Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT kwoty przeznaczonej do opłacenia wszystkich kosztów ponoszonych w związku ze zrealizowaniem i przesłaniem z... - Interpretacja - IPTPP4/443-605/13-4/UNR

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2013, sygn. IPTPP4/443-605/13-4/UNR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

Zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT kwoty przeznaczonej do opłacenia wszystkich kosztów ponoszonych w związku ze zrealizowaniem i przesłaniem zakupionego towaru, przekazanej przez Wnioskodawczynię innemu pełnomocnikowi kupującego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2013r. (data wpływu 22 sierpnia 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 listopada 2013 r. (data wpływu 21 listopada 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT kwoty przeznaczonej do opłacenia wszystkich kosztów ponoszonych w związku ze zrealizowaniem i przesłaniem zakupionego towaru, przekazanej przez Wnioskodawczynię innemu pełnomocnikowi kupującego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT kwoty przeznaczonej do opłacenia wszystkich kosztów ponoszonych w związku ze zrealizowaniem i przesłaniem zakupionego towaru, przekazanej przez Wnioskodawczynię innemu pełnomocnikowi kupującego.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 listopada w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe. (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz rozlicza się na podstawie podatkowej książki przychodów i rozchodów. Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą polegającą na internetowej sprzedaży towarów. Zgodnie z regulaminem sprzedaży, kosztami związanymi z wysyłką towarów za pośrednictwem danego operatora pocztowego obciążany jest nabywca towaru zgodnie z art. 547 kodeksu cywilnego. Zapłata za towar następuje na rachunek bankowy bądź przekazem pocztowym. Zapłata za dostawę następuje łącznie z zapłatą za towar i jest zwrotem dla Wnioskodawczyni bądź innego pełnomocnika wymienionego w umowie z imienia i nazwiska za wydatki poniesione w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy. W umowie aukcji wraz z opisem sprzedawanego towaru bądź w regulaminie sklepu internetowego, Wnioskodawczyni umieszcza informację klauzulę następującej treści: Kupujący udziela pełnomocnictwa sprzedającemu i wymienionym z imienia i nazwiska w wiadomości dla kupującego (dalej załącznikiem do umowy) do zawarcia w Jego imieniu i na Jego rachunek umowy o świadczenie usług pocztowych z operatorem pocztowym (dalej OP) i przesłaniem w Jego imieniu zakupionych przedmiotów, przy czym Kupujący ponosi wszystkie koszty związane z zawarciem umowy z OP tj. kosztów eksploatacyjnych pojazdu, opakowania, transportu i inne.

W przypadku, gdy Wnioskodawczyni nie będzie mogła reprezentować kupującego do nadania w jego imieniu towaru kwotę jaką otrzymana od kupującego, jako zwrot kosztów przekazana na nadanie towaru, przekaże innemu pełnomocnikowi wymienionemu w klauzuli udzielonego pełnomocnictwa, gdyż wszedł on do łańcucha umowy z kupującym.

W takim przypadku wydatki z zerową stawką VAT jak i ze stawką 23% VAT poniesione przez innego pełnomocnika kupującego nie będą ujmowane w podatkowej książce przychodów i rozchodów, ponieważ zwrot wydatków nie jest obrotem, w związku z udzielonym pełnomocnictwem innej osobie fizycznej niż Wnioskodawczyni. Ponadto Wnioskodawczyni nie będzie reprezentowała kupującego, lecz wszelkie czynności związane z nadaniem towaru wykona inny pełnomocnik niż Wnioskodawczyni.

W piśmie z dnia 18 listopada 2013 r. Wnioskodawczyni wskazała, że skoro z umowy będzie wynikało, że kupujący ustanowi oprócz Wnioskodawczyni innego pełnomocnika to oczywiste jest, że Wnioskodawczyni ograniczy się tylko do czynności przekazania środków pieniężnych innemu pełnomocnikowi w wysokości równej jak otrzymane od kupującego. Wnioskodawczyni nie będzie otrzymywać od kupującego jak i od innego pełnomocnika kupującego wynagrodzenia w związku z przekazaniem środków pieniężnych. Otrzymana kwota na pokrycie kosztów związanych z nadaniem towaru do kupującego (albo do adresata innego niż kupujący wskazanego przez kupującego) zostanie przekazana innemu pełnomocnikowi w wysokości równej jaką otrzyma od kupującego, przy czym zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem inny pełnomocnik będzie wydawał i pokrywał koszty związane z nadaniem towaru do kupującego według własnego uznania. Ponadto, nie można precyzyjnie określić jakie koszty poniesie inny pełnomocnik kupującego w związku z nadaniem towaru, w szczególności nie można odpowiedzieć na pytanie, czy otrzymana kwota na pokrycie kosztów dostawy następnie przekazana innemu pełnomocnikowi będzie tożsama z kwotą poniesionych kosztów przez innego pełnomocnika w związku z wysyłką zakupionego towaru. Na pewno można stwierdzić, że Wnioskodawczyni przekazuje innemu pełnomocnikowi jedyną kwotę otrzymaną od kupującego, na pokrycie kosztów dostawy. W odpowiedzi na pytanie zawarte w wezwaniu: czy kwota objęta zakresem pytania przekracza koszty poniesione w związku z wysyłką..., Wnioskodawczyni wskazała, że trudno wypowiedzieć się co do zdarzenia przyszłego jak i do czynności jakie podejmie inny pełnomocnik. Nadwyżkę, o ile taka wystąpi rozlicza inny pełnomocnik zwracając ją kupującemu bądź odprowadzi podatek dochodowy z niewykorzystanej kwoty. Niewpłacenie przez nabywcę kwoty, o której mowa w pytaniu, nie spowoduje rozwiązania zawartej umowy pomiędzy Wnioskodawczynią a nabywcą, pod warunkiem, że kupujący osobiście odbierze towar bądź przyśle we własnym imieniu kuriera.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy udzielone przez kupującego pełnomocnictwo, w którym kupujący upoważnia również z imienia i nazwiska inną osobę fizyczną niż Wnioskodawczyni do nadania towaru w jego imieniu, zwalnia z opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej kwoty (nie będącej obrotem) od mocodawcy przeznaczonej do opłacenia wszystkich kosztów ponoszonych ze zrealizowaniem i przesłaniem zakupionego towaru na adres wskazany przez mocodawcę, następnie przekazanej w całości przez Wnioskodawczynię innemu pełnomocnikowi mocodawcy wynikającego z łańcucha umowy...

Zdaniem Wnioskodawczyni:

Art. 79 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, s. 1 ze zm.) brzmi Podstawa opodatkowania nie obejmuje następujących elementów:

  1. obniżek cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty;
  2. opustów i obniżek cen udzielonych nabywcy lub usługobiorcy i uwzględnionych w momencie transakcji;
  3. kwot otrzymanych przez podatnika od nabywcy lub usługobiorcy jako zwrot wydatków poniesionych w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy, a zaksięgowanych przez podatnika na koncie przejściowym.

Podatnik musi przedstawić dowód na rzeczywistą kwotę kosztów, o których mowa w akapicie pierwszym lit. c), i nie może odliczyć VAT, który w danym przypadku mógł zostać naliczony.

Wnioskodawczyni nie jest zobowiązana do opodatkowania podatkiem VAT kwoty otrzymanej przez kupującego jako zwrot wydatków kwoty przeznaczonej do opłacenia wszystkich kosztów ponoszonych ze zrealizowaniem i przesłaniem zakupionego towaru na adres wskazany przez mocodawcę, ponieważ kwota ta nie jest obrotem oraz kwota ta przechodzi tylko przez konto rachunkowe Wnioskodawczyni, a następnie w całości jest przekazywana innemu pełnomocnikowi kupującego, którego kapujący upoważnił do działania w jego imieniu.

Zwrot wydatków nie jest również obrotem. Skoro kwota jaką zwraca nabywca jako zwrot wydatków jest zwrotem wydatków, to celem art. 79 Dyrektywy Rady 2006/112/WE jest odstąpienie od opodatkowania podatkiem VAT całej tej kwoty.

Zasada pierwszeństwa prawa wspólnotowego w swej istocie stanowi nakaz zapewnienia wszystkim normom prawa wspólnotowego przewagi w razie konfliktu z jakąkolwiek wcześniejszą lub późniejszą normą krajową w każdym państwie członkowskim. Należy zarazem podkreślić, iż Trybunał Sprawiedliwości opowiada się za pierwszeństwem stosowania prawa wspólnotowego, a zatem sprzeczna z prawem wspólnotowym norma prawa krajowego nie traci automatycznie mocy obowiązującej, lecz zostaje jedynie wyłączona możliwość jej stosowania w konkretnych przypadkach, które skutkują powstaniem kolizji (por. m. in. wyrok TK z dnia 11 maja 2005, sygn. akt K 18/04, orzekający w pełnym składzie, LexPolonica 543988; wyrok ETS z dnia 15 lipca 1964, C-6/64 w sprawie Flaminio Costa vs. E.N.E.L., LexPolonica 2234217).

Zasada bezpośredniości oznacza, iż normy prawa unijnego mają zastosowanie do krajów członkowskich bez względu na to czy dany akt prawny został implementowany do porządku wewnętrznego czy też nie:

W związku z powyższym, organ podatkowy, tak jak i inne organy państwowe, mają obowiązek stosowania prawa wspólnotowego, nawet w sytuacji, gdy polskie prawo nie przewiduje określonej normy. Jak wynika z treści art. 79 Dyrektywy Rady 2006/112/WE Wnioskodawczyni nie jest zobowiązana do opodatkowania podatkiem VAT niewykorzystanej kwoty ze zwrotu kosztów w związku z umocowanym pełnomocnictwem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z przepisu art. 8 ust. 2a ustawy wynika, że w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 79 lit. c) Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, s. 1 ze zm.), zwanej dalej Dyrektywą, podstawa opodatkowania nie obejmuje kwot otrzymanych przez podatnika od nabywcy lub usługobiorcy jako zwrot wydatków poniesionych w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy, a zaksięgowanych przez podatnika na koncie przejściowym.

Kwestia natomiast pełnomocnictwa została uregulowana w przepisach art. 98 art. 109 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.), zwanej dalej Kodeksem cywilnym, a kwestia przedstawicielstwa w art. 95 § 1 i § 2 Kodeksu cywilnego.

Zgodnie z art. 95 § 1 i § 2 Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych albo wynikających z właściwości czynności prawnej, można dokonać czynności prawnej przez przedstawiciela. Czynność prawna dokonana przez przedstawiciela w granicach umocowania pociąga za sobą skutki bezpośrednio dla reprezentowanego.

Natomiast art. 96 Kodeksu cywilnego stanowi, iż umocowanie do działania w cudzym imieniu może opierać się na ustawie (przedstawicielstwo ustawowe) albo na oświadczeniu reprezentowanego (pełnomocnictwo).

Pełnomocnictwo udzielone do określonego rodzaju czynności będzie pełnomocnictwem rodzajowym, charakteryzującym się tym, iż w jego treści określony jest rodzaj i przedmiot czynności, do których umocowany został pełnomocnik. Jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej, forma pełnomocnictwa może być dowolna. Pełnomocnictwo to nie może być jednak domniemane.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą polegającą na internetowej sprzedaży towarów. Zgodnie z regulaminem sprzedaży, kosztami związanymi z wysyłką towarów za pośrednictwem danego operatora pocztowego obciążany jest nabywca towaru zgodnie z art. 547 kodeksu cywilnego. Zapłata za towar następuje na rachunek bankowy bądź przekazem pocztowym. Zapłata za dostawę następuje łącznie z zapłatą za towar i jest zwrotem dla Wnioskodawczyni bądź innego pełnomocnika wymienionego w umowie z imienia i nazwiska za wydatki poniesione w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy. W umowie aukcji wraz z opisem sprzedawanego towaru bądź w regulaminie sklepu internetowego, Wnioskodawczyni umieszcza informację klauzulę następującej treści: Kupujący udziela pełnomocnictwa sprzedającemu i wymienionym z imienia i nazwiska w wiadomości dla kupującego (dalej załącznikiem do umowy) do zawarcia w Jego imieniu i na Jego rachunek umowy o świadczenie usług pocztowych z operatorem pocztowym (dalej OP) i przesłaniem w Jego imieniu zakupionych przedmiotów, przy czym Kupujący ponosi wszystkie koszty związane z zawarciem umowy z OP tj. kosztów eksploatacyjnych pojazdu, opakowania, transportu i inne. W przypadku, gdy Wnioskodawczyni nie będzie mogła reprezentować kupującego do nadania w jego imieniu towaru kwotę otrzymaną od kupującego, jako zwrot kosztów, przekazaną na nadanie towaru, przekaże innemu pełnomocnikowi wymienionego w klauzuli udzielonego pełnomocnictwa. Wnioskodawczyni nie będzie reprezentowała kupującego, lecz wszelkie czynności związane z nadaniem towaru wykona inny pełnomocnik niż Wnioskodawczyni. Wnioskodawczyni ograniczy się tylko do czynności przekazania środków pieniężnych innemu pełnomocnikowi w wysokości równej jak otrzymane od kupującego. Wnioskodawczyni nie będzie otrzymywać od kupującego jak i od innego pełnomocnika kupującego wynagrodzenia w związku z przekazaniem środków pieniężnych. Otrzymana kwota na pokrycie kosztów związanych z nadaniem towaru do kupującego (albo do adresata innego niż kupujący wskazanego przez kupującego) zostanie przekazana innemu pełnomocnikowi w wysokości równej jaką otrzyma od kupującego, przy czym zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem inny pełnomocnik będzie wydawał i pokrywał koszty związane z nadaniem towaru do kupującego według własnego uznania. Nadwyżkę, o ile taka wystąpi rozlicza inny pełnomocnik zwracając ją kupującemu bądź odprowadzi podatek dochodowy z niewykorzystanej kwoty.

Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego, wskazać należy, iż w przedmiotowej sprawie otrzymane przez Wnioskodawczynię środki pieniężne na pokrycie wszystkich kosztów związanych ze zrealizowaniem i przesłaniem zakupionego towaru, przekazane następnie pełnomocnikowi kupującego, nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, bowiem w przedmiotowym przypadku po stronie Wnioskodawczyni nie dojdzie do dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, bądź do świadczenia usług, w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy. Kwota stanowiąca pokrycie kosztów związanych z wysyłką, którą to kwotę Wnioskodawczyni przekaże pełnomocnikowi kupującego, nie będzie u Wnioskodawczyni stanowić obrotu, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy. W przedmiotowej sprawie Wnioskodawczyni nie wykona żadnych czynności związanych z wysyłką towaru, natomiast wszelkie czynności związane z nadaniem towaru wykona inny niż Wnioskodawczyni pełnomocnik kupującego.

Reasumując, środki pieniężne przeznaczone na pokrycie kosztów związanych ze zrealizowaniem i przesłaniem zakupionego towaru, otrzymane przez Wnioskodawczynię, a następnie przekazane innemu pełnomocnikowi kupującego, nie będą stanowić dla Wnioskodawczyni podstawy opodatkowania i w konsekwencji nie będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług skoro jak wskazano we wniosku - Wnioskodawczyni nie otrzyma wynagrodzenia i nie wykona żadnych czynności związanych z wysyłką towaru.

Wskazać jednakże należy, iż zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Wobec powyższego, udzielona interpretacja indywidualna jest wiążąca tylko dla Wnioskodawczyni, a nie dla innego pełnomocnika kupującego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wskazać należy, iż przedmiotem niniejszej interpretacji nie jest kwestia, czy umieszczenie w regulaminie zapisu o udzieleniu przez klienta pełnomocnictwa wystarczy, aby takie pełnomocnictwo było zawarte. Analiza sposobu zawierania umów cywilnoprawnych czy też forma udzielenia pełnomocnictwa nie mieści się w ramach interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.

Tym samym przedmiotem niniejszej interpretacji nie jest kwestia sposobu udzielenia pełnomocnictwa ani kwestia udokumentowania udzielenia tego pełnomocnictwa.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanej. Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 384 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi