1.nieodpłatne przekazanie produktów zdrowej żywności przez Wnioskodawcę będącego dystrybutorem produktów spożywczych, w formie darowizny, na rzecz org... - Interpretacja - IPPP2/443-1320/11-2/AK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2012, sygn. IPPP2/443-1320/11-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Temat interpretacji

1.nieodpłatne przekazanie produktów zdrowej żywności przez Wnioskodawcę będącego dystrybutorem produktów spożywczych, w formie darowizny, na rzecz organizacji pożytku publicznego, na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, podlega opodatkowaniu tym podatkiem;2.Wnioskodawca będzie uprawniony do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów będących przedmiotem przekazania

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 23 listopada 2011r. (data wpływu 28 listopada 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT przekazania artykułów spożywczych na rzecz organizacji pożytku publicznego oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem z tych artykułów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 listopada 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT przekazania artykułów spożywczych na rzecz organizacji pożytku publicznego oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem z tych artykułów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest dystrybutorem szerokiej gamy produktów zdrowej żywności dla dzieci, której główną grupę produktową stanowią dania warzywne, zupki, desery owocowe i mleczne, mleko, kaszki mleczne, ciastka, batony, herbatki, napoje, soki i nektary. Ponadto, Wnioskodawca zajmuje się także dystrybucją produktów dla kobiet karmiących i kobiet w ciąży oraz kosmetyków dla dzieci.

Zdarza się, iż Wnioskodawca dokonuje przekazań towarów na cele charytatywne. Schemat takich przekazań wygląda następująco:

  1. Przekazywane są produkty spożywcze - głównie mleko, kaszki, herbatki.
  2. Przekazywane są towary nabyte od innych podmiotów.
  3. Przekazanie następuje na rzecz instytucji pożytku publicznego oraz na rzecz podmiotów nieposiadających takiego statusu.
  4. W przypadku, gdy przekazanie następuje na rzecz organizacji pożytku publicznego, Spółka otrzymuje od tych podmiotów oświadczenie, iż przekazane towary są przeznaczone wyłącznie na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te podmioty.

Wnioskodawca weryfikuje status organizacji pożytku publicznego, poprzez sprawdzenie odpowiedniego wpisu we właściwym rejestrze Krajowego Rejestru Sądowego, bądź poprzez otrzymanie oświadczenia w tym zakresie od ww. organizacji.Spółka dokonuje odliczenia w całości podatku VAT, jaki widnieje na fakturach dokumentujących wydatki na nabycie produktów przekazywanych później organizacjom pożytku publicznego na cele charytatywne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca ma prawo do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt. 16 VATU w odniesieniu do przekazywanych na rzecz organizacji pożytku publicznego towarów i czy przysługuje mu prawo do odliczenia VAT od wydatków stanowiących koszt nabycia ww. produktów...

Zdaniem Wnioskodawcy, przysługuje mu prawo do skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 16 VATU w odniesieniu do przekazywanych na rzecz organizacji pożytku publicznego produktów spożywczych, nabytych od innych podmiotów.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 16 VATU, zwalnia się od podatku dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 pkt 2 przez producenta, której przedmiotem są produkty spożywcze, z wyjątkiem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%, jeżeli są one przekazywane na rzecz organizacji pożytku publicznego, w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z przeznaczeniem na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te organizacje. Ponadto, zgodnie z art. 43 ust. 12 VATU, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, stosuje się pod warunkiem prowadzenia szczegółowej dokumentacji przez dokonującego dostawy towarów potwierdzającej dokonanie dostawy na rzecz organizacji pożytku publicznego, z przeznaczeniem wyłącznie na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te organizacje.

Wnioskodawca pragnie zauważyć, iż w jego ocenie, pomimo iż w stosunku do przekazywanych towarów występuje on w charakterze dystrybutora, będzie uprawniony do skorzystania ze zwolnienia przewidzianego we wskazanych przepisach. Intencją przekazań dokonywanych przez Wnioskodawcę jest pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej poprzez dostarczenie im produktów żywnościowych, na które, z uwagi na brak środków finansowych, nie mogłyby sobie one pozwolić. Zasady słuszności i względy społeczne nakazują, aby przyjąć taką interpretację przepisu, która ułatwiałaby przedsiębiorcom dokonywanie darowizn i powodowała, iż staną się one wśród nich powszechną praktyką.

Przekazywanie towarów przez Spółkę wiąże się niekiedy z utratą ich terminu przydatności do spożycia. Spółka pragnie zatem zwrócić uwagę, iż przyjęcie, że nie ma ona prawa do zastosowania zwolnienia spowoduje, iż korzystniejsza będzie dla niej utylizacja wyrobów nabytych od innych podmiotów. W takim przypadku Wnioskodawca ponosiłby co prawda koszty takiej utylizacji, jednak w aspekcie prowadzonej działalności i tak bardziej opłacalnym rozwiązaniem byłoby dla niego wyrzucenie tych towarów niż przekazanie ich organizacjom pożytku publicznego. Uwzględniając aspekt etyczny i cel wprowadzonego przepisu, jakim było zahamowanie procesu marnotrawienia żywności i zapobieganie sytuacjom, w którym podatnicy będą decydować się na utylizację produktów, nie zaś na ich przekazanie na rzecz najuboższych, należy uznać, iż właściwym jest zastosowanie zwolnienia z VAT w przypadkach, gdy przedmiotem przekazań są wyroby nabyte od innych podmiotów.

Wnioskodawca pragnie dodatkowo wskazać, iż w opisanym stanie faktycznym spełnione są pozostałe warunki wskazane w art. 43 ust. 1 pkt 16 VATU - przekazania następują na rzecz organizacji pożytku publicznego na cele działalności charytatywnej organizowanej przez te podmioty, na co Spółka posiada stosowną dokumentację.

Zgodnie bowiem z art. 22 ust. 2 u.d.p.p.w., organizacja pozarządowa oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt 4 podlegające obowiązkowi wpisu do krajowego Rejestru Sądowego uzyskują status organizacji pożytku publicznego z chwilą wpisania do tego Rejestru informacji o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 20, na zasadach i w trybie określonych w ustawie o KRS. Organizacja pozarządowa inna niż wymieniona w art. 22 ust. 2 oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt 1, uzyskują status organizacji pożytku publicznego z chwilą wpisania do krajowego Rejestru Sądowego, na zasadach i w trybie określonych w ustawie o KRS. Z przytoczonych przepisów wynika, iż organizacja pożytku publicznego jest to podmiot wpisany do krajowego Rejestru Sądowego; posiadający status organizacji pożytku publicznego. Wnioskodawca jest zatem zdania, iż przedstawione w opisie stanu faktycznego organizacje, na rzecz których dokonuje przekazań produktów spożywczych, posiadają status organizacji pożytku publicznego, w rozumieniu u.d.p.p.w.

Przy przekazaniu każdorazowo Spółka uzyskuje oświadczenie organizacji o zużytkowaniu towarów dla potrzeb działalności charytatywnej, które Spółka zbiera i przechowuje w swojej dokumentacji. W stosunku zatem do każdego przekazania towarów na rzecz organizacji pożytku publicznego Spółka legitymuje się posiadaniem oświadczenia o ich przeznaczeniu na cele dobroczynne.

Uwzględniając powyższe uwagi, zdaniem Wnioskodawcy, będzie on objęty zakresem zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do dokonywanych przekazań żywności na rzecz organizacji pożytku publicznego, na cele charytatywne.

Wnioskodawca pragnie także wskazać, iż w jego ocenie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z nabyciem towarów przekazywanych na cele charytatywne. Zgodnie z art. 86 ust. 8 pkt 3 VATU, podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów, o której mowa w art. 43 ust. 1 pkt 16. Przywołany przepis w szczególny sposób traktuje przypadki, gdy czynność dotyczy przekazywania żywności na rzecz organizacji pożytku publicznego. Wprowadza możliwość odliczenia podatku związanego z czynnością zwolnioną z VAT. Celem wprowadzenia takiego rozwiązania było dążenie do zapewnienia neutralności podatku VAT dla podmiotu dokonującego takich przekazań. Podatnik na mocy wskazanej regulacji jest uprawniony do dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu produktów służących wytworzeniu lub nabyciu przekazywanych towarów. Tym sposobem nie ponosi negatywnych konsekwencji finansowych związanych z dokonaniem darowizny dla najuboższych w postaci braku możliwości odliczenia podatku z uwagi na związek z działalnością objętą zwolnieniem z podatku VAT.

Podsumowując powyższe rozważania, w ocenie Wnioskodawcy jest on objęty zakresem art. 43 ust. 1 pkt 16 VATU w odniesieniu do przekazywanych na rzecz organizacji pożytku publicznego produktów spożywczych i korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie tej regulacji. Jednocześnie Spółka uprawniona jest do dokonania odliczenia podatku VAT od wydatków stanowiących cenę nabycia przekazywanych produktów, na podstawie art. 86 ust. 8 pkt 3 VATU.

Mając na uwadze powyższe, na pytanie drugie wskazane w niniejszym wniosku należy udzielić odpowiedzi pozytywnej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().

Z powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy, wynika, iż opodatkowaniu co do zasady podlega taka dostawa towarów, która ma charakter odpłatny. Jednakże, dla celów podatku od towarów i usług ustawodawca zrównał z odpłatną dostawą towarów również niektóre nieodpłatne czynności.

Stosownie bowiem do art. 7 ust. 2 cyt. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Z powyższego wynika, iż ustawy o podatku od towarów i usług nie zakładają, co do zasady, opodatkowania podatkiem od towarów i usług darowizn towarów, jeżeli podatnikowi nie przysługiwało odliczenie podatku naliczonego przy nabyciu towarów związanych z tą darowizną.

Na mocy art. 41 ust. 1 cyt. ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Należy zaznaczyć, że zarówno w przepisach ustawy, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku oraz zwolnienia z podatku w stosunku do niektórych czynności.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 16 cyt. ustawy, zwalnia się od podatku dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 pkt 2, przez producenta, której przedmiotem są produkty spożywcze, z wyjątkiem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%, jeżeli są one przekazywane na rzecz organizacji pożytku publicznego, w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z przeznaczeniem na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te organizacje.

Z powyższego wynika, że z preferencji podatkowej mogą skorzystać producenci żywności, w przypadku przekazania produktów spożywczych organizacjom pożytku publicznego. Produkty muszą być jednakże przeznaczone na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te organizacje.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. z 2010r. Dz. U. Nr 234, poz. 1536) działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie.

W myśl art. 3 ust. 2 ww. ustawy organizacjami pozarządowymi są:

  1. niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych,
  2. niedziałające w celu osiągnięcia zysku

- osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust. 4.

Stosownie do art. 3 ust. 3 ww. ustawy działalność pożytku publicznego może być prowadzona także przez:

  1. osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
  2. stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
  3. spółdzielnie socjalne;
  4. spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 i Nr 151, poz. 1014), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

Natomiast z art. 22 ust. 3 ww. ustawy wynika, że organizacja pozarządowa inna niż wymieniona w ust. 2 oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt 1, uzyskują status organizacji pożytku publicznego z chwilą wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego, na zasadach i w trybie określonym w ustawie, o której mowa w ust. 2.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Natomiast art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) cyt. ustawy precyzuje, iż kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług, z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4

Z powyższego wynika, iż uprawnienie do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego związanego z dokonywanymi zakupami, uzależnione jest od powiązania tych zakupów z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Powyższe wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Prawo do odliczenia podatku naliczonego, jako integralna część systemu VAT, w zasadzie nie może być ograniczane ani pod względem czasu, ani też pod względem zakresu przedmiotowego. Nie jest to bowiem wyjątkowy przywilej podatnika, lecz jego fundamentalne prawo. Możność wykonania tego prawa powinna być zapewniona niezwłocznie i względem wszystkich kwot podatku, które zostały pobrane (naliczone) od transakcji związanych z zakupami.

Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest dystrybutorem szerokiej gamy produktów zdrowej żywności dla dzieci, której główną grupę produktową stanowią dania warzywne, zupki, desery owocowe i mleczne, mleko, kaszki mleczne, ciastka, batony, herbatki, napoje, soki i nektary. Ponadto, Wnioskodawca zajmuje się także dystrybucją produktów dla kobiet karmiących i kobiet w ciąży oraz kosmetyków dla dzieci.

Zdarza się, iż Wnioskodawca dokonuje przekazań towarów na cele charytatywne. Schemat takich przekazań wygląda następująco:

  1. Przekazywane są produkty spożywcze - głównie mleko, kaszki, herbatki.
  2. Przekazywane są towary nabyte od innych podmiotów.
  3. Przekazanie następuje na rzecz instytucji pożytku publicznego oraz na rzecz podmiotów nieposiadających takiego statusu.
  4. W przypadku, gdy przekazanie następuje na rzecz organizacji pożytku publicznego, Spółka otrzymuje od tych podmiotów oświadczenie, iż przekazane towary są przeznaczone wyłącznie na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te podmioty.

Wnioskodawca weryfikuje status organizacji pożytku publicznego, poprzez sprawdzenie odpowiedniego wpisu we właściwym rejestrze Krajowego Rejestru Sądowego, bądź poprzez otrzymanie oświadczenia w tym zakresie od ww. organizacji.

Spółka dokonuje odliczenia w całości podatku VAT, jaki widnieje na fakturach dokumentujących wydatki na nabycie produktów przekazywanych później organizacjom pożytku publicznego na cele charytatywne.

Uwzględniając przedstawione okoliczności sprawy, jak również przywołane przepisy prawa wskazać należy, że nieodpłatne przekazanie produktów zdrowej żywności przez Wnioskodawcę będącego dystrybutorem produktów spożywczych dla dzieci, w formie darowizny, na rzecz organizacji pożytku publicznego, na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, podlega opodatkowaniu tym podatkiem. Wnioskodawca wskazał, iż dokonuje odliczenia w całości podatku VAT naliczonego związanego z nabyciem produktów, które są później przekazywane organizacjom pożytku publicznego. Strona dokonuje więc nieodpłatnego przekazania produktów zdrowej żywności, w stosunku do których przysługiwało jej prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych produktów.

Jak wynika z cyt. art. 43 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 pkt 2, przez producenta, której przedmiotem są produkty spożywcze przekazywane na rzecz organizacji pożytku publicznego z przeznaczeniem na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te organizacje. Aby więc czynność w zakresie przekazania towarów podlegała zwolnieniu wskazanemu w ww. przepisie, przekazania takiego musi dokonać producent produktów spożywczych, a produkty te muszą zostać przekazane na rzecz organizacji pożytku publicznego, a organizacja pożytku publicznego musi przeznaczyć je na cele działalności charytatywnej.

W przedstawionym stanie faktycznym Strona wskazała, iż nie jest producentem przekazywanych na rzecz organizacji pożytku publicznego artykułów spożywczych dla dzieci, lecz ich dystrybutorem. Zatem Wnioskodawca dokonując przekazania tych produktów nie może korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 16 cyt. ustawy, gdyż nie wypełnia wszystkich koniecznych warunków w tym przepisie wymienionych.

Jak wynika z cyt. art. 86 ust. 1 i ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikom przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie tych towarów i usług. Biorąc pod uwagę fakt, iż przekazanie przez Wnioskodawcę artykułów żywnościowych na rzecz organizacji pożytku publicznego będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i nie będzie korzystało ze zwolnienia z tego podatku, Wnioskodawca będzie uprawniony do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów będących przedmiotem przekazania, na podstawie art. 86 ust. 1 i ust. 2 cyt. ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.Ponadto tut. Organ informuje, iż w zakresie pytania Nr 1 wskazanego we wniosku z dnia 23 listopada 2011r., dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych, wydane zostało odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie