Prawo do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kulty... - Interpretacja - ILPP1/443-558/13-4/MD

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2013, sygn. ILPP1/443-558/13-4/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu

Temat interpretacji

Prawo do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Ochotniczej Straży Pożarnej, przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2013 r. (data wpływu 26 czerwca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 11 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 11 września 2013 r.) o informacje doprecyzowujące opisane zdarzenie przyszłe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Stowarzyszenie Ochotnicza Straż Pożarna jest organizacją pozarządową, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym (rejestr stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i publicznych zakładów opieki zdrowotnej). Ochotnicza Straż Pożarna jest dobrowolnym zrzeszeniem osób fizycznych działających w rozumieniu ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach.

Stowarzyszenie złożyło wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007-2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3, ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej Osi, w Urzędzie Marszałkowskim w dniu 27 lutego 2013 r. na realizację operacji pod nazwą: Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI. Zakres rzeczowo-finansowy operacji obejmuje zorganizowanie imprezy o charakterze regionalnym, promującej obszar działania LGD, dania regionalne, ludowe zespoły i atrakcje turystyczne, aktywizującej społeczność lokalną. Celem imprezy jest zaspokojenie potrzeb społecznych i kulturalnych mieszkańców wsi oraz zachowanie tożsamości społeczności wiejskiej i specyfiki obszaru, a także wzrost atrakcyjności turystycznej regionu, kierowanej do wszystkich mieszkańców obszaru działania LGD oraz zainteresowanych turystów.

W ramach realizacji ww. operacji wszystkie faktury i rachunki zostaną przedłożone do refundacji w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi. Zakres rzeczowo-finansowy operacji przewiduje koszty zakupu następujących towarów i usług:

  1. koszty prezentacji kulinarnych stół regionalny,
  2. koszty wynajęcia nagłośnienia i oświetlenia oraz oprawy muzycznej przedsięwzięcia,
  3. koszty opracowania i prezentacji materiałów promocyjnych,
  4. koszty zakupu naczyń jednorazowych,
  5. koszty ubezpieczenia imprezy,
  6. koszty zakupu nagród w konkurencjach,
  7. koszty wynajęcia dmuchanych placów zabaw,
  8. koszty zakupu usługi ochrony imprezy,
  9. koszty zakupu usługi opieki medycznej i sanitarnej podczas imprezy.

DNI WSI zostaną zorganizowane 14 lipca 2013 r., w miejscowości R., Gmina D. dla około 1000 osób. Impreza będzie miała charakter otwarty i plenerowy. Odbędzie się na placu przy strażnicy OSP, przy wykorzystaniu zaplecza lokalowego strażnicy. Impreza będzie trwała jeden dzień. Organizatorzy przewidzieli następujący harmonogram imprezy:

  1. Rozpoczęcie o godzinie 14:00.
  2. Pomiędzy 14:15 a 18:00 zaplanowano przeprowadzenie konkursów, zabaw dla publiczności, mających na celu kultywowanie lokalnych tradycji, tj.: rzut brunom, uderzenie wałkiem, rzut pyrką w dal, konkursy wiedzy o regionie. Przewidziane są animacje i rozrywka na dmuchanym placu zabaw.
  3. 18:00 podsumowanie i ogłoszenie wyników rozegranych konkurencji, wręczenie nagród.
  4. 19:00 do 22:00 zabawa taneczna pod gwiazdami.

Wnioskodawca przewiduje przygotowanie degustacji dla uczestników oraz przygotowanie stołu regionalnego z tradycyjnymi daniami. Organizator przewiduje nieodpłatne korzystanie z przewidzianych atrakcji. Podczas imprezy przewiduje się występ zespołów ludowych oraz zespołów artystycznych. W związku z ich występami Wnioskodawca nie przewiduje ponoszenia kosztów, gdyż będą to występy gościnne, w formie otwartej sceny oraz lokalnych zespołów, które chcą zaprezentować swoją twórczość i dorobek artystyczny.

Ochotnicza Straż Pożarna organizowała już przedsięwzięcia o podobnym charakterze w podobnym wymiarze. DNI WSI to impreza promującą obszar działania LGD, kultywująca lokalne tradycje oraz zwyczaje.

Na terenie obszaru działania LGD brakuje organizacji imprez o podobnym charakterze, dlatego też ważne jest, aby wspierać podobne przedsięwzięcia i tym samym przyczyniać się do kultywowania i promowania lokalnych zwyczajów i tradycji oraz wspierania działalności organizacji społecznych realizujących takie zadania.

Projekt swym zakresem wpisuje się w cel ogólny nr 1 Rozwój turystyki poprzez wykorzystanie zasobów naturalnych kulturowych, określony w Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia. Projekt jest również zgodny z celem szczegółowym nr 1.4 Wsparcie podmiotów kultywujących historię i tradycje obszaru LGD. Projekt pt.: Organizacja imprezy kultywującej tradycje regionalne pn.: DNI WSI jest zgodny z przedsięwzięciem nr I Produkt turystyczny. Impreza promuje walory obszaru, produkty regionalne i charakterystyczne danie regionalne. Impreza kultywuje lokalne tradycje i ma charakter promocyjny, zatem jest zgodna z celami przedsięwzięcia nr I.

Przewidywane rezultaty projektu:

  1. wzrost aktywności społecznej i zaangażowania mieszkańców w rozwój regionu;
  2. wymiana doświadczeń w dziedzinie upowszechniania tradycji regionalnych;
  3. budowanie kapitału społecznego na tym obszarze poprzez prowadzenie działań promujących obszar objęty LSR oraz sprawne wdrażanie LSR poprzez prowadzenie działań informacyjnych;
  4. integracja i aktywizacja lokalnego środowiska;
  5. kultywowanie lokalnych tradycji i zwyczajów charakterystycznych dla obszaru działania LGD;
  6. promocja regionu i wyjątkowych walorów historyczno-przyrodniczych.

Ponadto Stowarzyszenie poinformowało, że:

  • Ochotnicza Straż Pożarna zgodnie ze statutem prowadzi wyłącznie działalność statutową nieodpłatną,
  • Ochotnicza Straż Pożarna nie prowadzi działalności gospodarczej,
  • Ochotnicza Straż Pożarna nie sprzedaje swoich usług w oparciu o faktury VAT,
  • Ochotnicza Straż Pożarna prowadzi swoją działalność sklasyfikowaną wg PKD z roku 2004 pod numerem 91332 jako działalność pozostałych organizacji członkowskich gdzie indziej niesklasyfikowanych i nr 7525Z ochrona przeciwpożarowa,
  • Ochotnicza Straż Pożarna nie jest zarejestrowana w urzędzie skarbowym jako podatnik VAT i nie prowadzi działalności gospodarczej.

Wobec powyższego stanu sprawy Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT, natomiast kosztem kwalifikowalnym są wartości brutto zakupów związanych z realizacją działalności statutowej Zainteresowanego w ramach pozyskiwania środków finansowych na realizację projektów finansowanych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 11 września 2013 r. ) Wnioskodawca wskazał, że zakupione w celu realizacji przedmiotowych operacji towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Stowarzyszenie Ochotnicza Straż Pożarna ma możliwość odzyskania podatku VAT, w związku z wydatkami poniesionymi na realizację zadań w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007-2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3, ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej Osi, w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn.: Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI ...

Zdaniem Wnioskodawcy, Ochotnicza Straż Pożarna nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją tego typu operacji jak: Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI. Kosztem kwalifikowalnym dla Stowarzyszenia są wartości brutto zakupionych towarów i usług, w związku z realizacją działalności statutowej organizacji w ramach działań Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Generalna zasada określająca prawne możliwości odliczenia podatku naliczonego wyrażona jest w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą. Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

  1. z tytułu nabycia towarów i usług,
  2. potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,
  3. od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Istnienie związku między nabywanymi towarami i usługami a transakcjami opodatkowanymi podatnika jest traktowane jako niezbędny wymóg powstania prawa do odliczenia podatku również w Dyrektywie 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz. UE L Nr 347, s. 1 ze zm.). Stanowisko powyższe znajduje również potwierdzenie w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest wykorzystywania zakupionych towarów lub usług do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

I tak, na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Powyższe oznacza, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze, jednak transakcja nie podlega opodatkowaniu.

Natomiast, w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza według ust. 2 powołanego artykułu, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r. obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast na podstawie art. 34 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 ze zm.), stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Z opisu sprawy wynika, że Stowarzyszenie Ochotnicza Straż Pożarna jest organizacją pozarządową, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym (rejestr stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i publicznych zakładów opieki zdrowotnej). Ochotnicza Straż Pożarna jest dobrowolnym zrzeszeniem osób fizycznych działających na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach. Stowarzyszenie złożyło wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007-2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3, ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej Osi, na realizację operacji pod nazwą: Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI. Zakres rzeczowo-finansowy operacji obejmuje zorganizowanie imprezy o charakterze regionalnym, promującej obszar działania LGD, dania regionalne, ludowe zespoły i atrakcje turystyczne, aktywizującej społeczność lokalną. Celem imprezy jest zaspokojenie potrzeb społecznych i kulturalnych mieszkańców wsi oraz zachowanie tożsamości społeczności wiejskiej i specyfiki obszaru, a także wzrost atrakcyjności turystycznej regionu, kierowanej do wszystkich mieszkańców obszaru działania LGD oraz zainteresowanych turystów.

DNI WSI zostaną zorganizowane 14 lipca 2013 r., w miejscowości R., Gmina D. dla około 1000 osób. Impreza będzie miała charakter otwarty i plenerowy. Odbędzie się na placu przy strażnicy OSP, przy wykorzystaniu zaplecza lokalowego strażnicy. Impreza będzie trwała jeden dzień.

Ochotnicza Straż Pożarna zgodnie ze statutem prowadzi wyłącznie działalność statutową nieodpłatną, nie prowadzi działalności gospodarczej, nie sprzedaje swoich usług w oparciu o faktury VAT, nie jest zarejestrowana w urzędzie skarbowym jako podatnik VAT i nie prowadzi działalności gospodarczej.

Zakupione w celu realizacji przedmiotowych operacji towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Jak wynika z dokonanej wyżej analizy przepisów, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy warunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a towary i usługi nabyte w ramach przedmiotowej operacji nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem brak jest podstaw do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych z tytułu realizacji operacji pn. Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI .

W zakresie planowanej operacji, Zainteresowany nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 247 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów przysługuje zarejestrowanym podatnikom podatku VAT i obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i ust. 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Podsumowując, Ochotnicza Straż Pożarna, niebędąca zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT, nie będzie miała możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI, bowiem jak wynika z opisu sprawy nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zauważyć należy, że organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Zainteresowanemu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. DNI WSI. Natomiast wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez remont świetlicy wiejskiej został załatwiony w interpretacji indywidualnej z dnia 23 września 2013 r. nr ILPP1/443-558/13-5/MD.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 783 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu