Prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. - Interpretacja - ITPP1/443-1178c/12/DM

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 04.01.2013, sygn. ITPP1/443-1178c/12/DM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2012 r. (data wpływu 26 września 2012 r.) uzupełnionym w dniu 19 grudnia 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2012 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 19 grudnia 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Gmina poniosła/ponosi (i będzie ponosiła w przyszłości) nakłady na budowę oraz bieżące utrzymanie obiektów pełniących funkcje społeczno-kulturalne w Gminie, w tym obiektów powstałych w ramach poniższych projektów (dalej łącznie zwane: Obiektami lub Inwestycjami):

  1. Poprawa dostępności i jakości oferty kulturalnej na terenie Gminy poprzez utworzenie Centrum Kultury w G - inwestycja została zakończona w 2011 r. Zakres prac obejmował m. in. remont i adaptację sali widowiskowej oraz pomieszczeń biblioteki i czytelni. Obecnie Centrum Kultury w G jest nieodpłatnie użytkowane przez instytucje kultury: Miejsko-Gminną Bibliotekę Publiczną w G oraz Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w G, który administruje tym Obiektem;
  2. Budowa Centrum Społeczno-Kulturalnego w W, wraz z budową pawilonu szatniowo-sanitarnego - inwestycja jest w trakcie realizacji;
  3. Adaptacja pomieszczeń na świetlice wiejskie na terenie Gminy - wydatki te zostały poniesione przez Gminę w 2010 r.;
  4. Remont świetlicy wiejskiej w N - inwestycja jest w trakcie realizacji.

Ponoszone przez Gminę w tym zakresie wydatki obejmują zarówno nabycie towarów, jak i usług, w tym koszty wykonania prac budowlanych, koszty utrzymania czystości, zakupu wyposażenia etc. W związku z ponoszeniem tych wydatków Gmina otrzymuje od kontrahentów faktury VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego.

W chwili obecnej, Inwestycje, których budowa/remont zostały zakończone są zasadniczo nieodpłatnie udostępniane przez Gminę na rzecz lokalnej społeczności.

Niemniej jednak, Gmina planuje, aby docelowo udostępnianie wszystkich Obiektów przybrało dwojaki charakter, a mianowicie:

  1. Odpłatny wynajem na rzecz osób fizycznych/firm, np. w celu organizacji imprez okolicznościowych np. urodzin, styp, wesel, rocznic (udostępnianie komercyjne) oraz
  2. Udostępnianie nieodpłatne na cele gminne, tj. np. na rzecz sołectw, dla potrzeb organizowania nieodpłatnych imprez gminnych i folklorystyczno-rekreacyjnych, wyborów, w celach charytatywnych etc.

Brak jest możliwości wyznaczania określonych godzin/dni tygodnia, w których Obiekty miałyby być przeznaczone wyłącznie do nieodpłatnego oraz odpowiednio do odpłatnego korzystania. W praktyce nie da się bowiem takiego podziału przewidzieć. Sposób wykorzystywania Obiektów będzie natomiast regulowany poprzez zapotrzebowanie na obie formy ich udostępniania. W konsekwencji, w danym miesiącu może się zdarzyć, że dany Obiekt będzie udostępniany wyłącznie odpłatnie bądź też wyłącznie nieodpłatnie lub też w określonej części odpłatnie i nieodpłatnie.

Powyższe oznacza, że w momencie ponoszenia wydatków na budowę czy utrzymanie Inwestycji, czy też w chwili oddania Obiektów do odpłatnego wynajmu Gmina nie jest w stanie określić zakresu/podziału, w jakim będą one następnie udostępniane odpłatnie, a w jakim nieodpłatnie. Zależy to bowiem od popytu w danym okresie na tego typu świadczenia i innych okoliczności (np. ogłoszenie wyborów czy liczba gminnych przedsięwzięć odbywających się w Obiektach).

Wybrane techniczne czynności związane z administrowaniem Obiektami, tj. np. ich otwieranie i zamykanie, identyfikowanie ewentualnych awarii, egzekwowanie regulaminu, sprzedaż biletów wstępu etc, będą wykonywane przez pracowników Gminy lub też Gmina zleci te czynności innemu podmiotowi, np. jednej ze swoich jednostek organizacyjnych. Jednakże nawet w takim przypadku czynności te będą wykonywane w imieniu i na rzecz Gminy, tj. w szczególności Gmina będzie widniała jako sprzedawca odpłatnych usług wynajmu Inwestycji na wystawianych paragonach i/lub fakturach VAT, Gmina będzie wykazywała te usługi w rejestrach i deklaracjach VAT i rozliczała z tego tytułu VAT należny.

Jednocześnie, podmiot, któremu Gmina zleciłaby wykonywanie powyższych czynności nie prowadziłby sprzedaży własnej lub też z uwagi na niską kwotę obrotu z prowadzonej działalności własnej byłby zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

W uzupełnieniu wniosku wskazano:

W odniesieniu do obiektu Centrum Kultury w G:

  • Gmina planuje wykorzystywać Centrum Kultury w ten sposób, że pomieszczenia biblioteki i czytelni, znajdujące się obecnie w nieodpłatnym użytkowaniu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w G nie będą przedmiotem odpłatnego wynajmu (będą nadal nieodpłatnie udostępniane na rzecz biblioteki), natomiast pozostałe pomieszczenia Centrum Kultury będą udostępniane w dwojaki sposób wskazany we wniosku, tj.:

  1. odpłatny wynajem na rzecz osób fizycznych/firm, np. w celu organizacji imprez okolicznościowych np. urodzin, styp, wesel, rocznic (udostępnianie komercyjne), oraz
  2. udostępnianie nieodpłatne na cele gminne, tj. np. na rzecz sołectw, dla potrzeb organizowania nieodpłatnych imprez gminnych i folklorystyczno-rekreacyjnych. wyborów, w celach charytatywnych etc.

  • Wydatki poniesione na utworzenie Centrum Kultury stanowiły ulepszenie środków trwałych Gminy w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych. Łączna wartość ulepszeń Centrum Kultury wyniosła około 474 tys. złotych.

  • Pod pojęciem nakładów na bieżące utrzymanie obiektów należy rozumieć wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem Centrum Kultury, tj. w szczególności wydatki na zakup mediów do obiektu, środków czystości, ochronę obiektu etc. Gmina nie jest (nie będzie) w stanie przyporządkować jednoznacznie nakładów na bieżące utrzymanie Centrum Kultury do czynności opodatkowanych lub niepodlegających opodatkowaniu lub w odpowiednich częściach do tych czynności. Jedynie w przypadku nakładów na zakup energii elektrycznej do Centrum Kultury, Gmina jest (będzie) w stanie dokonać takiego przyporządkowania ze względu na zamontowany odrębny licznik zużycia energii elektrycznej przez Bibliotekę Publiczną.

W odniesieniu do obiektu Centrum Społeczno-Kulturalnego w W (dalej: Centrum Społeczno-Kulturalne):

  • Gmina planuje wykorzystywać Centrum Społeczno-Kulturalne w ten sposób, że pomieszczenia biblioteki i świetlicy nie będą przedmiotem odpłatnego wynajmu, natomiast pozostałe pomieszczenia Centrum będą udostępniane w dwojaki sposób wskazany we wniosku, tj.:

  1. odpłatny wynajem na rzecz osób fizycznych/firm, np. w celu organizacji imprez okolicznościowych np. urodzin, styp, wesel, rocznic (udostępnianie komercyjne), oraz
  2. udostępnianie nieodpłatne na cele gminne, tj. np. na rzecz sołectw, dla potrzeb organizowania nieodpłatnych imprez gminnych i folklorystyczno-rekreacyjnych, wyborów, w celach charytatywnych etc.

  • Pod pojęciem nakładów na bieżące utrzymanie obiektów należy rozumieć wydatki związane w przyszłości z bieżącym funkcjonowaniem Centrum Społeczno-Kulturalnego, tj. w szczególności wydatki na zakup mediów do obiektu, środków czystości, ochronę obiektu etc. Gmina nie będzie w stanie przyporządkować jednoznacznie nakładów na bieżące utrzymanie Centrum do czynności opodatkowanych lub niepodlegających opodatkowaniu lub w odpowiednich częściach do tych czynności.

W odniesieniu do pomieszczeń zaadaptowanych w 2010 r. na świetlice wiejskie:

  • Gmina planuje wykorzystywać świetlice wiejskie w ten sposób, że ich całe powierzchnie będą udostępniane w dwojaki sposób wskazany we wniosku, tj.:

  1. odpłatny wynajem na rzecz osób fizycznych/firm, np. w celu organizacji imprez okolicznościowych np. urodzin. styp, wesel, rocznic (udostępnianie komercyjne), oraz
  2. udostępnianie nieodpłatne na cele gminne, tj. np. na rzecz sołectw, dla potrzeb organizowania nieodpłatnych imprez gminnych i folklorystyczno-rekreacyjnych, wyborów, w celach charytatywnych etc.

  • Wydatki poniesione na adaptację pomieszczeń na świetlice wiejskie nie stanowiły ulepszenia środków trwałych Gminy w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.

  • Pod pojęciem nakładów na bieżące utrzymanie obiektów należy rozumieć wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem świetlic wiejskich, tj. w szczególności wydatki na zakup mediów do świetlic, środków czystości, ochronę świetlic etc. Gmina nie jest (nie będzie) w stanie przyporządkować jednoznacznie nakładów na bieżące utrzymanie świetlic wiejskich do czynności opodatkowanych lub niepodlegających opodatkowaniu lub w odpowiednich częściach do tych czynności.

W odniesieniu do świetlicy wiejskiej w N - będącej w trakcie realizacji:

  • Gmina planuje wykorzystywać świetlicę wiejską w ten sposób, że jej cała powierzchnia będzie udostępniana w dwojaki sposób wskazany we wniosku, tj.:

  1. odpłatny wynajem na rzecz osób fizycznych/firm. np. w celu organizacji imprez okolicznościowych np. urodzin, styp, wesel, rocznic (udostępnianie komercyjne), oraz
  2. udostępnianie nieodpłatne na cele gminne, tj. np. na rzecz sołectw, dla potrzeb organizowania nieodpłatnych imprez gminnych i folklorystyczno-rekreacyjnych, wyborów, w celach charytatywnych etc.

  • Wydatki na remont świetlicy wiejskiej w N będą stanowiły ulepszenie środków trwałych Gminy w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych. Szacowana wartość ulepszeń świetlicy wiejskiej wyniesie około 134 tys. złotych (inwestycja jest w toku).

  • Pod pojęciem nakładów na bieżące utrzymanie obiektów należy rozumieć wydatki związane w przyszłości z bieżącym funkcjonowaniem świetlicy wiejskiej w N, tj. w szczególności wydatki na zakup mediów do tej świetlicy, środków czystości, ochronę świetlicy etc. Gmina nie będzie w stanie przyporządkować jednoznacznie nakładów na bieżące utrzymanie świetlicy do czynności opodatkowanych lub niepodlegających opodatkowaniu lub w odpowiednich częściach do tych czynności.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie.

Czy w przypadku, gdy czynności związane z administrowaniem Obiektami zostaną powierzone innemu podmiotowi, np. jednej z jednostek organizacyjnych Gminy, podmiot ten będzie obowiązany prowadzić ewidencję obrotu i podatku należnego z tytułu odpłatnego wynajmu Obiektów przy zastosowaniu własnej kasy rejestrującej, w sytuacji, gdy nie będzie on prowadził sprzedaży własnej lub też z uwagi na niską kwotę obrotu z prowadzonej działalności własnej byłby zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej...

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku, gdy czynności związane z administrowaniem Obiektami zostaną powierzone innemu podmiotowi, np. jednej z jednostek organizacyjnych Gminy, podmiot ten (jednostka organizacyjna) nie będzie obowiązany do ewidencjonowania sprzedaży z tytułu odpłatnego wynajmu Obiektów przy zastosowaniu własnej kasy rejestrującej. Podmiotem zobowiązanym do ewidencjonowania obrotu będzie Gmina, przy czym na podstawie ewentualnej umowy będzie mogła zlecić swojej jednostce organizacyjnej (innemu podmiotowi) prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej należącej do Gminy.

Gmina wskazała, że rozważa powierzenie czynności związanych z administrowaniem Obiektami, w tym sprzedaż biletów wstępu (w imieniu i na rzecz Gminy), innemu podmiotowi, np. jednej z jednostek organizacyjnych Gminy. Jednocześnie, podmiot, któremu Gmina zleciłaby wykonywanie powyższych czynności nie prowadziłby sprzedaży własnej lub też z uwagi na niską kwotę obrotu z prowadzonej działalności własnej byłby zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Powołując art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, Gmina zauważyła, że skoro Gmina będzie podatnikiem z tytułu wykonywania podlegających VAT czynności odpłatnego wynajmu Obiektów, będących świadczeniem usług w rozumieniu ustawy o VAT, Gmina powinna wykazywać jako obrót kwotę należną z tytułu świadczenia tych usług. W szczególności obrót ten nie będzie obrotem podmiotu, któremu Gmina zleci usługi administrowania Obiektami w imieniu i na rzecz Gminy - stanowisko takie znajduje potwierdzenie np. w interpretacji indywidualnej z dnia 17 kwietnia 2009 r. znak IBPP1/443-75/09/EA.

Powołując brzmienie § 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 9 oraz ust. 7 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących, Gmina zauważyła, że skoro obrót uzyskiwany z odpłatnego wynajmu Obiektów będzie stanowił w całości obrót Gminy, a podmiot (jednostka organizacyjna), któremu Gmina powierzy administrowanie Obiektami i pobieranie w imieniu i na rachunek Gminy opłat za udostępnianie Obiektów nie będzie podatnikiem prowadzącym ewidencję własnej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej (ze względu na brak własnej sprzedaży podlegającej obowiązkowi rejestracji lub też nieosiągnięcie progu sprzedaży, od którego wymagana jest rejestracja sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej), podmiotem zobowiązanym do ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących z tytułu wynajmu Obiektów będzie Gmina. Jednocześnie na podstawie ewentualnej umowy, Gmina będzie mogła zlecić temu podmiotowi (jednostce organizacyjnej) prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej należącej do Gminy.

Ponadto Gmina zauważyła, że powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych z dnia 16 sierpnia 2011 r. znak IBPP2/443-920/11/RSz, z dnia 20 kwietnia 2011 r. znak ILPP2/443-145/11-3/AK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, iż obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem jednym z podstawowych kryteriów decydujących o obowiązku stosowania do ewidencjonowania kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

Przez sprzedaż, zgodnie z zapisem art. 2 pkt 22 ww. ustawy, rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Jak wynika z art. 111 ust. 3a cyt. ustawy podatnicy prowadzący ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani m.in.:

  • dokonywać wydruku paragonu fiskalnego lub faktury z każdej sprzedaży oraz wydawać oryginał wydrukowanego dokumentu nabywcy;
  • używać kas rejestrujących zgodnie z warunkami określonymi w przepisach wydanych na podstawie ust. 7a pkt 1;
  • stosować kasy rejestrujące wyłącznie do prowadzenia ewidencji własnej sprzedaży, z zastrzeżeniem ust. 3b.

Stosownie natomiast do treści art. 111 ust. 3b ww. ustawy, podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, u których podstawą opodatkowania jest kwota prowizji lub inna postać wynagrodzenia za wykonywane usługi w ramach umowy agencyjnej, zlecenia, pośrednictwa lub innych umów o podobnym charakterze albo marża, ewidencjonują na potrzeby obliczenia osiąganego przez nich obrotu oraz kwot podatku należnego całą wartość sprzedaży własnej oraz prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników.

Powyższy przepis ustanawia wyjątek od zasady, iż podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących obowiązani są do stosowania kas wyłącznie do prowadzenia ewidencji własnej sprzedaży, nakazując również ewidencjonowanie sprzedaży prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników. Wyjątek ten dotyczy ewidencjonowania za pomocą własnej kasy obrotu innego podmiotu bez prawa do używania przez podatnika kas należących do innego podmiotu. Zatem pośrednik, który obok świadczeń wykonywanych na rzecz zleceniodawcy, dokonuje sprzedaży towarów lub usług własnych, w sytuacji gdy ciąży na nim obowiązek prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy użyciu kasy rejestrującej, ma również obowiązek ewidencjonowania na kasie obrót z tytułu sprzedaży towarów zleceniodawcy.

Z powyższego wynika, że należy odróżnić obowiązek ewidencjonowania, który ciąży na pośredniku, od obowiązku ewidencjonowania spoczywającego na zleceniodawcy.

Zasady stosowania przez podatników kas rejestrujących zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 212, poz. 1338 ze zm.).

W oparciu o treść § 7 ust. 7 tego rozporządzenia, podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas, u których podstawą opodatkowania jest kwota prowizji lub inna postać wynagrodzenia za wykonywane usługi w ramach umowy agencyjnej, zlecenia, pośrednictwa lub innych umów o podobnym charakterze albo też marża, ewidencjonują na potrzeby obliczenia osiąganego przez nich obrotu oraz kwot podatku należnego całą wartość sprzedaży własnej oraz prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Gmina zamierza zawrzeć umowę z innym podmiotem, który w imieniu i na rzecz Gminy wykonywać będzie czynności związane z administrowaniem Obiektami. Gmina będzie widniała jako sprzedawca odpłatnych usług wynajmu na wystawianych paragonach i/lub fakturach VAT, będzie wykazywała te usługi w rejestrach i deklaracjach VAT i rozliczała z tego tytułu VAT należny. Podmiot, któremu Gmina zleciłaby wykonywanie powyższych czynności nie prowadziłby sprzedaży własnej lub też z uwagi na niską kwotę obrotu z prowadzonej działalności własnej byłby zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Jednocześnie na podstawie ewentualnej umowy, Gmina planuje zlecenie temu podmiotowi prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej należącej do Gminy.

Mając na uwadze powołane przepisy stwierdzić należy, iż sprzedaż realizowana przez inny podmiot w imieniu Gminy, co do zasady, stosownie do cytowanego art. 111 ust. 3b ustawy o podatku od towarów i usług, powinna być ewidencjonowana przez ten podmiot przy zastosowaniu jego kasy rejestrującej o ile będzie na nim ciążył taki obowiązek ze wszystkimi tego konsekwencjami. Niemniej jednak jak wynika z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego, w sytuacji, gdy na podmiocie nie będzie ciążył obowiązek prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej z tytułu sprzedaży towarów lub usług we własnym imieniu i ewidencji takiej nie będzie prowadził, to na Gminie będzie ciążył obowiązek ewidencjonowania za pomocą własnych kas rejestrujących sprzedaży dokonywanej przez inny podmiot w imieniu i na rzecz Gminy. Jednocześnie podzielić należy stanowisko wyrażone we wniosku, że na podstawie ewentualnej umowy, Gmina będzie mogła zlecić temu podmiotowi prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej należącej do Gminy.

Końcowo podnieść należy, że pozostałe kwestie związane z opodatkowaniem odpłatnego wynajmu Obiektów, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących wydatków inwestycyjnych i bieżącego utrzymania Obiektów, sposobem wyodrębnienia kwot podatku naliczonego oraz opodatkowaniem nieodpłatnego wykorzystania Obiektów na cele gminne, zostały zawarte w odrębnych rozstrzygnięciach.

Jednoczenie wskazać należy, iż mając na uwadze fakt, że stroną wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest Gmina dokonująca sprzedaży za pomocą odrębnego podmiotu, zaznacza się, iż interpretacja nie ma mocy wiążącej dla tego podmiotu. Podmiot ten, aby uzyskać interpretację indywidualną powinien wystąpić z odrębnym wnioskiem o jej udzielenie. W konsekwencji regulacje zawarte w art. 14k-14n ustawy Ordynacja podatkowa nie będą miały zastosowania dla tego podmiotu.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 6 MB

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy