., i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.,
  • Pierwsze Kroki w Polsce II - rozpoczęcie działań w 2014 r. i ich kontynuacja do czerwca 2015 r.

Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku opis sprawy oraz powołane w tym zakresie przepisy prawa podatkowego tut. organ podatkowy stwierdza, że Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT od ponoszonych wydatków, które były, są i będą finansowane z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych wchodzące w skład programu ogólnego SOLID. Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W przedmiotowej sprawie warunek ten nie został spełniony, gdyż Wnioskodawca, realizując przedmiotowe projekty wykonał zadania nałożone na niego na podstawie odrębnych przepisów prawa. Wnioskodawca nie działał jako podatnik podatku VAT, w związku z tym towary i usługi nabywane w ramach realizacji przedmiotowych projektów nie służą wykonywaniu czynności opodatkowanych.

Zatem, Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT od ponoszonych wydatków, które były, są i będą finansowane z Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz Funduszu Granic Zewnętrznych wchodzące w skład programu ogólnego SOLID.

Ponadto Wnioskodawca nie ma również prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy, jak również nie przysługuje Wnioskodawcy prawo otrzymania zwrotu tego podatku z uwagi, że dofinansowanie do realizacji projektu nie pochodzi ze środków wskazanych w § 8 ust. 3 i 4 ww. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz w przypadku zdarzenia przyszłego stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. 2012, poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 375 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie