Temat interpretacji
Do usługi kompleksowej (basen + sauna) Wnioskodawca stosować będzie stawkę 8% VAT (zaklasyfikowane wg PKWiU 93.11.10.0), natomiast do pozostałych związanych z poprawą kondycji fizycznej oferowanych usług w obiektach tj. aquafitness, sauna (PKWiU 96.04.11.0) stosować się będzie stawkę 23%VAT.
Do usług związanych z działalnością obiektów sportowych, tj. wejście na basen, kurs nauk pływania prowadzone przez instruktorów Wnioskodawcy (zaklasyfikowane wg PKWiU 96.11.10.0) Wnioskodawca stosować będzie stawkę 8%.
Czy stawka podatku od towarów i usług dla opisanych zdarzeń we wniosku jest właściwa?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2012 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Łodzi 2 listopada 2012 r., do BKIP w Piotrkowie Tryb. 5 listopada 2012 r.) uzupełnionym w dniu 17 stycznia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usługi jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 listopada 2012 r. do Izby Skarbowej w Łodzi został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usługi.
Wyżej wskazany wniosek został przesłany do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Tryb. celem rozpatrzenia zgodnie z właściwością (data wpływu 5 listopada 2012 r.).
W dniu 17 stycznia 2013 r. do tut. Organu wpłynęło pismo stanowiące uzupełnienie wniosku w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego, sformułowania pytania oraz przedstawienia własnego stanowiska w sprawie.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku).
Centrum (zwanej dalej również Wnioskodawca) jest samorządowym zakładem budżetowym powołanym uchwałą Rady Miasta z dnia 28 września 2011 r.
Przedmiotem działalności Centrum jest realizacja zadania w zakresie zapewnienia prawidłowej realizacji procesu wychowania fizycznego, uprawiania sportu i rekreacji ruchowej oraz prowadzenia rehabilitacji. Działalność Wnioskodawcy w części finansowana jest z własnych dochodów. Jednym ze źródeł pozyskiwania środków finansowych jest dotacja przedmiotowa do świadczonych usług przyznawana przez Radę Miasta. Stawka dotacji ustalana jest dla każdej godziny korzystania z Centrum przez jednego klienta. Jej wysokość jest określana na etapie sporządzania planu finansowego (uwzględnione są planowane przychody z tytułu świadczonych usług) nie wpływa na wysokość cen biletów. Ceny wszystkich świadczonych przez Wnioskodawcę usług są ustalane i akceptowane przez Burmistrza. Otrzymana dotacja nie jest równoznaczna ze zmianą cen biletów. Wnioskodawca informuje, że jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT.
Wnioskodawca wykonuje swoje zadania w oparciu o bazę sportowo rekreacyjną, do której należą: kryta pływalnia wraz z infrastrukturą. Wnioskodawca udostępnia odpłatnie obiekty sportowe, którymi administruje i zarządza w imieniu Gminy. Korzystający z danej usługi musi posiadać bilet/karnet, który upoważnia do skorzystania z prawa wstępu na obiekt, bądź skorzystania z konkretnej usługi.
Centrum prowadzi działalność polegającą na:
- świadczeniu usług wstępu wyłącznie na basen, prowadzenie nauki pływania przez instruktorów Wnioskodawcy dla klientów indywidualnych i zbiorowych Wnioskodawca zaklasyfikował pod symbolem PKWiU 93.11.10.0 Usługi związane z działalnością obiektów sportowych,
- świadczeniu usług polegających na udostępnianiu sauny dla klientów indywidualnych i zbiorowych Wnioskodawca zaklasyfikował pod symbolem PKWiU 96.04.10.0 Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej,
- świadczeniu usług aqua-fitness, usług prowadzenia nauki pływania (przez podmioty zewnętrzne) mających na celu poprawę kondycji fizycznej Wnioskodawca zaklasyfikował pod symbolem PKWiU 96.04.10.1 Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej.
Wnioskodawca zaklasyfikował wymienione we wniosku usługi zgodnie z klasyfikacją PKWiU z 2008 r. obowiązującą dla celów podatku VAT.
Zgodnie z Krajowym Rejestrem Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej, Wnioskodawca prowadzi działalność obiektów sportowych we PKD 2007 nr 9311Z.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie
(ostatecznie sprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
Do usługi kompleksowej (basen + sauna) Wnioskodawca stosować będzie stawkę 8% VAT (zaklasyfikowane wg PKWiU 93.11.10.0), natomiast do pozostałych związanych z poprawą kondycji fizycznej oferowanych usług w obiektach tj. aquafitness, sauna (PKWiU 96.04.11.0) stosować się będzie stawkę 23%VAT.
Do usług związanych z działalnością obiektów sportowych, tj. wejście na basen, kurs nauk pływania prowadzone przez instruktorów Wnioskodawcy (zaklasyfikowane wg PKWiU 93.11.10.0) Wnioskodawca stosować będzie stawkę 8%.
Czy stawka podatku od towarów i usług dla opisanych zdarzeń we wniosku jest właściwa...
Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie przedstawionym w uzupełnieniu wniosku), usługi opisane w pkt 1 i 2 wniosku podlegają opodatkowaniu stawką VAT 8%, a usługi opisane w pkt 3 podlegają opodatkowaniu stawką 23%.
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku, bądź zwolnienie od podatku. W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.
Zgodnie z art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%,
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.
W poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy o VAT wymieniono, objęte grupowaniem PKWiU 93.11.10.0 Usługi związane z działalnością obiektów sportowych:. Natomiast w poz. 186 tego załącznika wymieniono Pozostałe usługi związane z rekreacją wyłącznie w zakresie wstępu, bez względu na symbol PKWiU.
Z powołanych wyżej przepisów wynika zatem, iż od dnia 1 stycznia 2001 r. stawką podatku w wysokości 8% objęte zostały m. in. usługi związane z działalnością obiektów sportowych (PKWiU 93.11.10.0) oraz usługi związane z rekreacją, bez względu na symbol PKWiU, lecz wyłącznie w zakresie wstępu.
Natomiast w przypadku, gdy ani ustawa, ani przepisy wykonawcze nie przewidują dla danego świadczenia obniżonej stawki, bądź zwolnienia należy je opodatkować według 23% stawki podatku.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.
Stosownie do art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.
Dla określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług do czynności, których przedmiotem są poszczególne towary i usługi, ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU. Do prawidłowego zaklasyfikowania określonych czynności do właściwych grupowań statystycznych obowiązany jest podatnik.
Stosownie bowiem do pkt 1 Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.
Od dnia 1 stycznia 2011 r., na potrzeby podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).
Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Jednakże, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku, a także zwolnienie od podatku.
Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone między innymi w art. 43 ustawy. Jednakże, z treści złożonego wniosku nie wynika, aby Wnioskodawca spełniał warunki określone w tym przepisie, uprawniające do skorzystania ze zwolnienia od podatku w zakresie czynności będących przedmiotem wniosku.
Natomiast, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.
Na mocy art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.
W załączniku nr 3 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, wskazano:
- pod poz. 179, sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 93.11.10.0 usługi związane z działalnością obiektów sportowych,
- pod poz. 186, bez względu na symbol PKWiU pozostałe usługi związane z rekreacją wyłącznie w zakresie wstępu.
Jak wynika z załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz.1885 ze zm.), w sekcji R: Działalność związana z kulturą, rozrywką i rekreacją wymieniono dział 93 oznaczony jako Działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna, obejmujący grupy:
- 93.1 Działalność związana ze sportem,
- 93.2 Działalność rozrywkowa i rekreacyjna,
- 93.21.Z Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki,
- 93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna.
Jednocześnie sekcja S: Pozostała działalność usługowa obejmuje Pozostałą indywidualną działalność usługową oznaczoną jako dział 96. Dział ten obejmuje m.in. podklasę: 96.04.Z Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej.
Natomiast w wyjaśnieniach do PKD 2007 wskazano, iż podklasa oznaczona jako 93.11.Z Działalność obiektów sportowych obejmuje:
- działalność obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub obiektów sportowych halowych (otwartych, zamkniętych lub zadaszonych, z miejscami siedzącymi dla widzów lub bez), tj.: stadiony do gry w piłkę nożną, stadiony do gry w krykieta, rugby, tory wyścigowe dla samochodów, psów, koni, baseny, stadiony lekkoatletyczne, hale i stadiony przeznaczone dla sportów zimowych, włączając hale do gry w hokeja, hale bokserskie, pola golfowe, tory do gry w kręgle, pozostałe obiekty sportowe;
- organizowanie i przeprowadzanie imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych,
- zarządzanie i zapewnienie pracowników do obsługi tych obiektów.
Podklasa ta nie obejmuje natomiast m.in.:
- działalności obiektów służących poprawie kondycji fizycznej, sklasyfikowanej w 93.13.Z,
- działalności związanej z prowadzeniem parków i plaż, sklasyfikowanej w 93.29.Z.
Jednocześnie wyjaśnić należy, iż podklasa 93.13.Z Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej obejmuje m.in. działalność centrów i klubów fitness oraz innych obiektów służących poprawie kondycji fizycznej i kulturystyce, a nie obejmuje m.in. działalności usługowej łaźni tureckich, saun i łaźni parowych, solariów, salonów odchudzających, sklasyfikowanej w 96.04.Z.
Odzwierciedleniem Polskiej Klasyfikacji Działalności jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług.
Zgodnie z § 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów, wprowadza się do stosowania w statystyce, ewidencji i dokumentacji oraz rachunkowości, a także w urzędowych rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), stanowiącą załącznik do rozporządzenia.
Z przepisów ww. rozporządzenia wynika, iż w sekcji R mieszczą się Usługi kulturalne, rozrywkowe, sportowe i rekreacyjne.
W dziale 93 usługi związane ze sportem, rozrywką i rekreacją mieszczącym się w sekcji R wymienione zostały:
93.1 Usługi związane ze sportem:
- 93.11 Usługi związane z działalnością obiektów sportowych,
- 93.12. Usługi związane z działalnością klubów sportowych,
- 93.13 Usługi związane z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej,
- 93.19 Pozostałe usługi związane ze sportem.
W dziale 96 pozostałe usługi indywidualne, mieszczącym się w sekcji S, wymienione zostały 96.0 Pozostałe usługi indywidualne obejmujące m.in. grupę 96.04 usługi związane z poprawą kondycji fizycznej.
W tym miejscu należy podkreślić, iż grupowanie 96.04.10.0 (usługi związane z poprawą kondycji fizycznej), mieszczące się w grupie 96.04 obejmuje usługi świadczone przez łaźnie tureckie, sauny i łaźnie parowe, solaria, salony odchudzające, salony masażu (z wyłączeniem masażu leczniczego) i podobne usługi mające na celu poprawę samopoczucia.
Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest samorządowym zakładem budżetowym powołanym uchwałą Rady Miasta z dnia 28 września 2011 r. Przedmiotem działalności Centrum jest realizacja zadania w zakresie zapewnienia prawidłowej realizacji procesu wychowania fizycznego, uprawiania sportu i rekreacji ruchowej oraz prowadzenia rehabilitacji. Wnioskodawca wykonuje swoje zadania w oparciu o bazę sportowo rekreacyjną, do której należą: kryta pływalnia wraz z infrastrukturą. Wnioskodawca udostępnia odpłatnie obiekty sportowe, którymi administruje i zarządza w imieniu Gminy. Korzystający z danej usługi musi posiadać bilet/karnet, który upoważnia do skorzystania z prawa wstępu na obiekt, bądź skorzystania z konkretnej usługi.
Centrum prowadzi działalność polegającą na:
- świadczeniu usług wstępu wyłącznie na basen, prowadzenie nauki pływania przez instruktorów Wnioskodawcy dla klientów indywidualnych i zbiorowych Wnioskodawca zaklasyfikował pod symbolem PKWiU 93.11.10.0 Usługi związane z działalnością obiektów sportowych,
- świadczeniu usług polegających na udostępnianiu sauny dla klientów indywidualnych i zbiorowych Wnioskodawca zaklasyfikował pod symbolem PKWiU 96.04.10.0 Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej,
- świadczeniu usług aqua-fitness, usług prowadzenia nauki pływania (przez podmioty zewnętrzne) mających na celu poprawę kondycji fizycznej Wnioskodawca zaklasyfikował pod symbolem PKWiU 96.04.10.1 Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej.
Do usługi kompleksowej (basen + sauna) Wnioskodawca stosować będzie stawkę 8% VAT (zaklasyfikowane wg PKWiU 93.11.10.0), natomiast do pozostałych związanych z poprawą kondycji fizycznej oferowanych usług w obiektach tj. aquafitness, sauna (PKWiU 96.04.11.0) stosować się będzie stawkę 23%VAT.
Do usług związanych z działalnością obiektów sportowych, tj. wejście na basen, kurs nauk pływania prowadzone przez instruktorów Wnioskodawcy (zaklasyfikowane wg PKWiU 93.11.10.0) Wnioskodawca stosować będzie stawkę 8%.
Jak wskazano, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, Wnioskodawca świadczy m.in. usługi w zakresie wstępu wyłącznie na basen oraz prowadzi naukę pływania przez instruktorów Wnioskodawcy dla klientów indywidualnych i zbiorowych, które sklasyfikował pod symbolem PKWiU 93.11.10.0 jako Usługi związane z działalnością obiektów sportowych.
Biorąc pod uwagę ww. przepisy oraz przedstawione przez Wnioskodawcę okoliczności stwierdzić należy, iż świadczone przez Wnioskodawcę ww. usługi w powyższym zakresie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 8%, zgodnie z art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2, jako wymienione w pozycji 179 załącznika nr 3 do ustawy, tj. usługi związane z działalnością obiektów sportowych.
Nadto wnioskodawca świadczy usługę kompleksową (basen+sauna). Przedmiotowa usługa została przez Wnioskodawcę sklasyfikowana w grupowaniu PKWiU 93.11.10.0 jako Usługi związane z działalnością obiektów sportowych.
Wobec powyższego należy stwierdzić, że świadczona przez Wnioskodawcę usługa w zakresie udostępnienia basenu + sauny dla klientów indywidualnych i zbiorowych, sklasyfikowane przez niego pod symbolem PKWiU 93.11.10.0 jako Usługi związane z działalnością obiektów sportowych podlegają opodatkowaniu 8% stawką podatku od towarów i usług. zgodnie z art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2, jako wymienione w pozycji 179 załącznika nr 3 do tej ustawy.
Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika też , że Wnioskodawca świadczy:
- usługi polegające na udostępnianiu sauny dla klientów indywidualnych i zbiorowych, sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 96.04.10.0 jako Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej,
- usługi aqua-fitness, usługi prowadzenia nauki pływania (przez podmioty zewnętrzne), sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 96.04.10.0 jako Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej.
Zauważyć należy, że pojęcia usług w zakresie wstępu (o którym mowa w poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy) nie można utożsamiać z pojęciem biletu wstępu uprawniającego do uczestniczenia w zajęciach sportowo-rekreacyjnych, które prowadzone są na zasadzie czynnego uczestnictwa w nich. Wstęp do sauny, na zajęcia aqua-fitness nie uprawnia korzystającego do wstępu jedynie w sensie wejścia gdzieś, jak to ma miejsce np. w przypadku kupienia biletu do kina, lecz obejmuje również czynne uczestnictwo w zajęciach sportowo rekreacyjnych oraz lub umożliwia korzystanie z pomieszczeń i urządzeń.
Z tych też względów opłaty pobierane za uczestnictwo w zajęciach aqua-fitness oraz wstępu na saunę służące poprawie kondycji fizycznej, nie mogą być uznane za opłatę za wstęp, lecz przede wszystkim za możliwość korzystania z dostępnych urządzeń, a więc za czynny udział w zajęciach aqua-fitness, korzystanie z pomieszczeń i urządzeń znajdujących się w saunie.
Wobec powyższego należy stwierdzić, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi w zakresie wstępu i uczestnictwa w zajęciach aqua-fitness i korzystanie z urządzeń sauny służące poprawie kondycji fizycznej, sklasyfikowane przez Wnioskodawcę pod symbolem PKWiU 96.04.10.0. jako Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej, podlegają opodatkowaniu 23% stawką podatku od towarów i usług. Również usługi nauki pływania prowadzone przez podmioty zewnętrzne, sklasyfikowane przez Wnioskodawcę pod symbolem PKWiU 96.04.10.0 podlegają opodatkowaniu stawka podstawową, tj. 23%.
Reasumując, usługi świadczone przez Wnioskodawcę, sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 93.11.10.0 jako Usługi związane z działalnością obiektów sportowych podlegają opodatkowaniu stawką 8% podatku VAT wynikającą z art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2, jako wymienione w poz. 179 załącznika nr 3 do tej ustawy. Natomiast usługi sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 96.04.10.0 jako Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej, podlegają opodatkowaniu 23% stawką podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Podkreślić należy, iż kwestie dotyczące zaklasyfikowania świadczonych usług wskazanych we wniosku do właściwego grupowania statystycznego, nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym, niniejszej interpretacji udzielono w oparciu o klasyfikację PKWiU wskazaną przez Wnioskodawcę.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Wniosek ORD-IN
Treść w pliku PDF 474 kB
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi