W odpowiedzi na zapytanie złożone w tutejszym Urzędzie dnia 13.05.2004 r., stosownie do art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja po... - Interpretacja - US.II.PP/443 ?6/04

ShutterStock
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 07.06.2004, sygn. US.II.PP/443 ?6/04, Urząd Skarbowy w Siemiatyczach

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

W odpowiedzi na zapytanie złożone w tutejszym Urzędzie dnia 13.05.2004 r., stosownie do art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa /Dz.U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm./ Naczelnik Urzędu Skarbowego w Siemiatyczach informuje, iż na podstawie cytowanego w zapytaniu przepisu art.15 ust.6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (Dz.U. Nr 54, poz.535), nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Gospodarowanie nieruchomościami, którymi są części powierzchni ziemskiej stanowiące odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności, wiąże się z dokonywaniem czynności cywilnoprawnych dotyczących przeniesienia własności, a umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości w myśl art.158 ustawy Kodeks cywilny powinna być zawarta w formie aktu notarialnego.

A zatem prowadzenie przez Gminę gospodarki nieruchomościami normowanej przepisami prawa cywilnego, w oparciu o zawarte umowy tj. zgodne oświadczenie woli dwóch lub więcej osób stanowiące wzajemne prawa i obowiązki, nie podlega zwolnieniu od podatku od towarów i usług.

Urząd Skarbowy w Siemiatyczach